Mä annan neuvon;älkää koskaan luottako keneenkään aikuiseen..

Depressed_Angel

Ite olen luottanut,ja se on koitunut virheeksi...
Aian on sanottu jotain,potkittu naamaan...nyt yksi sanoi,ettei siitä ole mua auttaan,on itekin masentunut...En voi luottaa mutsiinikaan enää...Tämä ilmaisi selvästi yläasteella,että jos mut löydetään juopuneena jostain,niin kotiin ei ole enää asiaa eikä hän tunnista enää mua oamski tyttärekseen..Ja jos rupean nyt juopoksi,niin hän ei myöskään tunnista mua enää omaksi tyttärekseen..Tietti pitäähän mun jo pärjätä,kun olen jo 17...mutta luulin saavani turvallisen ja luotettavan aikuisen ihmissuhteen,mutta paskat...Nyt olen menossa tukiasuntoon,jossa ois tukihenkilöt,mutta mtusini on sitä sanonut,että kotiin ei ole asiaa,jos menetän asuntoni..Ja en uskalla puhua vieraille tukihenkilöille...Mitetin tässä,että pitäisikö vedellä ranteet auki...Jos ei kerran oma mutsikaan tunnista tyttärekseen juomisen takia,enkä voi luottaa keneenkään aikuiseen,niin en näe kovinkaan paljon toivoa...Kärsin masennuksesta...Miksi mutsini on edes minut hankkinut,jos ei kestä katsoa mitään virheitä minulta ja asettaa ehdiksi hylkäämisen?16-vuotiaana etsin osaaikatöitä,kun mutsini uhkasi lopettavansa rahoittamisen...16-vuotiaana yritin sumplia itteeni eteenpäin ilman ketään aikuista...Ja nyt kun saan sellaisen,niin kuulee heti jotain...Joten miksi kuormittaisin ketään aikuista omilla onglemillani,kun niilläkin on omansa?Aian olen saanut kuulla,että jos en ole niin kuin hän haluaa,niin hän ei tunnista tyttärekseen..Ei pidä enää luonaan,jos en ole päässyt minnekään opiskelemaan....Nyt menenkin sossun kautta tukiasuntoon..Mutta jos menetän sen asunnon,joudun kadulle...Eikä kukaan aikuinen halu tukea mua enää...Joten en näe mitään toivoa missään...Olen vain ollut samanlainen nuori kuin muutkin ja juonut sillin tällöin alkoholia,ja mun mutsini ottaa kaiken yliherkästi...Jos kuuntelisin sitä,en voisi elää nuoren elämää....Aina ehtona se,ettei hän tunnista tyttärekseen tai ota luokseen...ja ne muut vanhemmat ihmiset,joihin olen tutustunut,ovat vain potkineet naamalle...Joten älkää luottako keneenkään aikuiseen..

13

1507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spider

mie en halua käydä arvostelemaan siun tai siun äidin asennetta mitenkään ihmeemmin... jokaisella on omat mielipiteensä elämästä ja siitä miten se pitää elää...

Ihmettelen kuitenkin miks siun asenne vaikuttaa niin negatiiviselta siinä tukiasunnossa asumisen suhteen, "jos nyt menetän sen paikan ni joudun kadulle..." yms. eiks ois parempi ottaa sellanen asenne ettet menetä sitä paikkaa...

Eikä kaikki maailman aikuiset oo täysiä paskoja. mut kaiku vastaa jos sille huutaa, jos oot paska toisille ni oletettavasti et saa kauniita kiitoksia... en sano että oisit ollu täys paska muita kohtaan, mut suositelen joka tapauksessa miettimään oisko myös siun asenteessa jotain parantamisen varaa...

Hauskaa syksyn jatkoa ja koitahan pärjäillä...=)

• Kuulostaa kauhealta. Ei kaikki aikuiset kuitenkaan ole tuollaisia.

Tuntuu varmaan ikävältä, mutta älä menetä toivoasi. Vaikea elämänkoulu tekee sinusta tärkeän persoonan. Koeta katsoa eteesi luottavaisemmin.

On ikävää, että olet joutunut tuollaisen ´hylkiön´ asemaan. Lapsenhan kuuluisi saada tukea ja kannustusta venhemmiltaan, eikä mitään uhkailuja.

Keskity elämään. Jätä elämästäsi vaikka alkoholi, niin tilanteesi saattaa helpottua. Etsi sen paikalle jotain kivaa. Esim sido ihmissuhteita ja seurustele toisten ihmisten kanssa. Jutteleminen auttaa kummasti.

Minun mielestäni äitisi kyllä kuuluisi ottaa osaa ongelmiisi. Se olisi hänen velvollisuutensa, koska hän on sinusta vastuusta aina 18 veehen asti.

Tämä kuulostaa kaikinpuolin ikävältä sinun tilanteesi. Otan osaa. Toivottavasti elämäsi hymyilee vielä ja löydät itsellesi tulevaisuuden! Kaikkea hyvää.

• täsmälleen

samat kuin Rikkakasvi, mutta hänpä ehti ensin... Ihmetyttää kans tuo sinun äitis asenne, vaikkakin omassasikin olisi pikkuisen parantamisen varaa, vai mitä? Varmasti kaikki menee lopulta hyvin, kunhan et anna vastoinkäymisten lannistaa itseäsi. Ei mitään ranteenaukomispuheita, eiks niin? Ja mitä aikuisiin tulee, niin kuin nuoretkin, me olemme kaikki niin erilaisia. Meistä löytyy paskoja, mutta myös oikeita helmiä.

Taatusti kaikki menee vielä ihan hyvin! Piristystä!

• ei mee

kotona yhtä vituilleen ku sinulla menee.

minä voin luottaa äitiini sata prosenttisesti vaikka olen töppäillyt.

et siinä vertailupohjaa sulle.

• .....................

Lopetat juomisen ja muun pissistelyn niin kaikki ihmiset ympärilläsi hyväksyvät sinut. Ja mitä tulee tohon "nuorten elämään" niin ainakin minulla ja kavereillani se on ollut kaikkea muuta kuin kännissä kaakkumista ja tupakan tupruttelua. Hauskaa voi pitää ilman että tekee näitä "kiellettyjä asioita" jotta saisit vain jonkun hikisen kovan imagon.

• j.helmi

tuo sun äidin asenne tulee? Onko sillä on vaikea lapsuus? Ei voi asettaa tuollaista uhkausta...
      Mee nyt sinne tukiasuntoon äläkä menetä sitä (joku sanoikin jo, että älä ota heti siihen negatiivista asennetta).
      Kaikki aikuiset ei ole inhottavia, niinkuin ei kaikki nuoretkaan...Sulla vaan on ollut aika vittumainen tuuri äidin suhteen...
      Sulla menee kaikki hyvin kunhan vaan luotat itseesi ja annat ihmisten auttaa sua, ei me kaikki sua petetä.
      Lupaa itsellesi, että sä vielä nouset pohjalta. Tee se itses takia.

Oikein hyvää syksyn jatkoa

• tyttö87

voi luoja.... normaali nuoruus ei tarkota sitä että ois pakko käyttää alkoholia. melkein kaikki mun kaverit juo, mutta mä sanon aina ei. ja ne arvostaa sitä.

aikuisii ei voi luottaa? hahahah. sä et vaa oo sen luottamuksen arvonen. katoppa peilii.

• Hopeless_Angel

Kyllä normaalia nuoruutta voi ivettää ilman alkoholiakin...Niin,ehkei mun mutsi olekaan voinut aina luottaa muhun....

• nawanda

sanoisin, että haistata äidillesi paskat ja hae apua. sinulla on oikeus elää niin kuin muutkin. ja uskon kyllä, että äitisi vielä oppii rakastamaan sinua sellaisena kuin olet.

netissä itkeminen ei auta mihinkään ongelmaan. hae apua, olet sen ansainnut.

• ei vielä äiti

Kun luin kirjoituksesi, tuli heti mieleen sellainen vaihtoehto, että ehkä äitisi välittää sinusta, mutta menee välittämisessään liian pitkälle. Ehkä äitisi ei hallitse oikeita keinoja rajojen asettamiseen ja elämässä pärjäämisen opettamiseen, vaan hän joutuu käyttämään muiden keinojen puuttuessa siihen uhkailua ym. Hän yrittää suojella sinua, mutta on itse liian "heikko" kohtelemaan sinua tasavertaisesti ja aikuismaisesti ja pelkää menettävänsä oman auktoriteettiasemansa ja lopullisesti otteensa sinusta, mikäli "lepsuilee".

Saatan olla väärässäkin, mutta jotenkin tunnistan itseni siitä, miten kuvaat äitiäsi. Vaikka en itse äiti olekaan, luulen, että saattaisin äitinä sortua vastaavanlaiseen käytökseen, jos en kokisi muilla keinoin hallitsevani tilannetta.

• pessinisti

Jos yhtään epäilet että olisit tuollainen äiti, niin tee palvelus lapsellesi ja jätä hänet tekemättä...

• johannes85

Anna äidillesi anteeksi se että hän on lähes hylännyt sinut. Hylkääminen on pahimipia asioita mitä ihmiselle voi sattua ja on hyvä että siitä voi keskustella esimerkiksi täällä. Mutta sinä selviät varmasti. Elä niin siististi siinä sossun tukiasunnossa, ettet menetä sitä. Jeesus rakstaa sinua. Rukoilen puolestasi. Auta Jeesus tätä tyttöä antamaan anteeksi äidilleen äidin kovasydämisyys ja tiukkapipoisuus. Auta Jeesus hallitsemaan oma elämä. Auta ottaman vastuta omasta elämästä. Anna tytölle sopiva koulutuspaikka. Sinä selviät siitä!

• ......................

Ja muuten, eikös se ole jumala se joka auttaa eikä Jeesus. Ja huom. kirjoitin jumalan pienellä koska olen ateisti. Toivottavasti et ole sellainen joka vihaa ateisteja sillä en minäkään uskovaisia vihaa vaikka jotkut ovatkin aika rasittavia kun kulkevat lappusten kanssa pitkin kyliä ja puhuvat juuri tuosta samasta mistä sinäkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4583
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3155
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2853
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      59
      2779
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2370
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2165
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      15
      1589
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      17
      1564
    9. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1504
    10. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      1488
    Aihe