Poliisi-Mondeo

mondeotuning

Ajattelin vain kysyä, että milläköhän tavalla nuo poliisin Mondeot on viritetty, kun liikkuvat "hieman" virkeämmin kuin normaalimallit.

Olisiko mahdollista esim. saada omaan Mondeoon vastaavat viritykset?

Pakko olla keskimääräistä parempaa työtä, kun kestävät niin hyvin...

21

10885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ASD

      Ne ovat täysin vakio 2 litraisia,oletko hieman taulapää?

    • FrTv

      ..ovat vakiokoneisia autoja. Niitä ei viritellä, k0ska se saattaa kostautua epäluotettavuutena sekä lyhentää käyttöikää.

      Alusta sen sijaan on vakioautoa jäykempi, ainakin jousien ja iskareiden osalta.

    • tmu22

      perusmondeoita - kakslitrasia tai V6:a. Alusta on jäykempi.

    • varmaa tietoa

      koneet tulee cosworthin virityspajalta...

      • SHA1-VSA-278

        Ei todellakaan tuu mistään cossun tehtaalta!
        Mä oon täälä vaasa huoltanu poliisin kalustoa 11 vuotta ja voin sanoa, et TÄYSIN vakiomoottorisia ovat joka ikinen poliisiauto. LP: autot ovat myös vakioita. Alustat on joo tosin jäykemmät.


      • SH-2-VSA-609-S

        Ei todellakaan tuu ykskään poliisiauton moottori cossun tehtaalta! Oon 11 vuotta huoltanut poliisin kalustoa eräällä paikkakunnalla ja voin sanoa, että JOKA IKINEN poliisiauto on moottorin osalta vakio. Alsutat on jäykemmät niinkuin joku jo kirjoittikin.
        Taitaa pikkupojat taas vain toivoa, et olisivat viritettyjä...


      • Tommy
        SH-2-VSA-609-S kirjoitti:

        Ei todellakaan tuu ykskään poliisiauton moottori cossun tehtaalta! Oon 11 vuotta huoltanut poliisin kalustoa eräällä paikkakunnalla ja voin sanoa, että JOKA IKINEN poliisiauto on moottorin osalta vakio. Alsutat on jäykemmät niinkuin joku jo kirjoittikin.
        Taitaa pikkupojat taas vain toivoa, et olisivat viritettyjä...

        Pääsenpähä paremmin niitä pakoo:)


      • tarkkaillen
        SHA1-VSA-278 kirjoitti:

        Ei todellakaan tuu mistään cossun tehtaalta!
        Mä oon täälä vaasa huoltanu poliisin kalustoa 11 vuotta ja voin sanoa, et TÄYSIN vakiomoottorisia ovat joka ikinen poliisiauto. LP: autot ovat myös vakioita. Alustat on joo tosin jäykemmät.

        ... meitä nyt sitten kusetettu kun joissain lehdissä on ainakin annettu ymmärtää että kyseiset autot ois viritettyjä? Vai haluaako poliisi vaan antaa tällaisen väärän kuvan, jotta ei lähdettäisi kokeilemaan miten "kisassa" käy? Perus-Mondeollahan ei poliisi välttämättä kovin hyvin pärjäisi.


      • höpöhöpö...
        Tommy kirjoitti:

        Pääsenpähä paremmin niitä pakoo:)

        Voi jeesus sentään mitä väkee täälläkin kirjottelee. Noi poliisiautot on koneiltaan ihan vakio kalustoo, Mondeot 2.0 bensakoneita, jokunen saman kokonen diisseli. Ja noista poliisiautojen "virittämisestä" esim Profile Vehiclesillä: ei siellä mitään mootoreita viritellä, vaan jos lapset satutte tietämään niin poliisiautoissa on kaikenlaisia muita vempaimia mitä vakio malleista puuttuu, niinkuin esim. vilkut katolla. Älkää uskoko mitä tämmösillä palstoilla hölmöt kirjottelee...


      • Menoxjalujaa

        Mulla on LP: n vanha Mondeo ja siinä on pirtsakka 2,5litrainen V6 ja alusta on jäykkä ja lisukkeena kruunas auton IPS eli Fordin turvajärjestelmä. Ja meinaan liikahtaa kivasti A:sta Beehen.


    • SuperGT

      Varma tieto: Niissä on vaihdettu lastu, vapaavirtaussuodin ja Simonssin putki 2,5 tuuman ulostulolla. Tehoja arviolta lähemmäs 300 hv.

      Eikös se ollut GTI-lehdessä joka auto viritetty ko. tavalla ja aina oli polleja se 300!

      • on,

        polle persereijässäsi idiootti.Poliisi autot ovat täysin vakioita lukuunottamati tupla ulostuloja(2 kertaa 75 mm rosteri) ja kahta antennia.


      • kertakaikkiaan
        on, kirjoitti:

        polle persereijässäsi idiootti.Poliisi autot ovat täysin vakioita lukuunottamati tupla ulostuloja(2 kertaa 75 mm rosteri) ja kahta antennia.

        Jos on perusmondeo niin täytyy sanoa, ettei sillä sitten paljon rosmoja kiinni saada.

        Eli punavalon vilkkuessa peräpeilissä lämä tiskiin moottoritiellä ja seuraavasta liittymästä pikkuteille....


      • ylämummo

        tosikkoa porukkaa...minä menen pois.


      • vierailija
        ylämummo kirjoitti:

        tosikkoa porukkaa...minä menen pois.

        lahdessa poliisilla on oma viritysyksikkö jossa piristetään erikoisajoneuvo-tehtailta(esim. Profile Vehicles iisalmessa) lähteviä poliisiautoja.toki en mene vannomaan että jokaisen auton siellä piristäisivät mutta tuskin turhaankaan tällainen yksikkö olisi perustettu.


      • Eino-herra
        vierailija kirjoitti:

        lahdessa poliisilla on oma viritysyksikkö jossa piristetään erikoisajoneuvo-tehtailta(esim. Profile Vehicles iisalmessa) lähteviä poliisiautoja.toki en mene vannomaan että jokaisen auton siellä piristäisivät mutta tuskin turhaankaan tällainen yksikkö olisi perustettu.

        Profile tekee ambulansseja


      • venkula
        Eino-herra kirjoitti:

        Profile tekee ambulansseja

        Vanhaa tietoa. Kaikki poliisin uudet Volkkari maijat rakennetaan Profilella Iisalamessa.

        Tässä uutinen Profilen sivuilta:

        "Poliisiautoja Iisalmesta (27.4.2004)

        Profile Vehicles Oy on voittanut tiukan tarjouskilpailun poliisiautojen valmistuksesta. Poliisiautot valmistetaan Volkswagen Transporter alustalle ja ensimmäiset autot valmistuvat kesällä 2004. Sopimus Poliisin tekniikkakeskuksen kanssa kestää kolme vuotta."

        http://www.profilecom.fi/fin_index.htm


      • paremp
        on, kirjoitti:

        polle persereijässäsi idiootti.Poliisi autot ovat täysin vakioita lukuunottamati tupla ulostuloja(2 kertaa 75 mm rosteri) ja kahta antennia.

        kuski ku savuissaan ajeleva hifivaras,siitä ero..Eikä kuntoa voi viritellä ku salilla.....


    • -asia

      Jotenkin koomista, että valtio maksaa ostamistaan autoista valtiolle autoveroa!
      Ja tämän autoveron takia ei määrärahat riitä riittävään kalustonuusintaan...

    • Ford-hevoset_vievät

      Fordin iso bensakone vie pirun väkevästi, ihan eri tavalla kuin hinta alkaen -moottorit. Poliisilla on vakiotehot, mutta aika tavalla lisäpainoa ja ilmanvastusta varusteista johtuen. Lisäksi kyydissä kaksi satakiloista äijää varusteineen.

      Kerran tuli kolmostiellä poliisin farkku-Focus yli 200 km/h ohi. Ei mikään ST/RS. Kyllä jysähti, kun meni ohi ja oli kohta kilometrin edellä. :)

    • Kyyrä

      Oli sisä-suomen poliisilla aikonaan st-200 mondeo. Varmaan ainoa vähänkin pirtsakampi polliisiauto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe