kuukautiskuppi kokemuksia

tuleva käyttäjä

No niin, se on nyt sitten tilattu. Diva cup nimitäin.. Mutta kaipaisin vielä lisää käyttäjäkommentteja eri merkkien käyttäjiltä. Miten on mennyt ja oletteko tyytyväisiä, onko tullut ohivuotoja ym.

Minua mietityttää kupin paikoillaan pysyminen, vaikka sitä kehutaan kovasti. Olisi niin ihana päästä yösiteistä eroon ja nukkua yöt rauhassa..... eikun odottelemaan...

15

2618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DivaCup

      Minulla on pienempi DivaCup, ollut käytössä jo useamman kuukauden, ehkä puoli vuotta. Ohivuotoja ja muita ongelmia ei ole ollut ollenkaan. Useammin meinaa käydä niin että menkat unohtuu kokonaan, kun ne ei häiritse tekemisiä millään tavalla, sitten vasta jossain vaiheessa muistaa että "ai joo, mullahan on se kuppi sisällä" :D Yöt nukun alasti, eikä ole menkat yöunia häirinneet.

      Mutta kuukuppikunnan foorumilta löydät varmaankin enemmän niitä kokemuksia ;)

    • kupista

      Kertokaa tietämättömälle mikä toi kuppi on ja mistä sitä saa ja mitä maksaa?

      • osoite

        lisätietoja: www.kuukuppikunta.net


      • Anonyymi

    • Kitzyme

      Ei mitään ohivuotoja ole tullut, kunhan vaan asettaessa tarkistaa ettei kuppi ole jäänyt "kuprulle". Välillä tosiaan meinaa kuppi unohtua, ei meinaan tunnu missään =) Ainoostaan kun käy vessassa, sen huomaa. Kuppi nimittäin painaa jotain (ehkä virtsatiehyitä?) sen verran, että pissan saa aina puristaa ulos ja ulostaessa on helpompaa kun ottaa kupin pois.

    • Equuleus

      Minulla on pienempää kokoa oleva mooncup, ja olen ollut todella tyytyväinen (käyttänyt n. 7 kk). On tullut yksi ohivuoto, ja se tuli ihan yllätyksenä. Kuppi täpötäynnä päivänä jolloin piti olla suht. vähän vuotoa. Eli ohivuoto ei tavallaan ollut kupin syytä, vaan minun kun vuodin niin paljon. :>

      Minulla ei ole yhtään valitettavaa. Elämänlaatu menkkojen aikana parantunut _rutkasti_, varsinkin yöt. Ei enää yöside-vessapaperi-viritelmiä.


      Paikoillaan pysymisestä: kuppi ei ainakaan pääse putkahtamaan ulos itsestään, sen verran leveä se on. Minun kuppini vaeltaa öisin hieman ylöspäin, mutta aamulla sen saa helposti alemmas puskemalla. (Kuvittele että puhallat synttärikynttilöitä, samat lihakset käytössä.)


      Onnea kupin hankinnan johdosta. :)

    • täälläkin

      Minulla on ollut Diva käytössä kohta vuoden. Alussa tuli jonkun verran ohivuotoja ennen kuin opin laittamaan kupin oikeaan asentoon ja kokeilemaan, että se varmasti on kunnolla auki ja kohdunnapukan alapuolella/ympärillä. Paikallaan se on pysynyt hyvin alusta lähtien.

      • Elli80

        Mulla on ollut pienempää kokoa oleva Divacup käytössä vasta muutaman päivän (tämän viikon maanantaina sain), ja täytyy kyllä sanoa että on aivan mahtava kapistus! Yksi vuosisadan parhaimmista keksinnöistä.

        Alku oli hankalaa, mutta jo kolmannella kerralla sain sen helposti sisääni. Laittaminen on siis todella helppoa mutta poisottaminen on hieman vaikeampaa, tosin sekin sujuu aina vaan helpommin. Ihanaa kun saa kuukkareiden aikana nukkua ilman pikkareita! =)

        Antenni tökki, joten leikkasin sen melkein kokonaan pois. Ulostaessa tuntuu siltä että koko kuppi puskee ulos, mutta kyllä se siellä silti pysyy.

        Yksi asia on hyvä muistaa: kuppi kannattaa huuhdella ensin kylmällä vedellä ja sitten vasta peset lämpimällä vedellä, ettei ala haisemaan.

        Uskon että pienen harjoittelun jälkeen et luopuisi kupistasi. =)


      • Elli80
        Elli80 kirjoitti:

        Mulla on ollut pienempää kokoa oleva Divacup käytössä vasta muutaman päivän (tämän viikon maanantaina sain), ja täytyy kyllä sanoa että on aivan mahtava kapistus! Yksi vuosisadan parhaimmista keksinnöistä.

        Alku oli hankalaa, mutta jo kolmannella kerralla sain sen helposti sisääni. Laittaminen on siis todella helppoa mutta poisottaminen on hieman vaikeampaa, tosin sekin sujuu aina vaan helpommin. Ihanaa kun saa kuukkareiden aikana nukkua ilman pikkareita! =)

        Antenni tökki, joten leikkasin sen melkein kokonaan pois. Ulostaessa tuntuu siltä että koko kuppi puskee ulos, mutta kyllä se siellä silti pysyy.

        Yksi asia on hyvä muistaa: kuppi kannattaa huuhdella ensin kylmällä vedellä ja sitten vasta peset lämpimällä vedellä, ettei ala haisemaan.

        Uskon että pienen harjoittelun jälkeen et luopuisi kupistasi. =)

        Tämä vastaus on tarkoitettu viestin aloittajalle. =)


    • pallero

      Mä sain just postissa oman Mooncupini. Luin kuukautiskupista ekan kerran joskus viime syksynä ja silloin olin ihan että hyi yök. Sen jälkeen olen lukenut enemmän juttuja ja surffasin kuukuppikunnan sivuillakin. Sitten yks kaverini innoitti mut tilaamaan oman kupin. Nyt vaan odottelen, että alkais menkat, niin pääsisin kunnolla sitä testaamaan.

      • kun 2 tuntia

        jonka jälk. se vuotaa yli, mul on niin runsaat menkat.. ärsyttää yölläkin nousta tyhjään kippoo, huokaus..


    • Beatrix

      Mullakin on kuppi, pienempää kokoa oleva Mooncup. Valitsin sen, koska emättimeni on melko lyhyt ja Mooncupista tulee Divaa lyhyempi, kun antennin leikkaa pois. Olen pitänyt todella paljon, käyttö on sujunut alusta saakka ongelmitta. Sen jälkeen, kun leikkasin antennin kokonaan ja vielä palan kupin pohjaa, en ole tuntenut kuppia enää ollenkaan, kun se on paikoillaan. Suosittelen!

    • kuppikuntalainen

      Käytän myös kuukautiskuppia ja ihan parasta ikinä! Tuntuu kuin kukautisia ei edes olisi. Siis tarkoitan kirjaimellisesti että se tunne kuukautisten aikana ei enää ole se tuttu tahmea, märkä, verinen, kutiseva, hiostava eikä haiseva!

      -Tamppoonit kuivattaa ja viikon kestävien kuukautisten jälkeen kyllä menee muutama päivä siinä limakalvojen palautumisessa kutinan saattelemana. pikkuhousun suoja oli pakko olla paikoillaan sillä sittenkuin tamppooni oli täynnä se vuoti läpi.

      -Siteet hiostavat painavat ja ovat epämukavia pitää, tuntuu märältä tahmealta välillä kiristävältä kuivuneen veren takia.

      Hiivatulehduksia tuli aina silloin tällöin edellisillä. Puhumattakaan mitä tamppoonien sekä siteiden valmistukseen käyttävät kemikaalit kuten valkaisuaineet tekevät tuolla alhaalla. Viikko tamppoonini käytöstä kertyy jo todella monta tuntia kemikaalien imeytymistä suoraan limakalvolta elimistöön.
      Limakalvothan ovat ihoa huomattavasti imukykyisemmät/vastaanottavaisemmat kuin iho... eihän ehkäisyrengastakaan ranteessa pidetä!

      SITTEN ITSE KUPPIIN..

    • Tanzania

      käytän itse aina kaksi ekaa menkkapäivää pikkuhousunsuojaa. kerran sitten hukkasin kuukuppini ja ostin luneten vaaleanpunaisen tilalle. Lunette oli vähän liian pieni. se tippui wc pönttöön kun pinnistin wc käynnillä. siispä ostin uudestaan themooncupin. se on ollut todella hyvä. olen käyttänyt sitä 16 vuotiaasta. parasta kuukautiskupissa on se ettei tarvitse nukkua pyyhkeen päällä. ohi vuotoa ei ole koskaan tullut yöllä. siteitä käyttäessä meni lakanat pesuun useita kertoja vaikka yösiteen olisinkin valinnut.

    • vauna

      Pink lady cup pienempi malli on kuukupeista kaikkein pienin ja se on tarkoitettu alle 25 vuotiaille jotka ei ole synnyttänyt. Eri merkkiset on eri kokoisia eli niitä mittoja ja vetoisuuksia kannattaa vertailla. Isompaa kokoa suositellaan jos olet jo 30 vuotias vaikka et olisi synnyttänyt lasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3420
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2902
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2770
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2678
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2584
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2385
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1935
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1807
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1713
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1562
    Aihe