Ulkoinen kovalevy usb1:seen

miten toimii

Mulla on tollanen vanhempi hp.n kannettava jossa 10 gigan kovalevy. Nyt ajattelin ostaa ulkoisen kovalevyn, että sais kaiken "tärkeän" paskan pois koneelta. Ongelmana on, että koneessani on vain usb1 liitäntä. Ei mitään firewireä. Miten nämä usb2 levyt toimii usb1:ssä onko väylä vain hitaampi ? Aikaa on.

6

791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä niiden pitäisi toimia USB1-väylässäkin, mutta data valuu hitaammin koneen ja varaston välillä.

Ota huomioon myös käyttöjärjestelmäsi ulkoista levyä hankkiessasi. Win98 ja vanhemmat saattavat vaatia erillisiä ajureita ulkoisille levyille. Lisäksi kaikista suurimmat levyt eivät välttämättä toimi vanhemmilla koneilla kunnolla.

• as-keetti

vain hieman hitaammin.

Hanki sitten sellainen ulkoinen levy, jossa on oma seinäsähköllä toimiva virtalähde.
      On sellaisiakin malleja jotka ottavat sähkönsä USB-portista. Koska USB1 syöttää vähemmän sähköä kuin USB2 niin silloin voi tulla (tulee) ongelmia.

Itselläni on Maxtorin 40 Gigan ulkoinen ja on hyvin toiminut kaikissa vastaan tulleissa USB:ssä jopa ilman mitään ajureita ts. toimii kuten muistitikku.

• miten toimii

Lisään vielä, että käyttiksenä w98. Oon kyllä aatellu vaihtaa sitäkin, mutta en oikein tiedä mihin toi 10 gigaa 128 megaa riittää.

• as-keetti
        miten toimii kirjoitti:

Lisään vielä, että käyttiksenä w98. Oon kyllä aatellu vaihtaa sitäkin, mutta en oikein tiedä mihin toi 10 gigaa 128 megaa riittää.

on paha pala USB:lle.

Joku saa toimimaan, joku ei.
        Minä en ole saanut koskaan hyvin toimimaan.

Vaihda windows2000:een.
        Toimii hyvin koneessasi ja hallitsee USB:t.

Esim. tätä kirjoitan koneella jossa 6 Gigan levy,
        128 Megaa muistia ja win2000 Pro.
        Toimii täysin juohevasti.

• miten toimii
        as-keetti kirjoitti:

on paha pala USB:lle.

Joku saa toimimaan, joku ei.
        Minä en ole saanut koskaan hyvin toimimaan.

Vaihda windows2000:een.
        Toimii hyvin koneessasi ja hallitsee USB:t.

Esim. tätä kirjoitan koneella jossa 6 Gigan levy,
        128 Megaa muistia ja win2000 Pro.
        Toimii täysin juohevasti.

Pitää kokeilla tota kakstonnista. Miten muuten eroaa 98sta en ole vähään aikaan päivitellyt vehkeitä. Mulla tää melkein pelkästään nettikoneena joten ei tulisi mitään kohtuutonta määrää softaa ton käyttiksen lisäks.

• as-keetti
        miten toimii kirjoitti:

Pitää kokeilla tota kakstonnista. Miten muuten eroaa 98sta en ole vähään aikaan päivitellyt vehkeitä. Mulla tää melkein pelkästään nettikoneena joten ei tulisi mitään kohtuutonta määrää softaa ton käyttiksen lisäks.

ei eroa mitenkään. Palomuurin, virustorjunnan ja Firefoxin kun lisäät niin se on siinä. Muuten mukana tulee vähän paranneltuina samat kamat kuin 98:ssakin, mm. notepadilta on poistunu tiedoston kokorajoitus. W2000 ei periaattessa tarvitse kuin yhden päivityksen: SP4 sisältää kaiken tarvittavan. (joku tietty suosittelee jotain muutakin, mutta omissa aina netissä olevissa ei ole muuta ja örkit ovat pysyneet poissa).

W2000 pohjautuu NT-tekniikkaan eli käyttis toimii keskeytysperiaatteella kun taas 98 saa aikaa sen mukaan mitä eriohjelmat suvaitsevat antaa.

Tuo ero ei näy normaalikäyttäjälle mitenkään.
        Jotkut vanhemmat pelit haluavat itse määräillä prosessoriaikaansa jota w2000 (ja xp) eivät suvaitse -> eivät toimi.

Tuolta lisätietoa eroista:
        http://www.google.fi/search?hl=fi&q=windows versioiden erot&btnG=Hae&meta=cr=countryFI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      60
      3705
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      2990
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      2898
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      365
      1961
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1141
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      209
      1112
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      929
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      47
      921
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      105
      904
    Aihe