Teleoperaattorit sotajalalla

Suomi24toimitus

Tele Finland aikoo viedä Saunalahden markkinaoikeuteen, uutisioi verkkolehti Digitoday.

Saunalahti jätti heinäkussa markkinaoikeuteen hakemuksen, joka käsitteli Tele Finlandin asettamista väliaikaiseen markkinointikieltoon. Tämän sai alkunsa Tele Finlandin mainoskampanja, jossa yritys houkutteli uusia asiakkaita vetoamalla Saunalahden verkon heikompaan toimivuuteen.

Nyt Tele Finland haluaa viedä Saunalahden markkinointikeinot ja julkisuudessa esittämät väitteet markkinaoikeuden käsiteltäväksi.


Lue uutinen digitodaysta:

http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=11&news_id=46866

Oletko nähnyt operaattoreiden mainoksia?

73

22799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N21

      Melko hanurista ne mainokset kyllä on puolin jos toisin,mutta telefinlandin mainokset on kyllä kaikista surkeimpia.. Voisivat vähä panostaa nuihin mainoksiinsa. Jotenki turha se kekkosen kopio niissä mainoksissa saatikka ne typerät lausahdukset " mitä yhteistä on avioseksillä ja telefinlandin laskulla?"(meniköhän nuin) vastaus: EI YLLÄTYKSIÄ..jne.. argh sanon minä..

      • oikeasti

        Eikös kukaan tiedä, että telefinland on Sekunda Soneran tytäryhtiö ja sieltä ne opit on lähtöisin. Sonera sontaa telefinlandin silmin, suoraan kuluttajalle. Yhtälailla samanlainen roskalaitos on Tapiola vakuutus, kyllä niitä roskiksia riittää tässä maassa.


      • Aurasta se alkoi...
        oikeasti kirjoitti:

        Eikös kukaan tiedä, että telefinland on Sekunda Soneran tytäryhtiö ja sieltä ne opit on lähtöisin. Sonera sontaa telefinlandin silmin, suoraan kuluttajalle. Yhtälailla samanlainen roskalaitos on Tapiola vakuutus, kyllä niitä roskiksia riittää tässä maassa.

        Minulla on ollut yli 35 vuotta vakuutukset Aurassa eli nykyisessä Tapiolassa. Olen monesti ihmetellyt mikä saa ihmiset ottamaan vakuutukset muista yhtiöistä, kun tämä yhtiö on ylittänyt kaikki toiveeni. Se palvelee ja korvaa joustavasti, neuvoo ja opastaa etc.


      • ei ole
        Aurasta se alkoi... kirjoitti:

        Minulla on ollut yli 35 vuotta vakuutukset Aurassa eli nykyisessä Tapiolassa. Olen monesti ihmetellyt mikä saa ihmiset ottamaan vakuutukset muista yhtiöistä, kun tämä yhtiö on ylittänyt kaikki toiveeni. Se palvelee ja korvaa joustavasti, neuvoo ja opastaa etc.

        takulla totta, etkö tiedä mitä joka ainoan vakuutusyhtiön sopimuksessa lukee helvetin pienellä " ei korvata sodan EIKÄ rauhan aikana" tiedän kokemuksesta että noitten puljujen kanssa on aivan turha tapella, rahankeräys laitoksia noi on kaikki!


      • timanttimies
        Aurasta se alkoi... kirjoitti:

        Minulla on ollut yli 35 vuotta vakuutukset Aurassa eli nykyisessä Tapiolassa. Olen monesti ihmetellyt mikä saa ihmiset ottamaan vakuutukset muista yhtiöistä, kun tämä yhtiö on ylittänyt kaikki toiveeni. Se palvelee ja korvaa joustavasti, neuvoo ja opastaa etc.

        vitsin sanoit haahahaaaaaa lähivakuutus on paras


      • Hum.
        Aurasta se alkoi... kirjoitti:

        Minulla on ollut yli 35 vuotta vakuutukset Aurassa eli nykyisessä Tapiolassa. Olen monesti ihmetellyt mikä saa ihmiset ottamaan vakuutukset muista yhtiöistä, kun tämä yhtiö on ylittänyt kaikki toiveeni. Se palvelee ja korvaa joustavasti, neuvoo ja opastaa etc.

        Tapiola PASKIN jos minulta kysytään. Pyrograattisin vakuutusyhtiö koko Suomessa.


    • Molo Finland

      Kyllä Telefinlandin touhu on ihan hanurista. Itse ne näyttää Islannin lippua omassa mainoksessaan viitatessaan saunalahden loppuneeseen sopimukseen soneran operaattorin käytössä. Tällä luultavasti viitataan vanhaan huhuun saunalahden omistuksen menosta Islantiin ?!

      On niin paska firma etten ilmaiseksikaan ottaisi telefinlandin liittymää. Mainokset aliarvioivat lapsiakin.

      • 111

        Tossa on asiaa.. Tele finland on älyttömän kallis ja Kun saunalahti meni eroon soneran kanssa niin ne on ruvennut paheksumaan sen takia!!


      • kallis
        111 kirjoitti:

        Tossa on asiaa.. Tele finland on älyttömän kallis ja Kun saunalahti meni eroon soneran kanssa niin ne on ruvennut paheksumaan sen takia!!

        Lukeeko laskun loppusummassakin "älyttömän kallis" ?? olet "älyttömän tyhmä" !!


      • Kentsu

        No ei pitäisi tele "finland" :illa olevan mitään sanomista saunalahden islanti kytköksistä, koska kaikkienhan se pitäisi jo tässä vaiheessa tietää että Telefinland on ruotsalainen firma.. Nimi yrittää sitä taitavasti peitellä..


      • cinnamon*
        kallis kirjoitti:

        Lukeeko laskun loppusummassakin "älyttömän kallis" ?? olet "älyttömän tyhmä" !!

        On se kumma että viititään haukkua halpaa operaattoria pelkkien mainosten takia. Itelle kyllä kelpaa.


    • 111

      Onko teidän mielestä Tele Finland huono??
      Kumpi on perempi Saunalahti vai tele?
      Saunalahti on hyvä!

      • atk

        Enpä tiedä oikein, että kumpiko on hyvempi, mutta Tele Finlandilla saisi olla hieman erilaisia mainoksia kuin nyt.


      • Kaikki kokeillut

        Valitettavasti Saunalahti ei pysty enään palvelemaan meitä pohjoisen "juntteja".
        Syy nimenomaan Telian verkossa, joka ei ole pohjoissuomessa riittävän kattava.

        Tilasin juuri vaimollekkin, joka on jo Jippiin ajoilta ollut Saunalahden asiakas, Tele Finlandin pulinan.


      • syvältä

        Saunalahti haisee. Itse vaihdoin kaikki liittymäni sieltä pois kun Elisan fuusio Saunalahden kanssa varmistui. Kuka täyspäinen haluu olla ellulainen ja sitä olet jos olet Saunalahtilainen. Hyi saatana koko Elisa. Mainostaa itseään täysin suomalaiseksinkin vielä vaikka näinhän asia ei edes enää ole.


      • Kitiara

        Mulla on ollut reilun vuoden tele Finland ACN:n sotkun jälkeen ja täytyy sanoa, että tyytyväinen on voinut olla.
        ACN:n piti olla sikahalpa, mutta kummasti kun vaihdoin Tele Finlandiin, on laskut pudonnu puolella. Lisäksi ne on tullu ajallaan, ilman kolmen kuukauden taukoa ja megalasku ylläriä =)
        Reiluksi liittymän tekee myös se, että uudet tarjoukset koskevat myös vanhoja asiakkaita. Vähänväliä tulee kännykkään viestiä, että puheluidesi hintaa on alennettu plaa plaa tai että liittymä on kuukausimaksuton sinne ja sinne asti.
        Aivan loistavaa.


      • dfh

        Tele Finland on pas... eli ehdottomasti saunalahti!


      • Kamalat mainospojat
        syvältä kirjoitti:

        Saunalahti haisee. Itse vaihdoin kaikki liittymäni sieltä pois kun Elisan fuusio Saunalahden kanssa varmistui. Kuka täyspäinen haluu olla ellulainen ja sitä olet jos olet Saunalahtilainen. Hyi saatana koko Elisa. Mainostaa itseään täysin suomalaiseksinkin vielä vaikka näinhän asia ei edes enää ole.

        ...ja hirveä jankuttava musiikki mainoksissansa.


      • itse minä

        Mun mielestä meidän isi on kaikkein vahvin.

        Nimimerkillä 7v.

        voi itku mitä juttua täällä....


    • atk

      Arvasin heti kun näin tuon Tele Finlandin mainoksen, että Saunalahti herpaantuu siitä.

      Enpä kyllä tiedä sanoa, että tekikö Tele Finland mainoksessa kuitenkaan oikein vertaillessaan Saunalahtea heihin. Toisaalta, onhan se kyllä kamalaa varmasti Saunalahden mielestä.

    • Pupla

      Mulla on teleFinlandin liittymä. Aiemmin oli ex.radiolinja, sitten sonera ja nyt telefinland. Puhelinlaskut olivat soneran aikaan 70 eurossa, mutta nyt 20 eurossa ja puhun tismalleen saman verran!!!! Eli säästöä on syntynyt ihan tajuttomasti.
      Ettäpä näin.

      • teit viisaasti..

        ...samaa kaavaa minäkin käytin...ja nyt jää euroja muuhun huviin.


      • paljon

        Ennen oli laskut jotain 100mk paikkeilla, ja nyt vaan enään 20. Jo on halpaa


    • Jarkko&Laura

      Pitääkö niitä operaattoreita jo verrata mainostenkin perusteella. Kyllä mulle riittää kun lasku on alta 20 euroa kuukaudessa. Ei siinä tarvitse enää katsella mainoksia ja kiukutella Saunalahden puolesta. Katselkoon Panu jo välillä muitakin hommia kun pelkän suunsoiton.

    • Ärsyttävät operaattorimaino...

      Minä ja ystäväni sulkevat television äänen kun tulee mainoksia. Joku ärsyttävä operaattorimainos sai minut vaihtamaan operaattoria. Aina sama p.....nen musiikintapainen luritus...ja tolkuttoman monta kertaa illassa. Taitaa olla joillakin operaattoreilla paljon ilmaa. No minulla oli lasku aina 50-60 euroa. Vaihdettuani tuon mainoslurituksen takia operaattoria, oli ilo ylimmillään - laskuni oli enää 30-35 euroa. Hienoa, jotain voi typeristä mainoksistakin hyötyä.

      • Pena

        Ilmeisesti puhut ja tekstaat kohtuu paljon? Mitä jos kokeilisit jonkun operaattorin puhepakettia? Jos lasku pienenisi entisestään.


      • merkmark
        Pena kirjoitti:

        Ilmeisesti puhut ja tekstaat kohtuu paljon? Mitä jos kokeilisit jonkun operaattorin puhepakettia? Jos lasku pienenisi entisestään.

        Itselläni on tele finland ja mainokset on nähty ja naurettavaa tappelua :)


    • shark

      Tilasin Saunalahden liittymän välittömästi noiden älyttömien telefinlandin mainosten alettua. Se kun on nykyään ihan sama missä verkossa liittymäntarjoaja on ns. haamuoperaattorina. Kokemuksia on molemmista, kuuluu ihan yhtä hyvin. Joten taitaa olla enempi tunneperäistä tuo verkon valinta... tosin itse asun katvealueella, jossa ei kuulu kunnolla kuin perinteinen lankaliittymä. Mutta se se vasta kallista lystiä on.

    • Reipasta menoa!

      Hyvä Tele Finland!

    • jep...

      Tele Finlandilla on kyllä törkeä mainoskampanja Saunalahtea vastaan, miten kehtaavatkin. Eivät näköjään muuten saa asiakkaita kuin Saunalahtea morkkaamalla. Lopetin heti asiakkuuteni Tele Finlandin kanssa kun alkoi tuollaisia mainoksia tulemaan, tylyä asiakaspalvelua vielä heillä on, jonoa ei kyllä ollut, mutta mielummin jonottaa jotta saisi hyvää asiakaspalvelua.

      • molla

        Pääsitkö joskus puhumaan asiakaspalveluun? Soitin miljoona ja yksi kertaa. Koskaan ei kukaan vastannut. Otin yhteyttä sähköpostilla.


    • Ilona

      Onhan niitä nähty ja jotenkin hävettää molempien osapuolien puolesta, aika typerästi ovat mainostaneet. Tele Finland on kuitenkin halpa liittymä ja joskus hinta on tärkein valintaperuste...

    • Henkka802

      Ei ikinä mitään telefinlandia! Viikon välein soittelevat ja tyrkyttävät liittymiään ja väittävät niitä halvimmiksi. Ei ne sen halvempia kuin muillakaan operaattoreilla. Olen monesti vaan sanonut tyrkyttäjille et osaan itsekkin seurata liittymiä ja vaihtaa tarvittaessa.

      • Ei ne kiusaa jos et anna......

        Puhelinmyyjät tekevät duuninsa. Ei sun tartte siitä herpaantua vaan pistää luuri korvaan.


    • elämän kevät

      En ole Saunalahden enkä Tele Finlandin asiakas, joten katson ulkopuolisena tätä "sotaa". Olen sitä mieltä, että Tele Finland todella ansaitsee markkinointikiellon törkeästä Saunalahden mustamaalaamisesta! En IKINÄ ottaisi Tele Finlandin enkä Soneran liittymää tuon markkinoinnin perusteella, ja taitaa jäädä ottamatta tulevaisuudessakin.

      Terveisin, Kolumbus

      • jpjjpjjjjjiiii

        Kylläpä on karmaisevan typerä keskustelu.


      • Moi!!!!!!!!!!!

        Kylläpäs olet niiden asiakas, eli tulevan SaunaElisan tai pikemminkin juuri Saunalanbuksen, eli liittymäsi on tulevaisuudessa Saunalahden liittymä (pääosin jo nyt).
        Jos haluat olla täysin puolueeton, vaihda vaikka Finnetin dna:han!!!!!!!!


      • Kummajainen

        Elisasta, radiolinjasta, kolumbuksista eroonpäässeenä en niihin enää kajoa.


    • joojoo

      "Saunalahdelta on siirtynyt meille hyvin, hyvin merkittävä määrä asiakkaita. Normaaliin asiakasvirtaan verrattuna puhutaan moninkertaisista määristä, Keskitalo sanoo."

      Kuulostaa hämärältä. Missä faktat? "Hyvin, hyvin paljon" ja "moninkertaisesti". Näitä epämääräisiä määreitä käytti esim. entinen työnantajani, joka ei maksanut palkkani kuin vasta raastupakäynnin seurauksena.

      Saunalahden liiketoimintajohtajan Panu Lehden mukaan Saunalahti ei ole menettänyt asiakkaitaan Tele Finlandille. Hänen mielestään markkinoiden häviäjä on TeliaSonera, jonka tytäryhtiö Tele Finland on.

      "Me emme ole varsinaisesti menettäneet asiakkaita. Meidän liittymämäärämme on kasvanut. Jos katsotaan, kuka on hävinnyt viimeisen kahden vuoden aikana eniten markkinaosuuttaan, on se TeliaSonera. Markkinoille on tullut kahden vuoden aikana 400 000 uutta gsm-asiakasta eikä TeliaSoneran asiakasmäärä ole kasvanut lainkaan", Lehti sanoo.

      Tästä löytyy enemmän lukuja. Minun johtopäätökseni on, että taitaa tuo Tele Finland tosiaan pitää kuluttajia pässeinä.

      Itselläni on Elisa. En välitä vaihtaa, sillä en hyvin harvoin edes puhun puhelimessa.

      • Terve!!!!!!!!

        "Itselläni on Elisa. En välitä vaihtaa, sillä en hyvin harvoin edes puhun puhelimessa."
        Vaihda ihmeessä, niin voit olla täysin puolueeton.
        Myös Soneran liittymän omistajana sinulla ei välttämättä ole osaa eikä arpaa koko sotkussa, vaikka Tele Finland sinänänsä Soneraa onkin.
        Sillä on vain täysin oma hallitusporras, sekä markkinointistategia.


    • tarjouksista

      Olen kuullut tosi usein ihmisten sanovan "koko ajan ne soittelee ja tarjoaa liittymää." Sitä vaan ihmettelen että miksi ei itselleni koskaan tuollaisia yhteydenottoja tule puhelimitse tai muutenkaan. Numeroni ei kuitenkaan ole salainen enkä ole suoramarkkinointi kieltoakaan asettanut.
      Liittymä operaattorini on elisa ja sen aion pitää niin kauan kun se toimii jne. eli en missään tapauksessa ole liittymää vaihtamassa. Se on vaan hyvä ettei niitä soittoja tms. tarjouksia tule, mutta on hauska kuunnella kun monet puhuvat että tarjouksia satelee joka suunnasta.
      Sitten vielä tuosta telefinlandin asiakaspalvelusta, eli kaverin isoveli oli soittanut telefinlandin asiakaspalveluun ja sieltä oli vastannut viroa puhuva henkilö, joka oli kangerrellen saanut sanotuksi ettei osaa suomea ja pyytänyt esittämään asian viroksi?? voiko tuo olla mahdollista?? Jos on, niin eikö se ole aika epäreilua ettei saa asiakaspalvelusta neuvoja omalla kielellä?? Onhan se. Tosin noista asiakaspalveluista kuulee jos jonkunlaisia huhuja ja juttuja. Kilpailu matkapuhelinliittymä markkinoilla käy kovana ja jotkut seuraavat orjan tavoin tarjouksia. Liittymien mukaan luvataan digiboxia, untuva takkia, ilmaista puheaikaa, kotiteatteria ja kaikkea muuta turhaa, Se on omalla tavallaan huvittavaa seurata sivusta kun eri operaattorit kuljettavat ihmisiä kuin pässejä narun päässä tarjoukselta toiselle. Tv mainokset ovat kaikilla operaattoreilla mielestäni todella typeriä (varsinkin elisalla) niiden perusteella en valitsisi ainuttakaan liittymää. Liittymä operaattoreista alkaa pikkuhiljaa muodostua kirous joka vaan kulkee samaa noidankehää. Mikään niistä ei ole selvästi toista parempi, joka operaattorilla on omat hyvät ja huonot puolet.

      • ex tele finland

        Vaihdoin telefinlandin liittymän vuodenvaihteessa. Laskua ei kuulunut, kunnes sitten parin kuukauden päästä tuli kaksi puhelinlaskua karhuttuna ja tietysti kehoitus- ym. lisillä varustettuna. Valitin asiasta, eikä sitten lisämaksuja tarvinnut maksaa.
        Vaihdoin liittymätyyppiä jossain vaiheessa ja kuinka ollakaan perittiin kolme liittymän kuukausimaksua. Valitin taas ja sain hyvityksen. Vaihdoin kesäkuun alussa operaattoria ja vielä vaan heinäkuussa tuli lasku telefinlandilta huhti-toukokuun puheluista.
        Odotan nyt mielenkiinnolla, vieläkö tämä huijarioperaattori yrittää laskuttaa tässä kuussa. Ikinä minulla ei ole ollut näin kallista liittymää, jossa on vielä surkea asiakaspalvelu. Ei koskaan telefinlandia enää.
        Vaihdoin pois soneran laajakaistankin ja otin sen samalta operaattorilta mistä on kännykkäliittymänikin. Palvelu on kympin luokkaa, keskittämisestä saa hyviä etuja ja puhelinlaskut ovat tasolla ennen telefinlandia.


      • huhuja

        huhujahan nuo ovat mitä tulee tuohon että olisi viroa puhuva asiakaspalvelija ollut langan toisessa päässä. Asiakaspalveluhan on Loimaalla ja henkilökunta suomalaisia.


    • Tepolta

      Homma lankapuhelin niin ei oo mitään ongemia

    • Minä vaan

      Mun mielestä tele finland on mainostanut epäeettisesti, saunalahdenhan tässä pitäisi haastaa joku oikeuteen, jos joku pitää haastaa. Olen pitkään ihmetellyt, kun yhtä aikaa tele finland mainostaa, että saunalahti "hajoaa" ja samalla saunalahti mainostaa "loistavansa kirkkaampana kuin koskaan". Ristiriitaista...

    • sorena

      sonera on paras.luotettava kumppani nyt ja aina!!=)

      • hanski

        olen kanssasi samaa mieltä,mitä sitä vaihtamaan jos on löytänyt oikean kumppanin


    • Sanji

      Hohhoh. Täällä siä riehutaan siitä, miten tekopyhiä ja petollisia operaattorit ovat kun väittävät olevansa suomalaisia, vaikkeivät olekaan. Että petturiruotsalaisillemyyjät! Älkää viitsikö leikkiä isänmaalisia, kun puolet tänne kirjoittavista varmaan ihannoi jenkkikulttuuria ja yhtä moni luultavasti viljelee anglismeja ja muita äpäröitä puheeseensa. Keksikää joku parempi syy paheksua operaattoreita.

      Itse vihaan tele Finlandia pelkästään ärsyttävien ja halpamaisten mainosten perusteella. Se, että eritellään tietty yhtiö esimerkiksi, on suoraan sanottuna perseestä. Tekeepä sitä Saunalahtikin, mutta heidän mainoksensa ovat vähemmän silmillepomppaavia. Ja muutenkaan en jaksa kovin ystävällisestä ajatella yhdestäkään konsernista, joka viljelee pop-up-mainoksia nettisivuilla. Varsinkin kun TF:n pop-upit ovat niin saatanmoisen kokoisia ja niin kelju riesa.

