Lapsen mustasukkaisuus

äitipuoli

Miehen tytär on edelleen todella mustasukkainen isästään, vaikka olemme olleet yhdessä jo monta vuotta ja tyttökin alkaa olla varhaisteini.. Missä vaiheessa pitäisi tuon mustasukkaisuuden mennä ohi vai pitäisikö sille nimenomaan tehdä jotain että se menisi ohi..?

Puhuttu kyllä ollaan monella tavalla. Mies on selittänyt lapselle että minä olen hänelle tärkeä jne. ja ettei se ole mitenkään lapselta pois että minä kuulun hänen elämäänsä sekä myös sen että puolisosta tykätään hyvin eri tavalla kuin tyttärestä..Olemme siis keskustelleet tästä aika paljon. Tyttö kyllä pitää minusta paljon ja tiedän olevani hänelle tärkeä kuten myös hän minulle, mutta silti tätä mustasukkaisuutta edelleen on.

Mitä siis pitäisi tehdä..? Alkaa rasittamaan näin monen vuoden jälkeen kun tyttö tulee väliin aina kun ollaan lähekkäin (enkä suostu siihen että tytön aikana emme olisi lähekkäin/halaisi tms. koska kai tytön pitää nähdä meidät normaalioloissa, ilman että esitämme jotain muuta, koska muuten syntyy hyvin vääristynyt kuva parisuhteesta).

Tyttö pääsee meille melko harvoin eli se ei mitenkään auta asiaa, mutta kun hän on meillä, on sitten kyse viikoista. Eri asia varmasti olisikin jos kyse olisi pelkästään muutamasta viikonlopusta silloin tällöin..Tuntuu, että tytön aikana ei pysty elämään normaalielämää miehen kanssa; parisuhde jää täysin ulkopuolelle kun ei voi tytön aikana keskustella mistään eikä voi olla lähekkäin (tyttö suuttuu heti jos keskustellaan kahdestaan eikä yhtään auta vaikka selittäisi kyseessä olevan aikuisten juttuja, esim. työjuttuja joista tyttö ei varmastikaan ole kiinnostunut)

Toinen juttu on sitten seksi..Yhteisiä lapsia meillä ei vielä ole miehen kanssa, joten ei sillä tavalla ole kokemusta seksistä lasten ollessa talossa. Tyttö valvoo myöhään (äitinsä luona ei ole nukkumaanmeno-aikoja ja meilläkään ollessa ei ole kun on yleensä kyseessä loma-aika) ja hänen hereillä ollessa on ihan turha kuvitellakaan seksistä..Niin ollen seksille jää aikaa aikaisin aamulla ja harvemmin itsellä on haluja siihen aikaan saatika että aikaa siihen hommaan. Niin että mitenkähän perheelliset saa tämän puolen toimimaan..? Välillä tuntuu naurettavalle hiippailla aamulla kuudelta/seitsemältä vessaan että ei tulisi yllätetyksi..Vaikka onhan tuo jotain vaihtelua x) Pienet lapset varmaan saisi leikkimään tai jotain päivälläkin mutta ei tämän ikäistä oikein enää saa ja kun ei kavereitakaan täällä meillä päin ole..

25

2166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja unohtakaa

      ne omat jutut toistaiseksi lapsen läsnäollessa. Jos jatkatte samaan malliin, niin jatkaa lapsikin. Muutosta parempaan ei tule ilman oman käytöksen muuttamista ja kun lapsi luottaa, että asiat on ok voi halaillakin hänen läsnäollessaan. Aikaa vie, mutta ei se lapsikaan ole pieni kuin hetken. Kohta alkaa oma menojalka hänellä vippaamaan. Siihen ei mene montaa vuotta. Ja nyt, kun saatte luoton pelaamaan, on vähemmän ongelmia edessä, kun murrosikä tosissaan iskee.

    • sellainen olin minäkin

      Luulenpa, ettei tyttö ole mustasukkainen isästään itselleen, vaan vahtii teitä, koska ei halua isänsä halaavan sinua, vaan äitiään. Lapsi ei ole hyväksynyt vanhempiensa eroa ja vaikka sinä toisaalta olisit ihan kiva, hän voi kuitenkin kokea, että toisaalta sinä olet paha. Lapsi voi elää melkoisten ristiriitojen keskellä. Sellaiset tunteet lapsilla ovat kai tuikitavallisia. Sitten kun isä tai äiti saa uusperheessään lapsen, tämä puolilapsi kokee, ettei hänellä ole enää mitään kotia, on vain kivoja ihmisiä.

    • katkeran lapsellinen

      Onkos sulle tullu mieleen et sää alat rasittamaan sitä lasta? Jos lapsi on tullut isän luo, ei sinun, niin itsehän olet mustasukkainen ja katkera lapselle! Lapsen kuuluu olla isän lähellä, sylissä ja viettää hänen kanssaan aikaa, ja sinä alat leikkimään itse pikkulasta! Jos kkerran olet pystynyt valloittamaan lapselta isän niin onko paljon vaadittu, että lapsi saa olla isän kanssa niin paljon kuin haluu, sinun puuttumatta asiaan! Jos et kestä katkeruutta ja mustasukkaisuutta, niin poistu paiklata ja anna heidän viettää omaa laatu aikaa keskenään. Palaa vasta kun lapsi antaa luvan, jos antaa!

      • aaargh

        menehän taas käväisemään siellä lääkekaapilla tai seiso vaikka ulkona sateessa, niin johan helpottaa!


      • äitipuoli

        Hmmm, mielestäni en sanonut ensimmäisessä viestissä että lapsi ei saa olla isänsä kanssa, sylissä tms. Saa kyllä olla, paljonkin, tietysti! Yritän myös aina antaa mahdollisuuden heidän viettää aikaa kaksistaan mutta monesti tyttö haluaa minut silti mukaan (en kyllä monesti lähde kun on kyseessä heidän oma harrastus).

        Kerro, miten minä olen mustasukkainen?? Omasta mielestäni en sitä ole.

        Jos sinulla on lapsia, annatko kaiken mahdollisen ajan heille..? Kaikkien elämä pyörii teidän kodissa vain ja ainoastaan lasten ympärillä, omaa elämää ei voi eikä saa olla, niinkö? Jos lapsiperheen elämä menee noin niin en yhtään enää ihmettele eroja...Kyllä kai parisuhdettakin pitäisi vaalia, oli sitten lapsia tai ei.

        Miten tekisitte itse vastaavassa tilanteessa? Tyttö voi olla meillä esim. koko kesän; tarkoittaa käytännössä ainakin kahta kuukautta. Pitäisittekö koko sen ajan välimatkaa puolisoon? Ette halaisi, istuisi lähekkäin tms. mikä normaalisti kuuluu suhteeseen. Itse en usko että se auttaisi millään tavalla tätä tilannetta ja lisäksi tulisi tunne että tyttö pääsisi määräämään meidän parisuhdetta mikä ei voi olla oikein.

        Monesti olen kuullut puhuttavan lapsen mustasukkaisuudesta, miten nopeasti se on mennyt toisilla ohi vai meneekö se ollenkaan...?


      • Lissu kakkonen

        Joo, kyllä juttu on, kuten Lissu sanoo: anna murrosikäisen tytön hoitaa isän sylissä istuminen ja ne seksihommatkin, äläkä kuolaa siinä vieressä! Kyllä tytön paikka on isän sylissä ja isän vieressä, sinä voit sillä aikaa tehdä jotain muuta!!!!


      • Oletko provo?
        Lissu kakkonen kirjoitti:

        Joo, kyllä juttu on, kuten Lissu sanoo: anna murrosikäisen tytön hoitaa isän sylissä istuminen ja ne seksihommatkin, äläkä kuolaa siinä vieressä! Kyllä tytön paikka on isän sylissä ja isän vieressä, sinä voit sillä aikaa tehdä jotain muuta!!!!

        Anna tytön hoitaa seksihommat isänsä kanssa?!


      • tällä vuosituhannella

        "Jos kerran olet pystynyt valloittamaan lapselta isän..." taitaapa kirjoittaja olla joutunut pettymään parisuhteessaan- ja kuuluu koulukuntaan jonka mielestä kerran jos naimisiin on menty/ lapsi tehty maailmaan- ei voi tai saa rakastua jos ihana uusi ihminen astuu elämään. Ts ei ole oikeutta olla enää onnellinen, pitäisi kärsiä vanhassa elämässään- vaikka vaan lapsien takia... Tämäkin voi olla aika vahvasti ilmaistu mutta toi teksti oli aika paksua!!! Lapset on lapsia, ja aikuisten välinen rakkaus on eri asia. Aikuinen ihminen saa rakastaa ja näyttää sen vaikka lapsi ei tätä kestäisikään.


      • Anonyymi
        äitipuoli kirjoitti:

        Hmmm, mielestäni en sanonut ensimmäisessä viestissä että lapsi ei saa olla isänsä kanssa, sylissä tms. Saa kyllä olla, paljonkin, tietysti! Yritän myös aina antaa mahdollisuuden heidän viettää aikaa kaksistaan mutta monesti tyttö haluaa minut silti mukaan (en kyllä monesti lähde kun on kyseessä heidän oma harrastus).

        Kerro, miten minä olen mustasukkainen?? Omasta mielestäni en sitä ole.

        Jos sinulla on lapsia, annatko kaiken mahdollisen ajan heille..? Kaikkien elämä pyörii teidän kodissa vain ja ainoastaan lasten ympärillä, omaa elämää ei voi eikä saa olla, niinkö? Jos lapsiperheen elämä menee noin niin en yhtään enää ihmettele eroja...Kyllä kai parisuhdettakin pitäisi vaalia, oli sitten lapsia tai ei.

        Miten tekisitte itse vastaavassa tilanteessa? Tyttö voi olla meillä esim. koko kesän; tarkoittaa käytännössä ainakin kahta kuukautta. Pitäisittekö koko sen ajan välimatkaa puolisoon? Ette halaisi, istuisi lähekkäin tms. mikä normaalisti kuuluu suhteeseen. Itse en usko että se auttaisi millään tavalla tätä tilannetta ja lisäksi tulisi tunne että tyttö pääsisi määräämään meidän parisuhdetta mikä ei voi olla oikein.

        Monesti olen kuullut puhuttavan lapsen mustasukkaisuudesta, miten nopeasti se on mennyt toisilla ohi vai meneekö se ollenkaan...?

        Etsi lapseton mies.


      • Anonyymi
        aaargh kirjoitti:

        menehän taas käväisemään siellä lääkekaapilla tai seiso vaikka ulkona sateessa, niin johan helpottaa!

        MEN KUULE IHAN ITSE, ITSE OLET SOPAN KEITTÄNYT JA LAPSETLA VIENYT TURVALLISEN ISÄN, JOKA HYLKÄSI HÄNET SINUN VAATIMUSKESTASI. Häpe ja pyydä lapselta anteeksi, toivottavsti ei anna. Miehen rakkaalta vaimolta myös.


      • Anonyymi

        Meilläkin lapsi päättää kesälomien ajankohdat ja milloin saan suuseksiä eukolta. Lapsi myös jakaa doseteistamme meille päivän lääkkeet joita sinä et selvästikään ole saanut pitkään aikaan.
        Lapsemme myös päättää raha-asioistamme ja mitä ruokia laitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meilläkin lapsi päättää kesälomien ajankohdat ja milloin saan suuseksiä eukolta. Lapsi myös jakaa doseteistamme meille päivän lääkkeet joita sinä et selvästikään ole saanut pitkään aikaan.
        Lapsemme myös päättää raha-asioistamme ja mitä ruokia laitetaan.

        Niin meilläkin 35v lapsi hoitaa meidän raha asiat ja lääkkeet on muuten sairaanhoitaja ammatiltaan, ja on meidän edunvalvoja.


    • äiti ja äitipuoli

      lapsiperheen elämä. lapsen tarpeet pitäis huomioida ja seksiasiat menee just noin. - ja tähänhän ne monet liitot sitten kaatuukin.

    • psykologi

      teidän pitäisi yrittää viettää niin normaalia parin elämään kuin mahdollista,myös tytön aikana. Siten hän oppii että te olette pari. Antaa tytön rauhassa suuttua, loukkaantua jne. Todennäköisesti hän ei kauaa osoita mieltään. Kun rehellisesti sanotte ja näytätte tunteenne myös aikuisten kesken, tilanne tasaantuu aikaa myöden.

      • psykologi puhuu

        näinköhän ihan sentään täällä? Jopas, minä voisin sitten olla vaikka pappi, ja kehottaisin menemään naimisiin hyvin nopeasti... hih hii!


    • elli-täti

      että tytöllä voisi olla ns. oidipaalivaihe (jos kerran on varhaisteini). Silloin tytöt tavallaan ihastuvat omaan isäänsä ja kilpailevat äitinsä/äitipuolensa kanssa. Tällaisessa tapauksessa ISÄN tulee tehdä rajat selväksi eli että sinä sinä olet hänen puolisonsa ja tytär on hänen lapsensa. Eli hellyyden- ja huomionosoitukset sen mukaisesti molemmille, tytär ei saa ottaa puolison paikkaa eikä päinvastoin. Mutta nimenomaan lapsen isän tulisi puhua asiasta tytön kanssa, koska tyttö pitää sinua kilpailijanaan tällä hetkellä. Tilanne on rasittava, mutta menee kyllä ohi aikanaan.

