Olen näillä näkymin aloittamassa tammikuussa sosiaali- ja terveysalan opinnot. Ajattelin vikana vuonna perehtyä ensihoitoon (C-kortti on jo hakusessa, joten kortti pitäisi olla ensi kuussa taskussa.)
Olisin kysynyt ensihoitajan työvuoroista..
Olen kuullut että ensihoitaja tekee 42h/vko?
Onko se totta..?
Olisin myös kysynyt että kuinka pitkä yksi työvuoro on taukoineen päivineen..?
Jos sinulla on ensihoitajan koulutus ja teet sitä työksesi, niin kertoisitko hieman omista työvuoroistasi viikon ajalta, niin saisin edes jonkinlaisen kuvan..
Ensihoitajan työstä
4
1574
Vastaukset
- ensihoitaja
Palolaitoksen sairaankuljetuksessa tein vuoroja 1vrk töitä, 3 vapaata. eli siis yhden vuoron pituus oli tuo 24h. Aktiivipalvelusta klo 8-16 -ruokalepo (noin tunti) eli tänä aikana tehtiin kaluston huoltoa, koulutusta jne. silloin kun keikkoja ei ollut. Muu aika vapaampaa oleskelua ja keikkojen odottelua.
Toisessa sairaankuljetuksessa ajoin ns.päiväsakua eli työtä oli ma-pe klo 8-16
Ja polilla kun olin töissä tein sellaista kolmivuorotyötä mitä sairaanhoitajat yleensäkin tekevät. - lähihoitaja, ensihoito
niin, oletko aloittamassa amk opinnot ensihoitaja vai lähihoitaja opinnot joissa viimeisenä vuonna suorittaa ensihoidon opintoja? Me lähihoitajat kun emme sitten ole ensihoitajia.
(nimikkeet oikeiksi)
Työvuoroihin tuskin vaikuttaa, riippuu siitä missä aiot töissä olla. Itse teen ambulanssissa töitä päivävuorossa eli ma-pe klo 7-15.30 (miinusta se puolen tunnin ruokatunti)- satu
Eli olen siis aloittamassa lähihoitajan perustutkintoa, mutta vikana vuonna olisi tarkoitus hakea ensihoitajan koulutusohjelmaan..
- lähis/eh
satu kirjoitti:
Eli olen siis aloittamassa lähihoitajan perustutkintoa, mutta vikana vuonna olisi tarkoitus hakea ensihoitajan koulutusohjelmaan..
En halua olla nipo, mutta lähihoitaja joka on suuntautunut ensihoitoon EI ole ensihoitaja! ensihoitaja ei myöskään ole sairaanhoitaja joka on erikoistunut ensihoitoon. VAAN ENSIHOITAJA linja on erikseen ja sieltä valmistuu ensihoitajia!!! he eivät erikoistu mihinkään vaan 4 vuotta koulua painottuu rutkasti ensihoitoon, he saavat myös sairaanhoitajan pätevyyden.
Yleensä lanssissa työskennellään nimikkeellä: Sairaankuljettaja, oltiin sitten vaikka ilman koulutusta! =)
Ja vielä: nykypäivän lähihoitajat jotka ovat suunt. ensihoitoon vastaavat(mukamas...)entisen aikojen lääkintävaksi-sairaankuljettajia, koska niitä EI nykyisin enää valmistu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965