Kinzo tai Biltema..

pelit ja vehkeet

Millasia nuo Kinzon sähkötyökalut on? Kodin1 muu ainakin niitä.

Tai Bilteman vastaavat?

Tarvitsisin hiontaan hieman sähköistettyä apuria.

18

22716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuotteet

      hiontaan apua niin miksi kyselet? Niissähän on yleensä 2 vuoden takuu ja elleivät kestä sitä aikaa niin vaida kone.

      Ei sun kannata maksaa kalliista ammattikoneesta moninkertaista hintaa pienen tarpeen takia ja vuokrakoneen hinnalla saat jo kaksi halppiskonetta.

      • pelit ja vehkeet

        Siksi kyselen, kun saatan tarvita hieman hionta-apua kuukaudenkin päästä. Tai vuoden tai parinkin. Ehkä jopa takuuajan jälkeenkin.

        Ostaisin markkinoiden parhaat pelit ja vehkeet, jos olisi munaa ja mammonaa.


      • enemmän:
        pelit ja vehkeet kirjoitti:

        Siksi kyselen, kun saatan tarvita hieman hionta-apua kuukaudenkin päästä. Tai vuoden tai parinkin. Ehkä jopa takuuajan jälkeenkin.

        Ostaisin markkinoiden parhaat pelit ja vehkeet, jos olisi munaa ja mammonaa.

        ostaa joka toinen vuosi uusi halpispeli, vai kerralla kunnollinen?

        on tullut itse tehdyksi sama virhe, noita kiinapelejä meni joitakin ennen kuin upposi kaaliin.

        oli muuten yllätys huomata ekalla kunnon pelillä että kuviosahalla saa oikeastikin pyöreän reiän aikaiseksi.


      • Pelit ja vehkeet
        enemmän: kirjoitti:

        ostaa joka toinen vuosi uusi halpispeli, vai kerralla kunnollinen?

        on tullut itse tehdyksi sama virhe, noita kiinapelejä meni joitakin ennen kuin upposi kaaliin.

        oli muuten yllätys huomata ekalla kunnon pelillä että kuviosahalla saa oikeastikin pyöreän reiän aikaiseksi.

        Juuri tämä on koko ajan ollut mielessä.

        Köyhän ei kannata ostaa halpaa.

        Ellei löydä hyvää ja halpaa.


      • näin se homma etenee
        enemmän: kirjoitti:

        ostaa joka toinen vuosi uusi halpispeli, vai kerralla kunnollinen?

        on tullut itse tehdyksi sama virhe, noita kiinapelejä meni joitakin ennen kuin upposi kaaliin.

        oli muuten yllätys huomata ekalla kunnon pelillä että kuviosahalla saa oikeastikin pyöreän reiän aikaiseksi.

        Itse olen myös sortunut pilipaliteeman vehkeisiin ja parin päivän päästä kun niillä työskenteleminen alkaa tarpeeksi v...ttamaan, olen hakenut rautakaupasta merkkipelin jolla homma käy.

        Epäkeskotasohiomakoneen saa biltemasta alle kympillä. Kyllähän se toimii ja jotain jopa hiookin. Itse mm ostin juuri tällaisen.
        Käyttäessäni konetta huomasin että kone täristää enemmän miestä kuin hioo työstökappaletta.
        Masiina roskikseen ja rautakauppaan.
        Tilalle ostin halvan Black&Deckerin viidellä kympillä mutta kone on 10 kertaa bilteman konetta tehokkaampi ja lisäksi ergonomisempi eli miellyttävämpä käyttää.
        Olisihan kaupassa ollut tarjolla kolmensadan euron koneitakin mutta kun itsellä käyttö on satunnaista niin en ihan raaskinut.


      • vanha.
        näin se homma etenee kirjoitti:

        Itse olen myös sortunut pilipaliteeman vehkeisiin ja parin päivän päästä kun niillä työskenteleminen alkaa tarpeeksi v...ttamaan, olen hakenut rautakaupasta merkkipelin jolla homma käy.

        Epäkeskotasohiomakoneen saa biltemasta alle kympillä. Kyllähän se toimii ja jotain jopa hiookin. Itse mm ostin juuri tällaisen.
        Käyttäessäni konetta huomasin että kone täristää enemmän miestä kuin hioo työstökappaletta.
        Masiina roskikseen ja rautakauppaan.
        Tilalle ostin halvan Black&Deckerin viidellä kympillä mutta kone on 10 kertaa bilteman konetta tehokkaampi ja lisäksi ergonomisempi eli miellyttävämpä käyttää.
        Olisihan kaupassa ollut tarjolla kolmensadan euron koneitakin mutta kun itsellä käyttö on satunnaista niin en ihan raaskinut.

        minä haluaisin nähdä sun esityksesi halvalla koneella. Mahtaa olla ylinolo esitys.

        Olen itse tehnyt halvoilla koneilla aina ja jälki on varmasti huippuluokkaa mutta ylinolo yksilö ei saa kalliillakaan koneella kelvollista.

        Koeta ymmärtää, että ei euron suutarista tule satasen ammattilaista vaikka hommais kullatut äimät.


      • Pelit ja vehkeet
        näin se homma etenee kirjoitti:

        Itse olen myös sortunut pilipaliteeman vehkeisiin ja parin päivän päästä kun niillä työskenteleminen alkaa tarpeeksi v...ttamaan, olen hakenut rautakaupasta merkkipelin jolla homma käy.

        Epäkeskotasohiomakoneen saa biltemasta alle kympillä. Kyllähän se toimii ja jotain jopa hiookin. Itse mm ostin juuri tällaisen.
        Käyttäessäni konetta huomasin että kone täristää enemmän miestä kuin hioo työstökappaletta.
        Masiina roskikseen ja rautakauppaan.
        Tilalle ostin halvan Black&Deckerin viidellä kympillä mutta kone on 10 kertaa bilteman konetta tehokkaampi ja lisäksi ergonomisempi eli miellyttävämpä käyttää.
        Olisihan kaupassa ollut tarjolla kolmensadan euron koneitakin mutta kun itsellä käyttö on satunnaista niin en ihan raaskinut.

        "ei euron suutarista tule satasen ammattilaista vaikka hommais kullatut äimät" ... hauskasti sanottu.

        Anyways, testejä ja tarinoita tulkitessani olen ymmärtänyt, että toisinaan merkkituote on laatua vain merkissä, eikä välttämättä toiminnossa.

        Black'n Decker -kuumailmapuhallin rankattiin erään ruotsalaisen testin huonoimmaksi, vaikka merkki povailee useimmille laatua.

        Olenkin tullut johtopäätökseen, että jos haluaa hyvää, kannattaa hankkia kalliimpi hyvä. Laatumerkin malliston halvimmat ei välttämättä ole sen laadukkaampia kuin Kintsot ja Piltemat.


      • Takametsien Mies
        Pelit ja vehkeet kirjoitti:

        "ei euron suutarista tule satasen ammattilaista vaikka hommais kullatut äimät" ... hauskasti sanottu.

        Anyways, testejä ja tarinoita tulkitessani olen ymmärtänyt, että toisinaan merkkituote on laatua vain merkissä, eikä välttämättä toiminnossa.

        Black'n Decker -kuumailmapuhallin rankattiin erään ruotsalaisen testin huonoimmaksi, vaikka merkki povailee useimmille laatua.

        Olenkin tullut johtopäätökseen, että jos haluaa hyvää, kannattaa hankkia kalliimpi hyvä. Laatumerkin malliston halvimmat ei välttämättä ole sen laadukkaampia kuin Kintsot ja Piltemat.

        - Mitä? Eikös teillä ole täällä Black-and Deckereitä?
        - On meillä - ne on tuolla leluosastolla...

        --


      • näin se homma etenee
        vanha. kirjoitti:

        minä haluaisin nähdä sun esityksesi halvalla koneella. Mahtaa olla ylinolo esitys.

        Olen itse tehnyt halvoilla koneilla aina ja jälki on varmasti huippuluokkaa mutta ylinolo yksilö ei saa kalliillakaan koneella kelvollista.

        Koeta ymmärtää, että ei euron suutarista tule satasen ammattilaista vaikka hommais kullatut äimät.

        En tuossa tarkoittanut että sillä halvalla tulisi huonompaa jälkeä vaan sitä että sen paremman koneen käytettävyys ja tehokkuus on ihan toista kuin halpakoneen.
        Tuo esimerkin bläkkäri on sekin lelu verrattuna oikeisiin koneisiin mutta noiden koneiden (biltema/bläkkäri) ero on silti valtaisa. Lopputulos on sama mutta työaika ja työn sujuvuus on pointtini.

        Otetaanpa toinen esimerkki.
        Ostin Biltemasta suorakulman alle kolmella eurolla. Ensimmäisen viivan piirrettyäni huomasin ettei se ollutkaan suorakulma. Heitin roskikseen ja hain Starkilta parinkympin Bahcon. Se on suorassa kulmassa.

        Samasta kaupasta ostin mattoveitsen parilla kolmella eurolla joka hajosi käsiin miltei välittömästi.
        Hain tilalle rautakaupasta parinkympin Stanleyn joka kestää ja on tukevaa tekoa.

        Ostin keväällä ToolMate käsisirkkelin eli pyörösahan joka maksoi muistaakseni kolmisen kymppiä.
        Käyttö on ollut vähäistä mutta jo nyt on laakerit loppu mutta vähäisen käytön vuoksi pärjäilen sillä kyllä vaikka pahaa ääntä pitääkin.

        Jiirisirkkelin kohdalla en viitsinyt edes kokeilla onneani halpakoneella vaan sijoitin heti 400 Electra Beckumiin.

        Akkuporakoneita saa parilla kympillä mutta jo ergonomia on yleensä syvältä. Kestävyydestä ei ole tietoakaan. Tokihan se ajaa saman asian kuin kallis kone mutta taas esiin nousee käyttömukavuus.
        Ostin parinsadan Milwaukeen joka on jo oikea kone.

        Onneksi markkinoilla on runsaasti tarjontaa ja jokaisen kukkarolle löytyy sopiva laite.

        Itse panostan laatuun niissä laitteissa jotka ovat kovassa käytössä ja halpamalli sopii satunnaiseen käyttöön vallan mainiosti.
        Ei kannata ostaa tonnin Hiltiä jos tarve on vain kiinnittää pyyhekoukku kylppärin seinään.
        Paljon ok-taloa remontoivan kuten minä, kannattaa muutamiin koneisiin jo sijoittaa mutta ehkä ei ole tarve hommata Makitan tai DeWaltin jiirisirkkeliä hintaan 800 euroa.


      • vanha.
        näin se homma etenee kirjoitti:

        En tuossa tarkoittanut että sillä halvalla tulisi huonompaa jälkeä vaan sitä että sen paremman koneen käytettävyys ja tehokkuus on ihan toista kuin halpakoneen.
        Tuo esimerkin bläkkäri on sekin lelu verrattuna oikeisiin koneisiin mutta noiden koneiden (biltema/bläkkäri) ero on silti valtaisa. Lopputulos on sama mutta työaika ja työn sujuvuus on pointtini.

        Otetaanpa toinen esimerkki.
        Ostin Biltemasta suorakulman alle kolmella eurolla. Ensimmäisen viivan piirrettyäni huomasin ettei se ollutkaan suorakulma. Heitin roskikseen ja hain Starkilta parinkympin Bahcon. Se on suorassa kulmassa.

        Samasta kaupasta ostin mattoveitsen parilla kolmella eurolla joka hajosi käsiin miltei välittömästi.
        Hain tilalle rautakaupasta parinkympin Stanleyn joka kestää ja on tukevaa tekoa.

        Ostin keväällä ToolMate käsisirkkelin eli pyörösahan joka maksoi muistaakseni kolmisen kymppiä.
        Käyttö on ollut vähäistä mutta jo nyt on laakerit loppu mutta vähäisen käytön vuoksi pärjäilen sillä kyllä vaikka pahaa ääntä pitääkin.

        Jiirisirkkelin kohdalla en viitsinyt edes kokeilla onneani halpakoneella vaan sijoitin heti 400 Electra Beckumiin.

        Akkuporakoneita saa parilla kympillä mutta jo ergonomia on yleensä syvältä. Kestävyydestä ei ole tietoakaan. Tokihan se ajaa saman asian kuin kallis kone mutta taas esiin nousee käyttömukavuus.
        Ostin parinsadan Milwaukeen joka on jo oikea kone.

        Onneksi markkinoilla on runsaasti tarjontaa ja jokaisen kukkarolle löytyy sopiva laite.

        Itse panostan laatuun niissä laitteissa jotka ovat kovassa käytössä ja halpamalli sopii satunnaiseen käyttöön vallan mainiosti.
        Ei kannata ostaa tonnin Hiltiä jos tarve on vain kiinnittää pyyhekoukku kylppärin seinään.
        Paljon ok-taloa remontoivan kuten minä, kannattaa muutamiin koneisiin jo sijoittaa mutta ehkä ei ole tarve hommata Makitan tai DeWaltin jiirisirkkeliä hintaan 800 euroa.

        maksa itse joten on aihetta ostaa kallis kone. Sitäpaitsi halvoissa koneissa on aina maininta "ei ammattikäyttöön".

        Minä laskutan aina työn tilaajalta korvauksen työkaluista ja erikseen sähkötyökaluista. On asiakkaan pettämistä, jos minä laskuttaisin täyden korvauksen ja tekisin työn halppiskoneella.


      • näin se homma etenee
        vanha. kirjoitti:

        maksa itse joten on aihetta ostaa kallis kone. Sitäpaitsi halvoissa koneissa on aina maininta "ei ammattikäyttöön".

        Minä laskutan aina työn tilaajalta korvauksen työkaluista ja erikseen sähkötyökaluista. On asiakkaan pettämistä, jos minä laskuttaisin täyden korvauksen ja tekisin työn halppiskoneella.

        Miten niin en maksa koneita itse?
        Olen ihan yksityishenkilö ja remontoin omaa taloani omilla rahoillani ja itse ostamillani koneilla.

        Maksan mieluusti koneesta hieman enemmän jos se helpottaa ja nopeuttaa työtä.

        Kuten jo aiemmin olen maininnut niin jotkin vähemmällä käytöllä olevat koneet voivat olla halppiksia mutta muutamien kohdalla en vaan ole tinkinyt laadusta mutta ei ole kuitenkaan kaupan kallein kone.

        Listataan nyt vielä keskeisimmät laitteet ja hinnat:

        - Teleskooppimallinen jiirisirkkeli Electra Beckum 400 euroa.
        - Akkuporakone Milwaukee 200 euroa. Lisäksi on kaksi Altlas Copcoa jotka sain kaverilta.
        - Käsisirkkeli ToolMate kolme-neljäkymppiä.
        - Kuviosaha ToolMate myös nelisen kymppiä.
        - Poravasara SuperPower kirpputorilta 15 euroa.
        - Tasohiomakone Black&Decker 50,-
        - Puukkosaha Makita kaverilta parilla kympillä.
        - Nauhahiomakone Makita isävainaan vanhoja kamoja.
        - Iso rälläkkä B&D myös äijän jäämistöstä.
        - Pikkurälläkkä Bosch kaverilta 20 e.
        - Kutteri Bosch kaverilta 20 e.
        - Paineilmakompressori Gern Motonetistä 89 euroa.
        - Runkonaulain HorsePower Motonetistä hieman reilun satasen.
        - Gern kuumailmapuhallin Motonetistä reilun kympin.
        - Viimeistelynaulain Osaka 50 euroa Rautiasta.
        - Hakasnaulain R.O.C.K motonetistä pari kymppiä.

        Kuten huomataan niin kaksi ensimmäistä ovat ne kalleimmat mutta myös käytetyimmät laitteet.
        Toki listalla on Makitaa ja Boschia jotka olen saanut kaverilta edukkaasti kaverin hommatessa uudemmat vehkeet. Ammattilainen kun on.
        Mutta mikäli olisin ne kaupasta joutunut osatamaan niin olisivat olleet varmasti sarjassa "B&D/Biltema/Motonet".

        Sitten on paljon pikkusälää kuten vasara, mattoveitsi, rullamitta, vatupassi, ruuvinvääntimen kärjet, poranterät, piikkaustaltta poravasaraan, puukkosahan ja kuviosahan terät jne jne.
        Nämä pikkusälät ovat kaikki sitten merkkikamoja.


      • vanha.
        näin se homma etenee kirjoitti:

        Miten niin en maksa koneita itse?
        Olen ihan yksityishenkilö ja remontoin omaa taloani omilla rahoillani ja itse ostamillani koneilla.

        Maksan mieluusti koneesta hieman enemmän jos se helpottaa ja nopeuttaa työtä.

        Kuten jo aiemmin olen maininnut niin jotkin vähemmällä käytöllä olevat koneet voivat olla halppiksia mutta muutamien kohdalla en vaan ole tinkinyt laadusta mutta ei ole kuitenkaan kaupan kallein kone.

        Listataan nyt vielä keskeisimmät laitteet ja hinnat:

        - Teleskooppimallinen jiirisirkkeli Electra Beckum 400 euroa.
        - Akkuporakone Milwaukee 200 euroa. Lisäksi on kaksi Altlas Copcoa jotka sain kaverilta.
        - Käsisirkkeli ToolMate kolme-neljäkymppiä.
        - Kuviosaha ToolMate myös nelisen kymppiä.
        - Poravasara SuperPower kirpputorilta 15 euroa.
        - Tasohiomakone Black&Decker 50,-
        - Puukkosaha Makita kaverilta parilla kympillä.
        - Nauhahiomakone Makita isävainaan vanhoja kamoja.
        - Iso rälläkkä B&D myös äijän jäämistöstä.
        - Pikkurälläkkä Bosch kaverilta 20 e.
        - Kutteri Bosch kaverilta 20 e.
        - Paineilmakompressori Gern Motonetistä 89 euroa.
        - Runkonaulain HorsePower Motonetistä hieman reilun satasen.
        - Gern kuumailmapuhallin Motonetistä reilun kympin.
        - Viimeistelynaulain Osaka 50 euroa Rautiasta.
        - Hakasnaulain R.O.C.K motonetistä pari kymppiä.

        Kuten huomataan niin kaksi ensimmäistä ovat ne kalleimmat mutta myös käytetyimmät laitteet.
        Toki listalla on Makitaa ja Boschia jotka olen saanut kaverilta edukkaasti kaverin hommatessa uudemmat vehkeet. Ammattilainen kun on.
        Mutta mikäli olisin ne kaupasta joutunut osatamaan niin olisivat olleet varmasti sarjassa "B&D/Biltema/Motonet".

        Sitten on paljon pikkusälää kuten vasara, mattoveitsi, rullamitta, vatupassi, ruuvinvääntimen kärjet, poranterät, piikkaustaltta poravasaraan, puukkosahan ja kuviosahan terät jne jne.
        Nämä pikkusälät ovat kaikki sitten merkkikamoja.

        silmään "pikku sälä" siellä on sellaista tavaraa joista minä erottelen kirvesmiehen "kirveestä ja miehestä" palkatessani heitä työmaalleni.

        Tavallinen tapa on katsoa millaisella vasaralla ja vatupassilla mies on varustautunut. Sellainen kirvesmies jolla on Halpa-hallin ovenpielessä olevasta alekorista ostettu vasara ja vatupassi on syytä jättää palkkaamatta.

        Osaava ja itseään arvostava kirvesmies ostaa nämä tavarat todella hyvää laatua ja siihen laskisin vielä mitan ja kaluliivit.

        Jos ko. tavarat ovat uudenkarheita on kysymyksessä osaamaton harjoittelija mutta ei välttämättä kehityskelvoton.


      • näin se homma etenee
        vanha. kirjoitti:

        silmään "pikku sälä" siellä on sellaista tavaraa joista minä erottelen kirvesmiehen "kirveestä ja miehestä" palkatessani heitä työmaalleni.

        Tavallinen tapa on katsoa millaisella vasaralla ja vatupassilla mies on varustautunut. Sellainen kirvesmies jolla on Halpa-hallin ovenpielessä olevasta alekorista ostettu vasara ja vatupassi on syytä jättää palkkaamatta.

        Osaava ja itseään arvostava kirvesmies ostaa nämä tavarat todella hyvää laatua ja siihen laskisin vielä mitan ja kaluliivit.

        Jos ko. tavarat ovat uudenkarheita on kysymyksessä osaamaton harjoittelija mutta ei välttämättä kehityskelvoton.

        Okei, "pikku sälä"-osastoon ei kuulu vasara tai vatupassi vaan onhan ne ihan oikeita työkaluja.
        Mutta kuten sanoin, nuo kamat ovat tietysti merkkikamoja.

        Stanleyn vasara, Mitaxin passi, Stanleyn rullamittoja, Bahcon meisselit, Bahcon suorakulma jne jne.

        Työkaluliivit on tietysti oltava kunnolliset vaikka kuinka olisi oman kodin remonttireiska.

        Lienemme kuitenkin samoilla jäljillä vaikka vain toinen meistä lienee ammattilainen (sinä) että tietyt työkalut (varsinkin käsityökalut) pitää olla laadukkaita kuten toiset koneetkin.
        Harvemmin tarvittavat koneet eivät tarvitse olla mitään merkkivehkeitä vaan sen vuoksi että se on merkkivehje.


      • sähkäriluojanarmosta

        Meillä työnantaja ostaa työkalut pääsee tosi tekijät vauhtiin ilman merkkihysteriaa


      • Anonyymi
        pelit ja vehkeet kirjoitti:

        Siksi kyselen, kun saatan tarvita hieman hionta-apua kuukaudenkin päästä. Tai vuoden tai parinkin. Ehkä jopa takuuajan jälkeenkin.

        Ostaisin markkinoiden parhaat pelit ja vehkeet, jos olisi munaa ja mammonaa.

        Ehkä jos... vain hullu tuhlaa omaisuuden koneisiin
        joita tarvii 2 kertaa elämässään.


      • Anonyymi
        Pelit ja vehkeet kirjoitti:

        "ei euron suutarista tule satasen ammattilaista vaikka hommais kullatut äimät" ... hauskasti sanottu.

        Anyways, testejä ja tarinoita tulkitessani olen ymmärtänyt, että toisinaan merkkituote on laatua vain merkissä, eikä välttämättä toiminnossa.

        Black'n Decker -kuumailmapuhallin rankattiin erään ruotsalaisen testin huonoimmaksi, vaikka merkki povailee useimmille laatua.

        Olenkin tullut johtopäätökseen, että jos haluaa hyvää, kannattaa hankkia kalliimpi hyvä. Laatumerkin malliston halvimmat ei välttämättä ole sen laadukkaampia kuin Kintsot ja Piltemat.

        ruotsalaisen testin voitti biilteeman koni, ULLATUS


    • Anonyymi

      Ja tämäkin 16- vuotta vanha aloitus on onnistuneesti päivitetty henkiin !

    • Anonyymi

      google tietää parhaiten. Mitä seuraavaksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe