Hei,
Onko kokemuksia kiinteistövälittäjistä? Pitäisi myydä omakotitalo Karkkilan lähellä. En tiedä onko aikaa ryhtyä kauppaamaan itse, kun ei monta kuukautta viitsisi asian kanssa touhuta.
Onko kokemusta firmasta, jonka palkkio oli edullinen ja toiminta nopeaa?
Huom. jos olet kiinteistövälittäjä, ÄLÄ käytä tätä tilaisuutta mainostamiseen!
edullinen ja hyvä kiinteistövälittäjä?
14
2062
Vastaukset
- The Rat
En osaa hyviä/halpoja/muitakaan kiinteistövälittäjiä suositella, mutta kerro toki millaista omakotitaloa olet myymässä. Olen perheelleni uutta kotia puoliaktiivisesti metsästämässä (= etsin tarjousta josta ei voi kieltäytyä :D), ja luulisin että kiinteistövälittäjän kanssakin saa paremmat ehdot sovittua jos ostaja on jo valmiina (mikäs se välittäjän rooli onkaan?).
- Ex-Etu-Töölö
Hei Rotta, ettekös te olleet etsimässä 4 k:ta Espoosta vai muistanko ihan väärin? Ihan vain mielenkiinnosta piti kysyä, että oletteko laajentaneet kohdealuetta, kun tuo Karkkilakin kiinnostaa?
Meillähän oli vielä ainakin keväällä samat asetelmat paitsi, että meidän perhe haeskelee sitä 4 k:ta Helsingin puolelta. Me ollaan ainakin tilapäisesti yhä vuokralla, kun ei sitä sopivaa ostokohdetta ole vieläkään löytynyt. Pari sopivaa on mennyt ohi suun, kun omistajat ovat olleet hyväksymässä tarjouksia jo siinä vaiheessa, kun minä olen soitellut kysyäkseni, että koska pääsis katsomaan... Himpun verran ketuttaa siis.
Ja aloittajalle anteeksipyyntöni, että tekstini ei liity lanseeraamaasi aiheeseen mitenkään. - The Rat
Ex-Etu-Töölö kirjoitti:
Hei Rotta, ettekös te olleet etsimässä 4 k:ta Espoosta vai muistanko ihan väärin? Ihan vain mielenkiinnosta piti kysyä, että oletteko laajentaneet kohdealuetta, kun tuo Karkkilakin kiinnostaa?
Meillähän oli vielä ainakin keväällä samat asetelmat paitsi, että meidän perhe haeskelee sitä 4 k:ta Helsingin puolelta. Me ollaan ainakin tilapäisesti yhä vuokralla, kun ei sitä sopivaa ostokohdetta ole vieläkään löytynyt. Pari sopivaa on mennyt ohi suun, kun omistajat ovat olleet hyväksymässä tarjouksia jo siinä vaiheessa, kun minä olen soitellut kysyäkseni, että koska pääsis katsomaan... Himpun verran ketuttaa siis.
Ja aloittajalle anteeksipyyntöni, että tekstini ei liity lanseeraamaasi aiheeseen mitenkään.Espoo kelpaa hyvin... Mutta se hinta... :)
Tarve on siis ollut, ja on edelleenkin 4-5h, k, s, yms. Talotyyppinä OKT, tai paremman puutteessa paritalo/rivitalo.
Alue... No... Helsinki on hieman heikkoa (postimerkkitontteja, hinnat pilvissä). Espoo sopisi oikein hyvin (yhtä kyselinkin, mutta välittäjä joka aluksi vaikutti päällekäyvän innostuneelta katosi jonnekin, olisikohan saanut myytyä)...
Tällä hetkellä oikeastaan espoo/lohja/karkkila/tms on se alue josta kiinnostusta on. Espoo noista kallein, joten Lohja näyttää nyt siltä minne mielenkiintoani suuntaan. Karkkilasta hieman huonommat kulkuyhteydet tänne töihin, mutta ei mitään mahdotonta...
Budjetti tietysti mietityttää. Jos vain minä teen töitä, niin velanmaksukyky ei hirveän suurta lisävelkaa kestä (vaikkei korkotaso nousisikaan). Vaimo toki saisi töitä halutessaan (ei välttämättä vakituista, mutta keikkaan niin paljon kuin haluaa), mutta haluaa leikkiä kotiäitiäkin tässä (ja mitäs minä siinä valittamaan).
Alkukesän budjetit olin laatinut sitä miettien että olisimme molemmat töissä (~350 ke), mutta nyt pitää kyllä tinkiä ainakin sata tonnia. - alkup. kirjoittaja
The Rat kirjoitti:
Espoo kelpaa hyvin... Mutta se hinta... :)
Tarve on siis ollut, ja on edelleenkin 4-5h, k, s, yms. Talotyyppinä OKT, tai paremman puutteessa paritalo/rivitalo.
Alue... No... Helsinki on hieman heikkoa (postimerkkitontteja, hinnat pilvissä). Espoo sopisi oikein hyvin (yhtä kyselinkin, mutta välittäjä joka aluksi vaikutti päällekäyvän innostuneelta katosi jonnekin, olisikohan saanut myytyä)...
Tällä hetkellä oikeastaan espoo/lohja/karkkila/tms on se alue josta kiinnostusta on. Espoo noista kallein, joten Lohja näyttää nyt siltä minne mielenkiintoani suuntaan. Karkkilasta hieman huonommat kulkuyhteydet tänne töihin, mutta ei mitään mahdotonta...
Budjetti tietysti mietityttää. Jos vain minä teen töitä, niin velanmaksukyky ei hirveän suurta lisävelkaa kestä (vaikkei korkotaso nousisikaan). Vaimo toki saisi töitä halutessaan (ei välttämättä vakituista, mutta keikkaan niin paljon kuin haluaa), mutta haluaa leikkiä kotiäitiäkin tässä (ja mitäs minä siinä valittamaan).
Alkukesän budjetit olin laatinut sitä miettien että olisimme molemmat töissä (~350 ke), mutta nyt pitää kyllä tinkiä ainakin sata tonnia.No niin,
Sain juuri tehtyä jonkilaisen esittelysivuston talosta, osoite olisi:
http://www.kolumbus.fi/tuomisalot/myytavana.html
Sivusto on vielä vähän kesken, mutta saat varmaan käsityksen talosta. Soittele / meilaa jos vielä kiinnostaa. Helsinkiin täältä tosiaan ajaa tunnissa - jos ei siis ole menossa jonnekin itäpuolelle kehäruuhkien läpi :)
Huom! Niitä kokemuksia välittäjistä kaipaisin edelleen... - ehkä
Ollaan puolitosissaan myymässä, koska uutta ei ole vielä löytynyt. Myisimme mielummin suoraan kuin välittäjän kautta. Etäisyys Helsinkiin 35 km, moottoritietä puolessa tunnissa tai alle ja hintaluokka alle 300 t€.
Ja alkuperäiselle kysyjälle; hanki kiinteistörekisteriote, tonttikartta ja rasitustodistus niin niillä pääset pitkälle. Kiinteistövälittäjäkin toki ne hankkii, mutta muuten välittäjä on sinulta saatujen tietojen varassa, eikä todellakaan kanna kaupasta mitään vastuuta. Kauppakirjan voi teettää vaikka pankissa tai muulla ammattilaisella. Kuntokartoitus kannattaa tehdä todennäköisesti vasta kun ostaja on tiedossa, jolloin ostajakin pääsee kyselemään kartoittajalta asioita ja voi myös vaikuttaa kartoittajan valintaan.
- alkup.kirj.
No niin,
Sain juuri tehtyä jonkilaisen esittelysivuston talosta, osoite olisi:
http://www.kolumbus.fi/tuomisalot/myytavana.html
Sivusto on vielä vähän kesken, mutta saat varmaan käsityksen talosta. Soittele / meilaa jos vielä kiinnostaa. Helsinkiin täältä tosiaan ajaa tunnissa - jos ei siis ole menossa jonnekin itäpuolelle kehäruuhkien läpi :)
Huom! Kokemuksia välittäjistä kaipaisin edelleen...- äskeinen
Ensin lähetän viestin. Sitä ei näy missään. Lähetän se uudestaan, mutta tulee herja joukkopostituksesta... Sitten lähetän lähes saman viestin eri selaimella ja kas -- molemmat viestit näkyvät yhtäkkiä.
Pahoittelen "joukkopostitusta" :)
- Tiu
Laitat pienen myynti-ilmoituksen lehteen, jolloin välittäjät alkavat soitella.
Soittoja tulee runsaasti, ainakin pääkaupunkiseudulla. Siitä sitten valikoimaan ja neuvottelemaan sopivasta hinnasta.
Tein myyntineuvottelijoille puhelimessa jonkinlaisen työpaikkahaastattelun. Annoin vuosien kokemukselle, henkilön miellyttävyydelle ja subliikille arvoa, työn hinnalla oli myös merkitystä. - välittäjää
Omani myin välittäjän kautta, okt:n Sipoosta. Firma oli huoneistomedia haaga, välittäjän nimeä en muista mutta oli nainen,(tumma). Oikein mukava ja energinen. Hänen kanssaan neuvoteltiin edullinen palkkio joka tyydytti molempia. Mutta katsele. Itse huomasin että yksityisen pieni ilmoitus hesarissa menee ihmisiltä monesti ohi, ja ne ilmoitushinnat niin kovat ettei voi laittaa isoakaan ilmoitusta. Välittäjillä on myös monesti ostajia valmiina.
- hänen
käyntikorttiaan kun tässä lomalla olen vielä. Minä onnellinen :) Siitä on vähän aikaa jo, mutta löysinhän sen, siis jos haluat tietää tarkemmin. Minun talostani hintaa hieman tiputettiin mutta sain kuitenkin hyvän hinnan ja meni toisella näytöllä jo.
- alkup.
hänen kirjoitti:
käyntikorttiaan kun tässä lomalla olen vielä. Minä onnellinen :) Siitä on vähän aikaa jo, mutta löysinhän sen, siis jos haluat tietää tarkemmin. Minun talostani hintaa hieman tiputettiin mutta sain kuitenkin hyvän hinnan ja meni toisella näytöllä jo.
Hei, laita ihmeessä tuon välittäjän yhteystiedot. Jos et halua postailla foorumille, lähetä sähköpostia: [email protected]
Kiitos!
- minni15
Joko sait välittäjän?
- nainen
Onko asunto vielä kaupan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis2986578Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai495786Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1835229Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi614033Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan383308Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava53293HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok523227Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan292998Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739112212Mitäpä ostaisin ja lähettäisin Metsa Manille joulupäkitsiä?
Vähän vaikea miettiä ja keksiä eikä pelkkää rahalahjaa oikein kehtoo. Kertokaapa te?38998