Onko kellään kokemusta pyörän virityksestä? Eli niin että suurin vaihde olisi vielä raskaampi -> huippunopeus kasvaisi. Kiinnostaisi tietää miten tuo tehdään, kiristetään ketjuja tms?
polkupyörän viritys?
12
3509
Vastaukset
- ---
Suosittelen hampaiden vähentämistä takalätkästä. Hiot vaikka puolet hampaista pois niin johan alkoi kulkemaan.
- pilleri
Polkupyörille on oma ja asiantunteva palstansa, jossa varmaan osataan kertoa tarkasti. Periaate on kuitenkin sama sekä moottoripyörissä että polkupyörissä: toisiovälitys on etu- ja takarattaan piikkien suhde. Prätkässä vaihdetaan aina molemmat rattaat ja ketju samalla, polkupyörässä eturattaat kuluvat niin vähän että riittää vaihtaa ketju ja takarataspakka. Et välttämättä saa niitä irti ilman erityistyökaluja.
- tempoleijona
Lisäät kampiin (ne pyörivät jutut, joissa on polkimet kiinni) noin kymmenen senttiä lisää pituutta. Helpointa on asentaa lisäosa kampien keskiosaan, jopas lähtee kumikameli liitämään :)
- NopeaPyörä
Jos eturattaan hammaspyöräksi laittaisi 30cm halkaisijaisen hammasrattaan ja takarenkaan hammaspyöräksi joku 4 cm halkaisijainen hammasratas, niin eikö silloin pyörä kulje huomattavasti nopeammin?
Ainakin käyttävät suurihalkaisijaisia hammaspyöriä pystypyörien nopeusennätysten rikkomineen.
Vautiin saaminen on vähän raskaampaa suurihalkaisijaisella hammaspyörällä, mutta vauhti sitten noepampaa tasaisella ja varsinkin alamäessä.- Anonyymi
Joo. Kuha ei oo dh takapakka. 😅
- ammatilais-virittäjä
kiristä ketjut ja öljyä ja laita pyörään wgdprbige 559 viritin sillä sain oman pyörän kulkeen satasta
hanki polkupyöräliikkeestä takaratas mahdollisimman pienellä halkaisijalla. Siis vähimmällä hammasmäärällä.
Sen raskaammalla et jaksaisi ajaakaan :)- Mmmudhhdhf
Mmmmmmmm
- Anonyymi
Olen ajatellut samankaltaista vaihtétonta pyörää, mutta lisäisin siihen sähköavustuksen, avustus kaasukahvalla liikkeellelähdöissä ja ylämäessä. Ois mahdollisimman yksinkertainen ja pystys pitämään matkanopeuden n. 25 km/h
- Anonyymi
Kaupastahan tuollaisia saa ihan rakentelemattakin. Sähköavusteisissa polkupyörissä on useampia avustuksen tehoportaita tai nopeuksia. Eikä tarvitse kaasukahvaa, avutus käynnistyy kun alkaa polkemaan vauhtia. Ellei tarvitse sähköavustusta, niin se saadaan myös ohjauspainikkeella kytkettyä pois ja taas päälle kun sitä tarvitsee.
Itse puuhailin tuollaisen väilitys projektin parissa aikoinaan, niin kuin tuossa moni sanoikin niin pienempi takaratas tai isompi eturatas on ne joilla välitykset pitenee ja käytännössä se oli se pienempi takaratas.
Itse ajoin myös fillarilla paljon niin käytänössä tilaisuus toteutta projekti tulee siinä kun vanhat rattaat ja ketjut on kuluneet loppuun ja kaipaa vaihtoa. Silloin ei erikseen tarvitse sijoittaa projektiin rahaa kun kuitenkin joutuisi vaihtamaan kaikki.
Mutta toki voit laittaa milloin haluat niin pääset porhaltamaan ohi jonojen.- Anonyymi
Polkee vaan kovempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2319443
- 1206559
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h486094- 734381
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324370- 333369
- 563042
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na282985Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue262963Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta252947