Soneran kestoetuun sitoutumista kannattaa varoa. Jos otat sen, sitoudut samalla vuodeksi Soneran asiakkaaksi! Ei sitten siirrytäkään jonkun toisen operaattorin asiakkaaksi siirtämällä entinen numero mukana.
Vähän ajan kuluttua unohtaa kuitenkin keskittää puhelunsa sunnuntaille - eikä kaikkia tai edes suurinta osaa puheluistaan voi edes sunnuntaihin siirtääkään - ja sitten maksaa yhtä suuria puhelinlaskuja kuin aikaisemminkin.
Entä jos sen vuoden aikana haluatkin vaihtaa operaattoria? Sopimuksesi estää sen.
Tyttäreni onnistui asiakaspalveluun soittamalla - kun oli ensin jonottanut 20 minuuttia - perumaan tekemänsä sopimuksen. Sopimusta tehdessään hän ei ollut huomannut tai ymmärtänyr sitoutuvansa vuodeksi Soneran asiakkaaksi. Samoin yksi hänen kavereistaan ja tämän äiti aikoivat perua sopimuksen, hekään eivät olleet heti huomanneet tuota Soneran vangiksi joutumista.
Niin ja - jotta kenenkään ei tarvitsisi saivarrella tyttäreni mahdollisella hölmöydellä - tiedoksi, että tyttäreni on muutaman L:n ja E:n (pitkä matematiikka täysillä pisteillä) ylioppilas ja aloittamassa lääketieteen opintoja.
varoittaja
18
1982
Vastaukset
- Jassupossu
Heh heh, niillä ylioppilas-arvosanoilla on varmasti jotain merkitystä sopimusten ymmärtämisessä :D
- ei saivartelija
Näköjään lankesit henkilökohtaisuuksiin, mutta et kyennyt kommentoimaan Soneran kestoedun mainosta. Säälittävää!
Ja samanlaisia taitaa löytyy muitakin.
Soneran tarjouksista varoittajan olisi kannattanut jättää tyttäreensä liittyvä teksti pois. Ehkä sitten olis syntynyt oikeaa keskustelua eikä amistasoista vittuilua.
- verkko asentaja
Lääketieteen opinnoillahan on paljon tekemistä käytännön hölmöyden kanssa.. Kestoetu on määräaikainen sopimus 12 kk ajalle ja sillä siisti. Ei sitä ole pakko ottaa. Monet haluavat ja jos nyt ihan rehellinen olen, ihan perus kuluttajalle ei ole sen enempää vaikeaa lukea sopimusta kokonaan ennen allekirjoittamista, kuin päättää mielessään että vaihdanko vuoden aikana liittymää vai en. Mikä siinä nyt on niin hillittömän omistuista että ihan pitä keskustelupalstalla "varoittaa"???
- orppeus
Miksi en käyttäisi hyväkseni 1 euron sunnuntaita kun 5,99 euron kuukausihinnalla saa soittaa 5760 minuuttia, mikä muu operaattori antaa saman edun.
- Ge-Ge
Entäpäs jos jokainen Soneran Kestoetu-sopimuksen ottanut alkaakin soittamaan puhelimella sunnuntaisin 1440 minuutin verran, eli pitää puhelimen auki 24h? Verkko ei kestä moista, kuten ei TeliaSonera Finlandin talouskaan, ja moinen etu pitää lopettaa.
Ilmaista lounasta ei ole edelleenkään olemassa. Joku sen maksaa. Aina. - lexnewx
Ge-Ge kirjoitti:
Entäpäs jos jokainen Soneran Kestoetu-sopimuksen ottanut alkaakin soittamaan puhelimella sunnuntaisin 1440 minuutin verran, eli pitää puhelimen auki 24h? Verkko ei kestä moista, kuten ei TeliaSonera Finlandin talouskaan, ja moinen etu pitää lopettaa.
Ilmaista lounasta ei ole edelleenkään olemassa. Joku sen maksaa. Aina.niiden osalta jotka ovat kirjoittaneet sopimuksen. Sopimushan sitoo molempia osapuolia eikä vain asiakasta. Että siitä vaan tekemään sopimuksia ja soitteleen oikein urakalla nyt se on lähes ilmaista sunnuntaisin.
- joopas joo
"Miksi en käyttäisi hyväkseni 1 euron sunnuntaita kun 5,99 euron kuukausihinnalla saa soittaa 5760 minuuttia"
Kuinkahan moni pystyy keskittämään puhelunsa sunnuntaihin?
On noita halpoja sunnuntaita ollut aikaisemminkin ja ilman pitkäaikaista sopimusta, mutta eipä niitä ainakaan meidän perheessämme ole kovin paljoa voitu hyödyntää. Niitä hoidettavia asioita kun on muinakin päivinä.
Ehkä joku, jonka puhelimen käyttö on pelkkää juoruilua...
- liäkär
Ja mikähän oli pointtisi? Me muut olemme sisälukutaitoisia emmekä tee sopimuksia, joiden sisältöä emme ymmärrä. Tyttäresi kannattaa jättää kuulakärkikynä kotiin, jos ei ymmärrä lukemaansa.
Olen ollut Soneran asiakas kymmenen vuotta eikä minulla ole eikä tule olemaan mitään tarvetta muuttaa operaattoria seuraavan vuoden aikana.
Ikävä kuulla, ettei lääkintähuollon taso nouse vieläkään.- mutta ei sonera
Pelottaa että tuosta nuoresta naisesta tulee vielä jonakin päivänä lääkäri (ehkä).
Mitä jos hän ei ymmärrä mitään lukemaansa koko opiskelun ajan mutta silti pääsee lääkäriksi? Siinä voi kuulkaa olla jonkun henki vaarassa!
- ha ha
Tyttärelläsi on varmaankin luki häriö
- tuo lukihäiriö
Jos tyhmäkin äänensä vaientais...
- päivä.
Soneran liittymät maksavat eniten ja siinä ei yksi sunnuntain etupäivä auta.
- Hartza77
on aika monta vuoden aikana, ja ei minua haittaa vaikka pari senttiä enemmän maksaisin puheluistani. Laatu, verkko ja palvelut ovat niitä asioita, jotka vaakakupissa painaa huomattavasti enemmän.
- Matiainen
Minulla on vain 7 äly, mutta olen silti lukenut ja jopa ymmärtänyt sopimuksen.
- ei saivartelija
Näköjään nyt saa olla tarkkana tuollaistenkin tarjousten kanssa. Aikaisemmin ei operaattoreilla tuollaisia kontrahteja ollut. Ei ihme, jos hätäisesti tarjouksen luettuaan menee lankaan. Onneksi tyttäresi pystyi perumaan sopimuksen.
Ei siinä ole mitään ihmeempää varomista. Tarjous koskee 1 euron sunnuntaipuheluja.
Sitä ei kannata ottaa, jos
- aikoo hetimmiten vaihtaa operaattoria,
- ei yleensäkään soita sunnuntaisin,
- ei vähän ajan kuluttua muista, mitä on sopinut.
Meitä on monia, joilla liittymä on ollut vuosia. Miksei pitäisi vielä vuoden, jos vanha asiakaskin alkaa saada joitain etuja?- sitoutunut
Meilläkin ollut jo 4 vuotta Soneran laajakaista ja kaikkien kännyt Soneralla, ja ollaan tyytyväisiä. Miks ei vois sitoutua vielä vuosi kerrallaan?
Sonera palkitsee "vanhoja" asiakkaitaan. Nytkin tulee valitsemani lehti ilmaiseksi. Lasku tuli tänään ja laajakaistan hintaa laskettu "yllättäen", vaikka nopeus on sama.Joskus ei otettu ollenkaan maksua, ku kuulemma sähköposti tökkiny(en ollu kyll ees huomannu)
Kuuluvuus paras kaikkialle, ja euron puhelut keskitän sunnuntaille. Tekstiviestit ilmaisia(netissä kirjotettuna)mukavampaakin!
Ainoa ilmainen asiakaspalvelu, missä etukäteen ilm. kauanko jonotusaika. Jos on pitkä.. soitan myöhemmin uudestaan. Muutenkin palvelut ja neuvonta ensiluokkaista! - 10,0
sitoutunut kirjoitti:
Meilläkin ollut jo 4 vuotta Soneran laajakaista ja kaikkien kännyt Soneralla, ja ollaan tyytyväisiä. Miks ei vois sitoutua vielä vuosi kerrallaan?
Sonera palkitsee "vanhoja" asiakkaitaan. Nytkin tulee valitsemani lehti ilmaiseksi. Lasku tuli tänään ja laajakaistan hintaa laskettu "yllättäen", vaikka nopeus on sama.Joskus ei otettu ollenkaan maksua, ku kuulemma sähköposti tökkiny(en ollu kyll ees huomannu)
Kuuluvuus paras kaikkialle, ja euron puhelut keskitän sunnuntaille. Tekstiviestit ilmaisia(netissä kirjotettuna)mukavampaakin!
Ainoa ilmainen asiakaspalvelu, missä etukäteen ilm. kauanko jonotusaika. Jos on pitkä.. soitan myöhemmin uudestaan. Muutenkin palvelut ja neuvonta ensiluokkaista!Soneralle täysi 10 (kymppi) palveluistaan, mutta 10 :aa ei ansaiste mikään operaattori.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 435714
- 445253
- 483678
- 133633
- 313106
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise883073- 532812
- 562683
- 532330
- 381804