Tämä kysymys pyörii taas mielessäni kun lukasin iltasanomista jutun isästä joka oli surmannut kaksi pientä poikaansa!
Mikä näitä ihmisiä oikeen vaivaa? Tasasin väliajoin saa jostakin lehdestä lukea kuinka vanhemmat tai jompi kumpi vanhemmista on tappanut lapsensa.
Miksi purkaa vihaansa tai muita huolia lapsiin? Jos tuntuu että ei kertakaikkiaan kestä enään lapsiaan niin miksei vaikka mieluummin antaisi niitä adoptioon...halukkaita ottajia kun sielläkin riittää!
Kenelläkään ei pitäisi olla oikeutta tuomaroida toisen elämää...oli se sitten vaikka oma lapsi!
Nämä otsikot kirpaisee aina syvältä sydämestä!
Ehkäisevää työtä tällaisten tapausten varalle olisi mielestäni syytä tehdä myös Suomessa tehokkaammin koska sille ilmiselvästi olisi tarvetta!
Miksi?
7
658
Vastaukset
- kun tuo
uskallus ei useinkaan riitä oman henkensä riistämiseen? Miksei vain vedä itseään jojoon, jos niin vitun paha olla? Useimmiten näitä penskoja lahdataan kosto-/mustasukkaisuussyistä, siis kostoksi puolisolle, mikä sekin on aivan älytöntä, mutta niin se ihminen vain käyttäytyy... Ei voi tajuta!
- Ja niitä riittää
Suurin osa henkirikoksista on mielenvikaisten tekemiä.
Luin itse juuri saman jutun ja mietin sitä että miksi ihmiset oikein ovat näin sekopäitä että ovat valmiita tappamaan jopa omat lapsensa.
Valitettavasti suomessa ei juuri tehdä tarpeeksi töitä rikollisuuden ehkäisemiseksi ja yleisen turvallisuuden lisäämiseksi, mutta näitä rikollisia kyllä suojellaan ja puolustellaan senkin edestä.- seotaan
Voisit aikasi kuluksi pohtia sitäkin, miksi ylipäänsä ihmiset sekoaa. Tai miksi on sairauksia, sotia jne...
Olen mää toki joskus aikani kuluks ajatuksen nuillekkin asioille uhrannut...
Niin...voihan sitä aina miettiä miks on sairauksia! Se ei varmasti miettimällä siitä kummene ja se on mun mielestä ihan eri juttu kun tahallinen tappaminen!
Ihmiset varmaan sekoaa hyvin erilaisista syistä mutta kyllä mää olen sitä mieltä että jos joltaki pitää henki ottaa niin sitten vois alottaa vaikka itsestään!
Mun ymmärrykseen ei mahdu tollanen lapsiin kohdistuva viha...
Pahuuttahan tähän maailmaan tuntuu mahtuvan! Nää viattomien lasten turhat kuolemat on niin sydäntä särkeviä! Mää toivoisin todella että sitä ennalta ehkäisevää työtä alettais tehostaan koska nämä tapaukset tuntuu olevan lisääntymään päin...Neitonen79 kirjoitti:
Olen mää toki joskus aikani kuluks ajatuksen nuillekkin asioille uhrannut...
Niin...voihan sitä aina miettiä miks on sairauksia! Se ei varmasti miettimällä siitä kummene ja se on mun mielestä ihan eri juttu kun tahallinen tappaminen!
Ihmiset varmaan sekoaa hyvin erilaisista syistä mutta kyllä mää olen sitä mieltä että jos joltaki pitää henki ottaa niin sitten vois alottaa vaikka itsestään!
Mun ymmärrykseen ei mahdu tollanen lapsiin kohdistuva viha...
Pahuuttahan tähän maailmaan tuntuu mahtuvan! Nää viattomien lasten turhat kuolemat on niin sydäntä särkeviä! Mää toivoisin todella että sitä ennalta ehkäisevää työtä alettais tehostaan koska nämä tapaukset tuntuu olevan lisääntymään päin...Tietenkin voi aina miettiä miksi maailmassa on sotia, sairauksia ym. pahoja asioita, mutta ei se miettimällä siitä mihinkään kummene. Ja mielestäni se toisen ihmisen tahallinen tappaminen on aina ihan eri juttu kun vaikka sairaudet ym. maailman kurjuudet.
Rauhan aatteen kannattajana en hyväksy toisen ihmisen tappamista edes sotatilanteessa, mielestäni se sodassa tappaminen on ihan samanlaista raakuutta kun siviilielämässä tappaminen. Mielestäni sodat ovat aina turhia, eikä niistä ole koskaan mitään hyötyä kenenkään kannalta.
kysyä tekijältä itseltään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.855422Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.433601Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612975Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462181Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611946Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2941783- 471606
- 961441
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.91333