Keltinmäki

ulkopaikkakuntalainen

Millainen alue Keltinmäki on?
Keskustaan noin 4 km ilmeisesti. Onko alue pelkkiä opiskelijakämppiä vai myös muuta asutusta? Lenkkimaastoja? Bussiyhteys keskustaan? (paljonko muuten maksaa opiskelijoiden kk-lippu bussiin?)

Olen kiitollinen Keltinmäessä asuneilta tai vierailleilta tulleista kommenteista.

27

4634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asukas

      Olen asunut jo 10 vuotta keltinmäessä ja
      Onhan täällä opiskelija-asontojakin muttei ihmeellisen paljon.
      lenkkimaastoista: 1200metrin pururata ja jalkapallo kenttä(tosi iso)sijaitsee kauppojen vieressä heti lammen ympärillä.
      kerrostaloja lähinnä keltinmäestä löytyy on kyllä vähän omakotitalojakin.
      bussilippu taisi olla aika kallis oliskohan ollut 40 matkaa 4o euroa. busseja menee mm. keskustaan tosi hyvin nytten koulujen alettua varsinkin.

      http://www.jyvaskylanseutu.fi/sivu.php/jyvaskyla/jyvaskyla_keltinmaki

    • jamppa

      kannattaa muuttaa kuokkalaan jos olet musta jos vaalea niin keltinmäkeen siinä tärkeimmät keltinmäessäkin mamuja mut enimmäkseen majoissaan terroristin näköisiä on myös muutama rädepäitä muutama huumesälli hortoilee ja kaupan edessä muutama terminaattori purkaa paahaaoloansa puhelin/bussipysäkkiin särkemällä lasit tietenkin muutamia rallikuskia toyota viiksillä varustettuja
      sitten romaaneja oletko kuullut sellaisista veikeitä otuksia heh en kerro yllätys sinulle ai niin pari kolme rasistia löytyy.odotas joku unohtu ei tuu nyt mieleen ai niin kaiken synnin keskellä on kirkko siellä kannattaa käydä vähän voimia hakemassa ainoa hyvä asia keltinmäessä.

    • poliisi

      paikka ja yksi pahimmista viikonloppuisin, tappojakin tehdään tuon tuostakin...en itse muuttaisi ainakaan

      • isiilop

        Eipä pidä levottomuus paikkaansa nykyaikana. Kerropa milloin keltinmäessä on viimeksi tehty henkirikos?


        ex-keltinmäkeläinen


    • tyytyväinen

      itse olen asunut Keltinmäessä nyt 2 vuotta enkä ole havainnut ongelmia! Useat haukkuvat paikkaa ja tottahan se on, että poliisiauto vierailee siellä melko usein, mutta missäpä ei nykyisin! (ellei ole joku rikkaiden asuinalue) Mielestäni rauhallisuus riippuu siitä millaisessa talossa/taloyhtiössö asuu. "Oma vuokrakämmpäni" sijaitsee rauhallisessa talossa eikä siinä ole ollut minkäänlaisia ongelmia!! Myönnettäköön, että kerran on autosta varastettu soitin, mutta sekin johtui omasta huolimattomuudesta...

      • Ai jätitkö oven auki


    • ja surkea

      älä mene sinne

    • Marjaana

      Opiskelijoille on omia kerrostaloja, ne luonnollisesti täynnä opiskelijoita. Muuten on paljon lapsiperheitä.

      Bussilla pääsee keskustaan hyvin, fillarillakin taittuu matka nopsaan jos ei ole isoja kantamuksia.

      Tuttavia asuu eri puolilla, parilla omakotitalo. Kaikki tuntuvat viihtyvän, varsinkin nyt kun siellä on niin paljon kauppoja ym. lähellä.

    • lime

      Itse keltinmäessä koko elämäni ajan asuneena voin sanoa että on ihan kiva paikka. En ole ikinä pelännyt täällä. Opiskelijakämppiä on jonkun verran, mutta lähinnä ihan tavallisia kerrostaloja. Onhan täällä joitain juoppoja, mutta ne eivät ole olleet ainakaan minulle missään vaiheessa ongelmaksi. Sen vain sanon että keltinmäessä en muuttaisi haperontielle, täynnä ihme porukkaa..
      Kauppa on ihan lähellä ja kirjasto ja hammaslääkärikin löytyy.. Lenkillä voi käydä Kotalammen pururadalla puistomaisemissa. Keskustaan on n.3km. Pyörällä pääsee myös kätevästi, tosin keltimäki on mäen päällä, että tulit mistä suunnasta hyvänsä joudut kiipeämään mäelle..:P Bussiyhteydet ovat hyvät, kulkee 3 kertaa tunnissa. 30 päivän bussikortti maksaa 45,50€ ja opiskelijoiden 40 matkan kortti 40€.
      Siinä vähän infoa keltinmäestä..

      • kuin ennen muinoin

        Asuin 19 vuotta keltinmäessä ja koskaan ei tarvinut pelätä. Onhan sielläkin ne pimeät puolensa (esim haperontie osittain), mutta niin on kaikkialla muuallakin.

        Kämpät edullisia 70-luvulla suurimmaks osaks rakennettuja, mutta kyllä niissä elää. Palvelut löytyy läheltä, mutta huonona puolena oli ainakin mun aikaan, ettei yöllä menny busseja, vaan mittari oli otettava, jos yöbaareissa kierti...


      • haperontiellä
        kuin ennen muinoin kirjoitti:

        Asuin 19 vuotta keltinmäessä ja koskaan ei tarvinut pelätä. Onhan sielläkin ne pimeät puolensa (esim haperontie osittain), mutta niin on kaikkialla muuallakin.

        Kämpät edullisia 70-luvulla suurimmaks osaks rakennettuja, mutta kyllä niissä elää. Palvelut löytyy läheltä, mutta huonona puolena oli ainakin mun aikaan, ettei yöllä menny busseja, vaan mittari oli otettava, jos yöbaareissa kierti...

        Mikä siitä Haperontiestä tekee niin pahan kadun? Olen käsittänyt, että siellä on paljon omistusasuntoja eikä kaupungin vuokrataloja.


      • pelkuri
        haperontiellä kirjoitti:

        Mikä siitä Haperontiestä tekee niin pahan kadun? Olen käsittänyt, että siellä on paljon omistusasuntoja eikä kaupungin vuokrataloja.

        Siellä asuu ainakin yksi romaniperhe - HORROR HORROR! Ja on kaupungin vuokra-asuntoja. Ei siinäkään tiessä ole mitään vikaa. Lohikoski on spurgujen asuinalue.


      • Lohikoski
        pelkuri kirjoitti:

        Siellä asuu ainakin yksi romaniperhe - HORROR HORROR! Ja on kaupungin vuokra-asuntoja. Ei siinäkään tiessä ole mitään vikaa. Lohikoski on spurgujen asuinalue.

        Taisin jostakin lukea että Lohikoski on kaupungin tilastoissa Keskustan 40100 alueen ohella kaikista hyvätuloisin ja kalleimpia alueita. Lohikoskella on melkein pelkkiä omakotitaloja. Jos niissä spurgut asuu niin sossun tuissa on paljon leikkaamisen varaa.


      • deeku kuja
        haperontiellä kirjoitti:

        Mikä siitä Haperontiestä tekee niin pahan kadun? Olen käsittänyt, että siellä on paljon omistusasuntoja eikä kaupungin vuokrataloja.

        muutama asukas pitäisi siirtää mannilaan sinne pitäisi rakentaa vuokrataloja ja muutama huume sälli sinne asumaan mannila kapitalisti sikojen asuin keskus milloin tulee aidat sinne että ei tavallinen ihminen eksy sinne mannilasta pakolais keskus.


      • jos keltimäestä
        deeku kuja kirjoitti:

        muutama asukas pitäisi siirtää mannilaan sinne pitäisi rakentaa vuokrataloja ja muutama huume sälli sinne asumaan mannila kapitalisti sikojen asuin keskus milloin tulee aidat sinne että ei tavallinen ihminen eksy sinne mannilasta pakolais keskus.

        tottakai mannilalaisten on aidat ja suojelukoirat laitettava, tonttiensa ja asuntojen suojaksi jos sinne rupeaa keltimäestä porukkaa tulemaan tai käymään. onneksi ei kuitenkaan aivan heti heitä siellä asumassa näe.


      • kuin ennen muinoin kirjoitti:

        Asuin 19 vuotta keltinmäessä ja koskaan ei tarvinut pelätä. Onhan sielläkin ne pimeät puolensa (esim haperontie osittain), mutta niin on kaikkialla muuallakin.

        Kämpät edullisia 70-luvulla suurimmaks osaks rakennettuja, mutta kyllä niissä elää. Palvelut löytyy läheltä, mutta huonona puolena oli ainakin mun aikaan, ettei yöllä menny busseja, vaan mittari oli otettava, jos yöbaareissa kierti...

        Haperontie 6-8 oli ihan ok

        JVA:n yksiössä olen siellä asunut. Halpa yksiö


    • pömpöntsipöm

      8 vuotta olen asunut omistusasunnossa, vähän oli ennakkoluuloja aluksi kun muutin, osottautui turhiksi. Ihan tavallisia ihmisiä ja seassa muutama selvästi laitatien kulkija, joita näkee lähinnä joskus kaupan pihassa (mutta missäpä ei nykyään olisi). Rauhallista on, ei ainakaan ole meillläpäin ääniä ollut haitaksi asti koskaan. Ilmeisesti haperontiellä on jotain kaupungin kämppiä, missä majailee sellaista epämääräisempää porukkaa, mutta itselle ei ole koskaan ollut kenestäkään mitään haittaa eikä ole tarvinnut pelätä. Kivan matkan päässä kaupungista ja hyvät kulkuyhteydet, palvelut löytyy läheltä. Ei ole siis huonoa sanottavaa :)

    • Kujakissat

      Ihan hyvä paikkahan täällä. Pupuhuhta ja Säykki ankeimmat jossa asunut joitakin vuosia.Keltinmäessä ei näe iltakymmenen aikaan ja jälkeen muita kuin lenkkeilijöitä ja kaupassa kävijöitä ,Eikä vuokraasuntoja ole kuin jokunen haperintiellä ja helokantiellä. Opiskelija asunnot on yksityistetty reilu vuosi sitten kaikki. Haperotiellä ei asu pelottavia ihmisiä! Olen sielläkin pyörinyt useita vuosia kylässä ja ei koskaaan aksonia ...missäpä ei jokunen alkkis eläisi? Täällä on oikeesti hiljaista kuin huopatossutehtaalla ,,,kiva nähdä ihmisiä raitilla kun liikkuu,hyvät palvelut,hyvä baari,ruokaa,biljardia ja karaokea viikonlopulla ja muutenkin porukka aina juttelee kun näkee tuolla. Asuipa missä tahansa,,,älä puhu mitä kuulet ,,,huolehtia omista asioistaan eikä sotkeennu ihmisten asioihin,,sillä pärjää missä vaan .MUUTA VAAN TÄNNE! Ainoa asia mistä annan varoituksen sanan-ns ässämäessä ajaa jotkut autolla joskus yöaikaan rallia luvatta,kannattaa olla silmät ja korvat auki...eilen yöllä joku ajoi kovaa vauhtia ylös ja onneksi ehdin alta pois...mistään muusta en vihjaile varoituksia,täällä on luonto ja palvelut lähellä,ei tunne yksinäiseksi koskaan oloaan kun sosiaalisesti vilkasta kuitenkin,,,,jess!

    • omaauto

      Jos ei ole omaa autoo, niin ei hyvä paikka. Kamalan mäen päällä. Ja noita palveluitakin on vähennetty noista v.2005 kijoituksista, ei siellä enää taida olla edes pankkiautomaattia. Yks kallis elintarvikeliike vaan.

      • Byöräilijä

        On pankkiautomaatti, kauppoja 2 kpl (Sale ja K-market).
        Baari on mennyt pilalle omistajan vaihduttua turkkilaiseksi, siitä tuli bizzeria.
        Kotalammella on hieno jalkapallokenttä keinonurmella.
        Erinomaiset hiihtomaastot talvisin (ladun majan reitistöt)


      • Anonyymi
        Byöräilijä kirjoitti:

        On pankkiautomaatti, kauppoja 2 kpl (Sale ja K-market).
        Baari on mennyt pilalle omistajan vaihduttua turkkilaiseksi, siitä tuli bizzeria.
        Kotalammella on hieno jalkapallokenttä keinonurmella.
        Erinomaiset hiihtomaastot talvisin (ladun majan reitistöt)

        Oman kokemukseni mukaan Keltinmäen Salessa TYLYJÄ myyjiä. Outo ilmapiiiri. Siellä kuulemani mukaan kauppias on vaihtunut. Ei varmaan tule enää jatkossa käytyä ollenkaan.


      • Byöräilijä kirjoitti:

        On pankkiautomaatti, kauppoja 2 kpl (Sale ja K-market).
        Baari on mennyt pilalle omistajan vaihduttua turkkilaiseksi, siitä tuli bizzeria.
        Kotalammella on hieno jalkapallokenttä keinonurmella.
        Erinomaiset hiihtomaastot talvisin (ladun majan reitistöt)

        pizzeriahan on hyvä juttu

        ei missään tarvitsisi baareja olla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman kokemukseni mukaan Keltinmäen Salessa TYLYJÄ myyjiä. Outo ilmapiiiri. Siellä kuulemani mukaan kauppias on vaihtunut. Ei varmaan tule enää jatkossa käytyä ollenkaan.

        Vaihtuu paljn henkilökunta-jos tylyä palvelua saa,ilmoita salen kauppiaalle palaute!LOPPUU KASSATYTTÖJNE kiukuttelet asiakkaille,on siellä nuo mieskassat kohteliaita,ja pari naiskassaa,,,


    • Anonyymi

      Onko Keltinemäen tie 12 ongelma naapurusto,koska siinä vaihtuu tiheään asukkaat? Usein kaksioita vuokralla samoissa huoneistossa,mahtaa olla ikävät asukkaat.

      • Anonyymi

        Täällä 10v. Asunut joka asuu tossa Salen lähellä 12-talossa. Myyjät vaihtuu tosi tiheästi Salessa, mikä on kovin outoa. Tuntuu että osa tekee vain 2 tunnin vuoroa ym. Itellä omistusasunto ja aika hyvin pärjännyt mutta alla omaa näkemystä, tästä saa 30-40v. Tänne harkitsevat tietoa.

        Aika paljon on ulkomaalaisia, määrä Keltinmäessä itse asiassa Ukrainan tilanteen myötä kasvanut mutta niitä oli enemmän jo ennen sotaa eli vrt. 2012.

        Salen lähistö itseasiassa on aika hankala välillä ja useat kirjoittajat eivät siis näe pihalle kuten minä. Usein aikuisten miesten ja naisten huutoa. Tupakointia, olutta, myös päihteidenkäyttäjien näköistä porukkaa ym. Huono-osaista.

        On opiskelijaa ja eläkeläistä ja on omakotitalot mutta Keltinmäentie ainakin hieman enemmän on täyttynyt syrjäytyneillä. Alue on tilastoissa Jyväskylän köyhimmistä ja sen näkee.

        Vuosien saatossa huomannut että ns. Laatua jos haluaa ympäristöön ja ns. Parempiin ja rikkaampiin ihmisiin niin muuttaa kauemmas.

        Alueella on oma kuppikuntansa, osa hyvinkin näkyvillä joka päivä jutustelemassa taloyhtiöiden pihalla, joskus ärsyttää huono ääneneristys kun porukka ramppaa eestaas. Harmittaa Keltinmäen Keitaan tilanne. Siellä olisi tervetulleita myös nuoremmat ihmiset nykyisten 60-80v pitkään Keltinmäessä asuneiden lisäksi. Alueelta on vaikea löytää ns. Kavereita. Esim. Nuo jotka muuttaa 12-taloon niin tulevat usein huonoista oloista ja elämänhallinta kateissa.

        Pitkään asuneena tässä väkisin alkoi omakin terveys reistailemaan. Sisäänpäin kääntynyt vakioasukaskunta, alueen levottomuus/rappio, ei tarpeeksi 30-40v. Mahdollisia kavereita ja tiuhaan vaihtuvat vuokralaiset tekevät alueesta paljon huonomman mitä se oli. Täytyy muistaa että talot ja Keidas tuli 70-luvulla ja siitä alkaa olla 50v aikaa joten seudun kokee kotoisaksi eniten juuri yli 50 vuotiaat.

        Jännää miten alue muuttuu. Keitaalle pitäisi saada sitä nuorempaa väkeä, alue kaipaisi uudistuksia ja tapahtumia myös nuoremmille aikuisille.

        Jos haluaa asua pidempään niin kannattaa 30-40v. Keksiä tällä hetkellä tekeminen kauempaa kaupungilta, vaikka alueella on hyvät maastot niin kyllä nekin alkaa kyllästyttää.


    • Anonyymi

      Uskaltaako muuttaa? Mulla on judossa keltainen vyö nyt.

    • Anonyymi

      Keltinmäessä viina virtaa, puukko heiluu ja pistoolit laukeavat. Siellä tarjotaan huumeita ja viinaa, ja siellä on henki pois alle viikossa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1515
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1213
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      875
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe