Air vs. paint

tjaa'a

HUOM!!! Tämän topicin ei ole tarkoitus mollata kumpaakaan lajia!

En itse ole ikinä kokeillut airsoftia joten ehkä siksi en lajia ymmärrä. Siksipä lajia kokeilleet tai harrastavat voisivat valaista paria juttua.
Miten airsoft on parempi kuin paintball? Värikuulista jää jälki toisin kuin muovikuulissa mennään rehellisyydellä. Tai joo jäähän mustelmat mutta onko niissä nyt niin kauheasti järkeä?
Eli lyhyesti, kumpi ompi parempi ja miksi?

Ps. Täällä ei taida plättis-aluetta olla?

25

3570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aatu

      juu softaamine on hauskaa mut niin on varmast plättääminekii mie softaan mut ehkä isompana oon (13 wee) vaihan plättiin ja kuula aseilla ei jää nii vittumaisii mustelmii ja kyl softaamisessa on järkee...

      • PringLes87643

        Aatu valaisi meitä kaikkia kirjoitusasullaan siitä kuinka hyvin 13-vuotias osaa kirjoittaa. ISO KIITOS SIITÄ!


    • grg

      grgrg

    • Vokkie

      airsoftin eduiksi luen aseiden autenttisemman ulkonäön (huom. tämä on mielipide) ja mahdollisuuden käyttää varustuksessa oikeaa sotilas ym. varustusta tai vaikkapa voi rakentaa kuubalaisen partisaanin puvun. paintball (splättis) taas suosii sotkun kestäviä suojavarusteita. yleensä tummat haalarit ja kypärämäinen maski.
      Molemmista peleistä saa saman ilon irti, mutta airsoft suosii enemmän roolipelimäisyyttä.

      Airsoft aseiden modaaminen, niin ulkoinen kuin sisäinenkin on osien saannin ja tarjonnan laajuuden kannalta parempi, kuin painrballissa jossa ei oikeastaan välitetä onko aseessa "taktinen" kisko vai ei :)

      Paintballin eduiksi luen isomman kynnyksen aloittaa harrastus (pelialueiden vähäisyys, aseita ei saa joka kiskan hyllystä) ja paintball on lajina saanut katu-uskottavamman maineen. nämä asiat pitävät "määlyt" loitolla ja vain uskollisemmat harrastajat ostavat omia aseita ja varusteita.

      Molemmat harrasteet ovat omalla sarallaan erinomaisia ajanviettotapoja. Hyvin samanlaisia, mutta kuitenkin erot ovat isoja.

      -Vokkie-

      • -Rollaattori-

        Niin, kuten Vokkie tuossa jo mainitsi airsoftissa on mahdollisuus rakentaa sellaisen varustuksen kuin haluaa esim. Jenkki, toinen maailmansota, BW, (kuten minulla) Vietcong, tämä on yksi niistä asioista joka viehättää minua enemmän airsoftissa. Toki näin voi tehdä myös paintballia harrastettaessa, mutta futuristisen näköiset aseet saattavat syödä tunnelmaa, kun juokset Wehrmacht-kamppeet päällä pitkin kenttää.

        Toinen asia on pelikentät. Paintballissa usein suositaan symmetrisiä pelikenttiä johon on rakennettu suojia peliä edistämään. Airsoftissa sen sijaan pelaillaan metsissä tai CQB:tä, joka taas tuo meininkiä pelaamiseen.

        Kolmanneksi: Paintball on kallista. Paintball-aseet maksavat paljon eivätkä kuulatkaan varmasti halpoja ole.

        Olen käynyt pelaamassa myös paintballia muutaman kerran enkä voi väittää sitä huonommaksi kuin airsoftia, mutta se on makuasia ja jokainen päättää kummasta tykkää. Minä tykkään enemmän airsoftista edellämainittujen seikkojen vuoksi.


      • joo

        Airsoft lapsille ja Kilpa-Paintball Miehelle


      • ...
        joo kirjoitti:

        Airsoft lapsille ja Kilpa-Paintball Miehelle

        -...-


      • joku
        ... kirjoitti:

        -...-

        ite oon 5 kertaa käyny pelaamassa paintballia vuokralla iha hauskaa ja veli osti oman pyssyn pari KK sitte...


        paintballin hyvät puolet:
        osumasta jää jälki
        aseilla pitempi kantomatka
        sekä metsä että kilpakenttiä

        huonot:
        kallis harrastaa
        osuma kirpaisee paljaalle iholle nimimerkillä:on kokemusta


        airsoftin hyvät puolet:
        realistiset aseet

        huonot:
        lyhyt kantomatka (ellei ole 1000e marui:) )


      • teemu_91
        -Rollaattori- kirjoitti:

        Niin, kuten Vokkie tuossa jo mainitsi airsoftissa on mahdollisuus rakentaa sellaisen varustuksen kuin haluaa esim. Jenkki, toinen maailmansota, BW, (kuten minulla) Vietcong, tämä on yksi niistä asioista joka viehättää minua enemmän airsoftissa. Toki näin voi tehdä myös paintballia harrastettaessa, mutta futuristisen näköiset aseet saattavat syödä tunnelmaa, kun juokset Wehrmacht-kamppeet päällä pitkin kenttää.

        Toinen asia on pelikentät. Paintballissa usein suositaan symmetrisiä pelikenttiä johon on rakennettu suojia peliä edistämään. Airsoftissa sen sijaan pelaillaan metsissä tai CQB:tä, joka taas tuo meininkiä pelaamiseen.

        Kolmanneksi: Paintball on kallista. Paintball-aseet maksavat paljon eivätkä kuulatkaan varmasti halpoja ole.

        Olen käynyt pelaamassa myös paintballia muutaman kerran enkä voi väittää sitä huonommaksi kuin airsoftia, mutta se on makuasia ja jokainen päättää kummasta tykkää. Minä tykkään enemmän airsoftista edellämainittujen seikkojen vuoksi.

        itse olen miettinyt kumpaa alkaisi enemmän harrastamaan ja pisti silmään tuo tacball juttu.
        yhdistää aika hyvin nämä lajit,mutta ehkä silti softauksen realistisuus vie voiton itsellä nyt


    • Sentsa

      Lajeissa on niin isot erot, ettei oikein voi edes verrata. Mutta koitetaan.

      Paint ball on kivaa kaiken ikäisille ja sopii paremmin kisailuksi. Usein mukana jopa polttareissa, mutta semmoinen riehunta on aikamoinen loukkaus koko lajille. Jos pari kertaa vuodessa meinaa kokeilla rojut voi vuokrata tai jos haluaa laatuvehkeet niin joutuu ostamaan. Itse olen vuokraillut. Ja sitä on hauska katsoa sivusta kentän laidalla. Pelialue on usein erittäin pieni, mutta se ei haittaa koska alueella on usein runsaasti suojia, joiden takaa voi kuikuilla. Pelaaminen on nopea tempoista, taktiikka suunnitellaan etukäteen ja kun peli alkaa tiimipeli valitettavan usein unohtuu kun jokainen keskittyy omaan suoritukseen. Pelaajia kentällä samaan aikaan 3-16.

      Airsoft ei ole kisailua vaan harraste, joka vaatii sitoutumista, suunnittelua. Varusteita ei vuokrata, vaan ostetaan. Aseiden lisäksi tarvitaan suojaimet, maastopuku, radiot, kantolaite lippaille jne.. Toimii parhaillaan kun muutama tiimi kokoontuu pelaamaan yhdessä sovussa ilman mitään lapseellisuuksia tai lapsia. Pelialue voi olla todella suuri ja jännitys kerkeä kasvaa kun vastustaja sijaintia ei tiedä tarkkaan, kunnes sitten kävelet väijytykseen. Se joka järjestää pelit hommaa siihen luvan alueen omistajalta, yleensä joku metsä palsta, romupiha, hylätty maatila tai purkutuomio saanut talo. Pelaaminen on hidastempoista, taktiikat muuttuvat tilanteen mukaan, tiimipeli on koko homman ydin. Pelaajia kentällä samaan aikaan 6-100.

      Pahasti jakavat ihmisten mielipiteitä. Jos nautit luonnossa liikkumisesta, kaipaat armeija aikoja, pelaa airsoftia.
      Jos olet mielestäsi lian vanha "sotaleikeille" ja haluat vain harrastaa toiminta kuntoilua, pelaa Baint ballia.

    • myllykylä airsoft

      airsoft on parempi se on halvempi vaihtoehto

      • ferhsg

        Miksi maksaa helvetisti kuulista jotka jättävät jälkiä joka paikkaan johon osuvat? Paintball-aseilla ei voi ampua edes tarkkuutta! Lisäksi paintball aseet ovat naurettavan näköisiä kromin värisisistä putkista kasattuja käyrätorvia muistuttavia möhkyröitä johon laitetaan vielä naurettavamman näköinen säiliö kiinni joka yrittää olla lipas. Kaasuakin moiset vekottimet syövät kiitettävästi.

        Airsoftissa sentään peliin voi eläytyä täysillä ja kuten jo ylhäällä joku viisas sanoi, siinä tarvitaan roolipelimäisyyttä. Lisäksi airsoft-aseiden kuulat eivät maksa järjettömiä summia ja niillä voi sentään ampua tarkkuutta.

        Kyllä airsoft hakkaa paintballin 10-0. Mutta ennenkuin paintballin kannattajat alkavat tästä minulle vittuilla, muistakaa, että tämä on MIELIPIDEASIA.


      • -Rollman-
        ferhsg kirjoitti:

        Miksi maksaa helvetisti kuulista jotka jättävät jälkiä joka paikkaan johon osuvat? Paintball-aseilla ei voi ampua edes tarkkuutta! Lisäksi paintball aseet ovat naurettavan näköisiä kromin värisisistä putkista kasattuja käyrätorvia muistuttavia möhkyröitä johon laitetaan vielä naurettavamman näköinen säiliö kiinni joka yrittää olla lipas. Kaasuakin moiset vekottimet syövät kiitettävästi.

        Airsoftissa sentään peliin voi eläytyä täysillä ja kuten jo ylhäällä joku viisas sanoi, siinä tarvitaan roolipelimäisyyttä. Lisäksi airsoft-aseiden kuulat eivät maksa järjettömiä summia ja niillä voi sentään ampua tarkkuutta.

        Kyllä airsoft hakkaa paintballin 10-0. Mutta ennenkuin paintballin kannattajat alkavat tästä minulle vittuilla, muistakaa, että tämä on MIELIPIDEASIA.

        Ferhsg puhuu asiaa!


    • Hairsoft

      softaus on parmempi kun paint koska muovista vaateet ei mee likaseks.

    • Raven paintball Team

      Oma mielipiteeni on se että paintball on parempi ja haastavampi laji.
      Paintball: Osumasta jää jälki, aseet lähtevät 300baarin voimalla putkesta joten lähtönopeus on paljon nopeampi jopa 300m/s , Aseen kantomatka on pitkä kuten taas airsoftissa joudut nostamaan asetta taivastakohti jotta kärpäsen paska lentäisi , paintball on realistisempaa jos tarkemmin katsotaan koska esim airsoft lipas esim normaali m16 lipas sinne mahtuu noin 400 kuulaa. ja jos ostat paintball aseen siis realistisen tippmanilta joka maksaa noin 1000 euroa sillä saat täysin vedenkestävän aseen ilman painepulloa , koska se on rakennettu aseen sisälle. ja lipas on aidon näköinen ja aito koska sinne mahtuu noin 14-18 kuulaa.ja toiseksi paintball aseillä pystyy ampumaan tarkkuutta koska siihen on tarkkuus kiväärit ja toiseksi monissa paintball aseissa on rihlatut piiput joten kantomatka on pitemi ja kuula pyörii myötäpäivään ja pitää saman radan kuten taas airsoftissa kuula lentää hevon peseeseen kieron sarjavalmistuksen takia. siinä todisteita ja riittävää aineistoa siitä miksi paintball on parempi laji kuin airsoft ja ps: airsoftia pelaavat läskit nörtit :))

    • elämän apina

      ja minkäs ikäsiä sitä sitte oltiinkaa? LOLZ "airsoftia pelaavat läskit nörtit" ;D ! Kokeileppa ite lajia nii et kyllä sen jälkee itke läskeistä nörteistä. Paintaball=shit , airsoft BEST!! Www.naurunappula.fi

    • pikselimössö

      Airsoft:

      elämys/jännitys
      aseita voi virittää omanmielenmukaan
      kuulat semi halpoja
      iso ase/osa valikoima
      pelaajia voi olla kuinka nii paljonku huvittaa
      paljon peli paikkoja
      voi olla minkälaiset varusteet vaan
      realistisempi koska, aseet varusteet ja paikat
      paljon muuta

      - voi kusettaa
      - sitä on tylsä katttoo vierestä

      Paintball:

      osumasta jää jälki
      sitä voi harrastaa sekä kilpa kentillä että metsässä
      lähtönopeus
      nopea tempoiset pelit

      - hinta
      - varusteet epä realistiset
      - ei voi harjotella tarkkuutta omassa kotona koska jää maaali jäljet

      lopputulos : Airsoft 7- 1 paintball



      nii ja airsoftisssa ne kuulat lentää iha suoraan jos osaa säätää hopin oikein
      ja airsoftissaki voi olla nopea temposia pelejä
      ja se on halpaaa verrattuna maalisotan

      airsoft = jeejee paintball = boring

    • __----_

      Onnea Raven Paintball Teamille. Toivottavasti tänne kirjoittanut oli peliporukan pohjasakka, oli nimittäin niin älykästä tekstiä... :)

      Tunnen molempien lajien harrastajia ja koska harrastukset poikkeavat toisistaan todella paljon on niiden vertaaminen keskenään aika turhaa. Molemmista löytyy hyvät puolensa ja jokainen harrastaa sitä mistä tykkää.

    • kylk

      Niinpä. Paintti on niille jotka tykkää nopeista peleistä ja ''kisaamisesta''. Lajissa myös varmasti viehättää aikuisia se ettei 9v pojat tuu häiritsemään pelejä vaan on quularisotaa. Tosin lapsien kannalta se taas on surullista... Airsoft taas niille jotka tykkää fiilistellä ja matkia realista tilannetta. Itse softaan koska en usko että paintti sopisi minulle, mutta en ole ikinä haukkunut painttia. Ihan sama ku tappelis siitä että onko original- vai juustomakkara parempaa.

    • paint00000000

      paintball ei muistuta paljoakaan sotimista vaan pelkkää ramboamista.

      • random pesukone

        Sama kun vertais vaikka lätkää ja sählyy keskenään. Paljon samaa, vielä enemmän eroja.


    • XLappalainen

      Paintball sopii paremmin, jos kaveri porukka kestää kipua ja kusettaa ellei merkkausta osumasta jää näkösille. Tästä syystä meidän 16 hengen posse valitsi aikoinaan jo 90-luvulla paintballin. Softaamista kokeiltiin mutta siitä tuli riitaa, paintissa on turha tingata koska jälki jää.

    • omglolxD

      Paintballia pelaa kusipäät. peruste tälle:
      kusetti airsoftissa että osuiko vai ei ja sitten porukka siirtyi paintballiin.
      en näe muuta järkeä vaihtaa kyseiseen lajiin, ellei nyt halua liata itseäsi ja satuttaa muita enemmän.
      molemmat sotapelejä (väittäkää rauhassa vastaan) ja realistisuus on yksi osa mitä paljon halutaan. No saatte itse päättää onko ruma paintball ase vai oikean näköinen airsoft ase (ja jotkut lähellä oikeaa painoa) realistisempi?
      ja nämä pikkulapset ovat ihan oma ryhmänsä, turha sekoittaa niihin jotka oikeasti painostavat lajiin.

    • 8+18=25

      Itse henkeen ja vereen airsoftin, keräilyn, virittelyn yms kannalla, mutta kaipa se paintball fastballina menee. Noh, eipä ne kurahaalarit, rumat maskit ja scifipyssyt ainakaan meikä houkuttele.

      Muutenkin ehkä vähän epäreilu maaperä väittelyllä; airsoft osiossa se paintball tuskin saa paljoa kannatusta ;)

    • Softaus

      airsoft!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe