kuukausipiilareista

Lottis

En ole koskaan vielä omistanut piilareita, mutta nyt olen ajatellut kokeilla. Mietiskelin tuossa että kuinkahan esim. kuukausipiilolinssien kanssa toimitaan. Itse en luultavasti piilareita käyttäisi joka päivä, kenties muutaman kerran viikossa harrastusten parissa. Pitääkö kuukausilinssit nakata menemään kuukauden kuluttua siitä kun on sen pakkauksen korkannut, vai voiko niitä kayttää vähän kauemmin, jos ei niitä paljoakaan käytä? Juolahti vain mieleeni tiedustella joltain viisaammalta...kiitos sulle joka vastaat!

7

1156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täytyy

Kuukausipiilarit on nimenomaan heitettävä pois kuukauden kuluttua ekasta käyttökerrasta.

• mirri

Kuukausipiilareita saa käyttää maksimissaan n. 6 viikkoa käytön aloittamisesta. Eli jos tosiaan käyttää vain muutamana päivänä niin saattavat mennä jopa tuon 6 vkoa. Jos taas käyttää jatkuvasti niin saattaa joutua vaihtamaan jo ennen kuin tulee 4 viikkoa täyteen. Kysy optikolta.

• optikko
        mirri kirjoitti:

Kuukausipiilareita saa käyttää maksimissaan n. 6 viikkoa käytön aloittamisesta. Eli jos tosiaan käyttää vain muutamana päivänä niin saattavat mennä jopa tuon 6 vkoa. Jos taas käyttää jatkuvasti niin saattaa joutua vaihtamaan jo ennen kuin tulee 4 viikkoa täyteen. Kysy optikolta.

Optikkona vastaan tähän että kuukausilinssejä ei saa käyttää yhtään yli kuukauden ensimmäisestä käyttökerrasta laskien.

• ....
        mirri kirjoitti:

mistä sen tietää että saa käyttää maksimissaan 6vkoa? Mitä sitten tapahtuu jos käyttää yli??
        mitä niille piilolinsseille yhtäkkiä muka tapahtuu...!?

mä ainakin oon pitäny reilusti yli kuukauden monesti. mitään ei oo tapahtunut, ja hyviltä tuntuu.

• Hansku83

Sinuna hommaisin ehkäpä ennemmin kertakäyttölinssejä kun kerran vain muutaman kerran viikossa pitäisit piilareita. Kertakäyttölinsseillä on myös hyvä opetella laittamaan linssit silmään. Itselläni se oli aluksi aika sähellystä. Aloitin kertakäyttöisillä, sitten oli kuukauslinssit ja rahan säästämisen takia nyt on vuosilinssit.

• piilarimies

Siis, anteeksi tyhmä kysymys, mutta mitä ovat vuosilinssit? Edes siihen aikaan, kun minä 80-luvun lopulla aloitin piilarien käytön, ei yhtä paria puolta vuotta kauempaa käytetty. Onko kuitenkin kyse pehmeistä piilolinsseistä?

Onko tuo nyt sitten järkevä säästökohde; käsittääkseni kertakäyttöpiilolinssit ovat kuitenkin kaikkein terveellisimmät silmälle.

• optikko
        piilarimies kirjoitti:

Siis, anteeksi tyhmä kysymys, mutta mitä ovat vuosilinssit? Edes siihen aikaan, kun minä 80-luvun lopulla aloitin piilarien käytön, ei yhtä paria puolta vuotta kauempaa käytetty. Onko kuitenkin kyse pehmeistä piilolinsseistä?

Onko tuo nyt sitten järkevä säästökohde; käsittääkseni kertakäyttöpiilolinssit ovat kuitenkin kaikkein terveellisimmät silmälle.

Vuosilinsseiksi kutsutaan niitä linssejä joiden käyttäaika voi olla yli kuukauden. Käytännössa se taitaa olla 6 kk. Mutta jotkut pitävät kaksikin vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe