miten isolla koneella saan ajaa kun täytän 18 ja hankin A kortin? esim. saanko ajaa honda cbr 600 f ? vai onko sillä liian monnta hevosvoimaa? ja onks niin että nyt kun minulla on A1 kortti niin se "ylentyy" itsestään A kortiks kun täytän 18?
18 vuotta
5
866
Vastaukset
- veitikka
mutta se pitää kuristaa 25kW:ksi (eli 34hv:ksi). 21-vuotiaana saat ajaa kuristamatonta tai ihan minkälaista peliä tahansa.
ja siinä kortissa pitää vaihtua se A1 merkintä A-merkinnäksi (18-vuotiailla siihen kortin toiselle riville), kysy poliisilta.- muuttuu
A1 -> A tavallaan automaattisesti, mutta kuitenkaan ei. Pitää käydä tekemässä anomus poliisilaitoksella kortin luokan muuttamisesta ja sama rumba taas rajoitetusta A rajoittamattomaan.
Jos hankit sen rajoitetun A-kortin, niin siitä hetkestä alkaen se on kaksi vuotta enintään 25 kw pyörä, jolla saat ajaa. Sen jälkeen on vain taivas ja rahapussi esteenä.
600 f:n saa kuristettua 25 kw. - ...
muuttuu kirjoitti:
A1 -> A tavallaan automaattisesti, mutta kuitenkaan ei. Pitää käydä tekemässä anomus poliisilaitoksella kortin luokan muuttamisesta ja sama rumba taas rajoitetusta A rajoittamattomaan.
Jos hankit sen rajoitetun A-kortin, niin siitä hetkestä alkaen se on kaksi vuotta enintään 25 kw pyörä, jolla saat ajaa. Sen jälkeen on vain taivas ja rahapussi esteenä.
600 f:n saa kuristettua 25 kw.Mikä fakin anomus?? Onko laki jotenkin muuttunut? Eihän kevarikortin omaavan ennen ainakaan tarvinnut muutakun odotella 18-vuoden ikää et sai ajaa 25kw ja sit 20-vuoden ikää et sai ajaa mitä vain. Ainakin itse jätin anomukset tekemättä ja nykyään kruisailen isolla pyörällä ilman sanomisia. Iso A tuli korttiin B ajoluvan takia uusitussa kortissa.
Puhunko eri asiasta vai ymmärsinkö vain väärin? :D - nallekarhunen
... kirjoitti:
Mikä fakin anomus?? Onko laki jotenkin muuttunut? Eihän kevarikortin omaavan ennen ainakaan tarvinnut muutakun odotella 18-vuoden ikää et sai ajaa 25kw ja sit 20-vuoden ikää et sai ajaa mitä vain. Ainakin itse jätin anomukset tekemättä ja nykyään kruisailen isolla pyörällä ilman sanomisia. Iso A tuli korttiin B ajoluvan takia uusitussa kortissa.
Puhunko eri asiasta vai ymmärsinkö vain väärin? :Don sitä aikanaan kevarikin ollut tuon 25kW, ja taas ovat muuttamassa käsittelykoetta hankalammaksi, joten kai ne nyt muuttuvat, säännökset.
Itse en ainakaan joutunut mitään anomuksia, toivottavasti, tekemään, kun tuli 2 vuotta A-korttia täyteen. Kortissa ei kyllä ole isomman pyörän leimaa, mutta eipä sitä kortilla ajetakaan ;) - ...
nallekarhunen kirjoitti:
on sitä aikanaan kevarikin ollut tuon 25kW, ja taas ovat muuttamassa käsittelykoetta hankalammaksi, joten kai ne nyt muuttuvat, säännökset.
Itse en ainakaan joutunut mitään anomuksia, toivottavasti, tekemään, kun tuli 2 vuotta A-korttia täyteen. Kortissa ei kyllä ole isomman pyörän leimaa, mutta eipä sitä kortilla ajetakaan ;)Ite ajoin kevarikortin 6 vuotta sitten. Sen jälkeen en oo anomuksia enkä leimoja tarvinnut. A on kortissa, se riittää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931071
- 55742
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35614Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39546Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...49490Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi48482- 31469
- 34447
Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14441- 38434