Niin tässähän olis mopo kuume odottamassa
ensi kevättä ja kun sain korttinkin a:n ihan kylkiäisenä silloin joskus,niin olisi kiva tietää 600 satasesta ja sen isoveljestä jotakin.
Ensinmäistä pyörää olen ostamassa ja aprikoin
on 900:nen jo liian iso.Kuitenkin olen kuunnelut
esson baareissa, että pienenpi on jossain vaiheessa
liian pieni ja kaksin mamman kanssa ajaen joutuu
ohituksissa vaihteita veksailemaan ????
Kestävyys lienee legendaarinen ?
Kaikkea informaatiota otetaan kiitollisuudella
vastaan.
Kiitos.
XJ 600/900 ???
13
8027
Vastaukset
- jiijii
900:satanen mikään liian iso ole ,ainahan siinnä käy
niin kun ostaa 600:satasen se tuntuu liian tehottomalta jo ensimmäisenä ajokautena, mutta jokainen tekee niin kuin itsestä parhaalta tuntuu. - äksjii
Minulla on itsellä tällähetkellä xj 900,edellinen mopo oli xj 600.Sanoisin että varsinkin mamman kanssa liikkeellä ollessa tuo kuussatasen väännönpuute alkaa ahistaa,kaasua ja vaihdeaskia saa raplata ihan eri tahtiin kuin isommalla jammulla.Eli osta heti xj900,säästyy hermot.Sattuisi muuten olemaan sellainen myynnissäkin:-)Vm.92,72thkm,musta,laukut,tehoputki suutinsarja,liki uudet renkaat.Syyshinta [email protected]
- On on
Meikäläinen osti vanhana ukkona ensimmäisen pyörän , eli ei oo ikuna ollut pyörää . Siis ostin XJ 900 ei se liian iso ole ollut tälläselle
uudelle harrastajalle . Mulla on usein eukko mukana tai joku lapsista nii eipä tarvi vaihdella kokoajan , nauttii vaan ja ajelee . :)) - --mara--
Minulla on ollut XJ 600 puolenkymmentä vuotta, ja olen hyvin tyytyväinen. 40tkm on lasissa eikä koskaan ole ollut pienintäkään vikaa. 600 voi vaatia kaksi päällä 'kepittämistä', yksin kyllä ehtii. Neljä tähteä tuli TM:n testissä tuossa 2000 luvun taitteessa. Suosittelen!
-mara-- Ya XJ600
Joo tässä olis hyvä Yammu XJ 600 -93 (vai olikohan se -94), lasissa 37 tkm, punainen, kaatumaton siisti. Syyshintaan 3000 eur. PS. Tuotu saksasta pari kesää sitten, eli siksi niin siisti ;).
- motoristi since -89
mulla oli 600xj 8 vuotta ja nyt on ollu 900xj 7 vuotta. kiihtyvyys ja huiput molemmissa samaa luokkaa(eli ei kovin hääppöiset :)), mut voimassa kyllä hirmu ero. 600 ei sano mitään oikeastaan alta 6000 kierroksen kun taas 900 lähtee nätisti vaikka 2000 kierroksesta. ja etenkin 2-päällä ajaessa ero on huikea, eli osta ihmeessä se 900.
aamulla femma päälle ja illalla pois...
ysistä bikessä sanottua: "vie varmasti perille ja tuo varmasti takaisin, ei kovin kiihoittava."
ja siitäkös kavereilla hauskaa riitti... - motoristi since -89
mulla oli 600xj 8 vuotta ja nyt on ollu 900xj 7 vuotta. kiihtyvyys ja huiput molemmissa samaa luokkaa(eli ei kovin hääppöiset :)), mut voimassa kyllä hirmu ero. 600 ei sano mitään oikeastaan alta 6000 kierroksen kun taas 900 lähtee nätisti vaikka 2000 kierroksesta. ja etenkin 2-päällä ajaessa ero on huikea, eli osta ihmeessä se 900.
aamulla femma päälle ja illalla pois...
ysistä bikessä sanottua: "vie varmasti perille ja tuo varmasti takaisin, ei kovin kiihoittava."
ja siitäkös kavereilla hauskaa riitti...- XJ600S
zx10 kirjoitti:
pal 6 satkus on istuin korkeus ku etitään mammal pyörää
Mun 600:n ohjekirja sanoo, että istuimen korkeus on 770mm.
Tässä muita mittoja:
Kokonaispituus: 2170mm
Kokonaisleveys: 735mm
Kokonaiskorkeus: 1205mm
Akseliväli: 1445mm
Maavara: 150mm
Kääntösäde vähint.: 2700mm
Omapaino (öljy ja
bensasäiliöineen): 213kg
Itse olen 175cm pitkä, vähän persjalkainen eli pitkäselkäinen äijä ja liikennevaloissa pystyn helposti seisomaan pyörän kanssa niin, että molemmat kantapäät ovat asfaltissa. Hyviä syyskelejä teille. XJ600S kirjoitti:
Mun 600:n ohjekirja sanoo, että istuimen korkeus on 770mm.
Tässä muita mittoja:
Kokonaispituus: 2170mm
Kokonaisleveys: 735mm
Kokonaiskorkeus: 1205mm
Akseliväli: 1445mm
Maavara: 150mm
Kääntösäde vähint.: 2700mm
Omapaino (öljy ja
bensasäiliöineen): 213kg
Itse olen 175cm pitkä, vähän persjalkainen eli pitkäselkäinen äijä ja liikennevaloissa pystyn helposti seisomaan pyörän kanssa niin, että molemmat kantapäät ovat asfaltissa. Hyviä syyskelejä teille.tiedoista
- XJ600S
Kokemusta on aiemmilta ja muistoissa hurjilta nuoruuden vuosilta useista eri pyöristä. Niin kyykystä customiin. Seesteisen keski-iän kynnyksellä alkoi moottoripyöräilystä kymmenen vuoden katkos kunnes viime vuoden keväällä sitten ostin vm.-02 XJ600:n. Kun edellisenä pyöränä oli KawaZZR600 vm.-92 (myin sen pois -94 syksyllä), tuntui XJ600 alkuun tehottomalta. Mutta vain alkuun kunnes pääsin sinuiksi pyörän kanssa.
Pyörä on perusvarma, huoltoja on avoinaisesta, niin rungon kuin moottorin rakenteesta johtuen itsekkin helppo tehdä. Varaosia on hyvin saatavilla, luultavasti pyörän yleisyydestä johtuen. Pyörä on kevyt, n.210kg joten se on helppoa (päivastoin kuin möhköpyörät) nostaa keskituelle myös tasaisella. Kulutus on yksin ajaessa n.4-5l/100km.
On totta, että kaksi päällä ajettaessa joutuu käyttämään vaihteiden kierrosalueita mutta missäpä pyörässä ei. Itse painan varusteet päällä n.80kg ja vaimo xxkg (hyss,15kg vähemmän kuin minä, ei sais sanoo) ja kun nyt meidän yhteisen rakkautemme siivittämällä painolla ajelemme pyörällä en ikävöi enempää tehoa.
Moottoriteillä voi hyvin ylläpitää kaksi päälläkin n.130-140km/h matkavauhtia jos haluaa. Se laillinen korkein nopeushan on tätä kirjoittaessa edelleen 120km/h. Kantateillä jaksaa hyvin nousta mäkiä ilman vaihtamisen tarvetta, moottoristahan löytyy se 45kw tehoa. Ohittaessasi nopeasti (tyyliin WROOM) hitaampia teho pitää hakea vaihteilla. Sitä sanottiin (ennen street fightereitä) nuoruudessani moottoripyöräilyksi.
Tähän loppuun voisi kirjoittaa jotain siirappista. Jotain joka saa paatuneemmankin custom-ajajan silmänurkan kostumaan. Jos ei kyyneleistä niin avokypärä päässä ajamisesta ja ajoviiman aiheuttamasta silmätulehduksesta.
Kun nyt pitkä ja vaiherikas elämäni on kääntymässä ehtoopuolelle takana on kymmeniä tuhansia kilometrejä ajettua asfalttia. Asfalttia joka on toisinaan ollut kuuma, välillä kylmä, joskus hikinen mutta suomalaisessa moottoripyöräilijän kesässä yleensä hyvin märkä. Kokemukseni antamalla selkänojalla voin hyvin sanoa sinulle, hyvä topicin aloittaja. Tärkeätä ei ole vauhti, tärkeää on vain tie. - make
kysymys lienee käsitelty loppuun
palstalla.Kiitos kaikille osallistujille.
Ysisatkuun taidan sittenkin kallistua
vaikkakin se maantie on tärkein juttu koki
sen millä pyörällä vaan.
Ajokautta -06 odotellen.
:-) - hep
Ostin tän kesän alussa, riisuttu katteet, vaihdettu suora stonga, muutenkin lievästi customoitu... On se vaan niin pirun nätti pyörä!
Mutta kyllä 900:nen kelpais sekin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302265
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261978Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121529Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121377Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951076
- 17997
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks116759