Voiko paha matematiikan oppimishäiriö haitata kielten kieliopin ymmärtämistä?Kun olen huomannut,että osaan esim.puhua englantia tosi hyvin,lukea sitä ja joten kuten kirjoittaa mutta kieliopista en ymmärrä mitään.Saan taistella sen kanssa todella kauan tai sitten luovutan jos en ymmärrä jotain asiaa.
Matikan oppimishäiriö on ollut minulla aina.En osannut ekalla edes laskea yhteen saatikka vähentää en siis ymmärtänyt laskukaavan logiikkaa.Jossain vaiheessa opettajakin oli sitten sitä mieltä,että minut pitäisi siirtää sellaiselle luokalle jossa on samankaltaisia hemmoja kuin minä!Ei sitten kuitenkaan siirretty vanhempieni toimesta.Mietin vain,että voiko tämä logiikan vaikeus heijastua myös kielissä?Äidinkielen oppimisessa ei ole ollut koskaan mitään vaikeuksia..
Matikan oppimishäiriö ja kielet
3
1229
Vastaukset
- kuitenkin
Ei matikan oppimishäiriö vaikuta kielenoppimiseen. Hyvin sinä suomea osannet. Ja ei silläkään nyt ole niin väliä vaikka kielioppi ei päähän menisikään. Kylläpä kielet ihmiseltä taittuu vaikka kieliopin sääntöjä osaisikaan. Ihmiset osaavat kirjoittaa ja puhua vaikka ei kielioppia osaisikaan.
- oooooo---
Muistan lukeneeni jostain (mikä tutkimus, sitä en muista) että matematiikan oppimishäiriö voi vaikuttaa myöskin kielten oppimiseen. netistä voisit löytää tutkimustuloksia enemmän.
oooooo--- kirjoitti:
Muistan lukeneeni jostain (mikä tutkimus, sitä en muista) että matematiikan oppimishäiriö voi vaikuttaa myöskin kielten oppimiseen. netistä voisit löytää tutkimustuloksia enemmän.
pitääkin laittaa korvan taa asia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 544696
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1684265- 673882
- 1263845
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans483665Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe793488- 983041
- 542885
- 252716
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p152450