APUA KAIVATAAN!!

apua

Olisi upeaa jos joku osaisi vastata kysymykseeni. Olen lähdössä Pariisiin ja tarkoitus olisi liikkua viikon ajan julkisilla, metrolla ja RER:lla. Tässä kysymys:

Mitä eroa on Carte Orangella ja Paris Visite cardilla? Oon ihan pihalla :)

2

501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Krisse

Carte Orange on voimassa maanantaista sunnuntaihin (voimassaolo päättyy aina sunnuntaina ja Carte Orange on ostettava viimeistään keskiviikkona). Paris Visite mistä tahansa viikonpäivästä niin monta päivää kuin mille ajalle olet sen ostanut. Lisäksi Carte Orangeen tarvitsee passikuvan, Paris Visiteen ei. Passikuva-automaatteja on useilla metroasemilla tai sitten voit ottaa kuvan mukaan jo Suomesta lähtiessä. Lisäksi Paris Visitellä saa alennuksia esim. Seinen risteilystä, Oopperaan tutustumisesta, joistakin museoista jne. Tulin sunnuntaina Pariista ja käytössä oli tuo Paris Visite. Viime kesän reissulla käytin Carte Orangea. Jos olet matkalla Versaillesiin tai lentokentältä RER-junalla keskustaan, niin valitse Paris Visite ja vyöhykkeet 1-5. Kentältä pääsee keskustaan myös Roissybussilla. Ajaa vanhan oopperan edustalle, josta voi jatkaa metrolla tai kävellen, mikäli hotelli on lähellä. Molemmat kortit ovat hyviä, mutta riippuu vähän matkan suunnitelmista ja ajankohdasta, että kumpi kannattaa ostaa.

• Sama suunta

Yksi aika iso ero on myös hinta - riippuen tietysti kuinka kauan olet, ja mihin aikaan viikosta tulet.

Tuo aiempi vastaus oli noiden zonejen osalta (ja muutenkin) tosi hyvä. Hinnat zonet 1-5:

Carte orange (ma-su): 30,90 euroa
        Paris Visite 3 päivää: 37,35 euroa
        Paris Visite 5 pv: 45,70 euroa

Tiedot löytyvät http://www.ratp.fr/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1662
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1488
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      901
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      859
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      811
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      786
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      738
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      728
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      720
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      700
    Aihe