    • maatuska

      Voi, tuo tulee jatkumaan loppuikäsi. Tytär ei anna sinulle koskaan anteeksi, että veit hänen isänsä. Ole iloinen, ettei tyttö ole aina luonanne.

      • koko ketju?

        pyh, ohimenee kun pimu 10-12v.


      • Anonyymi
        koko ketju? kirjoitti:

        pyh, ohimenee kun pimu 10-12v.

        Alkaa kuulkaa pahenemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkaa kuulkaa pahenemaan.

        Aloitus on 17 vuoden takaa, sillä mimmillä on jo oma perhe.


    • Anonyymi

      Mulla yh.na ei ole enää mitään seksielämää. Tyttö ei siedä että olisin kenenkään kanssa ja kyttää jopa puhelintani.

    • Anonyymi

      MIKSI RIKOIT LAPSEN PERHEEN??? SYYTÄ ITSEÄSI KUN VEIT HÄNEN ISÄNSÄ JA ESTI HÄNTÄ OLEMAAN LAPSENSA KANSSA. HÄPEE ROTTA!

      Miksi juoruut täällä miehen lapset asiosita? Miksei et oman kakaran?

      JA KUKA ON MUSTIS, OLET SITÄ ITSEKIN!!! et siedä että mies näkee omaa lastaan ja on hänen kanssaan.
      Se mies kuuluu lapselle, ei sulle, jos yhtään välität kenestäkään, lähdet lätkimään ja annat lapselle oman isänsä.
      Arvaa miltä lapsesta tumtuu tulla isää katsomaan sinä kyttäät ja hengität nsikaan ja toivot että lapsi lähtee pois ja isä hylkää hänet.

      Ei kannata rikkoa kenenkään perheitä, entiten kärsii se mies, kun joutu hylkäämään oman lapset ja sinä juoruut hänen asioista täällä. Mikä naikonen oikein olet joka sotkee toisten pereitä?? Hyi

      • Anonyymi

        Lissu hei, tuo aloitus on vuodelta 2005 .


      • Anonyymi

        MIKSI RIKOIT LAPSEN PERHEEN??? SYYTÄ ITSEÄSI KUN VEIT HÄNEN Puolisonsa JA ESTI HÄNTÄ OLEMAAN LAPSENSA KANSSA. HÄPEE ROTTA!

        Miksi juoruut täällä lapsen asiosita? Miksei et omia asioita.

        JA KUKA ON MUSTIS, OLET SITÄ ITSEKIN!!! et siedä että aikuinen lapsi näkee omaa lastaan ja on hänen kanssaan.
        Se lapsi kuuluu sun lapselle, ei sulle, jos yhtään välität kenestäkään, lähdet lätkimään ja annat lapselle oman elämänsä .
        Arvaa miltä lapsesta tumtuu tulla omaa lastaan katsomaan sinä kyttäät ja hengität nsikaan ja toivot että lapsi lähtee pois ja puoliso hylkää hänet.

        Ei kannata rikkoa kenenkään perheitä, entiten kärsii se puoliso, kun joutu hylkäämään oman lapset ja sinä juoruut hänen asioista lapsensa täällä. Mikä miekkonen oikein olet joka sotkee toisten pereitä?? Hyi


    • Anonyymi

      Tyttäreni oli 11 -1 2 v. kun hänen iän jätin .Koska isälle viina oli tärkeämpi raveissa käyminen ja pajatsot,ymm raha pelit kun tuli huoltamot kaupat.. Tapasimme vain viikonloput,siloin kun hän rahaton ja autossa hänellä oli pensaa,halusi leikiä kotia! Hän asui 100km.Hesasta vanhempien luona ilmaisiksi ja työ suvun yritys. Hänellä oli heti eromme jälken oma paikka kunta lesi nainen lapsineen.Tytär hyväksyi naisen heti! Minulla ei sanut olla miestä.Joten elin kodin ja työn kanssa. Ilman miestä,miehen kosketus, virikeitä.Kun tytär ja hänen iso veli( veli-puoli).,muutanet kotoa pois. Omat kumpanit aviolitot.Katsoin oikeuduen vihdoin löytä mies,ja läysinkin serustelu kumpanin.Tytäreni puolelta Helvetti irti aikuisena naisena.24h / 7 päivää yritti sitoa minua omin tarpeisin miehensä kanssa kuin 2 lapsensa kanssa. Sitä kesti 8v. Kolmas lapsikun heille tuli.se oli siinä.en ole mikään orja,Tasan sis ei aina menen vanhemus ja aikuisten käytös lähikasvattajaansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1143
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1091
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe