samira?

äityli

onko paha nimi lapselle? Esikoisemme on tyttö, ja hänelle ajattelimme tätä nimeä. Jos seuraava lapsi olisi poika, hänestä tulisi samuel. :)

22

3877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta

      Tiedän yhden Samiran, ensin luulin, että hän on Aasialainen tai vanhemmat ovat, mutta ihan vaalea suomalainen tyttö. Kiva nimi, mutta voi antaa väärän ensivaikutelman, pelkkä nimen kuuleminen siis.

      • Anonyymi

        Narimas on pojalle sopiva nimi.

        Narisisi kauniisti kalvoon.


    • ...

      Kaunis nimi. Tiedän minäkin yhden Samiran (ei suomalainen), mutta helppo sanoa meillekin!!

      • on.....

        afrikkalainen nimi, meilläkin se kävi mielessä mutta tulikin poika...mies siis afrikkalainen.


    • Tapiiri

      arabialainen, kaunis kylläkin.

      • Gohar

        niin,on arabialaista alkuperää ja persiassakin yleinen nimi ja tarkoittaa "vehnän vaaleaa ihoa" ja sellaista...hummm,mikä olisi hyvä sana...Omanarvontuntoista :) Tooooosi kaunis nimi!


    • Kannattaa miettia.

      ..etta lasta luullaan arabiksi:)? Samira on niin tyypillinen ja kovin yleinen arabinimi, etta pelkan etunimen kuullessaan jokainen mieltaa tyton ainakin osittain arabiksi. Tanapaivana ei ehka paras valinta... Kaunis, naisellisen kuuloinen nimi muuten, kuten monet arabinimet. Hunnun takaa kuitenkin...;)

      • äityli

        kiitoksia paljon mielipiteistänne ja muutenkin... En tiennyt Samiran olevan yleinen arabialainen nimi. Mietimme siis vielä. :)


      • aikku
        äityli kirjoitti:

        kiitoksia paljon mielipiteistänne ja muutenkin... En tiennyt Samiran olevan yleinen arabialainen nimi. Mietimme siis vielä. :)

        tunnen miehen jonka nimi on Samir, ei suomalainen hänkään..


      • tollotar77
        aikku kirjoitti:

        tunnen miehen jonka nimi on Samir, ei suomalainen hänkään..

        ...yhden Samiran kun olin pieni. Hänelle oli tuo nimi annettu 70-luvun lopussa tai 80-luvun alussa, en nyt muista tarkkaan, ja hän oli siis täysin suomalainen! Muistan ettei kukaan ihmetellyt Samira-nimeä kun se oli niin helppo lausua. Ainoa mikä aiheutti sekaannusta, oli että meille lapsille kerrottiin että tähän pihapiiriin tulee vierailemaan "Santtu". Olimme sitten ihmeissämme kun Santtu ei ollutkaan poika, vaan tyttö oikealta nimeltään nimeltä Samira, mutta eipä se menoa haitannut!

        Samira on oikein kiva nimi :)


      • kadija
        tollotar77 kirjoitti:

        ...yhden Samiran kun olin pieni. Hänelle oli tuo nimi annettu 70-luvun lopussa tai 80-luvun alussa, en nyt muista tarkkaan, ja hän oli siis täysin suomalainen! Muistan ettei kukaan ihmetellyt Samira-nimeä kun se oli niin helppo lausua. Ainoa mikä aiheutti sekaannusta, oli että meille lapsille kerrottiin että tähän pihapiiriin tulee vierailemaan "Santtu". Olimme sitten ihmeissämme kun Santtu ei ollutkaan poika, vaan tyttö oikealta nimeltään nimeltä Samira, mutta eipä se menoa haitannut!

        Samira on oikein kiva nimi :)

        20-30 vuotta sitten ei suomalaisessa pihapiirissa varmaan kukaan ihmetellyt sinansa hyvin kotimaiseen suuhun sattuvaa Samiraa. Arabinimet ovat tanapaivana jatkuvasti tapetilla, ja yleensa uutiset eivat ole hyvia -mielikuvat muuttuvat. Vahvasti arabialaiselta kuulostava nimi herattaa varmasti enemman ennakkoluuloja kuin "silloin ennen".

        Syntyperaltaan egyptilainen ystavani harmittelee, etta tyonantajat nahdessaan hanen nimensa CV:ssa valittomasti nostavat karvat pystyyn...


      • mä tääl
        tollotar77 kirjoitti:

        ...yhden Samiran kun olin pieni. Hänelle oli tuo nimi annettu 70-luvun lopussa tai 80-luvun alussa, en nyt muista tarkkaan, ja hän oli siis täysin suomalainen! Muistan ettei kukaan ihmetellyt Samira-nimeä kun se oli niin helppo lausua. Ainoa mikä aiheutti sekaannusta, oli että meille lapsille kerrottiin että tähän pihapiiriin tulee vierailemaan "Santtu". Olimme sitten ihmeissämme kun Santtu ei ollutkaan poika, vaan tyttö oikealta nimeltään nimeltä Samira, mutta eipä se menoa haitannut!

        Samira on oikein kiva nimi :)

        sami vois olla lempinimi vai mitä?


    • arabityttö

      Samira on tosiaankin arabialainen nimi ja tarkoittaa arabiaksi hyvää seuraa, pojalle on nimi Samir jolla on myös sama käännös. Nimiä sekotellaan nykyään hyvinkin paljon, ihmiset antavat lapselle nimeksi sen mikä hyvältä kuulostaa. Ne joilla on jotain pelkoja siitä että lasta luultaisiin arabiksi niin antakaa vaikka liisa tai maija niin lapsi on varmasti supisuomalainen... itse en kyllä antaisi lapsilleni suomalaisia nimiä kun niin paljon kauniimpia löytyy muualta!!

    • sami<33333

      Ihana kuulla että nimi on kaunis, tämä on oma nimeni 8))

    • Primrose

      Samira on yleinen islamilaisessa maailmassa. Suomessakin on 365 tyttöä saanut sen nimekseen. Jotenkin oudolta se tuntuu ei-islamilaisen nimenä.

    • ----

      Entäs Sarina tai Sabrina?

    • samiira

      Samira on hyvä nimi= sami :)

    • NimiNimi

      En laittaisi suomalaislapselle -molemmat vanhemmat suomalaisia?? - näin ählyhenkistä nimeä.
      Täällä ehdotetut Sarina/ Sabrina/ Siina/ Susanna/Sariella.

    • !!

      Samira ei ole suomalainen nimi (arabinimi). Samuel on suomalainen ja kansainvälinen nimi.

      Sarlotta
      Saana
      Saaga
      Selina

    • Tarmo Tapiiri

      Opel Zafira
      Lada Samara
      Lady Lasol
      Vati Pää
      Höttö Pää

    • Anonyymi

      Täällä yks supisuomalainen Samira 💁 sopivasti vielä tummat hiukset ja silmät 😁 ikinä ei oo vaikuttanu esim.työpaikan saantiin tai muuhunkaan, että olis luultu ulkomaisella.

    • Anonyymi

      Täällä myös yks kaikin puolin Supi suomalainen Samira tummilla hiuksilla ja silmillä,eipä oo nimi ikinä vaikuttanu työn saantiin tai muuhunkaan 😁 pakkaa sekoittaa lisää vielä Ruotsalainen sukunimi 😂

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe