osaisiko kukaan sanoa noin hintoja mitä tulisi maksamaan kolmion kaikkien kattojen maalaus?(ei kylppäri)
Neliöitä asunnossani on 73. Asunto on kerrostalossa ja katot ovat petonia joissa on sellainen "röpyliäinen" pinta.
Kuinka helposti tuollaisen maalauksen pystyy itse tekemään? Ennemmin kyllä ottaisin ammattilaisen tekeen sen.
Kerrostalo huoneiston katon maalaus
3
2081
Vastaukset
- Entinen ketätyömaalari
Hei,
Katon maalaus itsekin on helppoa. Tarvitset pensselin, telan ja jatkovarren. Maali on melkein aina puhtaan valkoinen himmeä lateksimaali, kannattaa ostaa iso purkki, on halvempaa.
Maalaat ensin pensselillä katon reunat noin 5 sentin leveydeltä, ettei tela osu seiniin, ja sitten jatkovarren avulla maalaat rauhallisin vedoin koko katon. Kasta tela maaliin riittävän usein, kuivalla telalla ei tule hyvää jälkeä. Usein tarvitaan maalaaminen kahteen kertaan. Tuollainen röpöläinen pinta vie aika paljon maalia. Jatkovarsi on ehdoton varuste, se nopeuttaa ja helpottaa hommaa todella paljon.
Lattia kannattaa suojata. Telaa ei saa viuhtoa liian nopeasti, ettei lennä pisaroita naamaan tai seiniin.
Itse maalaaminen on hauskaa ja antoisaa, eikä epäonnistuminen ole kovin helppoa.- ???
Minkälaisen telan tälläinen röpyliäinenkatto tarvii?
Entäpä mitä maalia siihen tulisi käyttää? Luin jostain että Tixomatt maali olisi erittäin hyvää tälläiseen maalausurakkaan. Hinta noin 10€/l - Nyt vaihdetaan seinien värejä
??? kirjoitti:
Minkälaisen telan tälläinen röpyliäinenkatto tarvii?
Entäpä mitä maalia siihen tulisi käyttää? Luin jostain että Tixomatt maali olisi erittäin hyvää tälläiseen maalausurakkaan. Hinta noin 10€/lJa meillä on juuri sellainen röpelöinen katto, haisee vaan tuo Tixomatt, eli maalatessa on pönttö olo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351