APUA KAIVATAAN!!

apua

Olisi upeaa jos joku osaisi vastata kysymykseeni. Olen lähdössä Pariisiin ja tarkoitus olisi liikkua viikon ajan julkisilla, metrolla ja RER:lla. Tässä kysymys:

Mitä eroa on Carte Orangella ja Paris Visite cardilla? Oon ihan pihalla :)

2

524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Krisse

Carte Orange on voimassa maanantaista sunnuntaihin (voimassaolo päättyy aina sunnuntaina ja Carte Orange on ostettava viimeistään keskiviikkona). Paris Visite mistä tahansa viikonpäivästä niin monta päivää kuin mille ajalle olet sen ostanut. Lisäksi Carte Orangeen tarvitsee passikuvan, Paris Visiteen ei. Passikuva-automaatteja on useilla metroasemilla tai sitten voit ottaa kuvan mukaan jo Suomesta lähtiessä. Lisäksi Paris Visitellä saa alennuksia esim. Seinen risteilystä, Oopperaan tutustumisesta, joistakin museoista jne. Tulin sunnuntaina Pariista ja käytössä oli tuo Paris Visite. Viime kesän reissulla käytin Carte Orangea. Jos olet matkalla Versaillesiin tai lentokentältä RER-junalla keskustaan, niin valitse Paris Visite ja vyöhykkeet 1-5. Kentältä pääsee keskustaan myös Roissybussilla. Ajaa vanhan oopperan edustalle, josta voi jatkaa metrolla tai kävellen, mikäli hotelli on lähellä. Molemmat kortit ovat hyviä, mutta riippuu vähän matkan suunnitelmista ja ajankohdasta, että kumpi kannattaa ostaa.

• Sama suunta

Yksi aika iso ero on myös hinta - riippuen tietysti kuinka kauan olet, ja mihin aikaan viikosta tulet.

Tuo aiempi vastaus oli noiden zonejen osalta (ja muutenkin) tosi hyvä. Hinnat zonet 1-5:

Carte orange (ma-su): 30,90 euroa
        Paris Visite 3 päivää: 37,35 euroa
        Paris Visite 5 pv: 45,70 euroa

Tiedot löytyvät http://www.ratp.fr/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      904
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 55
      725
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      43
      694
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      654
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      44
      640
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      570
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38