Leikkasin

ria

poikki eläimen korvan sisäänpäin kääntyneen korvamerkin, syystä siitä, että se haittasi elämen kuuloaistia ja hankasi sisäkorvan ihoa rikki tulehduttaen sen. Eläimellä siis on jäljellä kolme kokonaista ja yksi puolikas korvamerkki, tämä puolikas oli se, jossa kulkee talon oma numerointi, FI numero näkyi vielä.

Tarkastajat tulivat, sain huomautuksen, joudun jollain konstilla poistamaan leikkaamani merkin, maksamaan uuden ja kiinnittämään sen.

16

1876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hlhhh

      Mulla kävi melkein samallalailla. Leikkasin auton rekisterikilvestä osan pois kun se hankasi auton peltejä ja ruostutti sen. No,,,Poliisit alkoi vittuileen ja joudun rekisteröimään uudelleen ja maksamaan sen.

      • ria

        on elävä olento, joka ei välttämättä ole samaa mieltä ihmisen suunnitelmien kanssa. En näkisi sillä olevan samankaltaisuutta autoon, mikä pysyy siinä paikalla, mihin sen laittaa.


      • Haastaja
        ria kirjoitti:

        on elävä olento, joka ei välttämättä ole samaa mieltä ihmisen suunnitelmien kanssa. En näkisi sillä olevan samankaltaisuutta autoon, mikä pysyy siinä paikalla, mihin sen laittaa.

        On niissä vielä sellainen ero, että jos ajaa autolla joka ei ole rekisterissä, siitä saa ainoastaan pienet sakot ja auton saa itse pitää.

        Eläintä ei uskalla pitää rekisteröimättä, byrokraatit tapattavat vielä sen eläimen ja tukisanktioita riittää moneksi vuodeksi.

        Ei paljon enää uskalla narista korvamerkeistä, kun ennen riitti yksi, ja kun valitettiin etteivät ne pysy kiinni, määrättiin kaksi, ja mikäli toinen puuttuu, eläintä ei voi edes tunnistaa teurastamolla, vaan se menee hylkyyn.

        Jos vielä virkamiesten kuningasajatuksia kyseenalaistetaan, ehkä ne määräävät kolmannen merkin laitettavaksi häntään:)


      • Isäntä
        Haastaja kirjoitti:

        On niissä vielä sellainen ero, että jos ajaa autolla joka ei ole rekisterissä, siitä saa ainoastaan pienet sakot ja auton saa itse pitää.

        Eläintä ei uskalla pitää rekisteröimättä, byrokraatit tapattavat vielä sen eläimen ja tukisanktioita riittää moneksi vuodeksi.

        Ei paljon enää uskalla narista korvamerkeistä, kun ennen riitti yksi, ja kun valitettiin etteivät ne pysy kiinni, määrättiin kaksi, ja mikäli toinen puuttuu, eläintä ei voi edes tunnistaa teurastamolla, vaan se menee hylkyyn.

        Jos vielä virkamiesten kuningasajatuksia kyseenalaistetaan, ehkä ne määräävät kolmannen merkin laitettavaksi häntään:)

        Helvetti siinä on että noille eläimille ei voi hyväksyä mikrosirua. Olisi sekä eläimille ja hoitajille helpompaa.


      • ria
        Haastaja kirjoitti:

        On niissä vielä sellainen ero, että jos ajaa autolla joka ei ole rekisterissä, siitä saa ainoastaan pienet sakot ja auton saa itse pitää.

        Eläintä ei uskalla pitää rekisteröimättä, byrokraatit tapattavat vielä sen eläimen ja tukisanktioita riittää moneksi vuodeksi.

        Ei paljon enää uskalla narista korvamerkeistä, kun ennen riitti yksi, ja kun valitettiin etteivät ne pysy kiinni, määrättiin kaksi, ja mikäli toinen puuttuu, eläintä ei voi edes tunnistaa teurastamolla, vaan se menee hylkyyn.

        Jos vielä virkamiesten kuningasajatuksia kyseenalaistetaan, ehkä ne määräävät kolmannen merkin laitettavaksi häntään:)

        Haastaja on vaarallisia ajatuksia:)

        Arvaa vaan, kun ei ole vielä tuo byrokratia kunnolla päässyt poskille läimimään, niin on hyvinkin oletettavaa, että häntään tulee vielä iso ja vahva rautanyrkki, taju kankaalle vaan kaikilta lähelle meneviltä :)) Tämähän on vielä liian helppoa nykysysteemillä:)

        Mutta hyvää viikonloppua siitä huolimatta.


      • ria
        Isäntä kirjoitti:

        Helvetti siinä on että noille eläimille ei voi hyväksyä mikrosirua. Olisi sekä eläimille ja hoitajille helpompaa.

        luulisin, että se helvetti on juuri siinä, kun se olisi helpompaa:))


    • Turjake

      On käyny samoin kuin rian eläimelle,korvamerkki korvan sisään ja mätäpaise siihen.Leikkasin merkin nastan poikki sivuleikkureilla.Nastassa ei ole muuta terästä kuin terävin kärkipala joten se katkeaa kyllä.
      Merkkiä ei siten kannattaiskaan laittaa korvan juureen koska se menee siitä sisälle.Ja merkin pysymisen kannalta se olisi parempi paikka kuin ulompana.

      • ria

        jäin ihmettelemään sitä, että kuka ei olemassa olevista korvamerkeistä pysty tunnistamaan ko eläintä.


      • ria kirjoitti:

        jäin ihmettelemään sitä, että kuka ei olemassa olevista korvamerkeistä pysty tunnistamaan ko eläintä.

        ja niitähän riittää!!


      • kaikkien aikojen
        kawasaki250 kirjoitti:

        ja niitähän riittää!!

        järjettömin hanke ja tulee kaatumaan kuten Neuvostoliitto, ken elää tulee näkemään!


      • ria
        kaikkien aikojen kirjoitti:

        järjettömin hanke ja tulee kaatumaan kuten Neuvostoliitto, ken elää tulee näkemään!

        on kyllä hyvinkin voimakas mahti.Maatalouspoliittiset päätökset pitäisi kyllä kyetä tekemään pidemmälle aikavälille. Päätöksistä pitäisi kyetä myös informoimaan ajoissa ja selkeästi. Maatalous menee eteenpäin sukupolvittain, mutta poliittisille päätöksille joka vuosi on ihan uusi vuosi, että tee siinä sitten kauas tulevaisuuteen kantavia suunnitelmia.


      • ria
        kawasaki250 kirjoitti:

        ja niitähän riittää!!

        olisi paljon helpompaa hyväksyä ja sisäistää, jos niille vain joskus jostain löytyisi järkevät perustelut. Sääntö pelkkänä sääntönä, vailla perustelua, ei ole kenenkään edun mukaista.


      • Turjake
        ria kirjoitti:

        olisi paljon helpompaa hyväksyä ja sisäistää, jos niille vain joskus jostain löytyisi järkevät perustelut. Sääntö pelkkänä sääntönä, vailla perustelua, ei ole kenenkään edun mukaista.

        Sen jälkeen kun kaupunkilaiset alkoivat päättämään maalaisten asioista,on jälki tällaista.


      • maajussi10
        Turjake kirjoitti:

        Sen jälkeen kun kaupunkilaiset alkoivat päättämään maalaisten asioista,on jälki tällaista.

        täysin samaa mieltä ja viel kaiken lisäks keskarit ja perse on taka ikkunalla kun pemarilla kiskotaan menemään kun" työläiset"tekee lomallaki töitä


    • Vaarallista touhua

      Ihmettelen yhä,miksi kukaan ei halua lopettaa merkkipakkoa.Siitä kun ei ole kuin haittaa eläimen ja ihmisen terveydelle.Eläimet elävät paskasissa oloissa ja saavat korviensa kautta mikrobeja elimistöönsä ja ihmiset saavat saastunutta lihaa.Valvonnalla ei pystytä mitenkään estämään tautien leviämistä,sillä jos joku harrastaa jotain laitonta eläinkauppaa niin eihän hän merkkejä käytä.Olis tässä eläinten pidossa tärkeitäkin asioita mietittävänä,kuten eläinten rehujen turvallisuus.Siinä asiat vaan huononevat ja elukoille saa syöttää mitä vain.Juustokin on jo niin surkeaa ettei sitä uskalla syödä paistamatta koska tulee jatkuvast niveltulehduksia.Kaikki kuitenkin tietää,että syy on säilörehussa,eikä mitään tehdä.

      • EU7982496fi

        Kenelle tulee niveltulehduksia?

        Mikä kauheus piilee säilörehussa?

        Eikö saastunut liha parane kypsentämällä ja maustamalla, esimerkiksi marinoimalla?

        Tuo juustoasia kiinnostaa eniten. En ala asiasta googlettaa, minä laiskiainen, mutta kerropa lissää, jos suinkin, jos et ole pelkkä provo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      126
      1288
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      963
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe