Olemme tyttöystäväni kanssa patjaostoksilla ensimmäistä kertaa, joten kokemuksia olisi kiva kuulla. Ikeasta saa joustinpatjoja ihan sopuhintaan, mutta onko kellään kokemusta niiden laadusta? Joutuuko uudet patjat hankkimaan parin vuoden päästä, vai olenko epäluuloinen turhaan? Entä sitten sotkan Piscina mallit?
Opiskelijoita kun olemme, niin hintataso ei saisi päätä huimata, mutta kunnon unet haluan silti nukkua
Joustinpatjat ikeasta vai ei?
17
27851
Vastaukset
- meillä
Itse on tullut nukuttua useampi vuosi Sotkan Piscina Kulta -patjoilla. Ei unien laatu vielä patjan takia ole heikennyt.
Meillä on kokoleveä luonnonkuminenn petauspatja, joka on osoittautunut käytössä erinomaiseksi. - Joni
Ikean sängyt kestävät varmaan rauhallisen nukkujan satunnaisessa käytössä. Meillä tehdään sängyssä nukkumisen lisäksi muutakin ja siksi kunnon jouset on oltava. Ikean sängyt ovat edullisia, mutta kovaa käyttöä eivät kestä.
- Jami
Taidatkin olla oikein semmoinen himoköyrijä, naapuritkin toteavat kuulemma notta "tuoppas ne kuulonsuojaimet, ne on taas siellä takomossa.".
- The Rat
Eikös ikealaatu ole jo käsite? Siis halpaa ja huonoa.
Olen toki ostanut ikeasta hyvääkin kamaa. Esimerkiksi... Hmm... Juu... Tietokonetuolin alle ostin muovimaton ettei lattia mene pilalle. Ollut jo viikon siinä ja vielä ihan ehjä. Toisessa ääripäässä huonekalut jotka hajoavat kasatessa... Näitä on tähän mennessä yhtä paljon. :)
Ostin itse ikeasta sängyn rungon, koska oli kivan näköinen ja halpa. Tiesin jo ostaessani ettei sitä voi muutossa mukana kuljettaa, se kun ei mahdu kokonaisena ovesta ulos eikä sitä kerran purettuna enää voi kasata. En olettanut että se alkaisi natista alle vuoden käytön... No, pitää kokeilla josko pystyy kiristämään ruuveja. :)
Varsinaista patjaa ei MISSÄÄN NIMESSÄ kannata ikeasta ottaa. Siinä tulee kuitenkin vietettyä kolmasosa ajasta (ja vielä nukuttuakin ;D)...
Patjaan kannattaa oikeasti panostaa jos vain rahaa löytyy. Hyvä patja kestää kymmenen vuotta ja estää aika paljon selkäsairauksia... Vaikka kyllähän opiskelija nukkuu vaikka pari vuotta sohvalla... :)- mitkä hajoaa
Suurin osa mitkä ikean tuotteista hajoaa kasattaessa on asiakkaiden hienoja oivalluksia!
Jos joskus suomalaiset, mukaan lukien itseni oppisi lukemaan eka ne kasaus ohjeet ja toimimaan sitten niin monelta murheelta vältyttäis;) - The Rat
mitkä hajoaa kirjoitti:
Suurin osa mitkä ikean tuotteista hajoaa kasattaessa on asiakkaiden hienoja oivalluksia!
Jos joskus suomalaiset, mukaan lukien itseni oppisi lukemaan eka ne kasaus ohjeet ja toimimaan sitten niin monelta murheelta vältyttäis;)> Suurin osa mitkä ikean tuotteista hajoaa kasattaessa on asiakkaiden hienoja oivalluksia!
Njaa.. Minulla tietysti on vain omista ostoksistani kokemuksia, mutta tähän mennessä:
- Sohvapöytä (kantokyky 7 kg - ei voi oikein jalkojakaan nostaa) on ihan kivan näköinen, lukuun ottamatta "puista" pinnoitetta joka lohkeilee irti yhdestä jalasta. En tiedä kasasinko oikein, mutta jalassa oli ruuvimainen kappale ja pöydän alapinnassa reikä johon se sopi. Ruuvasin siihen.
- CD-teline jota en saanut kasattua hyvistä yrityksistä ja ohjeiden lukemisista huolimatta. Vein takaisin. Olikin viallinen, ei siinä mitään...
Onhan sieltä tullut toki ostettua paljon muutakin, mutta aika harvaan tuotteeseen olen tyytyväinen. Kaksi tulee mieleen:
- mainitsemani muovimatto lattiaa suojaamaan
- lautassarja
Lautassarja oli mielestäni erittäin tyylikäs, halpa ja kestävä. Saatavilla oli mustaa ja valkoista... Minulla oli mustat, eksällä valkoiset ja yhdistelemällä sai todella kivoja kattauksia. Sääli ettei niitä enää saa... Tuokin vähän huono puoli että valikoima vaihtelee vähän väliä. :(
- nukkumatti
Nukut kolmasosan elämästäsi, ja olettaisin että teet sen sängyssä. Satsaa siis kerralla kunnon sänkyyn, esim. Hästensiin. Unohda kerralla nuo Ikean ja Sotkan "sängyt" ja panosta laatuun.
Olen nukkunut n. 30 vuotta jos minkälaisella patjalla (mm. sotka ja asko), ja nyt olen sijoittanut kunnon Hästensiin. Hinta oli noin 2000 euroa (aika halvimmasta päästä) enkä ole yhtään yötä katunut ostostani. Ja eron kyllä huomaa verrattuna halpoihin patjoihin. - PIPPURI
EN IKINÄ OSTAISI HUONEKALUJA IKEASTA.NIIN PALJON OLEN HAUKKUJA SIELTÄ KUULLUT.SOTKASTA OSTIN KERRAN SÄNGYN,EN OSTA TOISTA KERTAA....
- hepulis
on se niin mahtava kuulla kun sanotaan että... niin paljon olen haukkuja kuulut... mutta minne ne tuhannet ja taas tuhannet tyytyväiset asiakkaat ja niiden kommentit ovat menneet... on se kato niin että kun on kyse suomalaisesta jos joku on huonosti niin sitä mainostetaan entä sitten kun kaikki menee hyvin ja ei mitään valittamista? ei siitä puhuta kenellekkään... mutta jokaisellahan on oikeus omaan mielipiteeseensä!;)
kyllä se siitä...
- vittuuntunut
Älä ainakaan osta sotkasta. Ostettiin Sotkasta vuosi pari takaperin piscina -joustinpatjat. Jouset väsähtivät patjoissa jo kahden kuukauden käytön jälkeen (käyttö oli siis nukkumista). Jos olisi digikamera, ottaisin kuvan patjoista - niin uskomattoman nololta nuo linttaantuneet patjat näyttävät. Patjojen painoraja on 90 kg ja nukkujien 50 ja 70 kg. Silti patjojen rungot väsyivät kuin olisivat olleet sulaa tinaa. Ja kovasti mainostettu monen vuoden jousitakuu kattaa vain katkenneet jouset. Onneksi tuli futonit tilalle.
- sänky
Suomi Soffasta, kertaakaan ei olla kaduttu.
- mmm
Me ostettiin Ikean runkopatjasänky. Hyvä on nukkua ja temmeltää. Ja niihin saa 10 vuoden takuun!
- takuu aika pidentynyt
moi nykyään takuu on osissa sängyistä ainakin 25v;)
- patjat
Meillä on Ikean malliston kallein pussijousipatja(ei kuitenkaan kallis, hinta nykyään noin 250 € 80 cm patjalle) ja hyvin on nukuttu vuodesta 2001.
- puolueellinen
Miksipä en ostaisi ikeasta patjaa jos siihen kerta saa 25vuoden takuun. Ja jos jotain ilmenee niin asiakaspalvelu hoitaa homman varmasti himaan. Voihan sitä tietysti hakea kalliiman sängyn jostain muualta mutta onko se sitten sen väärti?
Olen ehkä väärä ihminen vastaamaan, kun olen itse tehnyt töitä sielä... mutta harvoin tulee patjoja takasin sen takia että niissä olisi vikaa... useimin tulevat takasin kun asiakas on ottanut väärän kokoisen patkan... mutta päätöshän on loppujen lopuksi sinun mieti rauhassa käy kokeilemassa ja osta se mikä parhaalta tuntuu olise sitten ikea jysk tai asko tai sotka tai kodinykkönen tai ihan mikä vaan!- M
Kävin tänään hakemassa patjan Ikeasta. Patjoja saa "koenukkua" 3 kuukautta ja vaihtaa jos on sopimaton.
Asioista kannattaisi otta edes hiukan selvää ennen tuomitsemista: http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1179
"Testin yhteispisteistä käy kuitenkin ilmi, että eri hintaiset patjat ovat teknisiltä ominaisuuksiltaan hyvin samanarvoisia. Runkopatjojen sarjassa viisi parasta patjaa sai saman arvosanan 3,5. Tässä joukossa oli niin testin kallein kuin edullisinkin patja. Myös joustinpatjoissa testitulokset olivat hyvin tasaiset.
Itselle sopivan patjan voi siis kokeilemalla löytää yhtä hyvin edullisten kuin kalliimpienkin mallien joukosta."
- sakukk
Hei Suosittelen Sotkan Joutsen sänkyä ja 6 cm paksuudella. Kaarinan Sotkasta ostettu ja erinomainen nukkua ja kestävää tekoa nyt tarjouksessa molemmat yhteensä 499e Kuljetus kuuluu samaan ainakin tänne Uittamolle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei833739Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071802- 1071114
- 991085
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165865- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28745