Mikä olisi paras maaliruisku kompura yhdistelmä
1/35 ja 1/72 sotilaskaluston maalaukseen??
Eli vehje jolla saisi isot alueet peittoon
ja pystyisi myös maalaamaan ohutta viivaa...
"Airbrush"
Maaliruisku
3
1272
Vastaukset
- VanSlooten
Ite oon käyttäny maaliruiskun kompurana auton rengasta... venttiilistä liittimellä letku kiinni ruiskuun, toimii hemmetin hyvin! :D
- diver_
Itse ostin 2v sitten paikallisesta halpahallista "Bilteman" kompuran ja siihen ruiskun. Letkun kävin kumikaupasta, polttoaineletkua 3 metriä. Tänä kesänä asensin pakettiin paineensäätimen ja vielä veden erotinkin puuttuu.
Olen tullut siihen tulokseen ettei 50e ruiskulla juuri tee mitään. Saahan sillä tehtyä alueita kun emal maalin sekoitus suhhde on hyvä puhdistetulla bensalla, mitä saa ryöstöhintaan apteekista.
Ruiskumaalit taasen maksaa jo valmiiksi huomattavasti enemmän.
Siskoni hankki juuri ammattikäyttöön ihonmaalaukseen kompuraruiskupaketin ja hintaa oli reilu 1000e joten harrastevehkeestä 50 30 150 kuulostaa pahalta mut onpahan sitten hyvä. Eli hinta kompuralta, paineensäädin vedenpoisto ja ruisku hässäkältä. Jotkut kertovat että pitää olla säiliö ja toiset siitä että jos säiliä on niin tulee paine-eroja. Pane-eron säiliössä (säiliössä oleva ilmanpaine laskee kun sieltä otetaan ilmaa -> virtaus muuttuu > sumu erilainen) eli jos laittaa paineensäätimen painesäiliön jälkeen (kuten pitäisikin olla) niin eihän silloin porrasta pitäisi olla ja ilmaa tulisi aina riittävästi. Mäntäkompurassa (50e Biltema) on se ongelma, että männän alasmenovaiheessa painelaskee ja puristuksessa tulee paineisku ja ilmanvirtaus ei ole planeaarinen.
Toisena harrastuksena itselläni on urheilusukellus jonka varustuksella saisi tarvittavan ilmamäärän aina aikaan. tuskin 2x10x200bar = 4000 litraa ilmaa yhdessä illassa kuluu loppuun.
Tietty ilmanvirtauskysymys on askarruttava, millaisen virtauksen mikin viivaleveys tarvitsee..
Edellisessä Mallix lehdesä oli btw. ruiskun putsausohje, kannattaa pistää talteen.- nimenomaan
on tarkoitettu paineen tasaukseen, tietenkin painesäädin laitetaan säiliön jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192695Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701111Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2141098- 401015
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38941- 5928
- 36906
- 47904
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123873Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36827