Osaisikohan joku suositella pian 5-vuotta täyttävälle Turusta tai lähiseudulta mukavaa tallia, jossa aloittaa harrastus? Ei siis aikaisempaa kokemusta ratsastamisesta.
Onko Turun seudulla talleja, joissa olisi lapsille omia ryhmiä vai aloitetaanko vain normaaleilla alkeistunneilla taluttajan kanssa?
Lapsi ja ratsastus Turussa?
6
1015
Vastaukset
- hirnauskis
Puhelinluetteloa selaamalla todennäköisesti löydät talleja, joihin soittamalla saat lisätietoja. SRL:n (Suomen ratsastajain liiton) sivuilta löydät hyväksytyt ratsastuskoulut ja harrastetallit (eli eivät ole ns. "villejä talleja", vaan noudattavat tiettyjä ehtoja toiminnassaan), osoite: http://www.ratsastus.fi/index.php?mid=93
Henkilökohtaisesti olen kuitenkin sitä mieltä, että hyvin voi harrastaa "hyväksymättömälläkin" tallilla; käy pari kertaa ja katsoo minkälaista on opetuksen laatu ja eläinten/ihmisten olot. Itse kävin monta vuotta (paljon halvemmalla kuin SRL:n koulut)ja viihdyin hyvin. Näillä talleilla usein pääsee puuhaamaan enemmän hevosten kanssa, mutta miinuspuolia on sellaisia kuten maneesin puuttuminen jne.
5-vuotias varmaan ainakin SRL:n talleilla pääsee lasten alkeisryhmään, muilla talleilla saattaa olla sekaryhmässä tai lapsiryhmässä sen mukaan, miten talleilla on poneja ja minkälaiset ryhmäkoot ovat. Onnea etsintöihin! - viestiin
ja sen lisäksi vielä vihjaan, että etenkin niitä rekisteröimättömiä talleja voi käydä kyselemässä asianharrastajien sivuilta, katso keskustelupalstat esim. www.ratsastus.net ja www.hevostalli.net.
- jees
Piikkiössä on yksi ihana vuonohevostalli, oon käyny kerran siellä on ihania hevosia ja tosi kivat tyypit, en tiiä kyllä ratsastamisesta paljon mutta oon käyny eri talleilla ja tää oli paras. Lasketaanko tää mainostamiseksi.. toivottavasti ei..:(
- auts
Nuorten tyttöjen kuolinsyy numero yksi.
- Minä vaan...
En tiedä yhtään tallia, missä ratsastusta ei aloiteta taluttajan kanssa. Kun ratsastaja on edennyt "talutus-vaiheesta" hän saa ratsastaa ilman taluttajaa. Sitten hän siirtyy laukka tunnille jne. Talleja voit etsia osoitteesta www.hevostalli.net Itse asun Turussa, ja ratsastan kaarinassa Keiramon tallilla, joka on hyvä, ja osaavia opettajia on!
- NoriBlack
Kotimäen ponitallillakin lienee vielä tunteja? Ei Turussa mutta lähellä :)
http://kauppa.konitori.fi/lapsille/kypärät ja turvaliivit/Nori-Black
tuossa lapsille ihana kypärä jolla pitkä käyttöikä!
Keskustelemassa voi käydä myös www.konitori.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999