Kuinka paljon teillä on eläimiä?Siis niin että te hoidatte niitä yksin?Meidän perheellä on akvaario,jonka mä ruokin päivittäin ja siivoan n. kerran kuukaudessa.Sitten meillä on koira,joka vie enemmän aikaa.Joskus ruokin sen ja lenkitän sen,muulloin sen tekee siskot/isä.Sitten mulla on maailman ihanimmat eläimet:kani ja hamsu.Mun mielestä esim.niiden häkin siivoominen on kyllä sen arvosta,ja mä todella tykkään,kun niillä on puhtaat ja isotkin häkit.Niiden hoito vie tietysti oman aikansa.
Haluisin siis ihan mielenkiinnosta tietää teidän eläinmäärästä??
Liikaa eläimiä?
18
863
Vastaukset
- Diana
Meidän elukka laumaan kuuluu 12 gerbattia(joista 3 ihan vauvoja vielä ja 2 niistä myydään), mieheni nauhavesikäärme ja lauantaina tuli koira.
Koiran pentu vie tällä hetkellä suuren osan ajastani, joten gerbiilit välillä tuntuvat jäävän vähälle huomiolle. Mutta tämän pitäisi rauhottua sitten kun koira oppii sisäsiistiksi ja muutenkin kasvaa. Ennen rapsuttelin ja hoivailin naperoita(gerbatteja) n.1krt/pvä/eläin ja nyt noin 2-3krt/vko/eläin. Ihan ok saan jokaisen eläimen hoidon mahtumaan meidän aikatauluun... käärmeestä minun ei tarvitse huolehtia kun se on miehen. Oma aika sitten jääkin erittäin vähälle :)
Diana- Sanna
meillä onkin sitten 6gerbuttia ja kolme kania, eikä hevosenkaan osto suunnittelut ole jäänyt vähälle..eli hevonenkin olisi tarkoitus joskus ostaa ; )mutta saa nähdä kuinka käy...meidän gerbutti lauma tosin vanhenee pikku hiljaa nuorimmat meinaan on jo kaksi vuotiaita että...
- Tanja
Sanna kirjoitti:
meillä onkin sitten 6gerbuttia ja kolme kania, eikä hevosenkaan osto suunnittelut ole jäänyt vähälle..eli hevonenkin olisi tarkoitus joskus ostaa ; )mutta saa nähdä kuinka käy...meidän gerbutti lauma tosin vanhenee pikku hiljaa nuorimmat meinaan on jo kaksi vuotiaita että...
No meil on kaks aikuista kania ja toinen niistä sai eilen poikaset...et niitäkii on varmaa aika monta....nyt viel ei mee poikastenkaa paljo aikaa,mut sit kun ne vähä kasvaa ja muuta,ni tulee kaikki ihmiseen,syliin ym. totutukset....sithän sitä aikaa vierähtää....oon kyl myymäs kaikki poikaset,et kiinnostaisko ostaa...??? =D
- Mitsu
..on akvaario, 2 hiirtä ja 9 gerbiiliä.
- Daniela
Täällä asustelee 21 gerbua, joista osa poikasia, 8kkautinen koira, fisuja ja mies ;)
Osa gerbuista onkin myynnissä, kyselkää jos kiinnostaa! :) - Salla
Meillä on saksanpaimenkoira,jota käytän näyttelyissä ja kisoissa.
Itselläni on kaksi akvaariota(128l ja 200l).
Jyrsijöitä löytyy myös, kaksi marsua,kani ja kolme gerbiiliä sekä hamsteri.
Itselläni on vielä lisäksi kaksi vuohta joita hoidan myös vain itse.
Ja olen 17-vuotias likka. - n.s
Moi
Multa löytyy kanssa tuo pienoinen eläinlauma (2 kania ja n. 20 hamsteria niiden poikasia). Aika moni perhetuttu on kauhistellut että miten niidenkin kanssa tullaan toimeen. Onhan se tietysti niin että eläimet kisaavat ajasta koulun kanssa, mutta toisaalta minusta ei voi olla liikaa eläimiä jos on valmis luopumaan jostain muusta ajasta. Ja niinku sanoit häkkien siivoominen ON sen arvoista :) Ite oon aivan hulluna noihin eläimiin :)) - Tarja
Minulla on kaksi koiraa, 18 rottaa (pian syntyy lisää) 5 akvaariota ja toistaiseksi vielä neitokakadupariskunta, jonka olen tosin jo myynnyt uuteen kotiin, kun en ole erityisemmin lintuihminen (otin linnut vain sen takia että ne olisivat muuten lopetettu)
- Sirkku
Meiltä löytyy 3 kk "vanha" koira, 13 gerbiiliä, 6 syyrialaista hamsteria, 7 kääpiöhamsteria, joista 2 poikasia, 7 crassusta, joista 5 poikasia, 3 degua ja kani. Koira on nyt tarvinnut paljon huomiota, vaikkei se näköjään "auta" sisäsiistiksi opettamisessa. Eri eläinten käsittelyssä on huomattavia eroja, koska jotkut eivät ole mitään "sylivauvoja", enkä halua stressata niitä liikaa...
Kani asustelee nyt ulkona, crassukset elelevät aika omissa oloissaan, jotten häiritsisi emoa ja poikasia, degut saavat touhuta keskenään, gerbiilit ja hamsterit nyt käsitellään kun on sellaista sopivaa aikaa. Kesän aikana kaikki asumukset sisustetaan täysin uudenlaisiksi: lisää touhuttavaa ja enemmän liikuntaa :)
Koiranäyttelyistä en vielä tiedä, mutta pikkujyrsijät ravaavat kaikissa mahdollisissa näyttelyissä mihin jaksan lähteä...
Myönnän, että määrää pitäisi vähentää...aion sitä pikkuhiljaa tehdäkin :(
Jos nyt joku haluaisi lemmikin niin kysykää lisää. Voin vain sanoa että crassukset eivät ole myynnissä, ainakaan vielä ;)
Yhteystiedot:
Sirkku Alanne
Auvaistentie 37
21330 PAATTINEN
[email protected]
040 832 6911
(02) 257 9678- örkkis mörkkis
chinchilla 3
hamsut 12 3 poikasta
koira 1
marsut 3
rotat 4
kalat 8
konna 1
hiiret 5 16 poikasta
kanit 8 10 poikasta
siinä taitaa olla ;) ei muuta tule mieleen ;D
- Maria M.
Hoidan kaikki eläimeni itse, mitä nyt mies joskus käy koirien kanssa ulkona. Koiriin myös menee eniten aikaa. HArrastan koirien kanssa näyttelyitä ja maastojuoksuja.
Jyrsijöiden häkit/terraariot siivoan kerran viikossa, ja pyrin seurustelemaan jokaisen kanssa joka päivä. Rotat myös saavat olla vapaana lattialla valvovan silmän alla...
Silloin eläimiä on liikaa, jos niiden hoito tuntuu rasittavalta ja sitä ei ehdi/jaksa/viitsi tehdä kunnolla. Toinen hoitaa isonkin lauman kunnolla, toinen ei jaksa hoitaa edes sitä yhtä...
Lauma:
*Kaksi koiraa, whippettejä iät 1 1/2v. ja 6kk
* Rottia tällähetkellä 5 5poikasta
*natalhiiriä 8
*hiiri uros
Lisäksi tulossa on rottatyttö ja gerbiilejä kesän mittaan...:)
Lisää otuksista: www.geocities.com/naytenumero
Tosin kaipaisi päivittämistä...
t.Maria - peikkotyttö
on kax kultasta noutajaa, jotka tunnetusti tarvitsevat aikaa, sitten mulla on marsu ja kani... jotka nekin tarvitsevat aikaa päivittäin... itse huolehdin oikeastaan katraasta, lenkitän(joskus äidin kanssa kaxin), ruokin, harjaan, pesen yms. marsun ja kanin huolehdin ihan yksin.
- maija
meil on koira, kax hamsuu, kax rottaa, kax marsuu ja kani!
että kyllä sitä aika kuluu eläinten kaa peuhates paremmin ko tv:n kattomises!- eläinrakas 4ever
Mulla on yks syyrialainen hamsteri.
yksin tietty huolehdin siit ja sillei. x)
Kaikki hamstereitten omistajat mailailkaa mulle
oso: [email protected] tai [email protected] - Robo
eläinrakas 4ever kirjoitti:
Mulla on yks syyrialainen hamsteri.
yksin tietty huolehdin siit ja sillei. x)
Kaikki hamstereitten omistajat mailailkaa mulle
oso: [email protected] tai [email protected]..on syyrialainen ja 2kääpiöhamsua, joista huolehdin täysin kokonaan yksin..Sit meil on vanha koira, käytän sitä ulkona n. joka toinen päivä ja äiti sen muuten hoitaa. Tosin ei sitä koiraa enää lenkille hyvin saa, takapihalla se tykkää irti olla. Mutta ois tässä varmaan tarkotus hankkii toinen koira, josta tulisi sit mun koira, eikä äitin.. ;)
- Anne K.
Mulla on tällä hetkellä 27 gerbattia ja 1 kääpiöhamsu (muinoin oli muutama hiiri). Tavoitteenani on saada syntymään rew-poikasia jossain vaiheessa kesällä. Koiraa olen halunnut aina, mutta lapsuuteni allergian takia en ole vielä sellaista hankkinut, kun pelkään, että allergia tulee takaisin )-: Viimesestä allergiatestistä on tosin jo jotain 15 vuotta ja silloin todettiin, etten ole enää allerginen. Mutta silti mietityttää.. Ehkäpä sitten joskus, kun muutan rivi/omakotitaloon, jossa on oma piha. Kerrostalokoira ei niin innosta..
Anne K.
www.gerbil.net - hlvköl
meillä on 11 eläintä.
6 kissaa
1 syyrialainen
2 roborovskii
2 marsuu - Emojiiiidude
Mulla on parhaimmilaan ollu 6 kesy hiirtä, 5 rottaa, hamsu ja kaks hasky ajokoira sekotusta. Se ei ehkä oo niiin paljon kun joillakin mut kaikki vie tosi palkon aijaa yksilöinä joka on vähän haastavaa. Mun mielestä eläimiä ei voi olla liikaa kuhan niistä voi huolehtia parhaiten ja antaa sen hyvän kodin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1384330Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3342169Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32044Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481871- 1061790
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561770Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4791604MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571429Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4761330Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441316