zafira 2,2

vaihto mielessä

kiinnostaisi tietää zafira 2,2 tod.bensakulutus ja huoltojen kustannukset.Itse ajelen 1,6 Zafiraa joka on toiminut moitteettomasti.

5

1812

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zafira 2.2 -01

Meillä on 2.2 automaatti. Ajotietokoneen mukaan keskikulutus on noin 10 litraa sadalla. Ajosta suurin osa on kaupunkiajoa. Automaatti lisää kulutusta ja tietysti ilmastointi. Kulutukselle saa toki vastinetta: jalkoihin ei jää 150hv:lla.

Jos olet ostamassa käytettyä kakskakkosta tutki, että nokkaketjun remontti on tehty. Meillä on auto paraikaa korjaamolla ko. remontissa, eikä mittarissa ole kuin 67tkm.

• sim

Olen havitellut nokkaketjullista autoa. Onko ketjullisista autoista muilla kokemuksia. Tietääkseni 2,2 litrainen on ketjuvetoisella jakopäällä.

• Lepo...

• Zafira 2.2 -01

No nyt on jakopääremppa tehty. Samalla vaihdettiin kuulemma kannen tiivisteitä yms. Lienee tarpeen avata yhtä ja toista. Työtä 5 tuntia.

Meni GM:n piikkiin tietysti. Olisivat voineet alun alkaenkin tehdä kunnon työtä jo tehtaalla. Nyt tehtiin työ loppuun.

Jos olette ostamassa ko. koneella varustettua Opelia, kuunnelkaa kalinoita ja selvittäkää onko ketju korjattu. Meillä kalina oli kuin kylmästä dieselistä.

Toinen tyyppivika ko. autossa on takajarrujen jumittaminen. Jumitus kuluttaa takajarrupalat melko nopeasti ja pitää ikävää vinkumista. Uudemmissa malleissa takajarrusatulat ovat kuulemma erilaiset.

Kolmas ilmeinen tyyppivika on ohjaustehostimen vuotaminen. Meillä on menossa kolmas ohjausvaihde, eikä vempeleellä ole ajettu kuin mainitsemani 67tkm.

Jottei mene pelkästään valittamiseksi, autolla on kuitenkin hyvä ajaa. Kulku on tukevaa ja tarvittaessa reipasta. Tilat ovat tietysti mahtavat.

• sim
        Zafira 2.2 -01 kirjoitti:

No nyt on jakopääremppa tehty. Samalla vaihdettiin kuulemma kannen tiivisteitä yms. Lienee tarpeen avata yhtä ja toista. Työtä 5 tuntia.

Meni GM:n piikkiin tietysti. Olisivat voineet alun alkaenkin tehdä kunnon työtä jo tehtaalla. Nyt tehtiin työ loppuun.

Jos olette ostamassa ko. koneella varustettua Opelia, kuunnelkaa kalinoita ja selvittäkää onko ketju korjattu. Meillä kalina oli kuin kylmästä dieselistä.

Toinen tyyppivika ko. autossa on takajarrujen jumittaminen. Jumitus kuluttaa takajarrupalat melko nopeasti ja pitää ikävää vinkumista. Uudemmissa malleissa takajarrusatulat ovat kuulemma erilaiset.

Kolmas ilmeinen tyyppivika on ohjaustehostimen vuotaminen. Meillä on menossa kolmas ohjausvaihde, eikä vempeleellä ole ajettu kuin mainitsemani 67tkm.

Jottei mene pelkästään valittamiseksi, autolla on kuitenkin hyvä ajaa. Kulku on tukevaa ja tarvittaessa reipasta. Tilat ovat tietysti mahtavat.

Joo, mutta voisko joku kertoa, onko nyt jakopäänketjun "parantunut". Eli uskaltaako semmosta autoa ostaa. Olen tympääntynyt hihnahuoltoihin, eli jos lähtee sutta pakkoon tuleeko karhu vastaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1826
    2. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      128
      1061
    3. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      109
      1042
    4. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      951
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      72
      898
    6. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      53
      779
    7. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      36
      669
    8. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      647
    9. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      642
    10. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      238
      641
    Aihe