En ole koskaan vielä omistanut piilareita, mutta nyt olen ajatellut kokeilla. Mietiskelin tuossa että kuinkahan esim. kuukausipiilolinssien kanssa toimitaan. Itse en luultavasti piilareita käyttäisi joka päivä, kenties muutaman kerran viikossa harrastusten parissa. Pitääkö kuukausilinssit nakata menemään kuukauden kuluttua siitä kun on sen pakkauksen korkannut, vai voiko niitä kayttää vähän kauemmin, jos ei niitä paljoakaan käytä? Juolahti vain mieleeni tiedustella joltain viisaammalta...kiitos sulle joka vastaat!
kuukausipiilareista
7
1150
Vastaukset
- täytyy
Kuukausipiilarit on nimenomaan heitettävä pois kuukauden kuluttua ekasta käyttökerrasta.
- mirri
Kuukausipiilareita saa käyttää maksimissaan n. 6 viikkoa käytön aloittamisesta. Eli jos tosiaan käyttää vain muutamana päivänä niin saattavat mennä jopa tuon 6 vkoa. Jos taas käyttää jatkuvasti niin saattaa joutua vaihtamaan jo ennen kuin tulee 4 viikkoa täyteen. Kysy optikolta.
- optikko
mirri kirjoitti:
Kuukausipiilareita saa käyttää maksimissaan n. 6 viikkoa käytön aloittamisesta. Eli jos tosiaan käyttää vain muutamana päivänä niin saattavat mennä jopa tuon 6 vkoa. Jos taas käyttää jatkuvasti niin saattaa joutua vaihtamaan jo ennen kuin tulee 4 viikkoa täyteen. Kysy optikolta.
Optikkona vastaan tähän että kuukausilinssejä ei saa käyttää yhtään yli kuukauden ensimmäisestä käyttökerrasta laskien.
- ....
mirri kirjoitti:
mistä sen tietää että saa käyttää maksimissaan 6vkoa? Mitä sitten tapahtuu jos käyttää yli??
mitä niille piilolinsseille yhtäkkiä muka tapahtuu...!?
mä ainakin oon pitäny reilusti yli kuukauden monesti. mitään ei oo tapahtunut, ja hyviltä tuntuu.
- Hansku83
Sinuna hommaisin ehkäpä ennemmin kertakäyttölinssejä kun kerran vain muutaman kerran viikossa pitäisit piilareita. Kertakäyttölinsseillä on myös hyvä opetella laittamaan linssit silmään. Itselläni se oli aluksi aika sähellystä. Aloitin kertakäyttöisillä, sitten oli kuukauslinssit ja rahan säästämisen takia nyt on vuosilinssit.
- piilarimies
Siis, anteeksi tyhmä kysymys, mutta mitä ovat vuosilinssit? Edes siihen aikaan, kun minä 80-luvun lopulla aloitin piilarien käytön, ei yhtä paria puolta vuotta kauempaa käytetty. Onko kuitenkin kyse pehmeistä piilolinsseistä?
Onko tuo nyt sitten järkevä säästökohde; käsittääkseni kertakäyttöpiilolinssit ovat kuitenkin kaikkein terveellisimmät silmälle. - optikko
piilarimies kirjoitti:
Siis, anteeksi tyhmä kysymys, mutta mitä ovat vuosilinssit? Edes siihen aikaan, kun minä 80-luvun lopulla aloitin piilarien käytön, ei yhtä paria puolta vuotta kauempaa käytetty. Onko kuitenkin kyse pehmeistä piilolinsseistä?
Onko tuo nyt sitten järkevä säästökohde; käsittääkseni kertakäyttöpiilolinssit ovat kuitenkin kaikkein terveellisimmät silmälle.Vuosilinsseiksi kutsutaan niitä linssejä joiden käyttäaika voi olla yli kuukauden. Käytännössa se taitaa olla 6 kk. Mutta jotkut pitävät kaksikin vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791