Lampun vaihto focukseen

Kunhan kyselen

Eli olen vaihtamassa autoa ja koetan jättää sivuun merkit joihin ei edes lamppua saa helposti vaihdettua.Mondeosta olen lukenut kauhujuttuja ja fiat stilosta ja relluista,mutta miten onnistuu focukseen?

11

7817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehdään

irroittamalla koko umpio,on kylläkin helppo juttu.

• Stiler

Täytyy sanoa että nyt sulla on kyllä vähän väärä syy karsia autoja :)
      Toivottavasti tuo ei ole ainoa syy :)
      Ai niin ja focukseen oikeasti ei ole kovin vaikea vaihtaa lamppua. Ainakaan vanhempaan malliin.

• voi luottamuksella

kertoa että, ekakerran kun "monteen" piti vaihtaa lamppu ohjekirjan kanssa niin hirvitti.

Mutta seuraavalla kerralla meni ilman ohjekirjaa alle no en katsonut mutta alle 2 min.

Helpompi vaihtaa ja paljon mielekkäämpää kun talon toiseen autoon johon on kuskinpuolelle tosi hankalaa...

kolme nastaa varttiringin pyörätys nastat taskuun, maski maahan, kaksi liuskaa toiseen taskuun ja pikaliittimet irti ja umpio on käsissä.
      lampun vaihto.
      Ja umpio paikoilleen, liuskat, maski ja nastat ja pelti kiini.

Helpompaa kun luuletkaan.

Jos et ole blondi. :)
      Älkää loukkaantuko oli pakko laittaa pieni varaus...

poikkeuksiakin on!!!!

• kunhan kyselen

Väärä syy tai ei,mutta en halua autoa missä ei pysty edes lamppua vaihtamaan itse tienpäällä.Pösössäni paloi kerran molemmat lamput samalla reissulla talvella ja jos en olisi pystynyt vaihtamaan huoltiksen pihassa 20 asteen pakkasessa edes toista ,niin olisi auto jäänyt matkalle.Tai jos on niin mahdoton tehtävä että pitää tällaisen asian vuoksi viedä huoltoon ja maksaa siitä 100 erkkiä niin kyllä on ollut suunnittelu pielessä.Tähän mennessä olen saanut lamput vaihdettua jokaiseen autooni alle 5 minuutin ja aion saada jatkossakin.........

• yskäsi
        kunhan kyselen kirjoitti:

Väärä syy tai ei,mutta en halua autoa missä ei pysty edes lamppua vaihtamaan itse tienpäällä.Pösössäni paloi kerran molemmat lamput samalla reissulla talvella ja jos en olisi pystynyt vaihtamaan huoltiksen pihassa 20 asteen pakkasessa edes toista ,niin olisi auto jäänyt matkalle.Tai jos on niin mahdoton tehtävä että pitää tällaisen asian vuoksi viedä huoltoon ja maksaa siitä 100 erkkiä niin kyllä on ollut suunnittelu pielessä.Tähän mennessä olen saanut lamput vaihdettua jokaiseen autooni alle 5 minuutin ja aion saada jatkossakin.........

No, minulla on Focus ja käytössäni on aina kaksi polttimosarjaa (Olen tehnyt näin jo vuosia kaikkien autojeni kanssa). Kesäisin käytän aina vanhoja polttomoita autossani ja syksyllä vaihdan uudet kirkkaat tilalle. Turvallisuussyistä teen nämä vaihdot, koska ajan paljon työmatkoja pimeällä ajaen. Polttimoiden vaihto 2002 focukseen käy todella helposti ja nopsaan, muuten en tuota vaihtorumbaa viitsisi käydäkään.
        (ps. isälläni on uusi citroen c5 ja sen ohjekirjassa kuulemma kehoitetaan poistamaan ensin ETUPUSKURI pois, kun vaihdetaan lyhyiden valojen polttimo???)

• miäs

-05 focukseen on helppo vaihtaa polttimot. umpiot saa irti kokonaan ja helposti.

• polttimot

Kertokaa ihmeessä kuinka kuskin puolen ajovalojen lamput saa vaihdetuksi. Ittellä 2004 varkku vookuna eikä meikäläisen nyrkeillä saa edes umpion takana olevaa luukkua auki kun se ottaa kiinni akun telineeseen. Apukuskin puolelta luukun saa auki mutta lamput ovat nii syvällä että pitääs kait pyytää naapurin gynekologi apuun...... tiedättehä jutun keittiön maalaamisesta postiluukun kautta....
      Siis jos kellään olis oikeaa vinkkiä miten lamput sais kotopihassa vaihdettua.

• weleho

Väännä luukku "väkisin" auki ja leikkaa luukun kynsiä hiukan matalammaksi, niin seuraavalla kerralla aukeaa helpommin (tällaisen neuvon sain huollosta -> toimii)

• focus2001
        weleho kirjoitti:

Väännä luukku "väkisin" auki ja leikkaa luukun kynsiä hiukan matalammaksi, niin seuraavalla kerralla aukeaa helpommin (tällaisen neuvon sain huollosta -> toimii)

Saman ohjeen sai tuttavani ihkauuteen avensikseen. Siinä on niin kireä se lampunvaihtoluukku, että ihan järjestään kuulemma ovat ottaneet jostain palkeesta palasen pois, että vaihtaminen onnistuu muutoinkin kuin tuomalla korjaamolle auton.

• Veikkovaari
        weleho kirjoitti:

Tuo kynsien leikkaus on hyvä vinkki seuraavalla kerralla. Harjoittelin kesällä ensin apumiehen puoleisella luukulla edestakaisin. Sitten siirryin kuskin puoleiseen jolloin tiesin mihin suuntaan täytyy kammeta. Sitäkin muutaman kerran auki ja kiinni.

• Anonyymi

Ei tarvitse irrottaa kuin se kansi,itsellä meni noin 5min ni h7 vaihdettu, kyseessä 04 mk1 Focus..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe