Mikähän tuo lienee kun kaivurin ajomoottorit vetää hyvin kylmänä mutta öljyt lämmittyään veto häviää ihan tyystin? Kone ei siis välttämättä liiku minnekkään ja kuuluu semmoinen ininä, ihan kuin jokin ylipaineventtiili päästäisi öljyt ohitseen. Kyllähän sitä liikkeelle pääsee kun puomilla hieman vedättää mutta vähän ikävää tuo joskus on. Missä vika ja miten korjaa?
Veto hukassa
8
8137
Vastaukset
- kartsa5
Öljy ohenee lämmetessä ja menee pumpun ja moottorin läpi .
uudet pumput ja moottorit tai irti ja korjaukseen . tietty voi mittauttaa paineet niin tietää missä vika...
Maksaa vain hunajaa...
ja korjaus vielä enemmän...
Mikä kone ?? ikä?? Tunnit??- kuokkajussi
Voihan se niinkin olla, mutta pumppujen luulisin olevan tiukassa kunnossa kun puomisto pelaa todella hyvin. Kone on 12t Komatsu vm.88 eli niitä ensimmäisiä Suomeen tuotuja japanilaisia, tunteja on kohta 14000.
Oisko mitään hinta arviota ajomoottorien korjaukselle? - komatsu 120
kuokkajussi kirjoitti:
Voihan se niinkin olla, mutta pumppujen luulisin olevan tiukassa kunnossa kun puomisto pelaa todella hyvin. Kone on 12t Komatsu vm.88 eli niitä ensimmäisiä Suomeen tuotuja japanilaisia, tunteja on kohta 14000.
Oisko mitään hinta arviota ajomoottorien korjaukselle?moi mulla oli sama vika ei vetänyt, alavaunuun meneän läpiviennin tiivisterenkaat oli kulunut ja ne päästi öljyn ohi ennen moottoreita. Korjaus on halpa ja helppo jos vika on siinä.
- 60-2
moi meillä sellasta vikaa että ei jaksanut mättään yli mennä et teloissa ei ollut potkua ja sihisi ja suhisi mut parani kun vaihettiin hytrauliöljyt kaikki , oli niissä oli vika ja ei noi pumput yhtäkkiä mene rikki et ei välttämäti niissä vika ja ajomoottoritkaan ei yleensä mene samaan aikaa.. ,, tai sitten voi olla että ajossa on oma paineenrajoitus venttiili jos puomissä potkua niin silloin siinä rajoitusventtiilissä vika tai jokin roska sielä venttiilissä..
- kuokkajussi
Puomistossa kyllä riittää voimaa eikä sihinöitä kuulu, kaikki toimii niinkuin pitääkin noita ajomoottoreita lukuunottamatta. Missähän päin se paineen rajoitusventtiili mahtais olla ja uskaltaako itse aukoa?
Täytyy kokeilla tuota öljynvaihtoa josko se auttaisi. - ajomoottori
kuokkajussi kirjoitti:
Puomistossa kyllä riittää voimaa eikä sihinöitä kuulu, kaikki toimii niinkuin pitääkin noita ajomoottoreita lukuunottamatta. Missähän päin se paineen rajoitusventtiili mahtais olla ja uskaltaako itse aukoa?
Täytyy kokeilla tuota öljynvaihtoa josko se auttaisi.Komatsu PC120 vetomoottoreissa paljon vikoja ainakin meillä
- hitksi
kuokkajussi kirjoitti:
Puomistossa kyllä riittää voimaa eikä sihinöitä kuulu, kaikki toimii niinkuin pitääkin noita ajomoottoreita lukuunottamatta. Missähän päin se paineen rajoitusventtiili mahtais olla ja uskaltaako itse aukoa?
Täytyy kokeilla tuota öljynvaihtoa josko se auttaisi.hytraulikaaaviosta löytyy yleensä mut luulisin että siinä venttiilipöydässä on ajonkin ohjaukset ja paineenrajoitusventtiilikin..
- kuopsutin
Komatsu pc180-6 sama vaiva.
Läpiviennin tiivisteet ihan loppu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424410
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1464160- 643786
- 1233752
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans413600Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe763429- 953002
- 542865
- 252676
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142384