3dMark03:n tulos

pete

Mikä on ongelma kun minun kone antaa 3dMark03:sta vain vähän päälle 6500 pistettä.

Näytönohjain on Geforce 6800 XT ja prossu Amd Athlonin 3200 64bit. Ja emolevy on MSI:n Neo3.

kun netistä olen lukenut, että pitäisi tulla ainakin 9500 pistettä tuolla näytönohjaimella.

Missä vika, kun CPU Test2:ssa keskiarvoksi tulee vain 2.9 fps. Eli eikö 3dMark03:nen anna oikeaa tulosta tuosta näytönohjaimesta. Kun kuitenkin Sisoft Sandra antaa CPU:n testeistä hyvät tulokset!!

3

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pumppu

      Katso, että anisotrooppinen suodatus (AF - anisotropic filtering) ja antialiasointi (AA) ovat pois päältä.

      Prosessorisi ei tue dual channel -ominaisuutta, joka antaa 5-10% tehonlisää. Lisäksi sinulla saattaa olla muistia liian vähän suhteessa muuhun kokonpanoosi. Tuolle olisi hyvä 1-2 Gt.

      Geforce 6800 XT -näytönohjaimesta en ole kuullutkaan. Onko näytönohjain varmasti 6800 ettei X800?

      Heikko CPU-score kielii muistin vähyydestä ja dual channelin puutteesta. Muistien latenssit saattavat olla liian löysät.

      Jos Sandra antaa hyvät pisteet, kokeile ajaa 3DMark03 uudelleen läpi.

      Jos tulos ei parane, päivitä näytönohjaimen ja piirisarjan ajurit.

      MUISTA! Useimmat 3DMark-tulokset on tehty ylikellottamalla, joten katso silmä kovana kellotaajuuksia, kun vertaat tuloksia.

    • ..juttu

      Olen ihmetellyt ihan samaa.
      Mulla on prossuna XP3000 ja sen CPU pisteet on omituisen pienet.
      Testin aikana ruudun päivitysnopeus käy jopa 1 fps:ssä !
      Prossan fsb on 400 MHz ja emokin tukee sitä. Ihan kumma juttu, millaisella prosessorilla niitä pisteitä oikein voi tulla ???

      X800 Pro:lla tulee muuten myös noita alle 7000 pisteitä. Kellottamatta.

      • ..juttu

        Muistin väärin noi pisteet, tulee niitä kuitenkin just 9000.
        Mutta se CPU test2 on rankka testi, siitä tulee vaan 500 pointsia, ja fsb tulokseksi 9.

        Olen ihmetellyt väylien ajurien kanssa ja dma:n mutta mikään ei auta. Ehkä toi on sitten normaalia tuollainen huono tulos... ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe