Matikan oppimishäiriö ja kielet

Voiko paha matematiikan oppimishäiriö haitata kielten kieliopin ymmärtämistä?Kun olen huomannut,että osaan esim.puhua englantia tosi hyvin,lukea sitä ja joten kuten kirjoittaa mutta kieliopista en ymmärrä mitään.Saan taistella sen kanssa todella kauan tai sitten luovutan jos en ymmärrä jotain asiaa.

Matikan oppimishäiriö on ollut minulla aina.En osannut ekalla edes laskea yhteen saatikka vähentää en siis ymmärtänyt laskukaavan logiikkaa.Jossain vaiheessa opettajakin oli sitten sitä mieltä,että minut pitäisi siirtää sellaiselle luokalle jossa on samankaltaisia hemmoja kuin minä!Ei sitten kuitenkaan siirretty vanhempieni toimesta.Mietin vain,että voiko tämä logiikan vaikeus heijastua myös kielissä?Äidinkielen oppimisessa ei ole ollut koskaan mitään vaikeuksia..

3

1253

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuitenkin

Ei matikan oppimishäiriö vaikuta kielenoppimiseen. Hyvin sinä suomea osannet. Ja ei silläkään nyt ole niin väliä vaikka kielioppi ei päähän menisikään. Kylläpä kielet ihmiseltä taittuu vaikka kieliopin sääntöjä osaisikaan. Ihmiset osaavat kirjoittaa ja puhua vaikka ei kielioppia osaisikaan.

• oooooo---

Muistan lukeneeni jostain (mikä tutkimus, sitä en muista) että matematiikan oppimishäiriö voi vaikuttaa myöskin kielten oppimiseen. netistä voisit löytää tutkimustuloksia enemmän.

• oooooo--- kirjoitti:

Muistan lukeneeni jostain (mikä tutkimus, sitä en muista) että matematiikan oppimishäiriö voi vaikuttaa myöskin kielten oppimiseen. netistä voisit löytää tutkimustuloksia enemmän.

pitääkin laittaa korvan taa asia..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      53
      897
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      64
      647
    3. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      55
      640
    4. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      43
      572
    5. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      31
      542
    6. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      32
      518
    7. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      503
    8. Hyvä ihminen

Koetko olevasi hyvä ihminen ja kohteletko toisia arvostavasti?
      Ikävä
      75
      457
    9. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      37
      436
    10. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      33