      Tosin 17-vuotiaana "Pappa Betalar"-perheeseen kuuluvana suomalaisena minun on helppo sanoa, että pärjään hyvin kalliimmallakin liittymällä. Nykyään menee Soneralla, johon TF tosi on liitoksessa, mutta niin kauan kuin se toimii, en vaihda minnekään.

      Ja tuo oikeusjuttu on täyttä tekopyhyyttä TF:n osalta, joten vetäköön vaan vitun päähänsä. Kuin otain pirun kakaroita jotka itkee, kun pitää lelu jakaa toisen kanssa. Aaaarrgh.

      • sepi

        yllätys?


      • Sanji
        sepi kirjoitti:

        yllätys?

        Et sitten osaa lukea vai? Meinaan kun et huomannut, että mainitsin, että TF on kytköksessä Soneraan.

        Kääliö.


    • Taru89

      Sonera oli mun ensimäinen liittymä ja on edelleen! enkä ole yhtää kertaa vaihdellut eikä ole ollut toista liittymää.
      Parempi sijoittaa vakaaseen ja hyvään firmaan kun tyttäriin jotka saattaa kaatua/lopettaa millon vaan ja joiden toimivuus saattaa olla sitä ja tätä.

      Nuo jatkuvat operaattorin vaihdokset kertoo miten nyky ihmiset on piloille hemmoteltuja ja joitten pitää saada kaikki halvalla. Itse en jaksa alentua tuommoiseen.
      Heijastuu hyvin ihmisten parisuhteisiin, etsitään säteistä salarakkaita jne.
      Surullista miten ihmiskunta tappaa itsensä.

      Poikkesi aiheesta, mutta oli pakko sanoa mielipiteeni.

      • hanski

        minäkin ollut tyyväinen soneraan ollut 8 vuotta en ole jaksanut mennä siihen operaattorien vaihto rumpaan.


    • toi on

      tyhmää, eikö ole parempaa tekemistä??? Ei tule meinaan yllätys laskuja kun DNA:an Prepaid ja ollut vuosia ja olenpatyytyväinen.

      • Joo!!

        "...kun DNA:an Prepaid ja ollut vuosia ja olenpatyytyväinen..."
        Paitsi, että maksat ylihintaa sykäyshinnoittelulla, muilla prepaideilla voisit puhua minuuttihinnan mukaan (ei koska GO:ta).


      • näin.
        Joo!! kirjoitti:

        "...kun DNA:an Prepaid ja ollut vuosia ja olenpatyytyväinen..."
        Paitsi, että maksat ylihintaa sykäyshinnoittelulla, muilla prepaideilla voisit puhua minuuttihinnan mukaan (ei koska GO:ta).

        joo, mäki otin soneran saunalahden sijasta jo melkein vuosi sitten. ja tyytyväinen olen. Toisaalta olen taas sitä mieltä, että telefinland on yliminostettu paska. Näkeehän sen siitä mainoksestakin, kun se saunalahti -majakka kaatuu ja tele2 -torni tulee tilalle. Sairasta piilomainontaa, olkoon saunalahti mikä on.


    • Sucks

      15 V Soneran NMT ja GSM verkkoa käyttäneenä voin kertoa Teille, että Elisan verkko toimii kunnolla ainoastaan Kehä III:n sisäpuolella. Jouduin vaihtamaan työnantajan päätöksellä Elisaan ja ajassa palattiin 7-8 vuotta taaksepäin. Soneralla verkko pelaa puskassakin mutta nyt ei toimi mökillä eikä edes kotona pohjois Vantaallakaan kunnolla. Tämä on empiiristä tutkimusta ja jos joku muuta väittää ei tiedä mistä puhuu eikä liiku paljoa. Muistakaa, että Sontalahti on edelleen Soneran verkossa. Se muuttuu Elisaan kohta ja sitten huomaatte. Muu perhe on jo vaihtanut takaisin operaattoriin joka toimii Soneran verkossa (ei teliafinland). Olkoon ruåttalainen mutta kuuluvuus on minulle tärkein. Vituttaa kun koko ajan rätisee ja katkeilee.

      Soneralla on tiheä verkko heikkotehoisia linkkejä ja Elisa säästi ja laittoi harvan verkon korkeampitehoisi linkkejä. Elisan systeemi ei vain toimi.

      Tervetuloa Saunalahden asiakkaat perässä oikeaan verkkoon! Hinnat saatte keneltä tahansa samat. Kilpailu pitää siitä huoleen.

      • Toimii

        Radiolinjankin verkossa ja täällä syrjäseudulla ettei vain paremmin kuin telian (ent.Umts-Relander Sonera)verkossa. Muuttui nimittäin jo viimeyönä,,mutta sitäpä siellä molofinlandilla ei tiedettykään.


      • köhköh
        Toimii kirjoitti:

        Radiolinjankin verkossa ja täällä syrjäseudulla ettei vain paremmin kuin telian (ent.Umts-Relander Sonera)verkossa. Muuttui nimittäin jo viimeyönä,,mutta sitäpä siellä molofinlandilla ei tiedettykään.

        Puhelin toimimasta. Ei oo verkkoo enää ei. No meni liittymä vaihtoon.


      • Koettu asia

        Vaimoni Saunalahtiliittymä vaihtui ilman ennakkoilmoituksia Elisan verkkoon. Ei ole enää netissä mahdollista vaihtaa operaattoria. Minun omaan liittymään tuli sentään ennakkoilmoitus noin 6h ennen vaihtoa.


      • okkrevokkulos

        Tarkoitatko että sonera siirtää verkossa dataa ilmateitse kahden linkin välillä (silloin kun kaapelin käyttö on hankalaa) lyhyempia matkoja, vai saman matkan pienemmällä teholla? GSM-puhelimethan ei ole yhteydessä linkkeihin.

        Telellä/valtiolla oli varmasti aikoinaan helppoa valita mastojen paikat, eikä kustannuksetkaan olleet ongelma. Tuntuuko siltä että hinnat on jo niin alhaalla, ettei katvealueiden korjailuun tai verkon ylläpitoon ole rahaa, katsotaan vain enää kuinka kauan verkko toimii ja sen jälkeen rukkaset naulaan.


      • verkkoon...

        Saunalahden asiakkaana olen tähän asti roikkunut Soneran verkossa, en enää. Nykyään luurissa lukee Radiolinja.
        Mutta, mutta mitäs tapahtuikaan kuuluvuudelle? Se parani huomattavasti! Täällä puskassa (kehä III:sen ulkopuolella) eläjänä voin sanoa että tolpat jatkuvasti täynnä, yhteys ei enää katkeile, gprs toimii paljon paremmin ja muutenkin kaikin puolin parempi toimivuus!
        Pääkaupunkiseudulla käyn korkeintaan kerran vuodessa joten en osaa kommentoida kuuluvuutta siellä mutta länsi-rannikolla, keski-Suomessa ja Oulun läänissä kuuluvuus on huomattavasti parempi Elisan verkossa.


      • never is never again
        Toimii kirjoitti:

        Radiolinjankin verkossa ja täällä syrjäseudulla ettei vain paremmin kuin telian (ent.Umts-Relander Sonera)verkossa. Muuttui nimittäin jo viimeyönä,,mutta sitäpä siellä molofinlandilla ei tiedettykään.

        Niin on väärää tietoa. Monen sadan kilometrin päässä kehäkolmoselta ja elisa kuuluu aivan mainiosti. Ei pidä yleistää jos ei ole tietoa. Samoin toimi lapissa kun kesällä reissasin. Tyytyväinen olen...nam tack.


      • ....

        Kyllä tuo elisa ainaki mulla toimii aivan hyvin. Olen tänä kesänä ehtiny käyä Helsingissä, Korsossa, Porvoossa, Oulussa, Kuusamossa, Syötteellä, Kemissä, Simossa, Inarissa ja Norjan Kirkenesissä, ja joka paikassa on toiminu. Ei ole myöskään ollu 6n viime vuoden aikana mitään ongelmia vaikka on ollu RL/elisa...Tuo rätinä ja katkeilu taitaa johtua omasta päästäs. Jos et sitten käytä 15 v vanhaa puhelinta.


    • sauna

      kun oon katellu noita saunalahden ja telefinlandin hintoja niin molemmilla on samat hinnat. Itellä saunalahti ja en ikinä vaihtas telefinlandiin niitten mainos kamppanian takia.

    • Saunalahtelainen

      Nyt on Tele Finland menny jo liian pitkälle. Haastaa nyt oikeuteen asian, jonka itse on alulle pannut. Olen yksi TF:n propagangan uhreista. Itse meinasin tyhmyyksissäni jo uskoa Tele Finlandin myyjää, joka puhelimessa sanoi, että ainut vaihtoehto säilyttää hyvä kuuluvuus ym. on vaihtaa heidän liittymään. Lisäksi hän selitti kaikkea muutakin asiatonta! Onneksi en tehnyt sopimusta, vaan otin asiasta selvää. Heiltä todella törkeää johdattelua ja vääristelyä. Toivon vaan, että Tele Finlandin nykyiset asiakkaat tajuaisivat operaattorinsa petollisuuden ja vaihtaisivat sellaiseen, jolla on periaatteet kunnossa.

      • pian ex-telefinlandilainen

        vuoden -97 kevät-talvesta vuoden -05 syyskuuhun Soneran asiakkaana joista kesäkuun puolivälistä syyskuun alkuun telefinlandilla...meni liittymä vaihtoon. Olin pitkään Soneran asiakas mutta edut eivät olleet kummoisia edes vaikka olin pitkään ollut asiakkaana. Vaihdoin teleFinlandille mutta nyt tuli tuo mauttomuuden huippu, tuo ällöttävä mainonta ja paskanjauhanta niiltä. Meni usko moiseen firmaan kun ei edes oma liittymä -sivulla näytetä todellista hintaa, kyllä hinta pomppasi ylös kun alv laitettiin loppulaskuun mukaan. Mutta jo pelkästään tuon mainonnan takiakin meni jo maku ko. operaattoriin, muu skeida tuli perässä. Nuoleskelijoita näkyy löytyvän TeleFinlandin kannattajissa yllin kyllin ja väittävät TF:n puhuvan totta kun toinen mustamaalaa toista operaattoria. Mahtaa v-tuttaa TeleFinlandia kun Saunalahti irtisanoutui Soneran verkosta! Millaista kuluttajien vedätystä, oi että! Kunpa en olisi ikänä vaihtanu sinne liittymääni.


    • Näin meillä

      Telefinlandin markkinointi on mielestäni täysin terveen järjen vastaista. Hehän aloittivat kampanjoimaan tyylillä saunalahti haisee me ollaan hyviä. Ainakin itsellä tökkää tuommoinen mainonta pahasti. Lisäksi kekkoshahmoinen äijä mainonnassa on inhottavinta mitä mainoksista muistan.

    • EI TOIMI

      Viime yön aikana se Saunalahden verkkouudistus sitten tapahtui. Sen huomaa parhaiten siitä, että puhelimessani ei ole ollut koko päivänä verkkoa ollenkaan. Perhaan muut saunalahtelaiset puhelimet kyllä pelittävät. Oma SIM-korttini ei pelitä muidenkaan puhelimissa. Saunalahden sivuilla ei ole infoa, paitsi yksi sinne-päin-juttu, joka ei kuitenkaan aukea. Plääh. Aina näitten kanssa saa tapella.

      • TeleFinland on paska

        Mullekin soiteltiin ja yritettiin houkutella ja pelotella TeleFinlandin (lue MoloFinland från Sverige) toimesta. Nyt kuuluu Elisassa paljon paremmin kuin Mololla koskaan aiemmin.
        Kummallista propagandaa TeleFinlandin toimesta, taloussanomissa kerrottiin kuinka ne on lähes konkurssin partaalla..valtiollinen firma on taas menossa. Paskaa puhumalla muista yrittävät nyt saada asiakkaita.


    • asiakas

      parhaat nettisivut puhelinerittely maksuton 24h asiakaspalvelu maksuton,tähän ei TeleFinland pysty.

    • Pöhölökustaa

      Asia on niin että puhelimen pitää
      toimia Varmasti, ja varmimmin pelaa
      Soneran verkko! Minäkään en pitänyt
      Sauniksen mollaamisesta. Onhan mulla
      Sauniksen lankagsm-liittymä, johon
      olen hintojen puolesta todella
      tyytyväinen. VLP:ltä tuli suurimmat
      laskut. Eivät ketaleet suostuneet
      luovuttamaan numeroa Saunikselle,
      joten mun oli itse lopetettava
      vanha lankaliittymä. Joka tapauksessa
      matkapuhelinoperaattorimme tulee aina
      olemaan TeleFinland sen käyttämän
      verkon vuoksi.

    • tinttapieroo

      Muistan kun ensikerran vaihdoin RL:stä
      Soneraan. Pätkiminen loppui kokonaan.
      Puhelimeni uudestisyntyi kertaheitolla.
      Saunalahden liittymäni vaihtui Elisaan,
      eikä ole pahemmin pätkinyt, eli edistystä
      on kyllä tapahtunut Elisallakin, mutta
      muut kännykkäni ovat kuitenkin
      TeleFinlandilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe