Onko kellään kokemusta pyörän virityksestä? Eli niin että suurin vaihde olisi vielä raskaampi -> huippunopeus kasvaisi. Kiinnostaisi tietää miten tuo tehdään, kiristetään ketjuja tms?
polkupyörän viritys?
12
3039
Vastaukset
- ---
Suosittelen hampaiden vähentämistä takalätkästä. Hiot vaikka puolet hampaista pois niin johan alkoi kulkemaan.
- pilleri
Polkupyörille on oma ja asiantunteva palstansa, jossa varmaan osataan kertoa tarkasti. Periaate on kuitenkin sama sekä moottoripyörissä että polkupyörissä: toisiovälitys on etu- ja takarattaan piikkien suhde. Prätkässä vaihdetaan aina molemmat rattaat ja ketju samalla, polkupyörässä eturattaat kuluvat niin vähän että riittää vaihtaa ketju ja takarataspakka. Et välttämättä saa niitä irti ilman erityistyökaluja.
- tempoleijona
Lisäät kampiin (ne pyörivät jutut, joissa on polkimet kiinni) noin kymmenen senttiä lisää pituutta. Helpointa on asentaa lisäosa kampien keskiosaan, jopas lähtee kumikameli liitämään :)
- NopeaPyörä
Jos eturattaan hammaspyöräksi laittaisi 30cm halkaisijaisen hammasrattaan ja takarenkaan hammaspyöräksi joku 4 cm halkaisijainen hammasratas, niin eikö silloin pyörä kulje huomattavasti nopeammin?
Ainakin käyttävät suurihalkaisijaisia hammaspyöriä pystypyörien nopeusennätysten rikkomineen.
Vautiin saaminen on vähän raskaampaa suurihalkaisijaisella hammaspyörällä, mutta vauhti sitten noepampaa tasaisella ja varsinkin alamäessä.- Anonyymi
Joo. Kuha ei oo dh takapakka. 😅
- ammatilais-virittäjä
kiristä ketjut ja öljyä ja laita pyörään wgdprbige 559 viritin sillä sain oman pyörän kulkeen satasta
hanki polkupyöräliikkeestä takaratas mahdollisimman pienellä halkaisijalla. Siis vähimmällä hammasmäärällä.
Sen raskaammalla et jaksaisi ajaakaan :)- Mmmudhhdhf
Mmmmmmmm
- Anonyymi
Olen ajatellut samankaltaista vaihtétonta pyörää, mutta lisäisin siihen sähköavustuksen, avustus kaasukahvalla liikkeellelähdöissä ja ylämäessä. Ois mahdollisimman yksinkertainen ja pystys pitämään matkanopeuden n. 25 km/h
- Anonyymi
Kaupastahan tuollaisia saa ihan rakentelemattakin. Sähköavusteisissa polkupyörissä on useampia avustuksen tehoportaita tai nopeuksia. Eikä tarvitse kaasukahvaa, avutus käynnistyy kun alkaa polkemaan vauhtia. Ellei tarvitse sähköavustusta, niin se saadaan myös ohjauspainikkeella kytkettyä pois ja taas päälle kun sitä tarvitsee.
Itse puuhailin tuollaisen väilitys projektin parissa aikoinaan, niin kuin tuossa moni sanoikin niin pienempi takaratas tai isompi eturatas on ne joilla välitykset pitenee ja käytännössä se oli se pienempi takaratas.
Itse ajoin myös fillarilla paljon niin käytänössä tilaisuus toteutta projekti tulee siinä kun vanhat rattaat ja ketjut on kuluneet loppuun ja kaipaa vaihtoa. Silloin ei erikseen tarvitse sijoittaa projektiin rahaa kun kuitenkin joutuisi vaihtamaan kaikki.
Mutta toki voit laittaa milloin haluat niin pääset porhaltamaan ohi jonojen.- Anonyymi
Polkee vaan kovempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1242833
Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2581193- 1011191
Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt791031Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.63973Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr12970- 30926
IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku43857Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie40848- 42754