Mitä velkoja järjestelyyn

yli 10 vanhat velat

Yritysteni konkurssin jälkeen jäi lukuisa määrä velköjia, jotka eivät ole hakeneet tuomiota saatavilleen. Eli saatava on vanhentunut.Näitä velkoja ei liene tarvitse liittää yksityishenkilön velkajärjestely hakemukseen?

Mikä on aikaraja viimeisestä ulosottoyrityksestä velan vanhentumisen katkeamiseen? Onko ulosotossa rekisteri tälläisista tapahtumista? Eli muutamista veloista on tuomio mutta niitä ei ole yritetty muutamaan vuoteen minulta periä.

Hakemuksen tekeminen askarruttaa kun en muista velkahistoriaa yli 10 vuoden taakse. Ulosotto on vuodesta 1991 pidättänyt palkasta ja ulosmitannut kaikki veronpalautukset. Nyt olen kypsynyt siihen että haen velkajärjestelyä.

2

685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lillan

      Velkajärjestelyn saantiin vaikuttaa onko yritystoiminta juuri alkanut tai päättynyt, tarkoitus on selvittää ennen järjestelyn alkamista että tilanne on vakiintunut.Luonnollisestikkin sinulla on tiedot hakijoista joiden saatavat ovat vanhentuneet,kannattaa miettiä oman velkaneuvojan kanssa olisiko syytä selvitellä tarkemmin,ja varmistaa että hakijat ovat todella luopuneet lopullisesti saataviensa perimisestä.
      Ainakin nämä asiat tulisi varmistaa ennen järjestelyä, jos näitä vanhoja saatavia ryhdytään perimään järjestely päätoksen jälkeen, kierre on jatkuva,koska tälloinhän et tulisi suoriutumaan maksu velvoitteistasi.Velkojasi kun ei ns." anneta anteeksi" Vaan sinä sitoudut osat niistä maksamaankin. Lisätietoja Yksityishenkilön velkajärjestelystä löydät Kuluttajaviraston/asiamiehen sivuilta otsikosta Talous ja velkaneuvonta

      • Lillan

        Niin ja oman kihlakunnan ulosottovirastosta löytyy sinun velkahistoriasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4177
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4026
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3642
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3029
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2751
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2528
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2528
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2406
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2299
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2245
    Aihe