Miksi?

Tämä kysymys pyörii taas mielessäni kun lukasin iltasanomista jutun isästä joka oli surmannut kaksi pientä poikaansa!
Mikä näitä ihmisiä oikeen vaivaa? Tasasin väliajoin saa jostakin lehdestä lukea kuinka vanhemmat tai jompi kumpi vanhemmista on tappanut lapsensa.
Miksi purkaa vihaansa tai muita huolia lapsiin? Jos tuntuu että ei kertakaikkiaan kestä enään lapsiaan niin miksei vaikka mieluummin antaisi niitä adoptioon...halukkaita ottajia kun sielläkin riittää!
Kenelläkään ei pitäisi olla oikeutta tuomaroida toisen elämää...oli se sitten vaikka oma lapsi!
Nämä otsikot kirpaisee aina syvältä sydämestä!

Ehkäisevää työtä tällaisten tapausten varalle olisi mielestäni syytä tehdä myös Suomessa tehokkaammin koska sille ilmiselvästi olisi tarvetta!

7

658

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun tuo

uskallus ei useinkaan riitä oman henkensä riistämiseen? Miksei vain vedä itseään jojoon, jos niin vitun paha olla? Useimmiten näitä penskoja lahdataan kosto-/mustasukkaisuussyistä, siis kostoksi puolisolle, mikä sekin on aivan älytöntä, mutta niin se ihminen vain käyttäytyy... Ei voi tajuta!

• Ja niitä riittää

Suurin osa henkirikoksista on mielenvikaisten tekemiä.

• Luin itse juuri saman jutun ja mietin sitä että miksi ihmiset oikein ovat näin sekopäitä että ovat valmiita tappamaan jopa omat lapsensa.

Valitettavasti suomessa ei juuri tehdä tarpeeksi töitä rikollisuuden ehkäisemiseksi ja yleisen turvallisuuden lisäämiseksi, mutta näitä rikollisia kyllä suojellaan ja puolustellaan senkin edestä.

• seotaan

Voisit aikasi kuluksi pohtia sitäkin, miksi ylipäänsä ihmiset sekoaa. Tai miksi on sairauksia, sotia jne...

• Olen mää toki joskus aikani kuluks ajatuksen nuillekkin asioille uhrannut...

Niin...voihan sitä aina miettiä miks on sairauksia! Se ei varmasti miettimällä siitä kummene ja se on mun mielestä ihan eri juttu kun tahallinen tappaminen!

Ihmiset varmaan sekoaa hyvin erilaisista syistä mutta kyllä mää olen sitä mieltä että jos joltaki pitää henki ottaa niin sitten vois alottaa vaikka itsestään!
        Mun ymmärrykseen ei mahdu tollanen lapsiin kohdistuva viha...

Pahuuttahan tähän maailmaan tuntuu mahtuvan! Nää viattomien lasten turhat kuolemat on niin sydäntä särkeviä! Mää toivoisin todella että sitä ennalta ehkäisevää työtä alettais tehostaan koska nämä tapaukset tuntuu olevan lisääntymään päin...

• Neitonen79 kirjoitti:

Olen mää toki joskus aikani kuluks ajatuksen nuillekkin asioille uhrannut...

Niin...voihan sitä aina miettiä miks on sairauksia! Se ei varmasti miettimällä siitä kummene ja se on mun mielestä ihan eri juttu kun tahallinen tappaminen!

Ihmiset varmaan sekoaa hyvin erilaisista syistä mutta kyllä mää olen sitä mieltä että jos joltaki pitää henki ottaa niin sitten vois alottaa vaikka itsestään!
        Mun ymmärrykseen ei mahdu tollanen lapsiin kohdistuva viha...

Pahuuttahan tähän maailmaan tuntuu mahtuvan! Nää viattomien lasten turhat kuolemat on niin sydäntä särkeviä! Mää toivoisin todella että sitä ennalta ehkäisevää työtä alettais tehostaan koska nämä tapaukset tuntuu olevan lisääntymään päin...

Tietenkin voi aina miettiä miksi maailmassa on sotia, sairauksia ym. pahoja asioita, mutta ei se miettimällä siitä mihinkään kummene. Ja mielestäni se toisen ihmisen tahallinen tappaminen on aina ihan eri juttu kun vaikka sairaudet ym. maailman kurjuudet.

Rauhan aatteen kannattajana en hyväksy toisen ihmisen tappamista edes sotatilanteessa, mielestäni se sodassa tappaminen on ihan samanlaista raakuutta kun siviilielämässä tappaminen. Mielestäni sodat ovat aina turhia, eikä niistä ole koskaan mitään hyötyä kenenkään kannalta.

• kysyä tekijältä itseltään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      85
      5422
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      43
      3601
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      2975
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2181
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1946
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      294
      1783
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1606
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1441
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1376
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      9
      1333
    Aihe