ujo siivooja?

sanna

Olin kesätöissä toimistosiivoojana. Muuten työ sujui hyvin, mutta olen aina kauhean vaivautunut mennessäni siivoamaan toimistohuonetta työntekijän ollessa paikalla.
Nyt opiskelun ohella ajattelin jatkaa siivoustyötä osa-aikaisena. Toimistosiivousta iltatyönä löytyisi täältä paljonkin. Haluaisin mieluiten siivota omassa rauhassani, ilman että porukat olisi aina ylitöissä.
Uskaltaako tällaista toivetta kohteesta edes esittää työnantajalle, vai pitääkö hän ihan pöhkönä.
Löytyykö ketään samasta ongelmasta kärsivää siivoustyötä tekevää ja oletteko löytäneet sopivan kohteen.
Olisin kyllä mieluiten rohkea ja sanavalmis ihminen, mutta...

12

2499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaija

pomostas, minkälainen on, kehtaako ehdottaa. Älä häpeile ujouttasi, ei siinä ole mitään pahaa eikä sun tartte muuttua toisenlaiseksi!! Voithan kysyä ja katsoa miten pomo suhtautuu.
      On inhottavaa mennä joskus siivoamaan kun ihmiset ovat pöytiensä ääressä, mutta yleensä se kyllä helpottaa kun oppii tuntemaan kyseisen kohteen ihmisiä, heidän tapojaan ja suhtautumistaan.

• aatu.

Eiköhän se pomo ole vain mielissään kun tulee pyyntö iltatöihin. Varmaan jää itsekin auttamaan.

• aatu. kirjoitti:

Eiköhän se pomo ole vain mielissään kun tulee pyyntö iltatöihin. Varmaan jää itsekin auttamaan.

Äläs nyt, pomo ei välttämättä tykkää, kun iltatyöstä joutuu maksamaan alle 50 senttiä iltalisää tai melkeistä euron yölisää!

• Minä olen siis mies, ja yllättäen minut passitettiin siivoamaan ostoskeskusta. Eipä siinä mitään ihmeellistä, muuta kuin se ettäjouduin sitten pesemään naisten vessoja, siloinkin kun niissä oli naisia.
      Aluksi se tosin tuntui oudolta, mutta kesän mittaan asiaan tottui eikä edes loppuajasta ajatellut pitkälle meneviä ajatuksia.

Itselläni kävi niin aikaisemmassa työssä,että sain tehdä siivoustyötä melkorauhassa, mutta sitten jostain syystä korjaamopäällikkö päätti ruveta kyttäämään siivoustani. Loppujen lopuksi tilanne tuli sellaiseksi, että päätin irtisanoutua tehtävästä, koska en jaksanut sen valitusta ja kyyläilyä.

• yrittää siivota

toimistotiloja, kun joku on paikalla. Mua ei vaivaa ujous, vaan se hututtaa, kun ei saa kunnolla työtään tehtyä.

Yhdessä kohteessä (IT-ala) nuoret kundit veti työpäivän jälkeen kaljaa, sidua, viiniä ja oli tosi kiva olla "mukamas" näkymätön ja kuunnella rasvaisia "pillu-juttuja". Kai ne oikein tahallaan ärsyttivät. No minä halusin vaihtaa kohdetta ja joku vanhempi nainen meni siihen kohteeseen. Kai pisti myös ne törkimykset ojennukseen. Sikaista sakkia olivat.

Entien otti aivoon mäkkärin pussit, kertakäyttökahvimukit pitkin pöytiä ja jalat pöydällä. Hikiset sukat, yök!

• siivooja itsekin

työntekijöistä häipyy kahville tai sitten ei ole vielä tulleet töihin.

• Lumikki76

vaan huoneeseen, vaikka asiakas huoneessa olisikin. Ei niitä kannata yhtään pelätä ja sit jos on paikalla, niin muistat vain reippasti tervehtiä. Siinä kaikki!

• opiskeleva kaveri

Ujous on ihan normaalia, ainakin siivousalalla. Kyllä minullakin oli vähän sama tilanne pari vuotta sitten. Mutta kyllähän asiakaskin ymmärtää että töitähän tässä vain tehdään. Minä aina kysyn että "sopiiko jos tulen siivoamaan". 90% varmuudella pääsee siivoamaan ainakin suurimman osan huoneesta. Ja jos asiakkaalla on liian kiire, se on voi-voi, omahan on työtilansa :)

Muista vain unohtaa täydellisyysajattelu. Jos tasan kaiken tekee 100%-teholla ei jää aikaa kaiken tekemiseen. Kun vähän pidempään on ollut samassa kohteessa niin sitä huomaa ettei kaikkea tarvitse siivota joka päivä.

Ja muista hieman kaveerata asiakkaiden kanssa. Muutaman lauseen rupattelu joka toinen ilta ei ole pois työajasta, mutta vähentää valituksia huomattavasti ja sinua kohdellaan kuin ihmistä. Viime jouluna sain jopa kossupullon joululahjaksi. Ei kannata olla liian näkymätön :)

• suwen

Muistakaa että siivouskin on palvelutyötä!!

• Ransu

Onhan niitä vaikka kuinka paljon sellaisia siivouskohteita, joissa siivotaan nimenomaan silloin, kun työntekijät eivät ole paikalla: päiväkodit, kaupat, ravintolat jne. Toimistoita siivotaan pääasiassa aamuisin ja päivisin normaalityöaikoihin. Kyllä varmasti siis löydät kuitenkin sellaisenkin työskentelykohteen, jossa saat rauhassa ahertaa. :)

• Ennen ujo

Itselläni oli enne samanlainen "ongelma", mutta, kun työtä tekee jonkun aikaa ja kohtaa asiakkaan silmästä silmään lähes joka päivä, rohkeus kasvaa.. (ainakin omalla kohdallani)..

• micro

Ujostele. Jos asiakas on ostanut päiväsiivouksen saa siivooja silloin näkyä. Tee tikusta asiaa, ja juttele niiden asiakkaan työntekijöiden kanssa.Kysy vaikka saako tyhjät pahvilaatikot viedä pois tms. Ovat tyytyväisiä kun huomaavat että olet sitoutunut työhösi ja sinulle on tärkeää että heidän työskentely-ympäristönsä on siisti.Niin sinne kohteeseen on helpompi mennä kun on ns. tuttuja naamoja joukossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      78
      4119
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      202
      3342
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      3026
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      81
      2722
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      381
      2445
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      181
      2092
    7. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      38
      1623
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1615
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1418
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1402
    Aihe