Meinaan viedä Aven lisäturva-ruosteenestokäsittelyyn. Samaan konkurssiin voisi hieman parantaa äänieristystä. Massauksen yhteydessä olisi mahdollisuus ottaa Finikorin Stop-Sonic -käsittely, joka vaimentaa rengas- ja alustaääniä.
Onko kukaan ottanut tuota? Toimiiko vai onko huuhaata? Riittäisikö kuitenkin pelkät äänieristetyt lokarit?
Stop-Sonic -käsittely
26
11378
Vastaukset
- Kokemusta
Eikö sen Avensiksen pitänyt olla niin hiljainen, ettei mitään äänieristyksen parantamisia tarvita? Hyvä että joku myöntää tosiasiat Avensiksenkin kohdalta, koska sama rengasmelu-ongelma koskee monia muitakin automerkkejä.
Stop-Sonic -käsittelyä tehdään enää vain joissain Finikorin ruostesuojausliikkeissä. Ilmeisesti siitä saatava kate ei ole tarpeeksi suuri ja vanhemmissa autoissa on ollut pysyvyysongelmia. Käsittely vaimentaa selvästi rengasmelua, ainakin yhdistettynä ruostemassaukseen, mutta ei toki poista rengasääniä kokonaan. Käsitellyn auton pesussa kannattaa olla varovainen, eikä esim. suunnata painepesuria pyöräkoteloihin.
Äänieristetyt lokarit saa Avensikseen vain taakse, joten ne asennuttamalla ei paljon rengasmelu tipu kuskin korviin. Kannattaa asennuttaa lokarit Stop-Sonic -käsittelyn lisäksi. Omaan Stop-Sonic käsiteltyyn autoon asennettiin myöhemmin äänieristetyt lokarit taakse ja takaa kantautuvat rengasäänet väheni jonkin verran.- parantaa?
kysehän oli siitä että rahaa löytyy. Äänieristystä voi hioa vaikka mistä kohtaa paremmaksi jos ylimääräistä valuuttaa löytyy. Se ei tarkoita sitä etteikö alkuperäinenkin olisi jo hyvä.
Kun alkuperäinen on jo hyvä niin parantaminen ei ole helppoa mutta rahaahan se vain on. - masa
"Stop-Sonic -käsittelyä tehdään enää vain joissain Finikorin ruostesuojausliikkeissä. Ilmeisesti siitä saatava kate ei ole tarpeeksi suuri..."
Viime vuonna kysyin äänieristyskäsittelyä täyssuojauksen yhteyteen eräästä luotettavaksi tunnetusta liikkeestä. Kaveri totesi, että he eivät tee äänieristyskäsittelyä, koska "siitä ei ole heille mitään hyötyä". Ehkä se kate ei sitten ollut riittävä.
Oma Verso on parhaillaan Stop Sonic täyskäsittelyssä. Huomenna ollaan viisaampia. Verson ongelma on, että siihen ei ole tarjolla Lokareita. Liikkeen kaveri aikoi kokeilla Aven Lokareiden sopimista. Tosin häiritsevin melu tuntuu tulevan etupyöristä. Jopa lätäkköön ajo säpsäyttää, kun vesisuihku osuu pohjaan. - auttaa vain
masa kirjoitti:
"Stop-Sonic -käsittelyä tehdään enää vain joissain Finikorin ruostesuojausliikkeissä. Ilmeisesti siitä saatava kate ei ole tarpeeksi suuri..."
Viime vuonna kysyin äänieristyskäsittelyä täyssuojauksen yhteyteen eräästä luotettavaksi tunnetusta liikkeestä. Kaveri totesi, että he eivät tee äänieristyskäsittelyä, koska "siitä ei ole heille mitään hyötyä". Ehkä se kate ei sitten ollut riittävä.
Oma Verso on parhaillaan Stop Sonic täyskäsittelyssä. Huomenna ollaan viisaampia. Verson ongelma on, että siihen ei ole tarjolla Lokareita. Liikkeen kaveri aikoi kokeilla Aven Lokareiden sopimista. Tosin häiritsevin melu tuntuu tulevan etupyöristä. Jopa lätäkköön ajo säpsäyttää, kun vesisuihku osuu pohjaan.Kivien ropinaan mutta ei juurikaan rengasääniin.
Eiköhän se ole niin että renkaat aiheuttavat värinää joka johtaa sen rungon kautta sisätiloihin.
Näin ainakin viisampien puheista olen päätellyt. - masa
auttaa vain kirjoitti:
Kivien ropinaan mutta ei juurikaan rengasääniin.
Eiköhän se ole niin että renkaat aiheuttavat värinää joka johtaa sen rungon kautta sisätiloihin.
Näin ainakin viisampien puheista olen päätellyt.että jälleen kerran odotukset on turhan korkealla (tulihan sitä keihäskisaakin katsottua). Tosin etupyörien holveissa olevat muovit ovat varsin ohuita kuten monet peltiosatkin. Versossa etulokasuojan saranapuolelta myös näkee lokasuojan "läpi" maahan (pieni aukko mutta kuitenkin). Eiköhän äänelläkin ole hyvät etenemismahdollisuudet. Nyt ei voi muuta kuin toivoa, että pyöräholveihin ruiskutettava paksuhko massa ja muovien kuivalle puolelle liimattava bitumimatto tekevät tehtävänsä. Toisalta vaikka vaikutus olisi selvästi havaittava niin muutaman viikon kuluttua alkaa taas joku melunlähde vaivaamaan... Pitäisiköhän kokeilla käytettyä 500-sarjan bemaria?
- Kokemusta
auttaa vain kirjoitti:
Kivien ropinaan mutta ei juurikaan rengasääniin.
Eiköhän se ole niin että renkaat aiheuttavat värinää joka johtaa sen rungon kautta sisätiloihin.
Näin ainakin viisampien puheista olen päätellyt.Epäillä aina saa, mutta voin todeta äänieristyskäsittelyn vaikuttavan ihan oikeasti rengasääniin. Vaikutus meluun on 3-4 dB eli korvin havaittava ja 3 dB tarkoittaa äänenpaineen puolittumista, mutta ei vielä korvin havaittavan melun puolittumista. Rengasmelun sävy muuttuu vähemmän häiritseväksi ja tienpinnan erot ei tule enää niin selvästi esiin. Hyvä esimerkki on kaduilla olevat viemärikannet, joiden yli ajaminen ennen aiheutti omassa autossa hirveän kolauksen ja käsittelyn jälkeen niitä tuskin kuulee auton sisälle. Käsittely yhdistettynä ruostemassaukseen ja bitumilla äänieristettyihin takalokareihin on hintaansa nähden ihan suositeltava konsti melun vähentämiseksi. Osa rengasäänistä tulee johtumalla rungon kautta ja ne ei tietenkään poistu.
- toyota in the ass
parantaa? kirjoitti:
kysehän oli siitä että rahaa löytyy. Äänieristystä voi hioa vaikka mistä kohtaa paremmaksi jos ylimääräistä valuuttaa löytyy. Se ei tarkoita sitä etteikö alkuperäinenkin olisi jo hyvä.
Kun alkuperäinen on jo hyvä niin parantaminen ei ole helppoa mutta rahaahan se vain on.Muissa autoissa tämä on ongelmien paikkaamista, mutta toyotassa se on ominaisuuksien hiomista ;)
Niin niin, ja testien melumittauksethan on tehty ihan pieleen eivätkä testaajat ymmärrä ajo-ominaisuuksista yhtään mitään.... - oikeassa
toyota in the ass kirjoitti:
Muissa autoissa tämä on ongelmien paikkaamista, mutta toyotassa se on ominaisuuksien hiomista ;)
Niin niin, ja testien melumittauksethan on tehty ihan pieleen eivätkä testaajat ymmärrä ajo-ominaisuuksista yhtään mitään....Minun tietääkseni Avensiksen ääneneristystä ei ole moitittu ja tällainen hiominen on harvinaista.
- Kellukkaman
oikeassa kirjoitti:
Minun tietääkseni Avensiksen ääneneristystä ei ole moitittu ja tällainen hiominen on harvinaista.
Ihan totta. Muuten vaan parannettiin uudessa versiossa tätä huonoksi koettua ja testeissäkin todettua asiaa.
Onko tää joku toyotamainen tapa suhtautua asiaan tämä totuuden kieltäminen? - puhuttiinkaan?
Kellukkaman kirjoitti:
Ihan totta. Muuten vaan parannettiin uudessa versiossa tätä huonoksi koettua ja testeissäkin todettua asiaa.
Onko tää joku toyotamainen tapa suhtautua asiaan tämä totuuden kieltäminen?Puhuttiin uudesta! Myös Corollassa on äänieristystä parannettu facelift-mallissa. Sinulla tuntuu olevan vaikeuksia seurata keskustelua.
- Luetun ymmärtäminen
puhuttiinkaan? kirjoitti:
Puhuttiin uudesta! Myös Corollassa on äänieristystä parannettu facelift-mallissa. Sinulla tuntuu olevan vaikeuksia seurata keskustelua.
Katsopas keskustelua taaksepäin, missään kohtaa ei mainita, että puhutaan nyt uuden mallin parantamisesta. Uusi on oletettavasti paremmalla tolalla tällä saralla, ja äänieristyskäsittely lienee enimmäkseen rahan haaskausta.
Kenellähän niitä vaikeuksia on... - ???
Luetun ymmärtäminen kirjoitti:
Katsopas keskustelua taaksepäin, missään kohtaa ei mainita, että puhutaan nyt uuden mallin parantamisesta. Uusi on oletettavasti paremmalla tolalla tällä saralla, ja äänieristyskäsittely lienee enimmäkseen rahan haaskausta.
Kenellähän niitä vaikeuksia on...Enpä löytänyt mitään vanhasta Avensiksesta. Et kai vahingossa myöntänyt että uusi Avensis saattaisi olla hiljainen. Tarkkuutta provoiluun!
- Tuulipuku tuhisee
??? kirjoitti:
Enpä löytänyt mitään vanhasta Avensiksesta. Et kai vahingossa myöntänyt että uusi Avensis saattaisi olla hiljainen. Tarkkuutta provoiluun!
No etpä löytänyt mitään uudestakaan, josta sinun mukaasi oli puhe??? Tarkkuutta haukkumiseen!!! Alkuperäinen kirjoittaja vain halusi tietää kannattaako Aveen tehdä StopSonic -käsittely. (en millään usko että hän puhui uudesta mallista, tai sitten sekin on susi eristykseltään... mihin sinä tässä tunnut kovasti viittaavan kun tunnut tietävän että kyse oli uudesta mallista vaikkei kirjoittaja sitä sanonutkaan)
Aivan varmasti uusittu Ave on hiljaisempi tai muuten turkkilaiset karvakuonot jättää tehtaalla laittamatta uudet parannuseristykset. Vanha olikin hiukan meluisa, joskin meluaa A4:kin vaikka sitä pidetään luokkansa priimuksena. - provoihin
Tuulipuku tuhisee kirjoitti:
No etpä löytänyt mitään uudestakaan, josta sinun mukaasi oli puhe??? Tarkkuutta haukkumiseen!!! Alkuperäinen kirjoittaja vain halusi tietää kannattaako Aveen tehdä StopSonic -käsittely. (en millään usko että hän puhui uudesta mallista, tai sitten sekin on susi eristykseltään... mihin sinä tässä tunnut kovasti viittaavan kun tunnut tietävän että kyse oli uudesta mallista vaikkei kirjoittaja sitä sanonutkaan)
Aivan varmasti uusittu Ave on hiljaisempi tai muuten turkkilaiset karvakuonot jättää tehtaalla laittamatta uudet parannuseristykset. Vanha olikin hiukan meluisa, joskin meluaa A4:kin vaikka sitä pidetään luokkansa priimuksena.Miten turkkilaiset liittyvät Avensikseen?
- Jaakko L
Voi olla, että jollain tarkalla mittarilla jotain muutosta olisi havaittu, mutta korvakuulolta käsittelyn jälkeen Carina oli yhtä meluisa kuin ennenkin.
En suosittele!- Kokemusta
Voi olla ettei tuo käsittely noin vanhaan autoon auta, kun melua johtuu niin paljon joka puolelta. Äänieristysmassa saattaa myös irtoilla pois palasina vanhemmasta autosta. Näin olen ainakin kuullut. Olen kuullut Honda Accordin vaimentuneen 4 dB käsittelyn jälkeen, joten vaikutusta sillä on, jos käsittely tehdään oikein ja oikein tehtynä äänieritysmassaa pitää ruiskuttaa todella paksu kerros pyöränholveihin ja vielä tavaratilan allekin. Äänieristysmassaa ei välttämättä osata joka paikassa ruiskuttaa tarpeeksi ja ehkä sitä ei vanhempiin autoihin uskalleta kovin paksua kerrosta ruiskuttaakaan, ettei se ala lohkeilla. Suositeltavin käsittely on uusiin autoihin ruostemassauksen yhteydessä teetettynä ja eihän hintakaan ole kuin 150 €, jota pidän pikku summana autoon käytettynä.
- Nääs nääs!
Kokemusta kirjoitti:
Voi olla ettei tuo käsittely noin vanhaan autoon auta, kun melua johtuu niin paljon joka puolelta. Äänieristysmassa saattaa myös irtoilla pois palasina vanhemmasta autosta. Näin olen ainakin kuullut. Olen kuullut Honda Accordin vaimentuneen 4 dB käsittelyn jälkeen, joten vaikutusta sillä on, jos käsittely tehdään oikein ja oikein tehtynä äänieritysmassaa pitää ruiskuttaa todella paksu kerros pyöränholveihin ja vielä tavaratilan allekin. Äänieristysmassaa ei välttämättä osata joka paikassa ruiskuttaa tarpeeksi ja ehkä sitä ei vanhempiin autoihin uskalleta kovin paksua kerrosta ruiskuttaakaan, ettei se ala lohkeilla. Suositeltavin käsittely on uusiin autoihin ruostemassauksen yhteydessä teetettynä ja eihän hintakaan ole kuin 150 €, jota pidän pikku summana autoon käytettynä.
millään tavalla kerroksien paksuuteen.
Kerrospaksuuksia tarkistettiin ja ne todettiin merkin ja mallin työohjeistuksen mukaisiksi.
Vaikutelmaksi jäi humpuuki!
(Carina operoitiin 3 vuoden ikäisenä.) - 2.4 STW
Carina e ja vanhempi Avensis hiljenee tiemelun suhteen selkeästi laittamalla kattoverhoilun taakse sitä vihreää 8mm paksua auto äänenvaimennushuopaa, sellaista mikä on kuin tehty vanhoista lumpuista.
Vielä tilannetta parantaa jos liimaan kumibitumimattoa kattopeltiin (sisäpuolelle :-)).
Miksikö?, koska tiemelu tulee johtumalla runkoon ja isoin täysin vaimentamaton runkopinta minkä voi vaimentaa on kattopelti.
Uudessa Avessa tuo on jo tehtaalla tehty.
btw, vanhan Aven saa paaaaljon hiljaisemmaksi kuin S80 tai väyrynen kun vain näkee vaivaa.
- stop sonicista
Itse otin uuteen ranskalaiseen stop sonicin ja lisäturvakäsittelyn. Kokemuksia:
- ajaessa tiessä oleviin "virheisiin" auto ei enää samalla tavalla "rämähtele", vaan menee läpi pehmeämmin
-Auto kulostaa hiljaisemmalta kaupunkiajo nopeuksissa. Suuremilla nopeuksilla edelleen rengasmelua, ehkä ei aivan yhtäpaljon, mutta suhinoitten ja moottoriääniin yhdistettynä ei huomattavaa hyötyä.
-Odotin ehkä käsittelystä hieman enemmän, kun tuli toi mainos tutuksi missä corolla Verso desibelien valossa vaimeni todella paljon.
-Laittoivat kuulemma äänieristettä "karttojensa" mukaisiin kohtiin yhden noin millimetrin paksuisen kerroksen sekä sen jälkeen alustaan 2 kerrosta sitä lisäturvakäsittelyyn kuuluvaa massaa.
-Eli jos ottaa ton ruosteesto käsittelyn, niin miksei samalla sitä stop sonicia, sillä maksaahan noi autot muutenkin omaisuuden, eikä muutama satanen lisää enää tunnu missään...
Avensis mielestäni melko hiljainen auto, ja uudet 5-sarjan bemarit menee maantienopeuksillakin aivan sukkasillaan(taksikokemusta) - sekaisin!
Norminmukainen ruosteenestokäsittely vaikuttaa meluarvoihin 1-2db ja tuo lisääänieristys saman verran, jolloin päästään maksimissaan tuohon 4 db vaimennukseen. Käytännössä pienin korvin havaittava äänenpainetason muutos on 3db, eli en laittaisi (toista kertaa) latejani tuollaiseen hömppään.
Ruostesuojaus varmaankin kannattaa ottaa!- Kokemusta
Aivan totta, että 3 dB on pieni ero, mutta vielä parin dB:n erokin on korvin havaittavissa. Jos ruostesuojaus äänieristyskäsittely vaimentaa noin 4 dB melua, niin oman kokemuksen mukaan auto kuitenkin vaimeni sen verran, että ottaisin sen uudelleenkin omaan autooni. Nimenomaan häiritsevintä minusta omassa autossa oli ennen suuri vaihtelu tienpinnan laadun mukaan ja käsittelyn jälkeen tienpinnan vaihteluita ei samalla tavoin erottanut ja muutenkin se häiritsevin melu poistui. Rengasäänissä vaikuttaa paljon myös melun sävy ja minusta sekin muuttui miellyttävämmäksi ja korvia häiritsemättömämmäksi.
Ennestään hyvin meluisaan autoon käsittely tuskin paljon auttaa, mutta melultaan Avensiksen tasoiseen autoon vaikutus voi olla juuri toivottu. Itse suosittelisin käsittelyä tämän luokan autoista ainakin Avensikseen, kuutoseen, Accordiin ja Mondeoon, jotka on kaikki hiukan liian meluisia ennen joihinkin niistä tulleita ihan uusimpia parannuksia. - tuunane
Kokemusta kirjoitti:
Aivan totta, että 3 dB on pieni ero, mutta vielä parin dB:n erokin on korvin havaittavissa. Jos ruostesuojaus äänieristyskäsittely vaimentaa noin 4 dB melua, niin oman kokemuksen mukaan auto kuitenkin vaimeni sen verran, että ottaisin sen uudelleenkin omaan autooni. Nimenomaan häiritsevintä minusta omassa autossa oli ennen suuri vaihtelu tienpinnan laadun mukaan ja käsittelyn jälkeen tienpinnan vaihteluita ei samalla tavoin erottanut ja muutenkin se häiritsevin melu poistui. Rengasäänissä vaikuttaa paljon myös melun sävy ja minusta sekin muuttui miellyttävämmäksi ja korvia häiritsemättömämmäksi.
Ennestään hyvin meluisaan autoon käsittely tuskin paljon auttaa, mutta melultaan Avensiksen tasoiseen autoon vaikutus voi olla juuri toivottu. Itse suosittelisin käsittelyä tämän luokan autoista ainakin Avensikseen, kuutoseen, Accordiin ja Mondeoon, jotka on kaikki hiukan liian meluisia ennen joihinkin niistä tulleita ihan uusimpia parannuksia.Otin 99-malliseen Aveniukseen käsittelyn ja toivoin vaimeampia rengasääniä.
Ainoa muutos oli kemiallisen aineen haju auton sisätilassa. Äänitaso ei korvakuulolta muuttunut lainkaan. Enpä suosittele! - AnonyymiUUSI
Mieti, lumisella tiellä auto muuttuu hiljaiseksi joten turha kattoa tilkitä ellei se vettä vuoda.
Myyjä myy äänieriteitä vaikka ikkunoihin "Tule meille ja tuo maksuvälineesi mukana "
Pohja ja pyöräkotelot riittää jos ei ole Bedford paku vm. 1970
- Oiva Rikas
Mitä tämä Stop Sonic -käsittely maksaa?
- harlequin
Kyselin omaan uudenkarheaan FRään käsittelyn hintaa ja Olarissa sanottiin 440Eur.
Takakontti täytetty vibrolla (3 kerrosta) ja suhinaa ja mölinää tulee ilmeisesti c pilareista rengaskoteloista johtumalla. Todennäköisesti käyn käsittelyssä.. - kokeiltu on
harlequin kirjoitti:
Kyselin omaan uudenkarheaan FRään käsittelyn hintaa ja Olarissa sanottiin 440Eur.
Takakontti täytetty vibrolla (3 kerrosta) ja suhinaa ja mölinää tulee ilmeisesti c pilareista rengaskoteloista johtumalla. Todennäköisesti käyn käsittelyssä..Eipä ollut ainakaan itselläni mitään hyötyä tuosta Stop Sonic käsittelystä lisäturva käsittely päälle, kun mainospuheiden mukaan siitä olisi tullut vielä n. 2dB lisävaimennus.
DB-mittarilla mittasin ennen ja jälkeen käsittelyn 60-120km/h nopeuksissa, samat lukemat tuli.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991526Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131166- 2231146
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen257997Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81959- 141940
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179923Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15869- 71777
Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie32758