Onkohan kukaan teistä lukenut nuortenkirjaksi luokiteltua Varpu Vilkunan kirjaa Tumma nauha?
Aika koskettava tarina..
Nyt mietinkin, että mistähän kirjan nimi juontaa juurensa, se jäi minulle vähän epäselväksi..?
Varpu Vilkuna
7
2120
Vastaukset 7
- TaikaröNsy
..etsi käsiisi Varpu Vilkunan puhelinnumero..Nivalasta..on ollut koulukaverini..tosi mukava tyttö ja varmasti yhtä mukava nainen nyt..soita Varpulle ja kysy..kerro terkkuja....Turusta;)
- varpu
Hei!
Kuka kumma Turussa asuva koulukaverini opastaa noin humaanisti kirjani lukijaa mun perään! Kiitos nätistä kommentistasi, kuka nyt sitten lienetkin, koulukaveraita ehti tulla vaikka kouluja vähän kävinkin.
Joo, olen yhä mukava!
varpu
- ...
Kysymys oli tarkoitettu lähinnä niille, jotka ovat kyseisen kirjan lukeneet...
Ajattelin vain, kun aikaisemmin lukemissani kirjoissa kirjan nimelle on löytynyt "selitys" tarinasta..Esim. kirjan nimelle Marmoritaivas.
Niin mietin, että jäiköhän minulta jokin kohta kyseisestä kirjasta huomaamatta.. - varpu
Hei! Ja kiitos mielenkiinnosta. Kirjan nimi tulee kyllä esille tekstissä parissakin kohtaa: tie kulki auton alla tummana nauhana (tms) kun nuoret olivat matkalla ja kaikki oli vielä hyvin. Myös Juhon hautajaisten nuorten kukkalaitteessa oli muistaakseni tummat hopeanauhat. Nimi on tietenkin vertauskuva elämän tummille raidoille, nauhoille, mutta kyllä se tekstissäkin näkyy.
Kaikkea hyvää sinulle
Varpu Vilkuna - ---
Johtuiskohan se siitä, että kirjan tapahtumat sijoittuvat joen rannalle ja muistaakseni kirjailija sanoo jokea jossain kohtaa tummaksi nauhaksi... Minustakin se on hyvä kirja!
- ---
kun luin kirjailijan oman kommentin mutta siitä onkin kauan kun kirjan luin
- Tytterström
Lukkiin, että olit ilmeisesti vastannu tuohon aikaisemaa kysymykseen. Niin kyselisin sellaista, että mikä on teoksen tuhkasiivet teema, miksi sie olet kirjoittanut sen ja mitä sie tahot viestittää sillä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää63779- 157753
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25750Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.98712Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27708Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93667Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193626- 22582
- 61572
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks34516- 39455
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78450- 57445
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25427- 70423
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9419sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.74412- 54408
On kyllä tosi surullista
jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais68397