tiedoksi kaikille jotka etsivät uutta asuntoa imatran alueelta...älkää missään nimessä muuttako mäentaukseen jos haluatte mielenterveytenne säilyvän!itse sen virheen tein ja olen muuttamassa nyt pois kun valituksia tulee ihan turhista asioista jotka eivät edes pidä paikkaansa!naapurirapussa haukkuu koira yötä päivää eikä siitä kukaan valita mutta omat koirani eivät saisi edes tehdä tarpeitaan risteysalueelle josta pääsee parkkipaikalle!järjestyssäännöissä sanotaan että jätöksiä ei saa eläimet tehdä piha-alueelle eikä lasten leikkipaikoille ja näistä molemmat ovat kaukana siitä risteyksestä johon koirani sattui hätänsä tekemään.tiedän muitakin jotka ovat sanoneet että ei täällä voi asua ellei ole aivan hiljaa(tarkoittaa siis sitä että normaaleja asumisen ääniäkään ei saisi kuulua!)ja ei saisi ilmeisesti edes liikkua pihalla ilman että siitäkin tulee valituksia...naapurit eivät edes uskalla tulla sanomaan suoraan päin naamaa jos jokin asia on heidän mielestään pielessä vaan laittelevat nimettömiä lappusia niin että virheellisiä asioita ei voi edes korjata!jos jollain muullakin on samanlaisia kokemuksia kyseisestä asuinalueesta niin laittakaa ihmeessä kommenttia!
Mäentaus!!!!
39
7127
Vastaukset
- mäentaus?
Joo, ei tuollaisista lappuliisoista/-lasseista kannattaisi välittää, jos eivät edes nimeään uskalla laittaa. Tarkemmin nyt tietämättä tilannetta, sanoisin näin.
Kerrostalokyttääjiä kun on kaikkialla, jos niitten mielen mukaan alkaa toimimaan, niin loppua ei ole...
Mutta muuta poios, jos siltä tuntuu... - jonscu
mutta luulen et mäentaus on aika kakki paikka asua... shän on imatran bronx...vai miten se nyt sanotaan... tai rajapatsas on...
- ex-asukki
Joo, aikoinaan asuttiin hetki Mäentauksessa ja sillon se oli kauhea paikka! Mennään kyllä kauan ajassa taaksepäin, muutettiin sinne taloa rakentaessa v-83 ja ainakin saman rapun asukkaat olivat enemmän ja vähemmän villiä. Alakerrassa asui avopari, jota ukko mätki viikonloppusin turpaan ja osasihan se eukkokin huutaa ja kimittää varmaan tyhjästäkin. Ärsyttävää, kun ite yrittää elää huomioonottaen muut ja toiset mellastaa niikun tahtoo. Noh, onneksi ei enää asuta siellä, vaan omassa lintukodossa, melkein keskellä "ei mitään". Joskus täälläkin tulee ikävä "sivistystä". Ei vaan, rauhallista on ja ikävä taannoisia naapureita ei ole.
Sienimäellä oli myös aika rauhatonta 70-luvun lopussa,80-luvun alussa.Sen jälkeisistä ajoista en tiedä. - mäentaus
ex-asukki kirjoitti:
Joo, aikoinaan asuttiin hetki Mäentauksessa ja sillon se oli kauhea paikka! Mennään kyllä kauan ajassa taaksepäin, muutettiin sinne taloa rakentaessa v-83 ja ainakin saman rapun asukkaat olivat enemmän ja vähemmän villiä. Alakerrassa asui avopari, jota ukko mätki viikonloppusin turpaan ja osasihan se eukkokin huutaa ja kimittää varmaan tyhjästäkin. Ärsyttävää, kun ite yrittää elää huomioonottaen muut ja toiset mellastaa niikun tahtoo. Noh, onneksi ei enää asuta siellä, vaan omassa lintukodossa, melkein keskellä "ei mitään". Joskus täälläkin tulee ikävä "sivistystä". Ei vaan, rauhallista on ja ikävä taannoisia naapureita ei ole.
Sienimäellä oli myös aika rauhatonta 70-luvun lopussa,80-luvun alussa.Sen jälkeisistä ajoista en tiedä.on pikkasen ajat muuttunu,nyt sentään ollaan 2000 luvul!!!mitä itse asun tääl niin aika rauhallista ei villiä eikä muutakaan menoo....etenkin kun päiväkotikin lähti hevon v...tosta niin aah,ei huutavia pentuja....jotkut muistelee noita 70-80 luvun aikoja näköjään haikeudella,eikä tiedä minkalaista tääl on nykyään...wanha kunnon Bronx ei oo enää kunnollinen oma itsensä....onnex,enhän muuten kai asuis tääl:)
- Salaatti
ex-asukki kirjoitti:
Sienimäellä oli myös aika rauhatonta 70-luvun lopussa,80-luvun alussa.Sen jälkeisistä ajoista en tiedä.No löytyyhän se Mäentaus tuolta Kyttääjistäkin...
http://www.kyttaajat.net/luettelo/t2005.php?id=37994 - myös exä mäentauksesta
mäentaus kirjoitti:
on pikkasen ajat muuttunu,nyt sentään ollaan 2000 luvul!!!mitä itse asun tääl niin aika rauhallista ei villiä eikä muutakaan menoo....etenkin kun päiväkotikin lähti hevon v...tosta niin aah,ei huutavia pentuja....jotkut muistelee noita 70-80 luvun aikoja näköjään haikeudella,eikä tiedä minkalaista tääl on nykyään...wanha kunnon Bronx ei oo enää kunnollinen oma itsensä....onnex,enhän muuten kai asuis tääl:)
Veli asuu likkakaverinsa kanssa mäentauksessa, se paikka on ihan slummi,peruskorjauksesta huolimatta!Levotonta ja epämääräistä porukkaa siellä notkuu.
Millä selittyy, että lähes jokatoinen kerta näkee poliisit siellä? Ihan sama meininki kuin matarassa.Vaikka eletään 2000-lukua, mainittuna -83 en ite ollut vielä olemassakaan.
- ruokolahti
kautta aikojenhan siellä on asunu pelkästään manneja ja muita sosiaalipummeja ja juoppoja
- Jernika
no sienimäki taitaa nykyjään olla jo aika rauhallinen paikka mutta olen samaa mieltä tuosta mäentauksesta..ei se kyllä vertoja vedä mataralle
- Reiskan kaveri
Slummi se paikka on ollut alunpitäen ja on sitä yhä! Sienimäki slummien kakkonen,perää pitää matara.Tai kaikki samalla linjalla.Patsas on kuitenkin tämän hetken p...nta paikkaa,sieltä se leviää varmaan rantaa myöden koko kylään...Onneksi talo on kohta valmis...hahhaa,pääsee täältä pois.
- minä
matara oo mitään verrattuna patsaaseen!!!Karsee paikka..Ei siel matarassa enää oo semmonen meininki kun ennen vanhaan.Patsaalla ei oo muita kun m.....isia,jota en voi sietää.KIITOS EI!!!!
- viihdyn.
minä kirjoitti:
matara oo mitään verrattuna patsaaseen!!!Karsee paikka..Ei siel matarassa enää oo semmonen meininki kun ennen vanhaan.Patsaalla ei oo muita kun m.....isia,jota en voi sietää.KIITOS EI!!!!
Viihdyn MÄENTAUKSESSA, tykkään paikasta on vähän elämääkin,muutin tänne Tammiharjusta joka oli mielestäni liian hiljainen paikka, mistään ei kuulunut mitään ääntä, kaikki oli kuin kuollutta.Nyt ,Mäentauksessa on sentään normaalia eloa.
Muuttakaa tänne,tää on kiva paikka asua.
- olka
Hei olisin kysynyt kuka on asunut Mäentauksessa kauemmin miten nänä remontti asiat on hoitunu kun luvataan parannuksia kun olet asunut 5, 10., 20 vuotta tulee remontteja niin toimiiko se ?
- 2+66
Olka ja toiset Ludmilat, sinne vaan, siellä ne teidän ystävättäretkin jo ovat. Eihän siellä enään paljoa suomalaisia olekkaan
- c..
Haikeana muistelen sitä robottimummoa mäentauksesta siinä oli valittaja paikallaan. Muutama kaveri asuu mäentauksessa ja kyllä nuo puheet totta pitää että valitetaan käsittämättömän helposti. Kerran oltiin illalla pelailee pleikkaria(huom. selvinpäin) kun poliisit tuli ovelle ja meinasi alkaa keskeyttää kotibileet, mutta huomasvat itsekkin ettei täältä nyt varmasti ole mitään meteliä kuulunut eikä mistään muualtakaan.
- mäentaus..91
vanha viesti mutta pakko sanoa kommenttini.. muistan robo-cop mummon kanssa..voi boijjaat. ja homon mikä asu siinä pitkässä talossa. oli ne aikoja.. v 91 asuin itte. maailma on paljon muuttunu tällä välillä. oliks sil mummol viel lada tai vastaava? se piti kurkul sitä juttuu ja aina valitti voi hyvä jumala ,joka asiasta.
- pois pois..
mäentaus ja ylipäätään rajapatsas ympäristö
ihan paskaa paikkaa
se jo ku kauhu leffois nii synkkää seutuu... - Muurari Jesse
Mie olin aikonaa rakentamassa sitä MÄENTAUS asuinpuistoja ja siit tuli hyvä ja työnjälki oli siihen maailman aikaa 100 % oivaa !
Vaikk s e tehtii Sveton rakentajille taustalla oli että kun Sveto valmistuu taloihin muuttaa kehittyvän koskikaupungin keskitasoiset lapsiperheet----kuten sitten kävikin:
Mäentaus koki josasain kehityskaarensa vaiheessa epämääräistä levottoman gheton taakkaa ,MUTTA SE ON POISTUNUT JO VUOSIA SITTEN -Nyt alue on rauhallinen ja viihtyisä paikka asua !
SUOSITTELEN ! - TyytyväinenEntAsukas
Ennen kun muutin 2009 mäentaukseen kuulin joka puolelta kuinka kamala asuinalue on.. mutta sen mitä siellä asuin niin ihmettelen noita puheita! Olihan siellä välillä menoo ja vilskettä, mutta eikö sellaista muka ole muualla??
poliisit näin koko aikana 3 kertaa! (itse soitin kerran)
Enkä pidä mahdottomana muuttoa takaisin jos joskus sellainen tilanne tulee!
Ja mitä tuohon koira juttuun tulee niin kyllä on tehty monta valitusta siitä kuinka koirat haukkuvat yötä päivää tai kuinka musiikkia huudatetaan. Mutta jouduinpa todistamaan kerran eräiden mummojen puheita rappukäytävässä:
Yläkerrassa oli koira ja joka ikinen ilta klo 23 alkoi tennispallon pomputtaminen... Mummot olivat vieneet eräälle asukkaalle lapun (koska ei ollut ovea avannut). Ja olivat menossa valitusta tekeen. Siinä vaiheessa oli pakko puuttua ja kertoa niinkuin asia on.. Väärää ihmistä haukkuivat. Mutta kylläpä mummot kävi (tai ainakin niin sanoivat) pyytämässä anteeksi turhaa syyttelyä!
Jokainen valitsee oman asuinpaikkansa, jos on noin huono olla mäentauksessa niin miksi ei muuta pois? kyllä niitä vapaita asuntoja on muuallakin!!!! - Ex-bronksilaine
Muutin Mäentaukseen muistaakseni jotain -89 (peruskorjauksen aikaan) ja pois -02. Tyytyväinen olin ja yhä muistelen lapsuuteni ja nuoruuteni aikaa hymysuin. Emmiekää tykkää koirien räksytyksestä, mut jos aikoo elää kerrostalossa niin kaikkeen on totuttava.. :)
- Marbel111
Kyllä se asumis viihtyvyys riippuu ihan niistä seinä naapureita ja ylä ja alakerran naapureista. Itse oon nyt yli 3 vuotta asunut eikä oo ollu mitään ongelmia. Siunaantunu vaan niin hyvät naapurit :)
- ffaaffaafafaf
2009 joulukuussa muuttanut mäentaukseen. Naapurit melunnut tai aiheuttanut minkäälaista muutakaan harmia tasan 0 kertaa. Talon asukit näyttää aivan normaaleilta "duunariluokan" väeltä. Aikaisemmin asunut vuoksenniskalla, sienimäellä, mansikkalassa ja kulmilla. Meno mäentauksessa ei kyllä eroa edellämainituista kaupinginosista pätkääkään... Joten olkaapa mitään mistään tietämättömät huomiohuorat hiljaa ja kommentoikaa sitten kun tiedättä asioista jotain.
- iiiin1
Muutettiin tänä syksynä, 2012 ja täytyy kyllä sanoa että pelottelusta huolimatta ollaan poikaystävän kanssa tykätty asua täällä :) ei isompia häiriöitä, sijainti on hyvä ja ihan turvassa täällä tuntee olevansa :D Mitä nyt alakerran naapuri pitää meteliä välillä mutta ei sekään isommin oo elämää haitannut.
Kyllä mä ainakin voisin suositella mäentausta :) - Asuja2
Itsekkin olen asunut nyt mäentauksessa 1,5v ja melko rauhallinen paikka on. Pari arkipäivä deekua tuolla pihalla tallustelee, mutta ovat aika lepposia..
- Nukketalo
Itse asuin mäentauksessa 90 luvulla ja tein toimittajan töitä ja juttuja muutamasta tuopposesta. Se oli huonoo aikaa minulle minulla oli mielenterveys ongelmia ja alkoholi ongelma, En tiedä oliko syy asuin ympäristö vai jokin muu syy. Suvussa on sisä siittoisuutta, Voiko joku auttaa minua! Teen lauluja ja muuta kun olen lomilla. Kuusankoskelle kaipaan.
- RappariRane
Olin aikonani rakentamassa kyseistä slummia ja kadun sitä syvästi ,, olisi pitänyt jättää tekemättä ja samalla myötävaikuttamasta tämän päivän ongelmaan !
Ne tehtiin aikoinaan komennusmiehille ..... Svetoa rakentamaan tulleille hulivili-sonneille ! - SiskoHämis
Ensontien vanhat kerrostalot tuo mieleen Itäsaksan ja Venäjän slummit. Kuka kaheli asuu tai ostaa kodin sieltä kuuluu mielenterveyspotilaiden yhä kasvavaan joukkoon !
Rajapatsaan ympäristö pitäisi puskutraktorein lanata tasaiseksi motogrossi ja / tai moottoriurheilu radaksi...Pesäpalloakin siellä voi lyödä . Mutta asumiseen se ei sovellu ! Ovakon rautapöly on tehnyt alueen asukkaista kuuroja apinoita , jotka ei järkipuhetta kuule ! - e567e567
Oi niitä aikoja
- Anonyymi
Kuulostaa eläväiseltä asuinpaikalta. Nyt syksyllä tätä mäentaus 2:sta ollaan ilmeisesti purkamassa. Ulkopuolisena tarkkailijana herää kysymys: Miksi?
- Anonyymi
Taitaapi purku alkaa vuoden 2022 syksyllä !
- Anonyymi
Sisäilmaongelmaisia ollu jo vuosia. Katto reikiä täynnä ja siksi asunnoissa tullut vettä katosta vuosikymmeniä. Paikka homeessa asuntoja myöten. Hyvä ku purkavat. Olisi pitänyt tehdä jo vuosia sitten, mutta halusivat sairastuttaa porukkaa lisää ja ottaa rahat pois. Vastuutonta touhua.
- Anonyymi
Ikävää että sinne on kerätty tavalla tai toisella surkeita ihmisiä.
- Anonyymi
Johonkinhan ne täytyy sijoittaa kun mataraankaan enää mahdu!
- Anonyymi
Mäentauksesta lähti 80 luvulla paljon porukkaa Ruotsiin töihin.
- Anonyymi
Eikö ne otukset voisi sijoittaa tulevaan koirapuistoon?
- Anonyymi
Se on sitä kun elämä alkaa olla tylsää ja paikallaan junnaavaa niin aletaan etsiä vihollisia omien seasta.
- Anonyymi
Mäentauksen kelmusilmät joutaa kaatopaikalle.
- Anonyymi
Koko mäentaus joutuu onneksi kaatopaikalle 👍
- Anonyymi
Mäentaus suojeltava kulttuurikompleksina!
- Anonyymi
Ei muuteta ei.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293497- 851825
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151591Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887