Tuossa aikaisemmin kyselin "hikoilevasta" wc-pöntöstä ja diagnoosiksi siis paljastui huuhteluventtiilin vuotaminen.
Miten se korjataan ja onnistuuko se ilman putkimiestä?
wc-pöntön huuhteluventtiili vuotaa
3
13976
Vastaukset
- Osku
WC istuimen sivussa/alla, mistä kylmä vesi tulee huuhtelusäiliöön, on sulkuventtiili sulje vedentulo muutoin vesi lorisee koko ajan suoraan viemäriin, silti voit suorittaa mahdolliset tarpeesi kaatamalla ämpärillä vettä perään.
Kysyit:
>Miten se korjataan ja onnistuuko se ilman putkimiestä?<
Vanhemmissa WC istuimissa ehkä onnistuukin, yleensa "pohjakatin" pohjaventtiilin kumin vaihtaminen sekä tarpeellinen hienosäätö.
Mutta - mutta uudemmat esim. IDO kaksihuuhtelujärjestelmän ( iso/pieni huuhtelu ) katkenneen uimuritagon tai säätötappien vaihto tai säätö, on mielestäni "spesialihommaa", mutta yrittänyttä ei laiteta!
Viimemainitussa IDO:n WC istuimien huolto- ja asennusohjeessa on kyllä tarpeelliset kuvat ja ohjeet. - Jii
minulla ei sentään ole, vaikka arvaukseni vian luonteesta oikeaan osuikin.
Tosiaan kannattaa sulkea pöntölle tuleva vesi edellisen vastaajan mainitsemasta venttiilistä.
Vesi ei ole ihan halpaa, varsinkaan hukkaan vuotava vesi.
Selviät ilman putkimiestä, jos saat hankittua LVI-tarvikkeita myyvästä liikkeestä oikean korjaussarjan (vaihtelevat pöntön valmistajan ja mallin mukaan) ja saat sen paikoilleen.
Homma ei ole sinänsä ylimaallisen vaikea, mutta vaatii hieman näppäryyttä ja sopivat työkalut.
Putkimies ei mokoman kanssa kauan puuhastele.
Voi hyvin olla, että matkat maksavat enemmän kuin itse korjaus.
Miltä tuntuu?- on kuollut
huolto kuuluu taloyhtiölle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927