mielessä olisi asentaa vaahteraparketti. lattialla on vesikiertoinen lattialämmitys. onko kokemuksia, miten vaahtera käyttäytyy?? rakoileeko??
Vaahteraparketti ja lattialämmitys
7
4363
Vastaukset
- toimii
Meillä ollut jo reilut neljä vuotta Upofloor vaahteraparketti vesikierto- lattialämmityksen kanssa. Toimii, ei rakoile. Muutamassa laudassa oli valmistusmateriaalivirheitä (sauvat vääntyilivät) jotka valmistaja korvasi ja vaihtoi takuuseen. Suosittelen.
- Laminaattori original
valmistajalta tai maahantuojalta, jos ei rautakaupassa ole osattu neuvoa. Kanadan vaahtera ja eurooppalainen vaahtera toimivat hieman eritavalla lattialämmityksen kanssa.
- ummikko
tekisi mieli laittaa. olin ajatellut tarketin parkettia jossa proteco lakka. myyjä (ja esite) vain varoitteli nimenomaan vaahterasta ja pyökista lattialämmityksen kanssa. on kuulemma niin "elävää" matskua, että lämmönvaihtelut aiheuttavat rakoilua. samat varoituksen sanat löytynee myös muiltakin parkettitoimittajilta (kährs,upofloor,karelia). korvaavaksi myyjä suosittelee saarnia (?), joka ei nyt tietenkään vastaa vaahteraa ulkonäöltään eikä kovuudeltaan.
en vain ymmärrä mistä lämpötilavaihtelut tulee vesikiertoisessa lämmityksessä. ei ne niin suuria pitäisi olla.... tätä se on, kun pitää vastavirtaan mennä!!!
laminaattia tai kovapuulattiaa en haluaisi laittaa. - parketti-
ummikko kirjoitti:
tekisi mieli laittaa. olin ajatellut tarketin parkettia jossa proteco lakka. myyjä (ja esite) vain varoitteli nimenomaan vaahterasta ja pyökista lattialämmityksen kanssa. on kuulemma niin "elävää" matskua, että lämmönvaihtelut aiheuttavat rakoilua. samat varoituksen sanat löytynee myös muiltakin parkettitoimittajilta (kährs,upofloor,karelia). korvaavaksi myyjä suosittelee saarnia (?), joka ei nyt tietenkään vastaa vaahteraa ulkonäöltään eikä kovuudeltaan.
en vain ymmärrä mistä lämpötilavaihtelut tulee vesikiertoisessa lämmityksessä. ei ne niin suuria pitäisi olla.... tätä se on, kun pitää vastavirtaan mennä!!!
laminaattia tai kovapuulattiaa en haluaisi laittaa.myyjä sanoi, että saarni ei käy lattialämmityksen kanssa, vaan mieluummin tammi tai vaahtera, kts. esim. www.kareliaparketti.fi, siellä on ohjeitakin.
- Peppi
Lattialämmityksen kanssa EI käy kanadanvaahtera eikä pyökki. Nämä puulajit elävät molempiin suuntiin paljon. Jos menet laittamaan, niin ihan omalla vastuulla. Eipä kannata reklamaatioita lähetellä...
- ummikko
koko homma!!! jotkut valmistajat sallivat (lue: eivät kiellä) ja jotkut eivät salli vaahteran (kanada) käyttöä lattialämmityksen kanssa...
kyse on nyt vesikiertoisesta lämmitystavasta, jolla pienemmät lämpövaihtelut ja pintalämpötila vs. sähkö lattialämmitys.
olet kuitenkin oikeassa, vastuu on omassa kukkarossa (kuten yleensä aina). täytynee vielä ehkä hiukan pohtia, josko jokin toinen puulaji sittenkin... - pois peleistä
ummikko kirjoitti:
koko homma!!! jotkut valmistajat sallivat (lue: eivät kiellä) ja jotkut eivät salli vaahteran (kanada) käyttöä lattialämmityksen kanssa...
kyse on nyt vesikiertoisesta lämmitystavasta, jolla pienemmät lämpövaihtelut ja pintalämpötila vs. sähkö lattialämmitys.
olet kuitenkin oikeassa, vastuu on omassa kukkarossa (kuten yleensä aina). täytynee vielä ehkä hiukan pohtia, josko jokin toinen puulaji sittenkin...Totta on se että jos meet asentamaan pyökki- tai vaahtera-parketin lattialämmityksen päälle, niin saat kyllä samantien unohtaa 30 vuoden valmistustakuun! (Tosin joillakin on ollut vaahteraparketti vuosia lattialämmityksen kanssa, ilman ongelmia...)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21968Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist174872Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19806- 75752
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101675