maatalouslomittajista pulaa.. miksikö?

turhautunut..

tervehdys..

niin miksi on vaikeata saada
lomittajaa.. pohjosessa ainakin..

jos alle 1000e kk on palkka niin
ei tarvii ihmetellä...
huomaa että 7 päiväsiä
työviikkoja...
koko päivän kiinni...
oltava valmiina lähtemään töihin
vaikka keskellä yötä.. ei muuta korvausta
kuin kilometrit.. jos tunnit on sumplittu
sillei "sopivasti"...

12 päivää töitä 3 vapaata... jee...
ja joskus ei ole näitä kolmee vapaatakaan...

nyt riitti mulle...
ainoo mitä tulee ikävä niin lehmuskoja...
ja muutenkin duunia...
mutta ei ole mahdollista
käydä töissä kun rahat
ei riitä laskuhin...

seuraavan kk liksa 894e jippii...
300e vuokra autonvakuutus 100e
140e sähkölasku..

onneksi sähkölasku on vaan
joka toinen kuukausi...

kiitos vaan ja näkemiin...

9

1342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heinä

      maaseutulomittajaksi. Lapin läänissä. Kovin innostunut olen muuten, mutta tuo palkkaus ei hyvä.

      Kertoisiko joku, mistä maatalousalan työstä tienaa hyvin?

      • heltu

        Näet miten ahneita isännät ovat. Maataloustuet ovat 2,4 mrv euroa/ vuosi. /70000 yrittäjää laske mitä palkaa yrittäjä itse saa yhteiskunnalta!


      • heltu kirjoitti:

        Näet miten ahneita isännät ovat. Maataloustuet ovat 2,4 mrv euroa/ vuosi. /70000 yrittäjää laske mitä palkaa yrittäjä itse saa yhteiskunnalta!

        paljonko tuloihin tarvittavat menot mahtaa olla tilaa kohti?


      • turhautunut..
        heltu kirjoitti:

        Näet miten ahneita isännät ovat. Maataloustuet ovat 2,4 mrv euroa/ vuosi. /70000 yrittäjää laske mitä palkaa yrittäjä itse saa yhteiskunnalta!

        iltaa..

        nyt ei ole kyse tilallisten
        ahneudesta.. vaan kunnan..

        silloin ollaan tuntiliksalla kun
        se on kunnalle halvin ratkasu...
        ja kun "tunnit" ei täyty ollaankin
        65% prosenttisia kk liksalaisia..

        mikä järki? en ymmärrä..
        pitäiskö tässä mennä sossuun???

        ei saatana... joku roti..
        kyllä työllä pitää elää niin ettei
        tarvii ruikuttaa missään luukulla...

        noh eipähän tarvii enään
        tehä tätä ku 3 viikkoo..
        ja sitte loppu...

        ehkä tässä vielä jotain keksii
        millä elää...

        noh nyt pitäis jo mennä nukkuu
        ku kello soi 5:00.. onneks
        tila on lähellä...


      • terveisiä
        heltu kirjoitti:

        Näet miten ahneita isännät ovat. Maataloustuet ovat 2,4 mrv euroa/ vuosi. /70000 yrittäjää laske mitä palkaa yrittäjä itse saa yhteiskunnalta!

        Ei isännät maksa eikä määrää lomittajien palkoista,
        kuntien patalaiskat sossuvirkamiehet niistä päättää.


      • Ent.lomittaja
        terveisiä kirjoitti:

        Ei isännät maksa eikä määrää lomittajien palkoista,
        kuntien patalaiskat sossuvirkamiehet niistä päättää.

        ...taisi alkaa mennä enemmän taikka vähemmän alaspäin kuin lehmän häntä silloin, kun kellokortin kanssa lomittaja alkoi navettahommia tekemään. "Pisteytys" siellä, toinen täällä...
        Noin yleensä taitaa olla lomittajien palkkaan osuutensa syissä jos sepissäkin, niin kunnan lomitustoiminnan hoitavissa tahoissa kuin taloollisissakin -- "Pisteytys" -> paljonko aikaa menee mihinkin työvaiheeseen maatilan/navetan töissä ->siltä ajalta maatilallinen maksaa osansa etupäässä sairauslomituksissa, joiden tuoma työtuntimäärä on vaikuttanut myös varsinaisen lomituksen tuntimäärään!!!, lomittaja valtion jakamista lomitukseen varatuista määrärahoista palkkaa saa.
        Joka taholla on rahasta kysymys.


      • janna

        Traktori- ja lypsykoneiden huoltomiehillä on ainakin hyvät tuntitaksat


      • Joku, ken tiedä ei
        janna kirjoitti:

        Traktori- ja lypsykoneiden huoltomiehillä on ainakin hyvät tuntitaksat

        Onko esimerkiksi DeLavalin autolla ajeleva henkilö tällainen lypsykoneen huoltaja?


      • janna
        Joku, ken tiedä ei kirjoitti:

        Onko esimerkiksi DeLavalin autolla ajeleva henkilö tällainen lypsykoneen huoltaja?

        On.Veloitettava tuntitaksa on kiitettävä, en tosin tiedä paljonko de laval ottaa provikkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe