miten kätevää on kattella töllöä videotykin kautta?? siis jos ostaa tykin ja digiboxin niin silloinhan se toimii telkkarina myös...
mutta kuinka järkevää se on jos paljon kattelee telkkarista ohjelmia ja selailee kanavia?? ajatus tuntuu jotenkin kömpelöltä. ja onko ne lamput kalliita?
miten paljon tykistä kannattaa maksaa? ja voisko joku kertoa vähän järkevistä resoluutioista ja kirkkauksista jne...? kaikki tieto tulis nyt tarpeeseen... kiitos!
videotykistä
5
2294
Vastaukset
- tpi
Digiboksin kautta telkun katsominen ihan onnistuu. Ongelmana on eniten se, että videotykillä katsoessa huoneen täytyy olla ainakin jonkinverran pimennetty. Lisäksi TV-kuvan laatu ei oikein riitä isolla kankalla katsomiseen. DVD-katsominen on todella hienoa, siinäkin on tosin resoluutiolla rajansa, toisaalta taas jo nykyiselläkin resoluutiolla esim. kuvauksen tarkennusvirheet (eli kamera on tarkennettu pikkuisen kasvoista ohi) näkyvät turhankin hyvin.
Jos kiinnostaa, kannattaa lukea www.dvdplaza.fi/forums sieltä löytyy tietoa. Mutta lue siellä keskusteluja ENSIN, ennenkuin alat kyselemään tyhmiä, useimmat vakikäyttäjät ovat kyllästyneet melkein joka päivä ilmaantuviin kysymyksiin "Mikähän videotykki olisi minulle hyvä?" - ...
Itselläni Epsonin perustykki EMP-TW10.
Laite puhisee sen verran että käytännössä häiritsee liikaa. Pimennettynä kuvanlaatu ok, hämärässä vallitseva valo tekee kuvasta melko himmeän ja kontrastittoman (harmaa projisointitaso itselläni). Lamppu kestää kyllä kauan, nyt vaikka digitöllöä on paljon katsottu, 1v 3kk jälkeen tunteja vasta 900h. Luvattu kesto 2900h. Tuli varalamppukin hommattua (n. 200 eur) mutta turhaan varmaan, sillä plasma/LCD tullee hankittua lähitulevaisuudessa.
Suosittelen 36" -> LCD tai plasmatelkkaria. Kuvanlaatu ja käytettävyys paljon parempi kuin tykillä.- tpi
Hyvällä tykillä (tuo Epson ei erityisen hyvä kotiteatteritykki nykyisen mittapuun mukaan ole) kuvanlaatu pimeässä huoneessa voittaa mennen tullen plasman ja LCD:n (koosta puhumattakaan).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411493
- 1221266
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261053Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313881- 99833
- 38732
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.59672Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644