Hoituuko sinun työpäiväsi alle 10 tunnin ajolla?
Pystytkö sinä noudattamaan
46
6209
Vastaukset
- arv1
Päivävuoron pituus 10-12 tuntia, noin 150-250km. Yötuuri yhtä pitkä, ajoa 380-420km. Mielestäni ajo/lepoaikapykälissä olisi hieman sorvattavaa, kuvaavaa lienee se että tuoreessa Rahtari-lehdessä oli sivun mittainen lyhennelmä asiasta, jonka vaimoni luki läpi. Tokaisi vain sen jälkeen eihän näistä ota seppäkään selvää. Niinpä.. Vaan eipä se ole poliisillakaan tien päällä helppoa valvoessaan kuskien viikottaisia työaikoja, vielä kun soppaan lisätään kiekkojen kanssa pelaaminen.
- vaihtelee hieman.
Lenkin pituus on lastauksineen ja purkuineen yleensä 12-14h välillä 16h, kyllä ne kiekot on pienellä viilauksella saatu näyttö kelpoikseksi. Ja joskus tehdään 1 1/2vrk:n keikka, niin on pidetty tauko matkan varrella. Tauko on aina vastaavasti sen pituinen ku kaverin keikka l. vähintään 12h. Kantavuus kuormilla pyritään ajamaan ja max. nopeus 85km/h, työnantaja on sanonut niin.
- fgfdgfd
vaihtelee hieman. kirjoitti:
Lenkin pituus on lastauksineen ja purkuineen yleensä 12-14h välillä 16h, kyllä ne kiekot on pienellä viilauksella saatu näyttö kelpoikseksi. Ja joskus tehdään 1 1/2vrk:n keikka, niin on pidetty tauko matkan varrella. Tauko on aina vastaavasti sen pituinen ku kaverin keikka l. vähintään 12h. Kantavuus kuormilla pyritään ajamaan ja max. nopeus 85km/h, työnantaja on sanonut niin.
Vittu että on sairasta. Tuleeko teillä liksat ylityöliksat tessun mukaan vai on työnantaja sanellut nekin.
- rahtijuippi
fgfdgfd kirjoitti:
Vittu että on sairasta. Tuleeko teillä liksat ylityöliksat tessun mukaan vai on työnantaja sanellut nekin.
niin sairasta? Diplomi-inssi ressaa projekteineen 24 h vuorokaudessa samalla palkalla;). Ylityöt, yölisät, osapäivärahat yms tulee tessin mukaan. Itellä kans pisimmät lenkit 14 tuntia(pakollisia taukoja/odotuksia paljon, pitkiäkin). Viime viikolla ratsattiin kiekot ja ei moitteita...ajoaika kun ratkaisee. Tosin EU varmaan vaikuttaa vähitellen tänne peräpohjolaankin..
- pitkiä
vaihtelee hieman. kirjoitti:
Lenkin pituus on lastauksineen ja purkuineen yleensä 12-14h välillä 16h, kyllä ne kiekot on pienellä viilauksella saatu näyttö kelpoikseksi. Ja joskus tehdään 1 1/2vrk:n keikka, niin on pidetty tauko matkan varrella. Tauko on aina vastaavasti sen pituinen ku kaverin keikka l. vähintään 12h. Kantavuus kuormilla pyritään ajamaan ja max. nopeus 85km/h, työnantaja on sanonut niin.
lastauksineen ajoineen purkuineen juu tulee n.11.5-12h taukoja just purkaessa.
juitsarit vois ite kokeilla miten lenkit ajetaan laillisesti.
aja tai vaihda duunia on niiden in.
en ihmettele työttömyyttä siis ei saa kuskeja töihin, kun näillä liksoilla ei paljoo hurrata.
monet ammatit on paljon arvostetumpia, putkimies, koneasentaja, ym... saavat 3-5€ enempi tunnille.
toiset vaan pitää tästä duunista. - kaverin
pitkiä kirjoitti:
lastauksineen ajoineen purkuineen juu tulee n.11.5-12h taukoja just purkaessa.
juitsarit vois ite kokeilla miten lenkit ajetaan laillisesti.
aja tai vaihda duunia on niiden in.
en ihmettele työttömyyttä siis ei saa kuskeja töihin, kun näillä liksoilla ei paljoo hurrata.
monet ammatit on paljon arvostetumpia, putkimies, koneasentaja, ym... saavat 3-5€ enempi tunnille.
toiset vaan pitää tästä duunista.kanssa haketta tässä länsi-suomessa vuorokausi vaihdoin eli 24h töissä ja 24h kotona. 3 vuoden aikana yks sakko ja sekin 1100 kilon ylipainoista. Nykyään pollarit ei meidän firman autoja paljo ees pysäyttele koska tietää et ylikuormilla ei ajeta ja luulevat että kaverit ajavat 12h vuoroilla niin ei oo siitäkään naputtamista. Mul on ain kaks eri pinoo kiekkoja ja niistä kun näyttää aina sitä oikeeta pinkkaa niin hyvin menee.
- ikiviki
kaverin kirjoitti:
kanssa haketta tässä länsi-suomessa vuorokausi vaihdoin eli 24h töissä ja 24h kotona. 3 vuoden aikana yks sakko ja sekin 1100 kilon ylipainoista. Nykyään pollarit ei meidän firman autoja paljo ees pysäyttele koska tietää et ylikuormilla ei ajeta ja luulevat että kaverit ajavat 12h vuoroilla niin ei oo siitäkään naputtamista. Mul on ain kaks eri pinoo kiekkoja ja niistä kun näyttää aina sitä oikeeta pinkkaa niin hyvin menee.
just tuollaisten kuskien takia valvontaa harrastetaan. todella järkevää toimintaa...ei ihme että noita hake-/turveautoja kaatuu vähän väliä. kyllä se sullekin vielä napsahtaa.
- joo
ikiviki kirjoitti:
just tuollaisten kuskien takia valvontaa harrastetaan. todella järkevää toimintaa...ei ihme että noita hake-/turveautoja kaatuu vähän väliä. kyllä se sullekin vielä napsahtaa.
Kertoo mun mielestä hyvin valvonnan tason jos kerran meitä koko ratsataan. Kuten sanoin sakkoja ei oo tullu kiekoista eikä tule. Ja se on voi voi jos napsahtaa ole kuule tyytyväinen että olet itse niin täydellinen kuski että sulta on toi napsahtamisen mahdollisuus pois. On meijän ringissä äijiä jotka on ajellut näin jo reilut 20 vuotta ja vielä oottelevat napsahdusta.
- keveri
kaverin kirjoitti:
kanssa haketta tässä länsi-suomessa vuorokausi vaihdoin eli 24h töissä ja 24h kotona. 3 vuoden aikana yks sakko ja sekin 1100 kilon ylipainoista. Nykyään pollarit ei meidän firman autoja paljo ees pysäyttele koska tietää et ylikuormilla ei ajeta ja luulevat että kaverit ajavat 12h vuoroilla niin ei oo siitäkään naputtamista. Mul on ain kaks eri pinoo kiekkoja ja niistä kun näyttää aina sitä oikeeta pinkkaa niin hyvin menee.
Joo mää oon jo neljättäkymmenettä vuotta ajanu kaverin kanssa itsekseen purjelentokoneen polttoainetta räyskälään ja ei oo napsahtanut joo.
yötö päivää pyhät ja jopa arkenakin.
'ei oo napsahtanu joo`" - se on
keveri kirjoitti:
Joo mää oon jo neljättäkymmenettä vuotta ajanu kaverin kanssa itsekseen purjelentokoneen polttoainetta räyskälään ja ei oo napsahtanut joo.
yötö päivää pyhät ja jopa arkenakin.
'ei oo napsahtanu joo`"kun kokemukset alasta on pelkästään keskustelu palstalta niin on tuo todellisuus jääny sulta vähän kauas, katos se on valitettava raaka totuus että tässä maassa ajellaan paljon yli 10h työvuoroja. Nuo vuorokausivaihdot ainakaan täällä meillä päin ei todellakaan mitään harvinaisuuksia.
- pyörien
se on kirjoitti:
kun kokemukset alasta on pelkästään keskustelu palstalta niin on tuo todellisuus jääny sulta vähän kauas, katos se on valitettava raaka totuus että tässä maassa ajellaan paljon yli 10h työvuoroja. Nuo vuorokausivaihdot ainakaan täällä meillä päin ei todellakaan mitään harvinaisuuksia.
lukumäärästä kiinni tuo miten pitkään saa ajaa.
siis jos autossasi on vain vaivaiset 4 pyörää saat ajaa vaikka kiikot läpeensä ei väsymyksestä väliä, vain jos pyöriä on 6 tai enemmän niin ruvetaan rajottaan.
henkilöautoilla kun saa ajaa vaikka eka teet tuon 24h vuoron sairaalassa, siellä kirurgi leikkaa ihmisiä tuon 12h normaalin työvuoron ja päivystää 12h siihen päälle sit silmär ihan ristissä väsymyksen tiedostaen oman henkilöauton rattiin ja tuo kotimatka.
ei siihen valvontaa tarvita kun ammatti on jokin muu kuin autoilija.
ehkä kuitenkin sen ammattikuljettajan ajatukset parhaiten pysyy tiessä vaikka tunteja olisikin enemmän kuin tuo 8h luulenpa että tuo lekuri vielä miettii työtään ajaessaan.
no meit on niin moneksi.
laki halutaan vain yhteen ammattiin eli kuljetuksiin koska se niin monia ärsyttää. - hake
pyörien kirjoitti:
lukumäärästä kiinni tuo miten pitkään saa ajaa.
siis jos autossasi on vain vaivaiset 4 pyörää saat ajaa vaikka kiikot läpeensä ei väsymyksestä väliä, vain jos pyöriä on 6 tai enemmän niin ruvetaan rajottaan.
henkilöautoilla kun saa ajaa vaikka eka teet tuon 24h vuoron sairaalassa, siellä kirurgi leikkaa ihmisiä tuon 12h normaalin työvuoron ja päivystää 12h siihen päälle sit silmär ihan ristissä väsymyksen tiedostaen oman henkilöauton rattiin ja tuo kotimatka.
ei siihen valvontaa tarvita kun ammatti on jokin muu kuin autoilija.
ehkä kuitenkin sen ammattikuljettajan ajatukset parhaiten pysyy tiessä vaikka tunteja olisikin enemmän kuin tuo 8h luulenpa että tuo lekuri vielä miettii työtään ajaessaan.
no meit on niin moneksi.
laki halutaan vain yhteen ammattiin eli kuljetuksiin koska se niin monia ärsyttää.Sitten taksit? Sitä saa ajaa vaikka viikon putkeen eikä kellään oo mussuttamista, kyllä niilläkin mun mielestä aika kallista kyyditettävää on mukana,vai?
- ei riemulla rajaa kun kasil...
kaverin kirjoitti:
kanssa haketta tässä länsi-suomessa vuorokausi vaihdoin eli 24h töissä ja 24h kotona. 3 vuoden aikana yks sakko ja sekin 1100 kilon ylipainoista. Nykyään pollarit ei meidän firman autoja paljo ees pysäyttele koska tietää et ylikuormilla ei ajeta ja luulevat että kaverit ajavat 12h vuoroilla niin ei oo siitäkään naputtamista. Mul on ain kaks eri pinoo kiekkoja ja niistä kun näyttää aina sitä oikeeta pinkkaa niin hyvin menee.
Toi vuorokauden jakso on muute varmastikin paras vuoron/vapaan pituus, vielä kun se olisi laillinen nii se ois viä parempi. Kyllä jokanen jaksaa vuorokauden töitä painaa kun sitten taas vastaavasti on vapaa vuorokausi ja vartin torkut töiden lomassa piristää kummasti.
- hese
Kun taas pulpahtaa pintaan, nämä kuljettajien ajo-ja lepoaikalain noudattaminen, jotka on Eu:ssa laadittu sekä Suomi hyväksynyt, niin aina vaan jankutetaan, ei koske meitä, on niin iso maa, ei keritä perille, jos noudatetaan ko lakeja, höpsistä!!! Miksi rengit vaativat näitä, vielä ilmaiseksi ajetaan, ei näköjään tieto luo pesää eräille, moni haluaa noudattaa, vaan ei saa, on hiljainen pakko rikkoa. Kun tuolla verrataan lääkäreihin, sanoisin; he saavat varmasti liksan aivan eri taulukoiden mukaan, ei näin, kuin eräät suharit, joille raha ei ole kriteeri, tehdä töitä ja ottaa sopimusten mukaan palkka, mutta kun ei, aina vaan vaaditaan lain rikkomiseen! Tätä samaa on läträtty koko viimme talven, eikä mitään uutta asiaa näytä olevan....
- luki lakia
Pointti on siinä, että tuo n.10 tuntia päivässä on ainakin Suomen mittakaavassa aivan liian vähän. Eihän siinä ehdi edes käydä pitkälläkään. Esimerkiksi Turusta pitäisi paluumatkalla viettää vuorokausilepo niin Vaasan, Jyväskylän kuin Lappeenrannankin reissuilla. Ei käy. Valvoohan ihminen muutenkin normaali arkipäivänä n.17 tuntia.
Sen sijaan ajotuntimäärä olisi helppo rajoittaa viikon ja kahden viikon jaksoissa. - hese
luki lakia kirjoitti:
Pointti on siinä, että tuo n.10 tuntia päivässä on ainakin Suomen mittakaavassa aivan liian vähän. Eihän siinä ehdi edes käydä pitkälläkään. Esimerkiksi Turusta pitäisi paluumatkalla viettää vuorokausilepo niin Vaasan, Jyväskylän kuin Lappeenrannankin reissuilla. Ei käy. Valvoohan ihminen muutenkin normaali arkipäivänä n.17 tuntia.
Sen sijaan ajotuntimäärä olisi helppo rajoittaa viikon ja kahden viikon jaksoissa.En tiedä pointistasi, vaan kun tuo Eu:n lainlaatijat on sen tehneet ja Suomi hyväksynyt, eikä siinä ole tulkintaa. Mutta meidän poliisi on aika hyvin ymmärtänyt kuljetusalaa, laskenut läpi aika paljon, jo senkin suhteen kun ei ole resusseja. Sakotkin on minimaallisia, verrattuna mantereelle ja vaikka pohjoismaihin. Meidän tavarankuljetus ei ole tarvinnut järkeillä lainseurantaa, miten ajot suoritetaan, on annettu kuskeille ajo/työaikojen tekeminen, vastuu, josta kuskit ovat saanneet sanktioita yksin, ei ole normaalia, vai mitä ajattelet? Kyllähän kun kerran lait on tehty, pitäisi joku häpy olla, että jotenkin on kunniassa.
- luki lakia
hese kirjoitti:
En tiedä pointistasi, vaan kun tuo Eu:n lainlaatijat on sen tehneet ja Suomi hyväksynyt, eikä siinä ole tulkintaa. Mutta meidän poliisi on aika hyvin ymmärtänyt kuljetusalaa, laskenut läpi aika paljon, jo senkin suhteen kun ei ole resusseja. Sakotkin on minimaallisia, verrattuna mantereelle ja vaikka pohjoismaihin. Meidän tavarankuljetus ei ole tarvinnut järkeillä lainseurantaa, miten ajot suoritetaan, on annettu kuskeille ajo/työaikojen tekeminen, vastuu, josta kuskit ovat saanneet sanktioita yksin, ei ole normaalia, vai mitä ajattelet? Kyllähän kun kerran lait on tehty, pitäisi joku häpy olla, että jotenkin on kunniassa.
Kuorma-autolla ei missään olosuhteissa saa ylittää 80 km/h...
Kyllähän se rekka on PAKKO tuoda seuraavalle kuljettajalle. Vaikka sitten lakia hiukan rikkoen.
Toki mekin nukutaan maailmalla, jos keikka venyy yli vuorokauden mittaiseksi (olisi mielenkiintoista joskus ilmoittaa, että emme voi ajaa seuraavaa keikkaa, koskapa kuski jää nukkumaan naapurikaupunkiin. Sitä seuraavaa keikkaa ei sitten ehkäpä koskaan tarjottaisikaan...) - joopajoo
luki lakia kirjoitti:
Kuorma-autolla ei missään olosuhteissa saa ylittää 80 km/h...
Kyllähän se rekka on PAKKO tuoda seuraavalle kuljettajalle. Vaikka sitten lakia hiukan rikkoen.
Toki mekin nukutaan maailmalla, jos keikka venyy yli vuorokauden mittaiseksi (olisi mielenkiintoista joskus ilmoittaa, että emme voi ajaa seuraavaa keikkaa, koskapa kuski jää nukkumaan naapurikaupunkiin. Sitä seuraavaa keikkaa ei sitten ehkäpä koskaan tarjottaisikaan...)Tietääkseni mitään muuta pakkoa ei ole kuin pakko kuolla.
Jos et tajua sitä, miten liikenteessä käyttäydytään, niin
osta Hongkongista pyykkinarua. - v8 trucker
joopajoo kirjoitti:
Tietääkseni mitään muuta pakkoa ei ole kuin pakko kuolla.
Jos et tajua sitä, miten liikenteessä käyttäydytään, niin
osta Hongkongista pyykkinarua.Tajua nyt vittu ittekin jotain helvetin ääliö ja hae itt se pyykkinarus. Se täytyy ymmärtää jokasen et joskus on mentävä vaikka lakia soveltaenkin jos on esim laiva lähdössä, tehdas pysähtymässä tai vaikka kalja loppumassa kaupasta
- Vittua
v8 trucker kirjoitti:
Tajua nyt vittu ittekin jotain helvetin ääliö ja hae itt se pyykkinarus. Se täytyy ymmärtää jokasen et joskus on mentävä vaikka lakia soveltaenkin jos on esim laiva lähdössä, tehdas pysähtymässä tai vaikka kalja loppumassa kaupasta
Se haitta jos laiva lähtee,kalja loppuu ja tehtaat pysähtyy. Jos ei kerkiä niin ei kerkiä.
- luki lakia
Vittua kirjoitti:
Se haitta jos laiva lähtee,kalja loppuu ja tehtaat pysähtyy. Jos ei kerkiä niin ei kerkiä.
Jos noin ajattelee, niin eipä tarvitse kauaa töitäkään tehdä.
Jos ei kerkiä, niin ei kerkiä, mutta yrittää aina täytyy!!! Toki terveys ja turvallisuus on aina ensisijaisesti mielessä.
Olisi aika karmeaa lapsien ja vaimon kannalta, jos perheenpää ei tulisikaan SOVITUSTI kotiin. Olisi aika karmeaa työkaverin kannalta, jos toinen ei toisikaan työkalua SOVITUSTI seuraavalle keikalle... - veetihemppa
luki lakia kirjoitti:
Jos noin ajattelee, niin eipä tarvitse kauaa töitäkään tehdä.
Jos ei kerkiä, niin ei kerkiä, mutta yrittää aina täytyy!!! Toki terveys ja turvallisuus on aina ensisijaisesti mielessä.
Olisi aika karmeaa lapsien ja vaimon kannalta, jos perheenpää ei tulisikaan SOVITUSTI kotiin. Olisi aika karmeaa työkaverin kannalta, jos toinen ei toisikaan työkalua SOVITUSTI seuraavalle keikalle...no jos oikeesti noin kiire on, niin parempi soittaa palokunta. sun työnantaja on varmasti hengessä mukana kiireesi kanssa, kun uppoutuu takkatulen ääressä laiskanlinnaan paksun sikarin ja konjakin kanssa. suomalainen motto: itsestä viis, kunhan vaan maailma saa tarvitsemansa.
- Riittää
luki lakia kirjoitti:
Jos noin ajattelee, niin eipä tarvitse kauaa töitäkään tehdä.
Jos ei kerkiä, niin ei kerkiä, mutta yrittää aina täytyy!!! Toki terveys ja turvallisuus on aina ensisijaisesti mielessä.
Olisi aika karmeaa lapsien ja vaimon kannalta, jos perheenpää ei tulisikaan SOVITUSTI kotiin. Olisi aika karmeaa työkaverin kannalta, jos toinen ei toisikaan työkalua SOVITUSTI seuraavalle keikalle...Kun isäntä käskee jätkät juoksee vaikka perse edellä puuhun.
- käskee
Riittää kirjoitti:
Kun isäntä käskee jätkät juoksee vaikka perse edellä puuhun.
tos just kesän hiljaisina aikoina ajoin ylimääräistä toiselle alueelle, siihen pomo sitten kysymään että miks ihmeessä sinne lähdit ajaan, oli muuten pakko kysyä mistä ne isännälle oikeen maksaakaan, kahvilla istumisesta vai siitä että tavara liikkuu. olihan vähän puupää oo kun pomo piti vähän pimeenä.
mä tosiaankin luulin et liksa niillekin tulee ajamisesta. - luki lakia
Riittää kirjoitti:
Kun isäntä käskee jätkät juoksee vaikka perse edellä puuhun.
Voisitko kertoa jonkin tosi tapahtuman, jossa näin on toimittu?! En usko, että kukaan isäntä käskee, saatika että saisi jonkun tekemään mitään ylimääräistä.
- luki lakia
veetihemppa kirjoitti:
no jos oikeesti noin kiire on, niin parempi soittaa palokunta. sun työnantaja on varmasti hengessä mukana kiireesi kanssa, kun uppoutuu takkatulen ääressä laiskanlinnaan paksun sikarin ja konjakin kanssa. suomalainen motto: itsestä viis, kunhan vaan maailma saa tarvitsemansa.
Meillä on kyllä isäntäkin ratissa.
- kerroin
luki lakia kirjoitti:
Voisitko kertoa jonkin tosi tapahtuman, jossa näin on toimittu?! En usko, että kukaan isäntä käskee, saatika että saisi jonkun tekemään mitään ylimääräistä.
ei käskenyt vaan kielsi tekemästä ylimmääräistä, mielumin isut kahvilla kun ajat ylimäärästä, sanoi isäntä.
- toivoton
kerroin kirjoitti:
ei käskenyt vaan kielsi tekemästä ylimmääräistä, mielumin isut kahvilla kun ajat ylimäärästä, sanoi isäntä.
seuraapa tuota viivaa keskustelun edellä, niin tiedät, kuka vastaa kellekin...
- isäntä
veetihemppa kirjoitti:
no jos oikeesti noin kiire on, niin parempi soittaa palokunta. sun työnantaja on varmasti hengessä mukana kiireesi kanssa, kun uppoutuu takkatulen ääressä laiskanlinnaan paksun sikarin ja konjakin kanssa. suomalainen motto: itsestä viis, kunhan vaan maailma saa tarvitsemansa.
Nyt rupee siiten riittämään. Isännät sitä isänännät tätä. Ne kusettaa palkoissa ajattaa helvetisti on muuten vittumaisia ei vaihda autoo joka viikko uuteen kiukuttelee kun koheltamalla hajottaa vehkeet eikä pidä kalustosta huolta. Kattokaa nyt jumalauta jo peiliin! Itelläni on 2 säiliöautoo 1 konttipuolikas 2 pölliautoo ja 1 rahtiauto. Ei paljon kerkiä konjakkia hörppiin ja takkatulen ääressä istuskeleen. Ensin teet "sairaslomalla" olevan kuskin hommat, sitten koitat hiukan putsailla autoo vaihtaa polttimoita ym kun "sairaslomalainenhan" on vaan ajamassa. Sitten täytys hiukan ehtiä laskeskeleen hommia et mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Vaikka esim palkanmaksun hoitaakin ulkopuolinen niin kyllä niitä hommia silti piisaa, täytyy laskea koska niitä vehkeitä huolletaan, koska olis sopiva aika heittää talvipinnat alle ym ym. Sitten jossain välissä täytys koittaa haeskella uutta kuskia tän "sairaslomalaisen" tilalle, itelläni on käynyt sikäli hyvä tuuri et oon saanut näitte "sairaslomalaisten" tilalle oikeet kuskit mitkä pitää vehkeet kunnossa eikä kiukuttele joka asiasta. Sellaselle kuskille johon voi luottaa maksaa ilomielin täyden palkan, mutta kun ovat vaa sellase miehet vähissä. Miettikääpä sitäkin että missäs tekisitte töitä ilman näitä isäntiä? Milläs elättäsitte perheenne ku ei oiskaan kukaan ostanu autoo teitä varte millä lähtee reisuun. Nää todelliset ammattikuskit tän asian tajuaa mut nämä "ammattilaiset" todellakaan eivät, miettikääpä hetki sitä että sitä että ihminen se isäntäkin on vaikka silloin kun teette näitä tosimiesten kynätunteja ja haukutte isäntäänne esson paarissa
- renttuX
isäntä kirjoitti:
Nyt rupee siiten riittämään. Isännät sitä isänännät tätä. Ne kusettaa palkoissa ajattaa helvetisti on muuten vittumaisia ei vaihda autoo joka viikko uuteen kiukuttelee kun koheltamalla hajottaa vehkeet eikä pidä kalustosta huolta. Kattokaa nyt jumalauta jo peiliin! Itelläni on 2 säiliöautoo 1 konttipuolikas 2 pölliautoo ja 1 rahtiauto. Ei paljon kerkiä konjakkia hörppiin ja takkatulen ääressä istuskeleen. Ensin teet "sairaslomalla" olevan kuskin hommat, sitten koitat hiukan putsailla autoo vaihtaa polttimoita ym kun "sairaslomalainenhan" on vaan ajamassa. Sitten täytys hiukan ehtiä laskeskeleen hommia et mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Vaikka esim palkanmaksun hoitaakin ulkopuolinen niin kyllä niitä hommia silti piisaa, täytyy laskea koska niitä vehkeitä huolletaan, koska olis sopiva aika heittää talvipinnat alle ym ym. Sitten jossain välissä täytys koittaa haeskella uutta kuskia tän "sairaslomalaisen" tilalle, itelläni on käynyt sikäli hyvä tuuri et oon saanut näitte "sairaslomalaisten" tilalle oikeet kuskit mitkä pitää vehkeet kunnossa eikä kiukuttele joka asiasta. Sellaselle kuskille johon voi luottaa maksaa ilomielin täyden palkan, mutta kun ovat vaa sellase miehet vähissä. Miettikääpä sitäkin että missäs tekisitte töitä ilman näitä isäntiä? Milläs elättäsitte perheenne ku ei oiskaan kukaan ostanu autoo teitä varte millä lähtee reisuun. Nää todelliset ammattikuskit tän asian tajuaa mut nämä "ammattilaiset" todellakaan eivät, miettikääpä hetki sitä että sitä että ihminen se isäntäkin on vaikka silloin kun teette näitä tosimiesten kynätunteja ja haukutte isäntäänne esson paarissa
on 2 säiliöautoo 1 konttipuolikas 2 pölliautoo ja 1 rahtiauto.
missä tommonen kuljetusliike?
haaveissa vain? - exodus
isäntä kirjoitti:
Nyt rupee siiten riittämään. Isännät sitä isänännät tätä. Ne kusettaa palkoissa ajattaa helvetisti on muuten vittumaisia ei vaihda autoo joka viikko uuteen kiukuttelee kun koheltamalla hajottaa vehkeet eikä pidä kalustosta huolta. Kattokaa nyt jumalauta jo peiliin! Itelläni on 2 säiliöautoo 1 konttipuolikas 2 pölliautoo ja 1 rahtiauto. Ei paljon kerkiä konjakkia hörppiin ja takkatulen ääressä istuskeleen. Ensin teet "sairaslomalla" olevan kuskin hommat, sitten koitat hiukan putsailla autoo vaihtaa polttimoita ym kun "sairaslomalainenhan" on vaan ajamassa. Sitten täytys hiukan ehtiä laskeskeleen hommia et mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Vaikka esim palkanmaksun hoitaakin ulkopuolinen niin kyllä niitä hommia silti piisaa, täytyy laskea koska niitä vehkeitä huolletaan, koska olis sopiva aika heittää talvipinnat alle ym ym. Sitten jossain välissä täytys koittaa haeskella uutta kuskia tän "sairaslomalaisen" tilalle, itelläni on käynyt sikäli hyvä tuuri et oon saanut näitte "sairaslomalaisten" tilalle oikeet kuskit mitkä pitää vehkeet kunnossa eikä kiukuttele joka asiasta. Sellaselle kuskille johon voi luottaa maksaa ilomielin täyden palkan, mutta kun ovat vaa sellase miehet vähissä. Miettikääpä sitäkin että missäs tekisitte töitä ilman näitä isäntiä? Milläs elättäsitte perheenne ku ei oiskaan kukaan ostanu autoo teitä varte millä lähtee reisuun. Nää todelliset ammattikuskit tän asian tajuaa mut nämä "ammattilaiset" todellakaan eivät, miettikääpä hetki sitä että sitä että ihminen se isäntäkin on vaikka silloin kun teette näitä tosimiesten kynätunteja ja haukutte isäntäänne esson paarissa
Eipä hyvältä näytä sinunkaan elämäntilanteesi, raukka.
- isäntä
renttuX kirjoitti:
on 2 säiliöautoo 1 konttipuolikas 2 pölliautoo ja 1 rahtiauto.
missä tommonen kuljetusliike?
haaveissa vain?Ei kaikkia Suomen virmoja todellakan löydä pelkkää akteen lehtee lukemalla
luki lakia kirjoitti:
Kuorma-autolla ei missään olosuhteissa saa ylittää 80 km/h...
Kyllähän se rekka on PAKKO tuoda seuraavalle kuljettajalle. Vaikka sitten lakia hiukan rikkoen.
Toki mekin nukutaan maailmalla, jos keikka venyy yli vuorokauden mittaiseksi (olisi mielenkiintoista joskus ilmoittaa, että emme voi ajaa seuraavaa keikkaa, koskapa kuski jää nukkumaan naapurikaupunkiin. Sitä seuraavaa keikkaa ei sitten ehkäpä koskaan tarjottaisikaan...)Niin? Mutta taas se AJOPIIRTURI. Poliisi voi sakottaa viikkojenkinpäästä ajoajan ylityksestä joka johtui "alinopeudesta" mutta "ylinopeudesta" voidaan sakottaa vain rysän päältä.
- 2005ketju
Bussissa kirjoitti:
Niin? Mutta taas se AJOPIIRTURI. Poliisi voi sakottaa viikkojenkinpäästä ajoajan ylityksestä joka johtui "alinopeudesta" mutta "ylinopeudesta" voidaan sakottaa vain rysän päältä.
Sullahan ei ole tuotakaan ongelmaa kun ei ole töitä. Vuodelta 2005 ketju ja sinä ääliö kaivoit sen esiin.
2005ketju kirjoitti:
Sullahan ei ole tuotakaan ongelmaa kun ei ole töitä. Vuodelta 2005 ketju ja sinä ääliö kaivoit sen esiin.
Töitä on. Oikeastaan olen saanut jopa vähän "valikoida"
Mutta palautteet ylläpidolle että he nostelee näitä vanhoja sitä mukaan kun tulee vastauksia- PomopomoX
Bussissa kirjoitti:
Töitä on. Oikeastaan olen saanut jopa vähän "valikoida"
Mutta palautteet ylläpidolle että he nostelee näitä vanhoja sitä mukaan kun tulee vastauksiaJännää. Ylläpito niitä tosta vaan nostelee ja sinä "löydät" nämä nostetus ketjut ensimmäisenä ja tietty ensimmäisenä niitä kommentoit?
On muuten helvetin hyvä, että rasitat taas välillä eri ammattikuntaa siirtymällä eri saitille, kiitos siitä.
P.S. Pysy täällä kiusaamassa rahtareita.... PomopomoX kirjoitti:
Jännää. Ylläpito niitä tosta vaan nostelee ja sinä "löydät" nämä nostetus ketjut ensimmäisenä ja tietty ensimmäisenä niitä kommentoit?
On muuten helvetin hyvä, että rasitat taas välillä eri ammattikuntaa siirtymällä eri saitille, kiitos siitä.
P.S. Pysy täällä kiusaamassa rahtareita....Edelleen, palautteet ylläpidolle! he päätti että viestit eivät saa olla aloitusjärjestylsessä enää :)
- Flfflelfmfm
Bussissa kirjoitti:
Edelleen, palautteet ylläpidolle! he päätti että viestit eivät saa olla aloitusjärjestylsessä enää :)
Sinä kuitenkin olet niitä ensimmäisenä kommentoimassa? Miten ne kaikki löydätkin? Että voi olla tyhmä ihminen, olet USKOMATTOMAN tyhmä!
Flfflelfmfm kirjoitti:
Sinä kuitenkin olet niitä ensimmäisenä kommentoimassa? Miten ne kaikki löydätkin? Että voi olla tyhmä ihminen, olet USKOMATTOMAN tyhmä!
Vastaukseni oli nimelle PomopomoX ei sulle... tai etkö uskalla rekisteröityä
- fghjkll
Bussissa kirjoitti:
Töitä on. Oikeastaan olen saanut jopa vähän "valikoida"
Mutta palautteet ylläpidolle että he nostelee näitä vanhoja sitä mukaan kun tulee vastauksiaEtkö todellakaan ymmärrä, että ei ylläpito kyttää keskusteluja ja nostele niitä keulille, kun vastauksia tulee? Palvelin on suunniteltu niin, että uuden vastauksen saanut viestiketju nousee automaattisesti kärkeen. Automaatti niitä nostelee, luulisi ummikonkin tajuavan...
- PomopomoX
Bussissa kirjoitti:
Vastaukseni oli nimelle PomopomoX ei sulle... tai etkö uskalla rekisteröityä
En halua rekisteröityä. Miksi muuten itse esiinnyt rekisteröimättömänä toisaalla? Miksi nostelet vanhimpia ketjuja mitä tuolta listalta löytyy? Mainittakoon, ei niitä ylläpito nosta, asia on tehty heidän taholtaan selväksi, joten lopeta jo tuo valehtelu - taas.
- jooopaaaaa
PomopomoX kirjoitti:
En halua rekisteröityä. Miksi muuten itse esiinnyt rekisteröimättömänä toisaalla? Miksi nostelet vanhimpia ketjuja mitä tuolta listalta löytyy? Mainittakoon, ei niitä ylläpito nosta, asia on tehty heidän taholtaan selväksi, joten lopeta jo tuo valehtelu - taas.
Se on sairas. Ei siitä kannata välittää. Avohoito näitä teettää.
fghjkll kirjoitti:
Etkö todellakaan ymmärrä, että ei ylläpito kyttää keskusteluja ja nostele niitä keulille, kun vastauksia tulee? Palvelin on suunniteltu niin, että uuden vastauksen saanut viestiketju nousee automaattisesti kärkeen. Automaatti niitä nostelee, luulisi ummikonkin tajuavan...
Nostelee. Ylläpito teki muutoksen että yksikin vastaus nostaa ketjun ekaksi, emme me käyttäjät.
Käyttäjille kävisi että aloitukset olisi ALOITUSJÄRJESTYKSESSÄ kuten oli noin 12 vuoden ajan- TuomasBussissa
Bussissa kirjoitti:
Nostelee. Ylläpito teki muutoksen että yksikin vastaus nostaa ketjun ekaksi, emme me käyttäjät.
Käyttäjille kävisi että aloitukset olisi ALOITUSJÄRJESTYKSESSÄ kuten oli noin 12 vuoden ajanTuomas, älä jauha pask....
- Mennytonmennyttä
Tämä Bussissa on sen Jetron velipuoli. Kyllähän sen heti huomaa.Jos ei muuten niin kaivetaan tikulla asiaa sieltä hanuriosastolta vuosikertaa 2005. Niinhän se Jetrokin tekee tv-show:sta asiaa tyhjästä ja meno jatkuu.Kunnon tropit voisi tasoittaa Bussissa miestä kummasti.
- Pussissa
Kyllä keskimäärin 9 tuntia päivässä ja kuittaan siitä 51 000 eur vuodessa.Pidän tietysti 1 viikon talvella ja 4 viikkoa kesällä lomaa. Pitkin vuotta vietän myöskin työehtosopimusten mukaiset työajanlyhennysvapaat 15 päivää. Hyvin menee ,mutta menköön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256