Nyyh....

yksin...

Mua ei kiusata, mutta istun aina yksin välkillä... oon ysillä...
Ei oo ollu ystävii 2 vuoteen...
Oon oikeesti lihava, ja joskus luokkakaverit sanovat minulle jotain vihjaavaa lihavuudestani...
Mie oon semmone luotettav, aika kiltti, rehellinen, ystävälline ja ykkään kuunnella ihmisii.... Sit aika paljon tykkään kuunnella ihmmisten huolii ja jakaa niitä sen kaa... :)
Kun musta tuntuu et kukaa ei oo mun kaa ku oon lihava...ja lyhyt... Oon mein luokan lyhin tyttö...
Mein luokkalaiset pojat haukkuu mua palloksi...
nyyh... :(
Aina joskus tuntuu aamulla että ei jaksais lähtee taas yksin istumaan kouluun... Ja mie oon aina se kuka jää yksin ku on paritöitä...tai sitte saan aina ne ketkä jää yli... Ja ne eiu haluu olla mun kaa tekemisissä...
oon alkanu kirjoittaa runoja välituntieni vietoksi... ja vapaa-aikana ajattelin aloittaa Isoskoulutuksen... Sitäkin piti miettiä pitkän aikaa, sillä ajattelin että hyväksyttäisiinkö mut sielläkään kaveripiiriin ku oon lihava.. :(
Jos on joku samanlainen yksinäinen ihminen ku mä... suunnilleen mun ikäne (eli n.13-15wee) ni mailaillaa...
Mailiossa:
[email protected]

Ja muutkon auttakaa mua... kertokaa ajatuksii...

18

1361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo sun tilanne kuullostaa tosi ikävältä. :(
      Mullakaan ei oo ystäviä ja koulukiusausta myös on ollut. Tiedän kuinka kipeetä se tekee...
      Sua kiusataan koska oot lihava (!?), ja ehkä sen takia myös oot jäänyt yksin (!?)...
      Ne sun luokkalaiset ei tunne sua eikä näe kuinka ainutlaatuinen sä olet... Älä uskottele itelles turhaan että vika on sussa tai sun lihavuudessa.

      Voin kirjoitella mailiinkin... =D
      Pärjäile...

      • Ujo

        Mulla on sama homma :( oon jääny aivan yksin. Jostakin syystä joku eräänä päivänä sano et ''voi vitun homo oot vähän paska'' tai muuta sellaista ja se joka sano sen oli joku meijän koulun kiho ja sit kaikki tuli siihen mukaan ja mua alettiin syrjimään ja mua on kiusattu vihjaavilla eleillä noin 2 vuotta niinkuin et jos meen koulun penkille istumaan jossa on muitakin niin ne lähtee pois tai rupeavat kuiskailemaan toisilleen kaikkee pahaa musta... On ollu muuten aika vituttavaa istuu koulun penkeillä noin 2 vuotta sanomatta sanaakaan ( ujo kun olen). Olen nyt riparin jälkeen miettinyt et mä en kestä tätä kiusaamista enää siis yhtään ja oon miettinyt itteni tappamista, koko käsän...


    • totototo

      Ei mihinkään isoskoulutukseen. Jumala ei ole vastaus.
      Rupea laihduttamaan tai hanki joku liikuntaharrastus, jotta voit olla ylpeä itsestäsi ja ulkonäöstäsi. Jos joku sanoo sinulle, ettei ulkonäöllä ole väliä, hän puhuu puppua. Ulkonäöllä ON väliä.
      Et tarvitse kavereita. Opettele pärjäämään ilman heitä.
      Jos joku haukkuu sinua, sano takaisin. Kun sinua sanotaan läskiksi, sinä kommentoit sanojaa kyrpänaamaksi.
      Ainiin. Älä sure. Siitä ei ole mitään hyötyä.

      • tototo, ootko ollut koskaan kiusattu?

        Tuntuu vähän siltä että et.

        "Et tarvitse kavereita, opettele pärjäämään ilman heitä."
        Huh, miten joku voi sanoa noin? Et taida olla edes tosissas.


      • tototo
        uskon.sisar.vm.90 kirjoitti:

        tototo, ootko ollut koskaan kiusattu?

        Tuntuu vähän siltä että et.

        "Et tarvitse kavereita, opettele pärjäämään ilman heitä."
        Huh, miten joku voi sanoa noin? Et taida olla edes tosissas.

        Kyllä minua on yritetty kiusata. Olen vain aina sanonut takaisin. Miksi pitäisi turvautua ystävien apuun kun ongelmat voi hoitaa itse?
        Sitä paitsi omien huolien saattaminen kaverien harteille on äärimmäisen itsekästä.
        Itsellekin tulee parempi mieli kun selviytyy kaikista haasteista omin avuin.


      • puer86
        tototo kirjoitti:

        Kyllä minua on yritetty kiusata. Olen vain aina sanonut takaisin. Miksi pitäisi turvautua ystävien apuun kun ongelmat voi hoitaa itse?
        Sitä paitsi omien huolien saattaminen kaverien harteille on äärimmäisen itsekästä.
        Itsellekin tulee parempi mieli kun selviytyy kaikista haasteista omin avuin.

        "Sitä paitsi omien huolien saattaminen kaverien harteille on äärimmäisen itsekästä"
        Ei ole. Kavereille voi puhua murheistaan.


      • tototo
        puer86 kirjoitti:

        "Sitä paitsi omien huolien saattaminen kaverien harteille on äärimmäisen itsekästä"
        Ei ole. Kavereille voi puhua murheistaan.

        Jos kaveri on hyvä, niin hänellehän tulee paha mieli jos kerron että minulla menee huonosti. Mikä ihmeen kaveri minä olen jos aiheutan hänelle mielipahaa omien ongelmieni takia?


      • puer86
        tototo kirjoitti:

        Jos kaveri on hyvä, niin hänellehän tulee paha mieli jos kerron että minulla menee huonosti. Mikä ihmeen kaveri minä olen jos aiheutan hänelle mielipahaa omien ongelmieni takia?

        Eihän tietystikään ole mukava kuulla että kaverilla on ongelmia, mutta toisaalta kaveri tietysti haluaa auttaa kaveriaan ja auttaa jo kuuntelemalla.
        Tiätty todella vakavat ongelmat kannattaa selvittää jo ammattiauttajan kanssa. Ei kaverinkaan tarvi kaikkea kantaa. Pointti on se, ettei yksin tarvitse kestää mitään.


      • tototo...
        tototo kirjoitti:

        Kyllä minua on yritetty kiusata. Olen vain aina sanonut takaisin. Miksi pitäisi turvautua ystävien apuun kun ongelmat voi hoitaa itse?
        Sitä paitsi omien huolien saattaminen kaverien harteille on äärimmäisen itsekästä.
        Itsellekin tulee parempi mieli kun selviytyy kaikista haasteista omin avuin.

        Et taida tietää mitä varten ystävät on.


      • uskon.sisar.vm.90*
        tototo kirjoitti:

        Kyllä minua on yritetty kiusata. Olen vain aina sanonut takaisin. Miksi pitäisi turvautua ystävien apuun kun ongelmat voi hoitaa itse?
        Sitä paitsi omien huolien saattaminen kaverien harteille on äärimmäisen itsekästä.
        Itsellekin tulee parempi mieli kun selviytyy kaikista haasteista omin avuin.

        Et taida tietää mitä varten ystävät on.


      • -meu-

        Kavereita ei tarvitse, jos niitä ei ole ollutkaan. Ja jos on ja on ollut, niiden kanssa voi hengata. Kiusaajille vaan takaisin, mielummin kunnolla. Runkkari on aina hyvä sana. Ja ulkonäköä kannattaa vaalia. Läski voi menestyä, totta kai.Ainakin 60-luvulla kirjanpitäjänä. Elämme 2000-lukua, jossa ihannoidaan laihuttaa & sairaaloista laihuutta. Läskejä syrjitään myös työpaikoilla, ei pelkästään koulussa. Joten teepä asialle jotain, saat paremmin töitä ja paremman palkan, uskotko? Ihmiset ovat katsos pinnallisia. Sen kun olet nyt huomannut ja jopa sisäistänyt, ja tännekin tullut asiasta puhumaan, niin eiköhän olisi aika toimia. Mihin ne läskit katoavat, jos istuskelet koneella mailailemassa siitä, mitä teet välitunneilla? Oman terveytesi kannalta, sinun kannattaisi siis tehdä asialle jotain.

        Pärjäile, kävele leuka pystyssä äläkä lannistu.


      • tototo
        uskon.sisar.vm.90* kirjoitti:

        Et taida tietää mitä varten ystävät on.

        Luulen, että taidan tietää.
        Ystävien kanssa voi hengata ja jutella mukavia paremmin kuin kaverien kanssa voi. Ystävät ovat läheisempiä ja tuntevat toisensa paremmin kuin kaverit.
        Tytöille ystävät ovat sikatärkeitä, pojille vähemmän.


      • dsjsajpo
        uskon.sisar.vm.90 kirjoitti:

        tototo, ootko ollut koskaan kiusattu?

        Tuntuu vähän siltä että et.

        "Et tarvitse kavereita, opettele pärjäämään ilman heitä."
        Huh, miten joku voi sanoa noin? Et taida olla edes tosissas.

        siis kyllä voi sanoo et ole ilman kavereit!!!!!siis esim mä en oo tavannu ketää mun kavereit yli kolmee vuotee ku mä viihdyn nii hyvin yksinäni ja mua ei vois vähempää kiinnostaa muitten ihmisten seura!!!........okei okei mä oon hullu...;) onhan se kurjaa et joutuu olee aina yksin mut haukkumisetvaan täytyy kestää tai sitt pitää tehä asialle jotai ja sit pitää oppii selviytymää ilman kavereit ja alkaa vaik lukee älyttömäst tai jotai muut semmost harastust et pärjää yksin...


    • Voiei

      Mul ei oo ollu kavereita 5 vuoteen.. Hih :D

    • En ole ikinä ollut läski, enkä koulukiusattu, mutta yksi juttu, mikä täsmää sinun kanssasi, on se, ettei minulla ole kavereita. Sisaruksia lukuunottamatta minulla ei ole koskaan ollut ainuttakaan kaveria. Mutta. En edes kaipaa kavereita. Äikän ope sanoi minulle aikoinaan että sinun tarvitsisi hakeutua ikäistesi seuraan ja ystävystyä ihmisiin. En ole sitä tehnyt, vaikka uskon lujasti, että minä saisin niitä, jos vain haluaisin. Jotenkin minä vaan viihdyn paremmin yksikseni. En edes varmaan osaisi olla tarpeeksi hyvä, jos minulla olisi kaveri.

      Mutta. Jos tunnet itsesi yksinäiseksi ja hyljätyksi, toki kannattaa etsiä kavereita ja ystäviä. Siihen ei kuitenkaan auta mikään laihdutuskuuri (kuin ehkä sivullisesti). Sinun pitää sosiaalisesti osata lyöttäytyä joukkoon. Siis hymyillä, ja tuntea itsesi tarpeelliseksi ja hauskaksi. Ota pieniä askeleita kerrallaan, niin ei tarvitse yhtäkkiä ottaa vastaan mitään “pyörremyrskyä”.

      Koulukiusaamiseen saa parhaiten lopun tahtomalla. Älä alistu kiusaajien sanoihin, vaan nosta pää pystyyn, tiedä ja anna itsesi sisäisesti tietää, että sinäkin olet ihminen. Sinä olet samalla tasolla kuin muutkin. Lyö sanoillasi vastustajaa takaisin!

      Minun ajatusmaailmaani kuuluu, että jos itse luottaa itseensä, niin kyllä muutkin pian alkavat luottamaan. Älä anna toisten huomata heikkoa itsetuntoasi, sillä silloin sinua aletaan helposti nälvimään (jopa sillä uhalla, että kiusaaja torjuu itsensänälvimisen).

      Tässä minun ajatukseni asiasta.

    • Särkynyt enkeli

      Mulla oli sama juttu ylä-asteella kuin sulla, paitsi että mua myös kiusattiin, pahasti..
      Mut ajattele sillee et sul ei oo kuin tää vuos kouluu jäljellä ja sit pääset pois, ammattikouluun tai lukioon. Ja voit vaikka tehdä niin kuin mä tein että lähdin ihan eri paikkakunnalle kouluun ku mihin kaikki muut meidän luokalta meni. Siellä sain paljon uusia ystäviä ja kaikki hyväksyi mut sellaisena kuin mä olin.. Kyllä se aurinko vielä paistaa sullekkin!!

    • olit siis

      lyhyt, itse olin pitkä. Ei se koko siihen kiusaamiseen millään lailla liity! Ihan hyvin jotain laihaakin voitaisiin kiusata, jos hän olisi vailla kavereita. Kiusaajathan kiusaa niitä, keitä on helpointa kiusata! (sellaisia paskamaisia raukkoja kun ovat..) Eivät ne mitenkään erittele, että "pullukka" ja "normaali", vaan ne erittelevät että "yksinäinen" ja "ei-yksinäinen".
      Ja se, miksi olet yksinäinen, ei myöskään johdu ulkonäöstä!!! Yläasteella on vain aika hankala tutustua oikein kehenkään

    • timanttimies

      et rupeet tekeen jotai töitä koulun jälkeen ja viikonloppuna jotai mistä saa rahaa iha mitä vaan ,sillä unohdat koulun ja ne tyypit siellä ei ne nii tärkeitä ookkaa paskat on paskoja jos joku tekee rahaa koulun lisäksi nii se on muita edellä jotai mattojen tekoo kangaspuilla vaikka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      390
      3857
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      133
      2697
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      128
      1875
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1320
    5. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1192
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      172
      1189
    7. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1167
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      64
      1125
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      51
      952
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      930
    Aihe