Kielimatkalle

lähdössä.

Hei!! Oon aatellu niitä ef-kielimatkoja, ja tilasin esitteenkin.Näytti ainakin hirveen hauskalta, mutta silti haluaisin tietää niistä vähän lisää, voisko joku kertoo omia kokemuksia?
Oon kolmetoista, ja kielimatkat ei mitään hirveen halpoja oo, joten, saan 80e kuussa mikä on aika paljon, mutta maksan sillä itse kaiken.Aattelin et lähtisin kielimatkalle ei ens vaan seuraavana kesänä ja tarvisin reilusti rahaa, sillä joutuisin maksamaan kaiken itse.
Laittaisin tietenki osan säästöön mun kuukausi rahasta mutta silti tarvisin jotain töitä, mutta mitä??

9

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietenkin

      töihin! Koska olet noin nuori, on sulle saatavilla ne pa******t hommat, joten zemppiä.. Aloita siis mainoksien jakamisella siitä saat mukavaa lisää noihin säästöihin... Sitten kesällä vaikka mansikkamaalle. Huomaa että jos menent sinne kielimatkalle sitten loppukesällä, ehdit tekeen töitä alkukesän(hankkimaan lisää rahaa käyttöön). Sitä rahaa tarvii ainakin 200e/viikko... Kahesta viikosta ei oo kyllä järkee maksaa että mee vaikka kolmeks viikoks jos ei neljään viikkooon oo varaa...

    • ----------->

      13-vuotiaan työnsaatimahdollisuudet saattaa olla aika rajalliset. Suomessa ainakin laitonta!

    • Keino

      Sano Porukoillesi...Uskon että ne Sponssaavat ilomielein moisen "KieliMatkan"...tai ainaki ison osan siitä, ja voit kysyä sukulaisilta apua/töitä.

    • Niksi nro. 7 ja ½

      Kannattaa mennä kielimatkalle vastan lukioikäisenä. Tuskin vielä 13-vuotiaana osaat jotain muuta kieltä kuin äidinkieltäsi niin hyvin että pärjäät sillä täyspäiväisesti. Myöhemmin saat siitä vielä enemmän irtikin. Rahaa ehdit säästämään ja töitä tekemään.

      :)

      • jos lukisit kunnolla...

        hän ei ole lähdössä 13-vuotiaana vaan 15-vuotiaana.

        "Aattelin et lähtisin kielimatkalle ei ens vaan seuraavana kesänä..."

        lue kunnolla.


    • Minä

      Suosittelen kielimatkaa, oli upea kokemus! :) Itse tosin olin STS:n kautta. Kannattaa tilata myös STS:n esite ja vertailla hintoja... Kannattaa keskustella vanhempiesi kanssa. Jos he antavat sinulle luvan lähteä, aika varmasti he myös sponsoroivat osan tai ehkä jopa koko matkan! Itse 14-vuotiaana tänä kesänä siellä matkalla olin ja todella antoisa kokemus oli! Reissulla oli myös monta minun ikäistäni, sekä yksi vielä vuoden nuorempi! Muista myös, että käteiseen kuluu suuret summat!

    • ..............

      kielimatkat ovat kyllä kalliita,muistaakseni omani maksoi sellaiset 2000 euroa plus päälle käyttörahat? Tarkoitus on sinänsä loistava,eivätköhän vanhempasi kannusta säästämistäsi ja varmaan auttavatkin hieman. Osoittaa kypsyyttä miten oma-aloitteinen olet:)tee kotona/naapurustossa pikku töitä ja pyydä vaikka jouluna7synttäreinä lahjojen sijaan rahaa matkaan.

    • 2012 kielimatkalle

      KIELIMATKALLE RIPPILEIRI VUONNA??

      voiks kielimatkalle lähtee saman kesän ku on rippileiri? ku mä haluisin jo niii lähtee ens kesän mut sit mä tajusin et se leiri on silloin.. ja onks kukaa ollu joskus saksas, lindaus kielimatkal ku ei viitti lähtee englantii ku sitä osaa jo niinku suomee. ja viel yks kysymys: voiks lähtee kielimatkalle ranskaan jos on opiskellu sitä vaa vuoden koulus ku mul alkaa ens nyt koulus ranska?? vastausta odotelllaan(;

    • Ciirii

      Oon ollu kolme kertaa kolmen viikon kielimatkoilla, kaks kertaa englannissa ja kerran Maltalla. Ite olin EF:n kautta ja suosittelen tosi paljon lähtemään jos vaan on siihen mahollisuus!! Liiderit on tosi kivoja, matkalla oppii englantia, tutustuu uusiinihmisiin, sekä ulkomaalasiin että suomalaisiin, pääsee näkemään kivoja paikkoja ja koko matka on ikimuistoinen!!
      Jos on kysyttävää, lähetä rohkeesti spostia mulle ;) @[email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe