Moi !
Hitto mun elämä on nyt todella sekavassa vaiheessa. Tuntuu siltä, että koulun käyminen ei kiinnosta laisinkaan. Lähdin iloisin mielin viime vuonna opiskelemaan kaksoistutkintoa, kauppis (merkonomi yo). Välillä on kaduttanut se, että lähdin kaksoistutkintoon (sillä se on aika rankkaa). Toisaalta, jos jättäisin sen, se tietäisi sitä, että minulla kaikki aineet olisivat kaupallisia. Mutta nyt vasta olen tajunnut, ettei mua kiinnosta kaupallinen ala paljoa yhtään. Esim. kirjanpitoa ja markkinointia ja palkanlaskentaa joudun opiskelemaan vastoin omaa tahtoani. Ei vaan kiinnosta !
Mua on kiinnostanut aina musiikki todella paljon, se on ollut lähinnä sydäntä, mutta se tuntuu jotenkin väärältä, jos nyt pitäisi koulua lähteä vaihtamaan kesken kaiken. ÄH. Inhottavan vaikea tilanne :( Keneltä mä voisin tätä asiaa kysellä? Onko olemassa ketään sellaista henkilöä, joka näistä asioista voisi tietää?
Vastatkaa asiallisesti :)
Väärä opiskeluvalinta vituttaa !!!!
8
908
Vastaukset
- johannes85
voi auttaa sinua. Oletko käynyt koskaan? Voi olla että opiskeluviikkoja hyväksytään vanhasta jonkin verran, jos vaihtaa.
Itse vaihdoin nuorena metallipuolelta sähköpuolelle, joka oli sen ajan hitech, menetin yhden vuoden, sain silti siitä elämänkokemusta ja koulutusta ja se vaihto kiinnostavalle alalle todella kannatti! - Attention
Mä uskon kyllä että sua vituttaa. Mä teen kans kaksoistutkintoa eli hotelli- ja ravintola-ala lukio. Välillä on rankkaa mutta se kasvattaa ja tuntuu hyvältä kun on saanut jonkun kurssin tehtyä jne...
Mä neuvoisin sua että älä nyt jätä tuota kaksoistutkintoa, vaikka kuinka vituttais, vaan käy loppuun, kaikesta huolimatta. Ehdit sitten myöhemmin opiskella musiikkia.
Mä tiedän että vaikka mä tykkäänkin ravintola-alasta, niin ei se ole sitä mitä oikeasti haluan, enkä aio valmistumisen jälkeen kovin montaa vuotta niitä hommia tehdä. Eli mulla on koko ajan silmät auki ja mietin että mitä haluan tulevaisuudessa. Missään tapauksessa ei saa antaa periksi.
Voisit jutella jonkun opettajan, opon tai ammatinvalinnan-ohjaajan kanssa. Ne on siellä ihan opiskelijoita varten olemassa. - P vm. 1989
Itselläni on alkamassa nyt merkonomi-opinnot ens viikon alussa. Valitsin itse myöskin sen kaksoistutkinnon mutta lukio-opinnot alkavat vasta viimeisellä (kolmannella) vuosiasteella.
Harmi, jos se on rankkaa sillä en ole mikään koulu-ihminen oikeastaan... - minä..
No mua on vituttanut jo 2vuotta, väärä kouluvalinta, mutta kai se pitää käydä tämä tutkinto loppuun, että saa edes jonkinlaiset paperit. Ja pääsis johonkin toiseen paikkaan opiskelemaan...
ettet ole atoopikko silloin oletkin kiipelissä kun aloja karsiutuu pois etkä pääse opiskelemaan sitä mitä haluaisit!
- oon atoopikko
Mä oon atoopikko ja pääsin LVI puolelle kevyesti enkä atopiastani kertonut koululle mitään! Ei sitä kukaan kysy.
- Anna ajankulua
Kuule tiedäthän, että on merkonmipuolella musiikkinerikoisunut linja. Käy kauppis lopuun Vitutti tai ei zulle on mahdolliseti siitä hyötyä kuitenkin. Ammattia vaihdetaan tänäpäivänä usein ja perusta on aina kauppis. Siitä voi jatkaa vaikka mihin. Onnea! Kyllä sitä risukasaankin arurinko paistaa.
- marjo
meidän koulus pystyy suorittaa kans merkonomi/datanomi tutkinnon ja se on mahdollista jättää kesken....
mut VINKVINK!!! pihtiputaalla on bändilinja....
elis keskisuomesta....
koulusta valmistunut MM. Perkkosen Ville eli Killvillen.... keulahahmo.....
kannattaa jättää keksen jos rupee tökkimään!
saahan sen ammatin lukion jälkeenkin!
-tsemiä sulle!-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä702078- 1291406
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321383- 1431092
- 105957
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten360884Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664