jensen-sänky

sängyn kovuus

Olemme ostamassa jensenin ambassadörin. Muutamia kertoja olemme käyneet kokeilemassa ja nyt mietin tuota kovuusjuttua. Olemme ostamssa kaksi runkosänkyä ja siihen yhteinen petari. Mies painaa 86kg ja haluaa fastin. itse painan 55kg ja olen 166cm pitkä. Myyjä suositteli minulle mediumia. MUTTA se fast tuntuu paljon napakammalta ja paremmalta kun sitä kaupassa koittaa mutta myyjä vain itsepuntaisesti sanoo että medium on minulle parempi!

Onko kokemuksia ja vinkkejä patjan valintaan?

22

29338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Nukutko mielelläsi kovalla pohjalla vai pehmeällä. Kaupassa kokeilu ei ihan vastaa tosielämää, sillä kaupan mallipatjoilla on koemaannut tosi moni ja moneen kertaan, joten epäilen, että ne ovat hiukkasen pehmenneet. Koska olet noin pienikokoinen, medium olisi kyllä parempi - jollet siis ihan oikeasti halua oikein napakkaa patjaa. Luulen myyjän puhuneen kokemuksesta. Kallis ostos, vaikea päätös.

• pää?

Patja pehmennyt muutamasta koenukkujasta? Siis tuo yhdistelmä maksaa n 3700 eur (yli 20 tuhatta markkaa!) sisältäen vietäreille muistaakseni 25 v:n takuun. Heko heko, kyllä se kestää vähintään kymmenen vuotta ilman lösytymistä, tai sitten pitää meidänkin unohtaa ko malli.
        Olemme ostamassa tismalleen samanlaista sänkyä, mutta itselle (78Kg) ei tulisi meleenkään ostaa sitä kovaa. medium tuntuu juuri sopivalta. Vaimo reilut 10 Kg vähemmän, samoin medium.

• Tempuriin
        pää? kirjoitti:

Patja pehmennyt muutamasta koenukkujasta? Siis tuo yhdistelmä maksaa n 3700 eur (yli 20 tuhatta markkaa!) sisältäen vietäreille muistaakseni 25 v:n takuun. Heko heko, kyllä se kestää vähintään kymmenen vuotta ilman lösytymistä, tai sitten pitää meidänkin unohtaa ko malli.
        Olemme ostamassa tismalleen samanlaista sänkyä, mutta itselle (78Kg) ei tulisi meleenkään ostaa sitä kovaa. medium tuntuu juuri sopivalta. Vaimo reilut 10 Kg vähemmän, samoin medium.

Hei meillä on medium - kovuus tuossa samaisessa sängyssä ja sänky ollut ihan ok ja mukava nukkua. Mutta nyt olemme myymässä sitä koska olemme innostuneita Tempur sängystä ja ajattelimme vaihtaa siihen. Sänky on 4 vuotta vanha ja hyvin siisti. Jos olette kiinnostuneita ostamaan käytetyn Jensen Ambassadörin kirjoittele.

• pää?
        Tempuriin kirjoitti:

Hei meillä on medium - kovuus tuossa samaisessa sängyssä ja sänky ollut ihan ok ja mukava nukkua. Mutta nyt olemme myymässä sitä koska olemme innostuneita Tempur sängystä ja ajattelimme vaihtaa siihen. Sänky on 4 vuotta vanha ja hyvin siisti. Jos olette kiinnostuneita ostamaan käytetyn Jensen Ambassadörin kirjoittele.

On tilattu, ja pitäisi tulla lähiaikoina. Vähän kyllä odotuttaa/hirvittää, jos ne ei olekaan täydelliset?

• pää?
        pää? kirjoitti:

On tilattu, ja pitäisi tulla lähiaikoina. Vähän kyllä odotuttaa/hirvittää, jos ne ei olekaan täydelliset?

No, nyt on jonkin aikaa koisittu uudessa Jensenissä.
        Aluksi: kun sänky maksaa kakskyttonnia mummoissa en hyväksy minkäänlaista huomauttamista työnlaadusta. Eipä tuossa tarvinnut pettyä! Erittäin hienosti tehty, joka puolelta.
        Sänky? Hmm, olin ilmeisesti tottunut melkoisen kovaan sänkyyn. Tuntui aluksi jopa liian pehmeältä, tosin kyllä hyvin mukavalta. Kiva on siinä köllöttää kunhan tottui.

• Tempuriin

Hei meillä on medium - kovuus tuossa samaisessa sängyssä ja sänky ollut ihan ok ja mukava nukkua. Mutta nyt olemme myymässä sitä koska olemme innostuneita Tempur sängystä ja ajattelimme vaihtaa siihen. Sänky on 4 vuotta vanha ja hyvin siisti. Jos olette kiinnostuneita ostamaan käytetyn Jensen Ammassadörin kirjoittele.

• Anita

Meillä olisi tarkoitus vaihtaa takaisin Jenseniin tämä Tempurin kombi. Tämä on vain vuoden vanha ja olemme saaneet tästä tarpeeksemme.

Meillä oli Jensenin nykyistä Ambassadöriä vastaava malli (toinen kauppaketju, toinen nimi) ennen tätä ja vaihdoimme sen Tempuriin selkävaivani vuoksi. Ei olisi kannattanut! Jensenin menimme myymään tilanpuutteen vuoksi. Nyt haluamme sen takaisin! Mieluummin ottaisin muuten sen kovan, mutta rahaa palaa muutenkin tässä sänkybisneksessä. Jos tuo medium on vielä teillä ja vaihto kiinnostaa, niin ota yhteys [email protected]

Anita

• Christina
        Anita kirjoitti:

Meillä olisi tarkoitus vaihtaa takaisin Jenseniin tämä Tempurin kombi. Tämä on vain vuoden vanha ja olemme saaneet tästä tarpeeksemme.

Meillä oli Jensenin nykyistä Ambassadöriä vastaava malli (toinen kauppaketju, toinen nimi) ennen tätä ja vaihdoimme sen Tempuriin selkävaivani vuoksi. Ei olisi kannattanut! Jensenin menimme myymään tilanpuutteen vuoksi. Nyt haluamme sen takaisin! Mieluummin ottaisin muuten sen kovan, mutta rahaa palaa muutenkin tässä sänkybisneksessä. Jos tuo medium on vielä teillä ja vaihto kiinnostaa, niin ota yhteys [email protected]

Anita

Moi,
        Meillä on vielä Jensen Ambassadör sänky eli vaihto voisi kiinnostaa. Kerrotko mikä malli Tempuria teillä on. Onko pohja ja petari ym Tempuria jne jne? Mikä siinä niin huonoa on sinun mielestä?

• Anna

Jos se kovempi tuntuu hyvältä ja olet muodoiltasi aika suora (ei siis kovin lanteikas tai kurvikas), niin ota ihmeessä se kovempi patja. Myyjä kertoilee keskiarvotietoa, ei hän tunne sinun tuntemuksiasi. Itse päädyin kovaan pitkän harkinnan jälkeen (vaikka myyjä yritti vakuuttaa mediumin paremmuutta minullekin) ja olen ollut tosi tyytyväinen. Se lateksipetari antaa ihanan pehmeyden siihen pintaan (jouhipetarikin aluksi, mutta se kulahtaa parissa vuodessa, tiedän, koska entinen sänky oli Hästens :(

Ai mutta tämä viestisi on jo aika vanha, ei ehdi enää sulle tämä varmaan avuksi, mutta jospa jollekin toiselle.

Anna

• Anita

Hei :)

Melkein yhtä aikaa tässä kirjailemme tänne sänkyketjuun. Vieläkö olet linjoilla? Ai olet sitä mieltä, että tuo kovempi oli sinulle parempi. Olen sitä itsekin pähkännyt, että uskaltaako ottaa mediumia. Minulla kun on ongelmana tuo selkä. Voitko kertoa vähän painoasi/pituuttasi ja vaikka lanteiden kokoa (nimmarin takana kaikki on mahdollista, hih).

Vois vielä tehdä vertailuja... Tuo kovempi sänky minullekin tuntuu paremmalta kaupassa. Ainakin vartin olen sillä lojunut, mutta lyhythän se aika silti on.

Anita

• Jönsen!

Älä ihmeessä osta jenseniä!!! Tein itse sen virheen ja nyt kaduttaa...ihan susi koko sänky ja maksoinkin vielä ihan liikaa.

• lörssön

mikä siinä jensenissä tökki ?

• kova malli
        lörssön kirjoitti:

mikä siinä jensenissä tökki ?

Minulle kaupassa suositeltiin kovempaa mallia. Petauspatja pehmentää mukavasti.
        Olen ollut tyytyväinen.
        Ostin 120 senttisen, mutta haluaisin 90 senttisen

• makkoilija
        kova malli kirjoitti:

Minulle kaupassa suositeltiin kovempaa mallia. Petauspatja pehmentää mukavasti.
        Olen ollut tyytyväinen.
        Ostin 120 senttisen, mutta haluaisin 90 senttisen

Minulla on Jensen, 120 senttinen, kova patja. Aluksi oli passeli, mutta nyt on liian leveä. Haluaisin 80 senttisen. Kovuus on ihan hyvä, sijauspatja pehmentää mukavasti.

• Anonyymi

Hyviä ja huonoja kokemuksia: yksi Jensen erinomaisen hyvä ja sopiva lähes parikymmentä vuotta, toinen Jensen kyllä laadultaan hyvä, mutta kovuutensa vuoksi epäsopiva eikä vaihtomahdollisuutta. Jälkiviisaana olisi kannattanut ostaa patja paikasta, missä vaihtomahdollisuus, sillä aina ei paljollakaan myymäläkokeilulla ja myyjän suosituksilla osu oikeaan.

• Anonyymi

Jensenin parivuode ollut nyt noin 9 vuotta. Eli kaksi runkojousipatjaa ja yhteinen petari. Ihan ok, tosin jouset löystyivät minun puoleltani aika paljon noin neljässä vuodessa, vaimon puoleta on lähes kuin uusi, koska on huomattavasti kevyempi ja kääntyilee vähemmän nukkuessaan. Eli jousto menee painavan ja levottoman alla, mutta niin kai kaikissa sängyissä käy ajan myötä. Eli yhdeksän vuotta ainakin kestää painavan ukon levotonta nukkumista ja myös nussimista, säilyen edelleen käyttökelpoisena.
      Patjan kovuuden valinnasta sen verran, että ottakaa kova. Kova on selälle terveellisempi ja myös jäykemmät jouset säilyttävät joustonsa pidempään, kuin jo valmiiksi löysät/pehmeät jouset. Pintapehmeys säädetään petarin paksuudella ja sillä paranee nukkumismukavuus.

• Anonyymi

Yleensä kai parempi liian kova kuin liian pehmeä.. Any way, itsellä 22.9. mainittu uudempi patja kuitenkin aivan liian kova eikä sängyn oma (kunnollinen) petari riitä antamaan pehmeyttä. Eli ei muuta kuin kärsin nahoissani ja yritän etsiä - tällä kertaa vaihto- ja palautusoikeuden omaavasta kaupasta!!! - sopivaa petaria ja/tai peräti vaahtomuovipatjaa petaria. Niin hullulta kuin kuulostaakin laittaa vaahtomuovipatja uuden kalliin, laatupatjan päälle niin parempi sekin kuin kovan patjan tuottaman kipuilun vuoksi huonot yöunet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä kai parempi liian kova kuin liian pehmeä.. Any way, itsellä 22.9. mainittu uudempi patja kuitenkin aivan liian kova eikä sängyn oma (kunnollinen) petari riitä antamaan pehmeyttä. Eli ei muuta kuin kärsin nahoissani ja yritän etsiä - tällä kertaa vaihto- ja palautusoikeuden omaavasta kaupasta!!! - sopivaa petaria ja/tai peräti vaahtomuovipatjaa petaria. Niin hullulta kuin kuulostaakin laittaa vaahtomuovipatja uuden kalliin, laatupatjan päälle niin parempi sekin kuin kovan patjan tuottaman kipuilun vuoksi huonot yöunet.

Ostit minkä tahansa, talleta käyttöohjeet huolella.
        Jensen sängyn kaukosäätimen pattereiden vihdon yhteydessä yhteys sängyn ja kaukosäätimen väliltä hävisi.
        Ohje on kadonnut, eikä uuttaa saa mistään.
        Sänky on niin solmussa ettei siinä pysty nukkumaan.
        Jensen sänky on edelleen uuden veroinen, mutta nyt käyttökelvoton.
        Harmin paikka

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jensen sängyn kaukosäätimen pattereiden vihdon yhteydessä yhteys sängyn ja kaukosäätimen väliltä hävisi.
        Harmin paikka

Sama täällä, käyttöohjeet hukassa ja sänky ei toimi, koska pattereiden vaihdon yhteydessä yhteys katosi, oliskohan mahdollisesti kellään noita ohjeita, maksaisin mielelläni jos saisin nuo käyttöohjeet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harmin paikka

Hyvä muistutus. Kyllä nykyaikana pitäisi osata auttaa liikkeessä ja/tai netistä löytyä käyttöohje.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä muistutus. Kyllä nykyaikana pitäisi osata auttaa liikkeessä ja/tai netistä löytyä käyttöohje.

Onko sängyn ja kaukosäätimen yhteys saatu kuntoon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sängyn ja kaukosäätimen yhteys saatu kuntoon?

Juu. Johto oli vaan pikkusen murtunutad

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe