olen päättänyt jokaisessa saarnassa ketoa yhden vitsin, joka liittyy raamattuun, voisitteko auttaa ensi pyhän vitsissä, ehkä sitten seuraavaksi pyhäksi jo keksin itse
vitsejä kirkkoon
40
8704
Vastaukset
- Repe Ruutikallo
vain omalle kikkelillesi. Se kuuntelee, vaikkei ymmärrä.
Tai veisaa: "Tiell' elon velttona olla ei auta..." - Pappia kyydissä
Hauska ajatus tuo vitsienkerronta saarnassa. Saattaa käydä vanhojen seurakuntalaisten sydämelle, mutta hehän tapaavat vaihtaa hiippakuntaa muutenkin. (heh heh)Tuota noin...
Ainahan voit kysyä, mikä on Sepetiuksen poikain isän nimi. Kuten kaikki tietävät, sehän on Sepetius.
Joka tapauksessa onnea ja siunausta valitsemallesi tielle! - minä itse
Jeesus käyskenteli valtakunnassaan, ja katseli tiluksiaan. Yhtäkkiä hän huomasi vanhan valkotukkaisen ja -partaisen miehen istuvan kivellä surullisen näköisenä. -Mikäs noin surettaa, hän kysäisi vanhukselta. -No kun lähetin poikani maailmalle, enkä ole kuullut hänestä sen koommin, ehdin opettaa hänelle ammattinikin. -Saanko kysyä, mikä hänelle tuli ammatiksi, kysyi Jeesus. -Puuseppä, vastasi vanhus. Silloin Jeesus levitti kätensä ja huudahti : -isä. Vanhuksen kasvot kirkastuivat ja hän huudahti: - Pinokkio.
- pappi
hyvä hyvä
ton käytän ensi sunnuntaina
saas nähdä mitä tuomiokapituli sanoo
lissää vaan
alan sitten suntioksi jos papin virka palaa - minä itse
pappi kirjoitti:
hyvä hyvä
lissää vaan
alan sitten suntioksi jos papin virka palaakiva, kun kelpasi, tässä seuraava:
Turisti saapui Genesaretin järven rantaan. Hän halusi soudella järvellä, ja kysyikin paikalliselta oppaalta veneen vuokraa. -500 mk tunti, oli vastaus. Mies piti hintaa korkeana, jolloin opas puolusteli : mutta ajatteleppas, että tämä on sama järvi, missä Jeesus käveli vetten päällä. Mies pudisteli päätään sanoen : - Ei ihme, että käveli........ - Repe Ruutikallo
pappi kirjoitti:
hyvä hyvä
lissää vaan
alan sitten suntioksi jos papin virka palaaKellonajan mukaan olet leikkinyt pappia ennen "rauhantekoamme", Pelle, joten en saata tästä meuhkata vaikka mieli tekis... vieroitusoireita on tulossa, mutta kyllä sulla kohta taas lipsuu kuin Jeesuksella Öljymäelle noustessaan, siihen luotan lujasti...
- pappi
minä itse kirjoitti:
kiva, kun kelpasi, tässä seuraava:
Turisti saapui Genesaretin järven rantaan. Hän halusi soudella järvellä, ja kysyikin paikalliselta oppaalta veneen vuokraa. -500 mk tunti, oli vastaus. Mies piti hintaa korkeana, jolloin opas puolusteli : mutta ajatteleppas, että tämä on sama järvi, missä Jeesus käveli vetten päällä. Mies pudisteli päätään sanoen : - Ei ihme, että käveli........nyt mulla on jo vitsit juhannukseen asti
saas nähdä pysynkö virassa sen jälkeen
- topi
Kullekin osansa kolehdista
Kolehti oli kerätty. Rovasti meni sakastiin, heitti haavista rahat kohti kattoa ja sanoi: Ota, Herra, noista omasi, minä pidän loput.- pappi
Tuolla minä saan sen känkkäränkkä-diakonissankin
nauramaan he hee he he heeee - o`brien
pappi kirjoitti:
Tuolla minä saan sen känkkäränkkä-diakonissankin
nauramaan he hee he he heeeeaikoinaan siilinjarven kirkkoherra meni sunnuntai-aamuna huussiin..
katteli sitten sielta paperia, mutta ei loytynyt..
oli siella kuitenkin kaalinlehti lattialla ja hyvin teki tehtavansa.
Sitten kirkossa kirkkoherra saarnasi:
"tama maailma on kavala kun kaalinlehti, kun lehti puhjeta ruksahtaa, niin sormi pyllyhyn puksahtaa" - pappi
o`brien kirjoitti:
aikoinaan siilinjarven kirkkoherra meni sunnuntai-aamuna huussiin..
katteli sitten sielta paperia, mutta ei loytynyt..
oli siella kuitenkin kaalinlehti lattialla ja hyvin teki tehtavansa.
Sitten kirkossa kirkkoherra saarnasi:
"tama maailma on kavala kun kaalinlehti, kun lehti puhjeta ruksahtaa, niin sormi pyllyhyn puksahtaa"minkä vitsin pistit
nauru alko nikottamaan
taidan napata vähän malagaa
- topi
Kangasniemen rovasti piti ennen aikaan tytöille rippikoulua. Hän puhui seurakunnasta, paimenesta ja lampaista.
Varmistuakseen siitä, että asia oli oikein ymmärretty, hän kysyi lopulta:
- Jos te olisitte nyt lammaslauma, niin mikäs minä olisin?
Vastausvuoron saanut tyttö esittää empien näkemyksensä:
- Rovasti olis sillov varmaannii pässi.- pappi
tuosta tuskin seurakuntalaiset suuttuu
saattaapa tulla lähetyspiiriin lisää naisia
- topi
Vieläkin tarina Kangasniemeltä, edesmennyt Lauri-setä sen kertoi, takuuseen en mene todenmukaisuudesta.
Rovasti piti entisaikaan rippikoulua.
Maalaistalon poika ei tuntunut selviytyvän. Lopulta sovittiin salaa, että talosta annetaan pappilaan vasikka, jos poika selviytyy rippikoulusta.
Niinpä rovasti esittää aloittaa kuulustelun:
- Mitkäs kaikki Pyhään kolminaisuuteen kuuluvat?
- Poeka ja Pyhä henk.
- No mihinkäs Isä jäi?
- Se jäe tuomaa sitä mullikkata rovastille. - Miihkali
Kuulin tälläisen tarinan, että oli eräs pikkupoika äitinsä kanssa kirkossa. Ja sitten tuli pappi esille viitta päällä(en muista viitan oikeata nimeä).
Pikkupoika näki papin ja huusi kovalla äänellä: "VITTU, BATMAN!"
Sen jälkeen pappi kävi hakemassa uutta vauhtia verhon takana ennen kuin aloitti saarnan. - kesäsotkamolainen
Jumala kuudennen päivän iltana, vähän ennen saunaan menoa, totesi että: "Taidanpa luoda vielä Sotkamon, kun on niin hyvä fiilis".
- pena
Kerrotttavaksi kun on tai ei ole savolainen kuulijakunta.
Maallisen vaelluksensa päätteeksi savolainenkin joutui taivaan portille Pyhän Pietarin eteen tunnustamaan syntinsä. Niin hän tekikin, mutta sanoi lopuksi:
- Sitte ov viellä yks synti, jota minä en taijja kehata tunnustoo.
Siihen sanoi P. Pietari:
- Lapseni, täällä tunnustetaan kaikki synnit.
- No ku minä oon savolaene, kuului vastaus.
- No, totesi P.Pietari, eihän savolaisuus oikeastaan ole lainkaan synti, mutta suuri häpeähän se on.- pappi
seurakunta oli mielissään
saas nähdä täyttyykö penkit ensi pyhänä
kiitos vain
monet vitsit on tosi makeita
- Nälkänen.
Kaikkihan on kuullu siit jäbäst, joka väsäs wodast vinkkuu, ja fisuist fisupullii koko köörille. Tais sil olla viel jotain ohrastaki. Sen veli on Paavo Lipponen. Se on yrittänyt selittää sitä kaavaa Suomen jengille monta vuotta, mut kukaa ei oo onnistunu siin. Sä voisit kysyy niilt sun hiippakunnan hiippailijoilt, jos joku osais. Se on kyl poliittinen juttu, ja voit menettää ääniä. Mut jos se onnistuu, sust tulee Kekkonen.
- J.C
lyhyt kylläkin mutta tässä tulee...............................
Jeesus tulee, ota koppi
HAA HAA!! - pena
Suomalainen oli käymässä Amerikoissa. Halusi mennä kirkkoon ja kysyi tuttavaltaan, mitä siellä pitää tehdä, kun ei kieltäkään osaa.
- Yksinkertaista, sanoi maanmies, katso mitä edessäsi istuva tekee ja tee samoin.
Mies meni kirkkoon. Tuli joitakin papin ilmoituksia, ja äkkiä edessä oleva nousi seisomaan. Ystävämme teki samoin.
Kirkossa kuului kohahdus, mitä hän ei ymmärtänyt lainkaan.
Kirkosta tultuaan hän kertoi maanmiehelleen tapahtuneesta.
- Eipä ihme, totesi tuttava, siellä ilmoitettiin syntyneet, ja tuollaisessa tapauksessa aina lapsen isä nousee seisomaan. - pena
Ja vielä.
Perheessä oli kastetilaisuus perhejuhlan muodossa.
Pastori kysyi nuorelta isältä jo etukäteen:
- Olettehan varmaan valmistautunut asianmukaisesti tähän suureen tilaisuuteen.
- Kyllä, vaimoni on leiponut niin kakkua ja pullaa kuin piparkakkujakin.
- En oikeastaan nyt sitä tarkoittanut. Ajattelin sitä, että edessänne on tilaisuus, johon sisältyy mielen ylennystä ja joka on paljon tavallisen arkipäivän yläpuolella.
- Ilman muuta sekin puoli on otettu huomioon. Olen hankkinut olutta koreittain ja useita pulloja viskiä.- pappi
uskallankohan kertoo kirkossa
tuon vitsin
no yrittänyttä ei laiteta
voinhan siirtyä toimistohommiin
tai Kotimaan toimittajaksi - Hauska Mies
pappi kirjoitti:
uskallankohan kertoo kirkossa
tuon vitsin
no yrittänyttä ei laiteta
voinhan siirtyä toimistohommiin
tai Kotimaan toimittajaksiJäähän sinulle vielä vaihtoehdoksi pedofiilipapin paikka jenkeissä. Pappistuomioistuimen mukaan se ei ole mikään merkittävä rikos. Tuomioina oli, että pappi saa pitää paikkansa, mutta ei saa osallistua julkisiin tapahtumiin. Eli. Jatkaa voi pimeässä pedofiilistä toimintaansa. En usko että olet pedofiili. Voit kuitenkin rukoilla seurakuntasi kanssa, että sinulle lähetettäisiin paljon lapsia?
- topi
Jeesus oli tosi asiassa savolainen. Siitä on monia todisteita.
- Hän liikkui vesillä.
- Hän arvosti kalaa ravintona.
- Hän ei tehnyt työtä, mutta puhui sitäkin enemmän.
- Hän puheidensa ymmärtäminen jäi usein kuulijan vastuulle.
- Hän ei arvostanut esivaltaa.
- Hän oli piällysmies.- tuttuM
Savolaispappeuden voisikin siis hyväksyä tuolla perusteella?
- toivo
tuttuM kirjoitti:
Savolaispappeuden voisikin siis hyväksyä tuolla perusteella?
Kenenkäs poika Jeesus olikaan? Ettei vain itse Isä Jumalakin olisi tosi asiassa savolainen?
- vm39
toivo kirjoitti:
Kenenkäs poika Jeesus olikaan? Ettei vain itse Isä Jumalakin olisi tosi asiassa savolainen?
Yleensä savolaisuus onkin katsottava eduksi papissa ja jopa piispassa.
- Sade
Tuossa on ideaa. Eikä huonoa sellaista. Uskovainen ystäväni kauhistuisi tuota, tai jaa-a, luulisin niin, mutta hän ajattelee vanhahtavasti asioista.
Joku tunnettu pappi kirjoitti "Pyhä nauru" -nimisen kirjan. Siinä hän osoittaa, että myös Raamatusta löytyy huumoria. Mikä jottei. - topi
On sanottu, ettei nainen voi olla pappi, koska apostolienkaan joukossa ei ollut yhtään naista.
Ei heidän keskuudessaan tosiaan naisia ollut.
Toisaalta ei apostolien joukossa ollut myöskään yhtään suomalaista eikä savolaista, ja näitäkin on pappeina.- tuttuM
"...eikä savolaista, ja näitäkin on pappeina."
Tämähän on tosi, mutta naurattaa sutteettisavolaestaki.
- topi
Pastori oli matkalla kylätietä ja pysähtyi miehen kohdalle, joka oli tienvieressä tutkimassa autoa etupellin alta.
Voimasanoja tuli kuin liukuhihnalta.
Pastori meni miehen luo ja sanoi: Hyvä ystävä, et sinä tuolla tavalla autoa käyntiin saa. Lue sen sijaan mieluummin rukous.
Auton omistaja teki työtä käskettyä, polvistui ja luki rukouksen, meni autoon ja käynnisti. Kuinka ollakaan, auto rupesi heti käymään.
Pastori tuumasi siihen: Tuota minä en kyllä olisi ikinä uskonut!
(Muuten, Herra Rovasti, kai ruustinna hyväksyy nuo vitsit, jotka kirkossa kerrot?) - pena
Maalaistalossa pidettiin seuroja. Oli kahvitarjoilu.
Rovasti otti ensimmäisenä ja tuli läikäyttäneeksi kahvia emännän asettamalle valkoiselle pöytäliinalle.
Kukin otti kahvia vuorollaan, lopulta myös isäntä, ja kuinka ollakaan, häneltäkin läikähti kahvia pöytäliinalle.
Silloin emäntä loihe lausumaan julki suuttumuksensa: Ja siinä on vielä toenen tohelo!- pt
Mäntyharjulla pidettiin kylällä syntymäpäiviä. Mukana oli myös seurakunnan sielunpaimen.
Kahvitarjoiluun päästyä isäntä ilmoitti käyttäytymisohjeen:
- Naeset ja papit ottaavat ensiks.
- hereille!
Pappi piti saarnaa kirkossa ja huomasi, että mummot torkkuivat.Pappi suuttui ja muutti saarnaa seuraavasti: piti sanomansa, olemme kaikki tällä erää ravitut, sanoi:olemme kaikki tällärällää märät vitut! Kokeileppa konstia! ( 2.,joka ei sovi aiheeseen, mutta kerron kuitenkin, pappi ilmoitti Jumalanpalveluksen lopussa: veisaamme virrestä 630:1,2,4. Eräs mummoista huusi: BINGO!
- pappi
kovia vitsejä
taidat joutuva helvettiin
mutta on sulla hauskaakin
- yoke
Taivaassa autoillaan myös ja varsinkin edesmenneet poliitikot näyttivät saaneen tekojensa ja maineensa arvoiset kulkuneuvot. Suomalainen tavallinen matti meikäläinen kierteli taivasta kuoltuaan Pyhän Pietarin kera ja katsasteli liikennettä.
- Oho. Kukas se tuolla Lincolnilla huristelee?
- John F. Kennedy, vastasi Pietari.
- Jahas.. ja tuolla menee ZILillä Stalin vai?
- Aivan, Pietari totesi. - Ja jos näet kuplavolkkarin, puikoissa on Adolf Hitler tai joku hänen natsikavereistaan. Olof Palmekin ajelee isolla hienolla Volvolla ja Winston Churchill Rolls-Roycella. Katsos, oman maansa merkkituotteella ne useimmat merkittävät miehet pärräävät, Pietari kertoi.
- Joo-o, suomalaismies nyökkäili kunnes hänen ilmeensä kirkastui! - Hitto, tuolla rinteen takana kiitää Urho Kekkonen.. kalju vaan näkyy.. avo-Saabilla tietty vai? johon Pietari vastaa:
- Eikun Jopolla. - vm39
Jos Raamatun olisivat kirjoittaneet opiskelijat, poikkeaisi se nykyisestä mm.seuraavissa kohdissa:
-Jumala ei luonut maailmaa kuudessa päivässä, vaan lykkäsi koko työn seitsemättä päivää vastassa olevaan yöhön.
- Syy, miksi Kain tappoi Aabelin, oli se, että he olivat huonetovereita.
- Israelilaiset vaelsivat Mooseksen johdolla erämaassa 40 vuotta, koska he eivät halunneet kysyä neuvoa keneltäkään, etteivät näyttäisi ensimmäisen vuoden opiskelijoilta.
- Kymmenen käskyn sijasta on vain viisi käskyä, kirjoitettuina isolla rivinvälillä, isolla reunustalla ja isolla kirjasintyypillä.
- Paavalin kirje Roomalaisille lähetettiin muodossa [email protected] - vm39
Rovastiiiii, miten kirkkokansa on vastaanottanut vitsisi?
Epäilen, että sinun täytyy pian saada käyttöösi isompi kirkko.- pappi
Nyt menee tosi kivasti.
Kansa on tykännyt vitseistä.
Lähetyspiirissä myös aina murjasen.
Mummot hekottelee.
Antakaahan lisää vitsejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732352Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512112Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321857Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma821681Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211118Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40979Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864