Tässä nyt on joku kuukausi mennyt uutukaisen kanssa ja ajattelin kirjootella muutaman rivin omakohtaisia kokemuksia.
Autoon oon edelleenkin hyvin tyytyväinen monestakin syystä.
1.Ajokäytös.Ajokäytös on hyvä kelillä kuin kelillä.Kevät talven ajelin kitkoilla ja ei pienintäkään ongelmaa ollut.Kesäksi laitoin sitten mukana tulleet misukat alle.Tuossa jossain keskustelussa kertoilin muutavani rengaskokoa 60-sarjalaiseksi,kun noista aika jättääpi.Noin teenkin.Ihan siksi,etten koe tarpeelliseksi omassa ajossa 55-sarjan rengasta ja v-nopeusluokkaa.Kun profiilia hieman nostan,niin (toivottavasti,heh) renkaan jyrinä vaimenee ja varsinkin kitkarenkailla tuntuu hieman(siis todellakin hieman!) vaeltelavan(johtuu varmasti osaltaan teräsvästä olka-alueesta.
Ajokäytös myös sivutuulella on erinomaisen rauhallinen.Tässä tänäkin kesänä on tuota puuskittelua ollut,niin vähemmän ottaa kupeeseen(ja kääntää nokkaa ajolinjasta) kuin esim. toi edellinen auto -03 farkku.
Tuntuu hyvälle,kun ei tarvii sillai ohjastaa navakassakaan tuulessa.
Cruise päällä jos voi ajella,niin ei paljoa tuulet haittaa..kone kun hoitaa kaasun veivaamisenkin :)
(huomaa kyllä liikenteessä,kellä ei ole cruise käytössä..auton nopeus vaihtelee enemmän,tahi sitten vähemmän..tollaisen perässä on jokseenkin ärsyttävää ajella cruisen kanssa...samaa mieltä?)
Nyt kesän tultua on tullut myös perävaunua vedeltyä.Voimaa on tossa 1.8 koneessa tarpeeksi ja kun on korkea auto,niin toi "halkasee"ilman sopivasti kuomulliselle vaunulle.Pitkä akseliväli estää perän heijaamisen,jos sattuu koukulla olemaan painoa reilummin(mitä tietenkään ei koskaan ole,eihän?) :)
Sisätilat.Sisustus on säilynyt hyvänä,eikä penkkien nukkaantumista ole esiintynyt.Mukava istua penkeillä ja kun korkeammalla ollaan,niin ulos näkee.Takana istuu herroiksi kanssa isojen jalkatilojen ja tasaisen lattian takia.Takapenkkien pituus ja selkänojan kaltevuussäätö on hyvä asia.Saapi "rentoreinotkin" renottaa cuubalaisessa ajoasennossa takapenkillä,jos tämä pystympi eurooppalainen ei sillai säväytä :))
Ilmastointi toimii hienosti ja tehokkaasti.Nyt kun oli hieman lämpimämpiä kelejä,niin cabiini kyllä jäähtyi kivasti ja pysyi viileenä.
Vielä sisätiloihin viitaten..natinoita ei kuulu edelleenkään mistään!!Tämä on oikein erityisesti mainittava,kun nykyautoissa tahtoo olla toi "ominaisuus"kaupantekijäisinä..siis että jostain kuuluu nitkutusta.Mutta vaikka kuin ajelisi kehnompia mökkiteitä,niin eipä natise muovit!Iso plussa todellakin!Ihteeni ainakin ärsyttää oikein mukavasti,jos jotain tasaista natinaa pitää kuunnella parikin tuntia.
Vikoja.Vikoja ei ole ollut.Eka huollossa käytin reilut tuhannen kilometrin jälkeen ja seuraava on tossa 15 kohalla.Mitään kojelaudan irvistelyitä,tai muita komponentti-ongelmia ei ole ollut.Kiva ja turvallinen mieli ollut taivaltaa.
Turvallinen siinäkin suhteessa,kun tietää jotta auto on kohtuullisen hyvin pärjännyt esim.EuroNcap-testissä
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=7&id2=194
-Kuten sanottua.Joka suhteessaolen ollut tyytyväinen autooni.Miksipä en olisi,kun kaikki pelaa ja on hyvä ajaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000798&posting=22000000006994432
Kokemuksia Versosta.
16
3471
Vastaukset
- J.Trulli
versossa millaiset välitykset vaihteissa? Meinaan kun 1,6 hb:ssä on välitys melko tiheä, mylly kiertää melkoisesti moottoritienopeuksissa, 120km/h kierrokset jotain 3800 ulkomuistista heitettynä, kaipaisi kuudennen vaihteen, muuten hyvä peli eikä nyt madallusjousilla varsinkaan tuuliherkkä. Verso voisi olla mullakin seuraava auto, jos välitykset hb:tä pidemmät. Mutta sitä ennen skabataan Turkissa... t. Jarno
- AE111
Euroopan Toyota-sivuilta ei kovin tarkkoja tietoja löydy, joten silloin suuntaan Etelä-Afrikan Toyota-sivuille ja katson onko samaa mallia siellä. Niiltä sivuilta löytyy tiedot palotilan muotoilua myöten. Siellä näkyisi olevan samanlainen Verso myynnissä, varustelussa vaan on eroja. Speksien mukaan kummassakin olisi sama C251-loota ja sama perävälitys, siis 1,6:ssa ja 1,8:ssa.
- ---
Itse Ventoon kanssa kaikinpuolin tyytyväinen, mutta ajotuntumassa on parantamisen varaa. Ohjaus on tietyllä tapaa "tunnoton" voi vaikka uraisella tiellä ajaa, ja silti tie ei tunnu persiissä eikä ratissa.
Harrastepelinä 80- luvun saksalainen ja hakkaa tehostettuna rattituntuman 10-0 vanhemman eduksi. - Korhx
Kyllä sinulla oli perusteellinen selvitys, taitaa olla ensimmäinen uusi autosi.
Voisin selvittää jos et ole vielä paljoa ajanut autoilla että vanha 2 vuotta ja 60 tkm ajettu auto jää aina uuden varjoon, niin paremmalta se uusi tuntuu.
(vaikka vaihtaisi uuteen Fiattiin)
Kun uusi kuluu vähitellen, siihen tottuu ja taasen parin vuoden päästä uusi on todella hyvä.
Huoltoja ihmettelin, minä kävin ensimmäisen kerran huollossa jotain 38 000 km kohdalla,
1v 11 kk auton ostosta.
Mitä vikoja siinä on ollut että on tarvinnut ”huoltaa”.
Ne törmäystestit.
Oletkos ajatellut kuinka paljon jää varaa, jos ajaa kolarin noin 60 km/h nopeudesta.
Ei yhtään.
Testi on ajettu tyhjällä autolla, jos on kuormattu, kai kuorma painaa nokkaa enemmän kasaan, vai vaikuttaako ihmisten ja matkatavaroiden paino mitään.
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=185
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=204
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=196
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=172
Niin vikoja, kerroit että ei ole ollut.
Eihän niitä missään merkissä ole kuin ehkä yhdellä sadasta.
Mutta se 1-2 % pitää vain niin suuren äänen.
Ei todella missään merkissä ole vikoja joka autossa, jos vikoja odottaa uuden auton ostossa niin kyllä useimmiten saa pettyä.- silti turvallisempia
Uudella autolla voi selvitä kuitenkin lievemmillä vammoilla kolarista, hyvä että autonvalmistajat panostavat nykyään tähänkin asiaan. Toivottavasti seuraava corolla mallisto saa 5 tähden tuloksen euroncap testeissä.
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=43
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=134
- onhan se
Verso 1.8 Sol ollut ajossa joulukuusta lähtien ja nyt 30tkm ajettu. Ehdottoman viaton ja natisematon ja kaikki toimii kuten pitääkin, tältä osin vastaa kyllä odotuksia täysin. Ikäviä ominaisuuksia mielestäni täristävä alusta, kovahkot rengasäänet ja mun ruumiinrakenteelle sopimaton ajoasento. Ilmastointi toimii oudosti kun auto-asennossa puhallus tulee aina naamalle, pitää käyttää manuaalisäätöä (onkohan kaikki kunnossa?). Ajo-ominaisuuksien heikkoudet tulee esille vaikkapa loskapolanteita ylitettäessä, mopo meinaa karata käsistä. Edellisessä autossa (VW) ei ollut tämmösiä puutteita maantieajossa, vikoja kyllä riitti Volkkarissa alusta alkaen.
Toyotalla ajaessa ei pääse nauttimaan loistavista ajo-ominaisuuksista tai erinomaisesta mukavuudesta, mutta hermo lepää kun voi luottaa auton toimivuuteen.
Verso on suositeltava valinta. - jep99
Mulla 1.6 Sol 4kk ja 6tkm. Ajotuntuma hieman levoton ainakin uraisilla pääkaupunkiseudun teillä. Ilmastoinnin automatiikka ei oikein toimi, puhaltaa aina päin näköä eli tulee kylmä (säädetty esim 22:seen). Rengasmelu myös kohtalaisen kovaa. Hyvää on matkustajien tilat, varustetaso ja myös ulkonäöstä pidän. Moottoritiellä 120-130 nopeudet ok, sen yli mennessä moottorin äänet aika kovia. Kaupungissa kyllä tuolla 1.6:llakin pärjää mainiosti. Auto on myös pikkaisen kömpelö (kääntösäde on aika iso)
- terra 1.6
Itselläni CV 1.6 Terra 5-paikkainen 4kk/6tkm.
Moottori riittää vallan hyvin kaupunkiajoon. Istumatilat ovat riitttävät pitkällekin kuskille/matkustajille. Pelkääjän paikan penkkiäkin voi säätää korkeussuunnassa mikä on todella hyvä ominaisuus. Ainoa puute on kuskinpuolen ilmanvaihtoventtiilistä tietyllä asfalttipinnoitteella kuuluva pieni nitinä. Luulen, että kun räppänän avaa ja jotain ruuvia kiristää niin loppuu, koska mielestäni se syntyy räppänän säätömekanismista. Katsokoot seuraavassa huollossa.
Jos nyt ostaisin uuden ottaisin kyllä tuon Luna-varustelun kun siinä on VTC. Muuten Terra taso on aivan riittävä (Ilmastointi, CD).
Ruostesuojaus kannattanee teettää heti ainakin itse teetätin, sillä palkit ja kotelot ovat täysin käsittelemättömiä!!!. kts. http://www.vibilagare.se/rostregistret.aspEn oo sillai kahtonut,jotta paljonko mottori kiertää moottoritiellä,mut vähän tiheä on kieltämättä toi viitonen.Mun mielestä tohon ei kuus lovista askia tarvita,vaan pitempi vitonen..Koneessa kun on vääntöä kuitenkin aika kivasti.Tuossa jo tuli toi rengas hmmeli esiin.Renkaathan on osa kokonaisvälitystä,joten tolla 60-sarjaan siirtymisellä tulee istten pudotettua hieman moottorin kieroksia ja samalla mittari rupeaapi oikeampaa lukemaa näyttämään.(nyt on heitto tasan 10 km/h)
Itekkin suojautin auton heti kun sain kaupasta.En halua testailla ruostuuko,vaiko eikö ruostukko.Paljon mukavempi,kun ei ruostu ja sen tietää itekkin.Tuohon "aloitus puheenvuoroon"laitoin ton aikasemman viestiketjun "liitteeksi" siitä syystä,jotta sieltä voipi katsella esim.tiedon että onko tämä Verso eka uusi autoni vaiko eikö olekko..samoin on juttua enemmälti ruostesuojaukseen liittyen.
Turvallista reissua itekellekkin tienpäälle.Kannattaa tarkistella valojen toimivuus ja muutenkin hämärtyessä tienreunuksia..Meillä kun on varsin hyvässä mitassa oleva hirvikanta..joka ei tunnetusti paljon merkkiä katsele,jonka eteen marssii.(toivottavasti ei marssisi...)
- Uusi Versoilija
Mulla on uuden Verson (1.8 Sol 7-p manuaali) luovutus ensi lauantaina ja ajattelin kysäistä millaisia talvirenkaita kannattaisi Verson alle laittaa? Tärkeimpänä ominaisuutena (tietysti pidon lisäksi) on hiljaisuus.
Toisena asiana (suksi)boksi, jossa meillä ei tarvetta kuljettaa suksia vaan tulisi lisätavaratilaksi. Millaisia olette Verson katolle ripustaneet? Ja kattokaiteitahan ei ole, vaan taakkatelineet pitää hommata.- keskustelut
Parasta nastarengasta Corollaan hierottiin kovasti viime syksynä/talvena. Aika yksimielisesti keskusteluissa päädyttiin Continentaliin jotka minäkin sitten ostin. Ja voin suositella edelleenkin.
- AE111
keskustelut kirjoitti:
Parasta nastarengasta Corollaan hierottiin kovasti viime syksynä/talvena. Aika yksimielisesti keskusteluissa päädyttiin Continentaliin jotka minäkin sitten ostin. Ja voin suositella edelleenkin.
Minulle myyjä suositteli Aveen vakiotalvirenkaiden sijaan Continentaleja. En muista mikä oli se vakionakki merkiltään. Ei ole isompaa valittamista; kaksi edellistä autoa oli kitkoilla, joten vaikea on verrata.
- onhan se
Mulla on Versossa Continentalin kitkat talvella ja ovat hiljaiset ja mukavat, toistaiseksi pito riittänyt:) Rengastesteihin tms. en ole tutustunut, toivottavasti nämä nyt eivät ole ne kaikkein huonoimmat renkaat.
Taakkatelineet sain 'lahjaksi' automyyjältä, ihan Toyotan omat, niitten päälle sitten Thulen kapea boksi ja tilaa tuli mukavasti lisää. - 12 talvea kitkarenkailla
keskustelut kirjoitti:
Parasta nastarengasta Corollaan hierottiin kovasti viime syksynä/talvena. Aika yksimielisesti keskusteluissa päädyttiin Continentaliin jotka minäkin sitten ostin. Ja voin suositella edelleenkin.
ajaneena en voi muuta kuin ihmetellä niitä fossiileja jotka tuhoavat tiestöä ja ympäristöä nastarenkailla.
- tarvitaan
12 talvea kitkarenkailla kirjoitti:
ajaneena en voi muuta kuin ihmetellä niitä fossiileja jotka tuhoavat tiestöä ja ympäristöä nastarenkailla.
Myös nastarenkaita tarvitaan.
Jos kaikki ajaisivat kitkoilla niin teiden pinnat kiillotuisivat niin ettei kitkoilla pärjäisi. Voit kokeilla ensi talvena kokeilla helsingissä asiaa ajamalla ensin bussi kaistaa ja jarruttaa,jonka jälkeen toistat sen viereisellä kaistalla.
Jos nastat kielletään niin suolausta on lisättävä ja paljon onko se sitten hyvä.
Siis nastarenkeita tarvitaan myös jatkossa, että kitkoilla myös pärjää.
- jepa
En ole parempaa autoa vielä omistanut / ajanut ... LUOTETTAVUUS 100% -ei vikoja niinkuin mitään!!! AJETTAVUUS 100% -vaikka jotkut muuta väittääkin!! MOOTTORIN TEHO 100% -ainakin 1,8
KULUTUS on ainut MIINUS n.8litraa sekalaisessa. vois olla vähemmän mutta onhan auto aika painavakin....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065587Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453703Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4542589Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611620- 871366
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131319Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321293- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511196