Milloin huntu?

Naimaton

Haluasin tietää että milloin ja kuka saa käyttää huntua? Saako huntua käyttää jos sulla on lapsi ennen avioliittoa?
Mitä se huntu kuvaa?
Lolalla on lapsi ennen avioliittoa,oliko se oikein että hän sai laittaa hunnun päähän?

8

8144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Konservatiivi

Vain neitsyeet saavat käyttää huntua joten Lola oli halveksuttavan tekopyhä. Huntu kuvaa morsiamen puhtautta ja koskemattomuutta.

• ....

Minä pistän silti hunnun. Sama asia, symboloihan valkoinen värikin puhtautta ja neitseyttä. Vaikken neitsyt ole, pistän hunnun ja valkoisen puvun.

• Julia

On totta, että alunperin niin huntu kuin tiarakin kuvasti morsiamen koskemattomuutta. Nykyisin molemmat ovat lähinnä hääasusteen asemassa. Niillä täydennetään kokonaisuus. Harva morsian nykypäivänä on neitsyt :) On siis aivan omassa harkinnassa haluaako niitä käyttää. Ja onko sillä niin merkitystä onko morsian synnyttänyt lapsen vai elänyt muuten suhteessa jossa seksiä on harrastettu? Neitsyys mennyt joka tapauksessa, jolloin alkuperäinen tarkoitus on jo mitätöity.

• Ninnuli

Musta se on tekopyhyyttä, jos voi pitää huntua silloin kun ei ole lasta, mutta on kuitenkin harrastanut esiaviollista seksiä. Lapsi on tietysti hyvin näkyvä todiste asiasta, mutta en usko (eikä kovin moni muukaan) että moni morsian olisi neitsyt vaikkei ole lasta...

Moni muukin asia on tarkoittanut joskus vaikka mitä, mutta merkitykset muuttuu. Huntu, kuten joku kirjoitti on nykyisin usein vain asuste jolla ei ole sen syvällisempää merkitystä.

Vastaus on siis: kyllä oli ihan oikein.

• tansku

Huntu kuvastaa siveyttä ja puhtautta. enenvanhaan. minä itse päätin käyttää huntua vaikka minulla oli jo puolenvuoden ikäinen tyttö. minun mielestäni se on vain vanhaa taikauskoa. Äitini ei oikein ideasta tykänny joten minilla oli hääkampaus jonka alta lähti ohuesta kankaasta valmistettu huntu joka valui selkää pitkin niin se ehkä lepytti äitiä vähän ku se ei ollut niin iso ja koko päälaen täyttävää. minun mielestä on morsiammen asia päättää käyttääkö huntua vai ei.

• huntuko ?

Hei ! itse olen menossa syyskuussa naimisiin ja päätin etten huntua laita,tosin olen alkanut miettimään josko kuitenkin jokinlainen "hunnun " tyylinen..olisikin kiva,ostin aikaisemmin tieran,mutta se on todella pieni ja siro,ja jos siihen yhdestäisikin hunnun. jos itselläni olisi lapsia tai lapsi en huntua laittaisi,ystäväni joka meni naimisiin ja oli jo 3 lastakin jo hankkinut,halusi "kunnon "hunnun,minun mielestäni se ei ollut sopivaa..mutta jokainen päättäköön itsemitä haluaa..

• kaiteen toiselta puolen

Vihkimiseen liittyvät perinteet ovat muotoutuneet ajalla, jolloin varsinkin naisen asema yhteiskunnassa on ollut erilainen. Siksi samanlaisia lukkoon lyötyjä merkityksiä ei ole mielekäs sisällyttää tapoihin. Merkityksen muutos on tapahtunut myös siinä, kun isä luovuttaa morsiamen sulhaselle. Mistään oikeasta luovuttamisesta ei ole enää kysymys. Näitä 'luovuttamisia' tapahtuu vihkimisissä, vaikka pari olisi asunut pitkään jo yhdessä ja heillä olisi lapsia. Oleellisinta tänäpäivänä mielestäni onkin se, että vihkimisessä kysytään molempien vapaata tahtoa ja suostumusta. Vihkiparin pukeutuminen omaan 'rooliasuunsa' korostaa ennen kaikkea sitä, että he ovat juhlinnan, ihailun ja kiitoksen kohde. Tärkeimmät etiketit pukeutumiseen liittyvätkin ehkä tähän näkökulmaan. Vieraiden ei pidä yrittää pukeutua juhlavammin kuin vihkipari ja varastaa showta omalla esiintymisellään.

• Anonyymi

Häissä ei ole pakko käyttää huntua mutta häitten jälkeen Jos on jo hunnutettu niin käyttää sitä uudelleen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3537
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1835
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1611
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1352
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      90
      1194
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      108
      1162
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1069
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      954
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      80
      915
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      20
      887
    Aihe