Liikaa eläimiä?

Sini

Kuinka paljon teillä on eläimiä?Siis niin että te hoidatte niitä yksin?Meidän perheellä on akvaario,jonka mä ruokin päivittäin ja siivoan n. kerran kuukaudessa.Sitten meillä on koira,joka vie enemmän aikaa.Joskus ruokin sen ja lenkitän sen,muulloin sen tekee siskot/isä.Sitten mulla on maailman ihanimmat eläimet:kani ja hamsu.Mun mielestä esim.niiden häkin siivoominen on kyllä sen arvosta,ja mä todella tykkään,kun niillä on puhtaat ja isotkin häkit.Niiden hoito vie tietysti oman aikansa.
Haluisin siis ihan mielenkiinnosta tietää teidän eläinmäärästä??

18

829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diana

      Meidän elukka laumaan kuuluu 12 gerbattia(joista 3 ihan vauvoja vielä ja 2 niistä myydään), mieheni nauhavesikäärme ja lauantaina tuli koira.
      Koiran pentu vie tällä hetkellä suuren osan ajastani, joten gerbiilit välillä tuntuvat jäävän vähälle huomiolle. Mutta tämän pitäisi rauhottua sitten kun koira oppii sisäsiistiksi ja muutenkin kasvaa. Ennen rapsuttelin ja hoivailin naperoita(gerbatteja) n.1krt/pvä/eläin ja nyt noin 2-3krt/vko/eläin. Ihan ok saan jokaisen eläimen hoidon mahtumaan meidän aikatauluun... käärmeestä minun ei tarvitse huolehtia kun se on miehen. Oma aika sitten jääkin erittäin vähälle :)

      Diana

      • Sanna

        meillä onkin sitten 6gerbuttia ja kolme kania, eikä hevosenkaan osto suunnittelut ole jäänyt vähälle..eli hevonenkin olisi tarkoitus joskus ostaa ; )mutta saa nähdä kuinka käy...meidän gerbutti lauma tosin vanhenee pikku hiljaa nuorimmat meinaan on jo kaksi vuotiaita että...


      • Tanja
        Sanna kirjoitti:

        meillä onkin sitten 6gerbuttia ja kolme kania, eikä hevosenkaan osto suunnittelut ole jäänyt vähälle..eli hevonenkin olisi tarkoitus joskus ostaa ; )mutta saa nähdä kuinka käy...meidän gerbutti lauma tosin vanhenee pikku hiljaa nuorimmat meinaan on jo kaksi vuotiaita että...

        No meil on kaks aikuista kania ja toinen niistä sai eilen poikaset...et niitäkii on varmaa aika monta....nyt viel ei mee poikastenkaa paljo aikaa,mut sit kun ne vähä kasvaa ja muuta,ni tulee kaikki ihmiseen,syliin ym. totutukset....sithän sitä aikaa vierähtää....oon kyl myymäs kaikki poikaset,et kiinnostaisko ostaa...??? =D


    • Mitsu

      ..on akvaario, 2 hiirtä ja 9 gerbiiliä.

    • Daniela

      Täällä asustelee 21 gerbua, joista osa poikasia, 8kkautinen koira, fisuja ja mies ;)

      Osa gerbuista onkin myynnissä, kyselkää jos kiinnostaa! :)

    • Salla

      Meillä on saksanpaimenkoira,jota käytän näyttelyissä ja kisoissa.
      Itselläni on kaksi akvaariota(128l ja 200l).
      Jyrsijöitä löytyy myös, kaksi marsua,kani ja kolme gerbiiliä sekä hamsteri.
      Itselläni on vielä lisäksi kaksi vuohta joita hoidan myös vain itse.

      Ja olen 17-vuotias likka.

    • n.s

      Moi


      Multa löytyy kanssa tuo pienoinen eläinlauma (2 kania ja n. 20 hamsteria niiden poikasia). Aika moni perhetuttu on kauhistellut että miten niidenkin kanssa tullaan toimeen. Onhan se tietysti niin että eläimet kisaavat ajasta koulun kanssa, mutta toisaalta minusta ei voi olla liikaa eläimiä jos on valmis luopumaan jostain muusta ajasta. Ja niinku sanoit häkkien siivoominen ON sen arvoista :) Ite oon aivan hulluna noihin eläimiin :))

    • Tarja

      Minulla on kaksi koiraa, 18 rottaa (pian syntyy lisää) 5 akvaariota ja toistaiseksi vielä neitokakadupariskunta, jonka olen tosin jo myynnyt uuteen kotiin, kun en ole erityisemmin lintuihminen (otin linnut vain sen takia että ne olisivat muuten lopetettu)

    • Sirkku

      Meiltä löytyy 3 kk "vanha" koira, 13 gerbiiliä, 6 syyrialaista hamsteria, 7 kääpiöhamsteria, joista 2 poikasia, 7 crassusta, joista 5 poikasia, 3 degua ja kani. Koira on nyt tarvinnut paljon huomiota, vaikkei se näköjään "auta" sisäsiistiksi opettamisessa. Eri eläinten käsittelyssä on huomattavia eroja, koska jotkut eivät ole mitään "sylivauvoja", enkä halua stressata niitä liikaa...
      Kani asustelee nyt ulkona, crassukset elelevät aika omissa oloissaan, jotten häiritsisi emoa ja poikasia, degut saavat touhuta keskenään, gerbiilit ja hamsterit nyt käsitellään kun on sellaista sopivaa aikaa. Kesän aikana kaikki asumukset sisustetaan täysin uudenlaisiksi: lisää touhuttavaa ja enemmän liikuntaa :)
      Koiranäyttelyistä en vielä tiedä, mutta pikkujyrsijät ravaavat kaikissa mahdollisissa näyttelyissä mihin jaksan lähteä...
      Myönnän, että määrää pitäisi vähentää...aion sitä pikkuhiljaa tehdäkin :(
      Jos nyt joku haluaisi lemmikin niin kysykää lisää. Voin vain sanoa että crassukset eivät ole myynnissä, ainakaan vielä ;)
      Yhteystiedot:
      Sirkku Alanne
      Auvaistentie 37
      21330 PAATTINEN
      [email protected]
      040 832 6911
      (02) 257 9678

      • örkkis mörkkis

        chinchilla 3   
        hamsut    12    3 poikasta
        koira    1   
        marsut    3   
        rotat    4   
        kalat    8   
        konna    1   
        hiiret    5    16 poikasta
        kanit    8    10 poikasta

        siinä taitaa olla ;) ei muuta tule mieleen ;D


    • Maria M.

      Hoidan kaikki eläimeni itse, mitä nyt mies joskus käy koirien kanssa ulkona. Koiriin myös menee eniten aikaa. HArrastan koirien kanssa näyttelyitä ja maastojuoksuja.

      Jyrsijöiden häkit/terraariot siivoan kerran viikossa, ja pyrin seurustelemaan jokaisen kanssa joka päivä. Rotat myös saavat olla vapaana lattialla valvovan silmän alla...


      Silloin eläimiä on liikaa, jos niiden hoito tuntuu rasittavalta ja sitä ei ehdi/jaksa/viitsi tehdä kunnolla. Toinen hoitaa isonkin lauman kunnolla, toinen ei jaksa hoitaa edes sitä yhtä...

      Lauma:
      *Kaksi koiraa, whippettejä iät 1 1/2v. ja 6kk
      * Rottia tällähetkellä 5 5poikasta
      *natalhiiriä 8
      *hiiri uros

      Lisäksi tulossa on rottatyttö ja gerbiilejä kesän mittaan...:)

      Lisää otuksista: www.geocities.com/naytenumero
      Tosin kaipaisi päivittämistä...

      t.Maria

    • peikkotyttö

      on kax kultasta noutajaa, jotka tunnetusti tarvitsevat aikaa, sitten mulla on marsu ja kani... jotka nekin tarvitsevat aikaa päivittäin... itse huolehdin oikeastaan katraasta, lenkitän(joskus äidin kanssa kaxin), ruokin, harjaan, pesen yms. marsun ja kanin huolehdin ihan yksin.

    • maija

      meil on koira, kax hamsuu, kax rottaa, kax marsuu ja kani!
      että kyllä sitä aika kuluu eläinten kaa peuhates paremmin ko tv:n kattomises!

      • eläinrakas 4ever

      • Robo
        eläinrakas 4ever kirjoitti:

        Mulla on yks syyrialainen hamsteri.
        yksin tietty huolehdin siit ja sillei. x)

        Kaikki hamstereitten omistajat mailailkaa mulle
        oso: [email protected] tai [email protected]

        ..on syyrialainen ja 2kääpiöhamsua, joista huolehdin täysin kokonaan yksin..Sit meil on vanha koira, käytän sitä ulkona n. joka toinen päivä ja äiti sen muuten hoitaa. Tosin ei sitä koiraa enää lenkille hyvin saa, takapihalla se tykkää irti olla. Mutta ois tässä varmaan tarkotus hankkii toinen koira, josta tulisi sit mun koira, eikä äitin.. ;)


    • Anne K.

      Mulla on tällä hetkellä 27 gerbattia ja 1 kääpiöhamsu (muinoin oli muutama hiiri). Tavoitteenani on saada syntymään rew-poikasia jossain vaiheessa kesällä. Koiraa olen halunnut aina, mutta lapsuuteni allergian takia en ole vielä sellaista hankkinut, kun pelkään, että allergia tulee takaisin )-: Viimesestä allergiatestistä on tosin jo jotain 15 vuotta ja silloin todettiin, etten ole enää allerginen. Mutta silti mietityttää.. Ehkäpä sitten joskus, kun muutan rivi/omakotitaloon, jossa on oma piha. Kerrostalokoira ei niin innosta..

      Anne K.
      www.gerbil.net

    • hlvköl

      meillä on 11 eläintä.

      6 kissaa
      1 syyrialainen
      2 roborovskii
      2 marsuu

    • Emojiiiidude

      Mulla on parhaimmilaan ollu 6 kesy hiirtä, 5 rottaa, hamsu ja kaks hasky ajokoira sekotusta. Se ei ehkä oo niiin paljon kun joillakin mut kaikki vie tosi palkon aijaa yksilöinä joka on vähän haastavaa. Mun mielestä eläimiä ei voi olla liikaa kuhan niistä voi huolehtia parhaiten ja antaa sen hyvän kodin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe