Iskelmän lista

ärsyttää

Mitä mieltä olette iskelmän listasta?Mielestäni se kaipaisi jonkinlaista vaihtelua.En enää edes tiedä monettako viikkoa se Yölinnun Mä putoan on ykkösenä,mutta saisi jo minun puolesta poistua koko listalta!!Olen kyllä itse yölintu-fani,mutta jo täysin kyllästynyt ko.biisiin jatkuvan listaykköstilan vuoksi!!Sama juttu Charles Plogmanin Jalat alta biisillä,montakohan viikkoa sekin on siellä kärjessä keikkunut..

Listaa voisi uudistaa siten,että ykköstilalla saisi olla sama kappale vain esim.10 viikkoa ja sitten se poistuisi äänestettävien listalta.On mennyt täysin mielenkiinto listaan,kun eihän siellä kärkikahdeksikossa tapahdu juuri mitään muutoksia ja hyvät biisit menevät pilalle jatkuvan soiton vuoksi!!

Itse olen myös suuri Taikakuu-fani,mutta alkaa se hiljainen on laulu rakkaudenkin jo hieman kyllästyttämään,etenkin kun ko.bändillä on vaikka kuinka monta muutakin biisiä,parempiakin kuin tuo hiljainen..

27

2191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieltä

Kyllä minuakin ärsyttää vallan kovasti se Yölinnun keikkuminen listaykkösenä.Se kappale on ollut jo 19 vkoa ykkösenä, sais iskelmän väki napsia sen kokonaan soitosta pois. Ei iske Iskelmä eikä sen musiikkitarjonta.Muutoksia saisivat miettiä listaan todellakin.

• Rhanna

Iskelmä musiikin suurkuluttajana minuakin on pikkuhiljaa alkanut ärsyttää tuo Iskelmän Lista. Ja ihan siitä syystä että se kärki pysyy viikko viikon jälkeen samana, ehkä 1-2 kappaletta vaihtaa paikkaa keskenään, mutta siinä se sitten onkin. Näitä häntäpään sekä kappaleita jotka eivät listasijoituksille yllä, voitaisiin soittaa enemmän jotta ihmiset ylipäätänsä tietäisivät millaisia kappaleita listalle on pyrkimässä. Myös tuolla ensimmäisessä viestissä mainittu ehdotus että kärjessä kauan olleet biisit saataisiin tiputtaa pois, on ehdottomasti kannatettava idea! Kuka on rohkea ja lähettää iskelmälle palautetta ja esittää vienon toiveen listauudistuksesta??

• sep2
        Rhanna kirjoitti:

Iskelmä musiikin suurkuluttajana minuakin on pikkuhiljaa alkanut ärsyttää tuo Iskelmän Lista. Ja ihan siitä syystä että se kärki pysyy viikko viikon jälkeen samana, ehkä 1-2 kappaletta vaihtaa paikkaa keskenään, mutta siinä se sitten onkin. Näitä häntäpään sekä kappaleita jotka eivät listasijoituksille yllä, voitaisiin soittaa enemmän jotta ihmiset ylipäätänsä tietäisivät millaisia kappaleita listalle on pyrkimässä. Myös tuolla ensimmäisessä viestissä mainittu ehdotus että kärjessä kauan olleet biisit saataisiin tiputtaa pois, on ehdottomasti kannatettava idea! Kuka on rohkea ja lähettää iskelmälle palautetta ja esittää vienon toiveen listauudistuksesta??

Aivan sama lähettääkö Iskelmään palautetta vaiko ei. Ei taatusti vastata. Muutenkin tuntuvat olevan täysin kuuroja kuuntelijoiden mielipiteille. Kokemusta on.

• Sep5
        sep2 kirjoitti:

Aivan sama lähettääkö Iskelmään palautetta vaiko ei. Ei taatusti vastata. Muutenkin tuntuvat olevan täysin kuuroja kuuntelijoiden mielipiteille. Kokemusta on.

Juu,todellakin saisi ne alkupään biisit vaihtua listalla.Varsinkin yölinnun:mä putoan. Ei se nyt millään voi olla NIIN hyvä kappale,että sen jatkuvasti "tarvitsee" ykkösenä olla.Samoin Charlies biiseillään,jotka kaikki kuulostaa samalta.

• rita
        sep2 kirjoitti:

Kyllä vastataan.Sain just tänä aamuna vastauksen sähköpostiini kun kyselin erästä asiaa iskelmästä.

• nimetön

Jos se kerran sua ärsyttä, niin vittuakos sitä sitten kuuntelet.On niitä muitakin kanavia, senkin pönttö.

• prt

Kanavaa oli pakko vaihtaa.Ei jaksa niitä samoja kollotuksia kuunnella.Sävelradiokaan ei näköjään keksi mitään uutta.

• Muuzikko

Iskelmän koko musiikki tarjonta on sellaista et samoja kappaleita vedetään monta kertaa päivässä.

Finlandersin seikkailija tuli kerrankin yhden pvän aikana 5 kertaa... :)

• mieltä

On se nyt kumma, kun ei mikään kelpaa. Sen ymmärrän, jos kritisoidaan jonkun radiokanavan soittolistoja esim. yksipuolisuudesta. Tähän varmasti Iskelmäradiokin muiden mukana sortuu. Iskelmän lista ei kuitenkaan ole lista, joka perustuisi kanavan johdon päättämiin kappaleiden soittomääriin, vaan se on nimenomaan lista jonka järjestyksen kuuntelijat sataprosenttisesti päättävät. Se nyt vain on niin, että enemmistö Iskelmäradion kuuntelijoista on edelleen sitä mieltä, että Yölinnun Mä putoan on tämän hetken paras iskelmäkappale. Turha piipittää, kyllä kansa tietää.

• ärsyttää

Onko sulla ja tolla yhdellä aikaisemmalla kirjoittajalla jotain vaikeuksia,kun pitää tollasia v-mäisiä kirjoituksia kirjoittaa??Ei täällä kukaan mitään piipitä vaan keskustelee asioista!!
        Ja kanavaa en halua vaihtaa,koska tykkään iskelmämusiikista,mutta listaa en ole enää juurikaan kuunnellut!Sitä vaan ihmettelen,et eiks niitä "Mä putoan"-faneja jo kyllästytä,et sama biisi on jatkuvasti ykkösenä eikä oo mitään vaihtelua?

• Eri mieltä
        ärsyttää kirjoitti:

Onko sulla ja tolla yhdellä aikaisemmalla kirjoittajalla jotain vaikeuksia,kun pitää tollasia v-mäisiä kirjoituksia kirjoittaa??Ei täällä kukaan mitään piipitä vaan keskustelee asioista!!
        Ja kanavaa en halua vaihtaa,koska tykkään iskelmämusiikista,mutta listaa en ole enää juurikaan kuunnellut!Sitä vaan ihmettelen,et eiks niitä "Mä putoan"-faneja jo kyllästytä,et sama biisi on jatkuvasti ykkösenä eikä oo mitään vaihtelua?

Heh, varmasti on vaikeuksiakin, mutta ne eivät liity mitenkään edelliseen kirjoitukseeni. Eikä se kirjoitus ollut myöskään mielestäni v-mäinen. Mitä tulee piipittämisestä puhumiseen, niin se sana on nykykielessä synonyymi valittamiselle. Eli jos sanon, että turha valittaa, kyllä kansa tietää, ei se mielestäni ole kovin pahasti sanottu.

Jokaisella on ja pitääkin olla oikeus mielipiteeseensä, mutta halusin pitkään sivusta seuranneena osallistua keskusteluun. Liittyen moniin Iskelmäradioon liittyviin kirjoituksiin tällä palstalla, joissa haukutaan kanavan musiikkivalintaa ja -tarjontaa, halusin puolustaa tätä nimenomaista ohjelmaa. Siinä kuitenkin toteutuu demokratia, kun jokainen internet-yhteyden omaava kuuntelija saa äänestää viikottain omia suosikkejaan. Eipä kuuntelijoita juuri sen paremmin voi ottaa huomioon, kun antaa heidän itse päättää, mitä soitetaan. Ja jos tähän systeemiin alettaisiin keinotekoisesti lisäämään jotain sääntöjä siitä, että kappale pitää pudottaa ykköspaikalta 10 listaviikon jälkeen, oltaisiin kyllä hakoteillä.

Jos kerran viikossa tulee kaksituntinen ohjelma siitä, että mitä mieltä kuuntelijat todella ovat, ei se mielestäni ole yhtään liikaa. Kyllä ne kappaleet sieltä aikanaan putoavat, kun niihin oikeasti kyllästytään.

• ärsyttää
        Eri mieltä kirjoitti:

Heh, varmasti on vaikeuksiakin, mutta ne eivät liity mitenkään edelliseen kirjoitukseeni. Eikä se kirjoitus ollut myöskään mielestäni v-mäinen. Mitä tulee piipittämisestä puhumiseen, niin se sana on nykykielessä synonyymi valittamiselle. Eli jos sanon, että turha valittaa, kyllä kansa tietää, ei se mielestäni ole kovin pahasti sanottu.

Jokaisella on ja pitääkin olla oikeus mielipiteeseensä, mutta halusin pitkään sivusta seuranneena osallistua keskusteluun. Liittyen moniin Iskelmäradioon liittyviin kirjoituksiin tällä palstalla, joissa haukutaan kanavan musiikkivalintaa ja -tarjontaa, halusin puolustaa tätä nimenomaista ohjelmaa. Siinä kuitenkin toteutuu demokratia, kun jokainen internet-yhteyden omaava kuuntelija saa äänestää viikottain omia suosikkejaan. Eipä kuuntelijoita juuri sen paremmin voi ottaa huomioon, kun antaa heidän itse päättää, mitä soitetaan. Ja jos tähän systeemiin alettaisiin keinotekoisesti lisäämään jotain sääntöjä siitä, että kappale pitää pudottaa ykköspaikalta 10 listaviikon jälkeen, oltaisiin kyllä hakoteillä.

Jos kerran viikossa tulee kaksituntinen ohjelma siitä, että mitä mieltä kuuntelijat todella ovat, ei se mielestäni ole yhtään liikaa. Kyllä ne kappaleet sieltä aikanaan putoavat, kun niihin oikeasti kyllästytään.

Nimimerkki eri mieltä,en mielestäni valittanut tai niin ei ainakaan ollut tarkoitukseni,vaikka olenkin aika turhautunut iskelmän lista tilanteeseen!!Ei se aina ole valittamista,jos toivoo johonkin asiaan muutosta/parannusehdotusta ja eipä kai tässä nyt auta muu kuin odottaa että se yölintu laskeutuu sieltä kärkipaikalta ja tilalle tulisi vaikka joku ihan uusi biisi:)

• Tosi on
        ärsyttää kirjoitti:

Nimimerkki eri mieltä,en mielestäni valittanut tai niin ei ainakaan ollut tarkoitukseni,vaikka olenkin aika turhautunut iskelmän lista tilanteeseen!!Ei se aina ole valittamista,jos toivoo johonkin asiaan muutosta/parannusehdotusta ja eipä kai tässä nyt auta muu kuin odottaa että se yölintu laskeutuu sieltä kärkipaikalta ja tilalle tulisi vaikka joku ihan uusi biisi:)

Iskelmäradiota.Se loppu siihen kun Katri-Helena tässä taannoin lauloi 18 kertaa saman päivän aikana Minä toivon.Mitä sitten tulee listaan, Iskelmä itse valitsee mitä kappaleita voi äänestää.Siitä johtuu niin naurettavan kapea valikoima.

• Masa

Ilahduttavaa vaihtelua tarjoaa Radio Suomi jossa kammottava Perutaan häät on sijalla 14. Matti Eskon uusin single "Sun Lähelläsi" on siellä sijalla 16, ja nousussa. Miksi ko kappaletta ei iskelmässä soiteta vaan aina mattiloita ja kantolan "Kuka"!?

• pilttuu

edelliseen puhujaan.
      En ole aikoihin itsekään enää listaa kuunnellut, mut taitaa olla niin et Simo Silmun faneja on paljon enemmän kuin muita ja äänestämässä käydään monilla eri koneilla.
      Ei silti, etteikö kappale ihan kuunneltava ole, mutta kyllä pitäis antaa mahdollisuus muillekin artisteille, sillä on paljon kappaleita, jotka ovat vähintään yhtä hyviä, kun Simon kappaleet.
      Karsintaan vaan ja aikaraja voimaan.

• Kuuntelija

Iskelmäradio on osa suurempaa kaupallista kokonaisuutta. Iskelmän listalta ei löydy kaikkia tanssi/ iskelmämusiikin laulajia tai orkestereita (esim. Souvarit & Lasse Hoikka, on ollut kohta 30 vuotta kysytyimpiä tanssiartisteja, mutta ei kuulu iskelmän soittolistalle = väärä levy-yhtiö)) Osa artisteista tekee jopa ilmaisia keikkoja saadakseen omat kappaleensa radiosoittoon. Esimerkiksi eräät siskot.. Lista on yhtä luotettava mittari kuin "Tätä Suomi tanssii"-lista, jolle pääsee jos vain hoitaa levynsä jakelun tiettyjen ihmisten kautta.

• muutosta kaipaava!

Joku tuossa aiemmin kirjoitti,että Iskelmässä soitetaan ihan liikaa Mattiloita ja Eija Kantolan kuka-kappaletta ja olen kyllä täysin samaa mieltä!!Onko ihmekään,että ihmiset ei osaa muuta äänestää,kun ne ei tiedä muita mahdollisuuksia!?Katselin äsken listan äänestettävissä olevia biisejä ja siellä oli ainakin 3 sellaista,jota en ole kertaakaan Iskelmästä kuullut..Lähiviikkoina,kun on tullut uusia ehdokkaita listalle(tällä viikolla tais olla joku Antti Raiskin biisi),niin kuinka moni on kuullut sen useammin kuin 5 kertaa??
        Onko ihmekään,ettei nämä uudet tulokkaat viihdy nykyisin listalla kuin jotain 2-3 viikkoa,kun niitä ei soiteta eivätkä ne siten tule tutuksi äänestäjille!
        Ja finlandersillakin on jotain "miljoona" hyvää kappaletta ja monta levyä tehtynä,niin eikun soitetaan aina vaan Seikkailijaa ja Enemmän kuin milloinkaan..Argh!!
        Mielestäni iskelmässä soitetaan monipuolisemmin kappaleita silloin kun on menossa Iskelmän siirtoketju,eli ei ole ketään juontamassa,mistäköhän se johtuu?En tiedä onko muut huomanneet tätä asiaa?!

• voi antaa
        muutosta kaipaava! kirjoitti:

Joku tuossa aiemmin kirjoitti,että Iskelmässä soitetaan ihan liikaa Mattiloita ja Eija Kantolan kuka-kappaletta ja olen kyllä täysin samaa mieltä!!Onko ihmekään,että ihmiset ei osaa muuta äänestää,kun ne ei tiedä muita mahdollisuuksia!?Katselin äsken listan äänestettävissä olevia biisejä ja siellä oli ainakin 3 sellaista,jota en ole kertaakaan Iskelmästä kuullut..Lähiviikkoina,kun on tullut uusia ehdokkaita listalle(tällä viikolla tais olla joku Antti Raiskin biisi),niin kuinka moni on kuullut sen useammin kuin 5 kertaa??
        Onko ihmekään,ettei nämä uudet tulokkaat viihdy nykyisin listalla kuin jotain 2-3 viikkoa,kun niitä ei soiteta eivätkä ne siten tule tutuksi äänestäjille!
        Ja finlandersillakin on jotain "miljoona" hyvää kappaletta ja monta levyä tehtynä,niin eikun soitetaan aina vaan Seikkailijaa ja Enemmän kuin milloinkaan..Argh!!
        Mielestäni iskelmässä soitetaan monipuolisemmin kappaleita silloin kun on menossa Iskelmän siirtoketju,eli ei ole ketään juontamassa,mistäköhän se johtuu?En tiedä onko muut huomanneet tätä asiaa?!

Oletkos antanut palautetta Iskelmälle?Voisi ainakin yrittää.

• on!
        voi antaa kirjoitti:

Oletkos antanut palautetta Iskelmälle?Voisi ainakin yrittää.

Eli oon antanu palautetta Iskelmälle,mut eipä sieltä mitään vastausta tullu,vaikka ihan asiallisen tekstin kirjotin,en mitään valitusvirttä!!Tosin siitä on jo aikaa,se oli sillon,ku Anne Mattila oli Unihiekkoineen kärjessä monta viikkoa peräkkäin..
        No jos joku muu vaikka vuorostaan kokeilis onneaan tossa palauteasiassa:)

• yrittänyt
        on! kirjoitti:

Eli oon antanu palautetta Iskelmälle,mut eipä sieltä mitään vastausta tullu,vaikka ihan asiallisen tekstin kirjotin,en mitään valitusvirttä!!Tosin siitä on jo aikaa,se oli sillon,ku Anne Mattila oli Unihiekkoineen kärjessä monta viikkoa peräkkäin..
        No jos joku muu vaikka vuorostaan kokeilis onneaan tossa palauteasiassa:)

Mitä useammin sinne viestittää niin luulis paremmin tehoavan.Kun nyt täälläkin tuota valitusta satelee niin olis ainakin ne voinut osoittaa sinne minne ne kuuluu.Ei se Iskelmän toimitus täältä niitä lueskele.Lähetetään palautetta koko poppoon voimalla niin jospa tehoaisi :)Ei nuo listojen soitot niin kiusaa,niitä tulee vain sen pari kertaa viikossa,ja kun tietää milloin niin voi pistää toosan kiinni jos ei tykkää.

• heh

Sitten jos ja kun Yölintu alkaa tippua alspäin listalla niin Simo se vaan laulaa että mä putoan... :D

• Mitään väliä

Tosihan on se, että loppujen lopuksi ei sillä ole paljoakaan väliä mitä tai ketä listalle äänestämme. Kyllä järjestys listalle päätetään aivan muualla kuin äänestäjien mielipiteen mukaan. On faktaa........

• Perustele!

Enpä usko tuohon mitä väitit,ja jos sulla kerran on faktatietoa tästä aiheesta niin annahan tulla!?

• uutuuksia
        Perustele! kirjoitti:

Enpä usko tuohon mitä väitit,ja jos sulla kerran on faktatietoa tästä aiheesta niin annahan tulla!?

Juuri julkaistu kappale on heti iskelmälistan kärjessä, kuka sen on sinne äänestänyt???
        Kun ei ole vielä edes ollut äänestyslistalla???
        Kerroppa se??? Esimerkiksi???

• ...niin
        Perustele! kirjoitti:

Samaa ajattelin minäkin,että jos on tietoa niin kerro,jos ei niin turha kirjoitella faktoista.

• ois kiva tietää
        uutuuksia kirjoitti:

Juuri julkaistu kappale on heti iskelmälistan kärjessä, kuka sen on sinne äänestänyt???
        Kun ei ole vielä edes ollut äänestyslistalla???
        Kerroppa se??? Esimerkiksi???

Mitäköhän kappaletta mahdat tarkoittaa?Kyllä aineskin tuo nyt ykkösenä oleva Yölinnun kappale Mä putoan oli ihan äänestettävien joukossa eli uusi tulokas ja se nousi heti ekalla viikolla sinne kärkijoukkoon.Eikä kyllä ole ihme,kun Yölintu on niin suosittu yhtye!!

• anonyymi

Oon myös kuullut vastaavaa, että jotkut artistit tekevät ilmaisia keikkoja jonnekkin esim. laivoille vastineeksi soittoajasta radiossa. Mutta milläs sitä todistat.. Toisaalta taas karavaanin kulkiessa koirat haukkuu!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      224
      6979
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      847
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe