Kani raskaana???

KaniFani

Osaako kukaan sanoa kuinka nopeasti uroskani saa naraskanin raskaaksi?
Meillä pääsi vahingossa uros ja naaras joka on 5kk yhtä aikaa ulos.. Kerkisivät olla n. 30 s.
Onko vaaraa, että kani kuolee???
Kiitos jos vastaatte.

30

6144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jopikani-91

      Kyllä uros ehtii naaraan 30s astumaan.
      Näitkö, oliko uros naaraan selässä?

      Miten tuollainen vahinko voi käydä?
      Ei mulla ainakaan ole uros vahingossakaan päässyt naaraan luokse. Kun ovat vallan eri huoneissa.

      Kyllä naaraalle voi hyvinkin tulla synnytyksessä ongelmia, kun on noin nuori. Mutta ennemminkin taitaa käydä niin, että se ei hoida poikasiaan.

      • n-79

        Näin on. Naaras on sukukypsä vasta puolen vuoden ikäisenä.
        Kantoaika on 32 vrk. Kani saattaa selvitä ja saattaa olla, ettei kani selviä. Eli mahdollisuuksia on vain kaksi, etkä voi muuta, kuin seurata tilannetta!


    • ...
      • ...

        vieraskirjan linkki ei taidakkaan toimia,mutta sinne pääset http://iki.fi/sonja ja sit sieltä "vieraskirja"..


    • elviksen&priscillan mamma

      1. Poikapupuille riittää 5 sekuntia naaraan astuttamiseen. Puput ON nopeita.
      2. Kanit on sukukypsiä jo pariVIIKKOSINA.
      3. Jos tahtoo poikasia teettää pupuilla niin kannattaa pitää niitä pari, kolme päivää kaksisteen samassa huoneessa, sillon voi ainakin olla varma, että tyttöpupu on paksuna. Eli voi olla mahdollista, että pupu ei tuu paksuks yhdestä hutmastusta nusasusta.
      4. Kaneilla ei ole mitään tiettyä kiima-aikaa vaan kanit on aina kiimassa eli ns. "ainavalmiita".


      ps. Jos "ehkä tulevien" poikasten molemmat vanhemmat on saman rotusia ja rotukaneja niin saat hyvät rahat poikasista, jos pistät ilmotuksia joka paikkaan poikasten syntyessä. Kanien luovutusikä on 8 viikkoa. Naaraista pyydetään kovempaa hintaa kuin uroista.

      • jopikani-91

        että miten niin naaraasta pyydetään kovempi hinta?
        Kyllä ihan ainakin kaikilla kasvattajilla, jotka tiedän/tunnen, on saman hintaisia naaraat ja urokset.
        Sitä paitsi, urokset (esim. hermeliineissä) ovat näyttelyiden kannalta parempia. Niille tulee usein paljon parempi pää ym.

        Ja poikasia ei ikinä pidä teettää rahan takia!!
        Eikä niistä mitään voittoakaan oikein tule..
        Emä on joskus ostettu (samoin ehkä myös isä), sekä niille häkit ja niitä on ruokkinut. Ja poikasetkin pitää ruokkia. Ja niille voi joutua ostamaan ylimääräisen häkin. Missäs kohtaa sitä rahaa muka saa?


      • mami
        jopikani-91 kirjoitti:

        että miten niin naaraasta pyydetään kovempi hinta?
        Kyllä ihan ainakin kaikilla kasvattajilla, jotka tiedän/tunnen, on saman hintaisia naaraat ja urokset.
        Sitä paitsi, urokset (esim. hermeliineissä) ovat näyttelyiden kannalta parempia. Niille tulee usein paljon parempi pää ym.

        Ja poikasia ei ikinä pidä teettää rahan takia!!
        Eikä niistä mitään voittoakaan oikein tule..
        Emä on joskus ostettu (samoin ehkä myös isä), sekä niille häkit ja niitä on ruokkinut. Ja poikasetkin pitää ruokkia. Ja niille voi joutua ostamaan ylimääräisen häkin. Missäs kohtaa sitä rahaa muka saa?

        Jotkut ajattelee rahaa pupuja parittaessa, jotkut ei. Itse ainakin haluan poikasia pelkästään sen takia, ettei mun tyttökanille tuu kohtukasvainta. Se on nimittäin yleistä synnyttämättömillä/leikkaamattomilla pupuilla ja muillakin lemmikeillä, esim. kissoilla.
        Ja mun ystävä on lupautunu lainaamaan mulle häkkiä sitten kun poikaset syntyvät. Ruoka on halpaa eikä hermeliinit syö paljoa, oikeastaan pupujen ruokalautasia ei edes kuulu täyttää päivittäin.
        En väitä, etteikö ajatus siitä houkuta, että rotukaneista voi kiskoa jopa 70e/pupu. Aina raha kelpaa, vai väitätkö muuta.
        Parempi pää..? Hmmm....mitä se sit ikinä tarkottaakaan......


      • jopikani-91
        mami kirjoitti:

        Jotkut ajattelee rahaa pupuja parittaessa, jotkut ei. Itse ainakin haluan poikasia pelkästään sen takia, ettei mun tyttökanille tuu kohtukasvainta. Se on nimittäin yleistä synnyttämättömillä/leikkaamattomilla pupuilla ja muillakin lemmikeillä, esim. kissoilla.
        Ja mun ystävä on lupautunu lainaamaan mulle häkkiä sitten kun poikaset syntyvät. Ruoka on halpaa eikä hermeliinit syö paljoa, oikeastaan pupujen ruokalautasia ei edes kuulu täyttää päivittäin.
        En väitä, etteikö ajatus siitä houkuta, että rotukaneista voi kiskoa jopa 70e/pupu. Aina raha kelpaa, vai väitätkö muuta.
        Parempi pää..? Hmmm....mitä se sit ikinä tarkottaakaan......

        Tiedän, että jotkut rahankiilto silmissä teettävät poikasia. Mutta raha on kaikista typerin syy alkaa kanille poikasia teettämään.
        Saavatkos poikasesi sukutaulut?

        70e ei ole tienkään paha hinta kanista. Mutta yleensä on hyvä, jos joku tavallinen ihminen suostuu maksamaan kanista 20e, oli sitten rotukani tai risteytys. Aina vain halutan ilmaiseksi.

        Kyllä kohtukasvain voi yhtä hyvin tulla poikaset saaneelle kanille kuin poikaset saamattomalle kanille. Ja sterilointi on sitä varten, että tuon koko riskin voi täydellisesti poistaa.

        Itselläni on yksi hermeliini poikue ollut, josta yksi poikanen lähti maailmalla, toinen jäi kotiin ja valitettavasti on jo ollut melkein vuoden vihreämmillä niityillä pahan ripulin seurauksesta.
        Pyysin tuosta naaraasta, joka siis lähti uudelle omistajalle, niin 30e. Vaikka sillä on hyvä suku (isä 94,5p emä 93p).
        40e meinasin aluksi pyytää, mutta sitten vaihdoin sen 30e. (Vaalea väriltään)
        Mutta nyt jos saisin naaraalleni pennut, niiden hinnaksi voisi tulla 40e tai ehkä 50e, riippuen väristä ja rungonmuodosta.

        Siis, uros hermeliineillä on yleensä parempi pää, eli "lättänämpi". Naaraille taas yleensä tulee enemmän pitkän mallinen. Ja urokset ovat yleensä rungonmuodoltaan massakkaampia.
        Mutta tietenkin poikkeuksiakin löytyy. ;)
        Yleensä vain, jos näyttelykanin haluaa, kannataa otta uros. Itsekkin tämän olen todistanut.


      • sip-su
        mami kirjoitti:

        Jotkut ajattelee rahaa pupuja parittaessa, jotkut ei. Itse ainakin haluan poikasia pelkästään sen takia, ettei mun tyttökanille tuu kohtukasvainta. Se on nimittäin yleistä synnyttämättömillä/leikkaamattomilla pupuilla ja muillakin lemmikeillä, esim. kissoilla.
        Ja mun ystävä on lupautunu lainaamaan mulle häkkiä sitten kun poikaset syntyvät. Ruoka on halpaa eikä hermeliinit syö paljoa, oikeastaan pupujen ruokalautasia ei edes kuulu täyttää päivittäin.
        En väitä, etteikö ajatus siitä houkuta, että rotukaneista voi kiskoa jopa 70e/pupu. Aina raha kelpaa, vai väitätkö muuta.
        Parempi pää..? Hmmm....mitä se sit ikinä tarkottaakaan......

        Siis aiot teettää kanillasi poikasia kohtusyövän ehkäisemiseksi? Kaivapa se taskulaskin ja ala ihmettelemään mihin laitat kymmenet ja taas kymmenet poikaset!?! Kas, kun se ei auta, että tekee kanilla poikueen tai pari, kani kun voi elää kymmenenkin vuotiaaksi.

        Kanipopulaatio pysyy hengissä tolkuttoman lisääntymisen voimalla, siksi kanin kroppa on sitä mieltä, että poikasia tulisi tehdä jatkuvalla syötöllä. Populaatiota ei kiinnosta romahtaako emokani jo vuoden, vai vasta kahden kuluttua. Lemmikkikania ei ole mahdollista pitää niinkuin luonto on sen kehittänyt. Siksi ne steriloidaan/kastroidaan että ne pysyisivät terveinä ja eläisivät pitkän elämän ihmisen seurassa, ei niinkuin luonto on ne suunnitellut.


      • mami
        jopikani-91 kirjoitti:

        Tiedän, että jotkut rahankiilto silmissä teettävät poikasia. Mutta raha on kaikista typerin syy alkaa kanille poikasia teettämään.
        Saavatkos poikasesi sukutaulut?

        70e ei ole tienkään paha hinta kanista. Mutta yleensä on hyvä, jos joku tavallinen ihminen suostuu maksamaan kanista 20e, oli sitten rotukani tai risteytys. Aina vain halutan ilmaiseksi.

        Kyllä kohtukasvain voi yhtä hyvin tulla poikaset saaneelle kanille kuin poikaset saamattomalle kanille. Ja sterilointi on sitä varten, että tuon koko riskin voi täydellisesti poistaa.

        Itselläni on yksi hermeliini poikue ollut, josta yksi poikanen lähti maailmalla, toinen jäi kotiin ja valitettavasti on jo ollut melkein vuoden vihreämmillä niityillä pahan ripulin seurauksesta.
        Pyysin tuosta naaraasta, joka siis lähti uudelle omistajalle, niin 30e. Vaikka sillä on hyvä suku (isä 94,5p emä 93p).
        40e meinasin aluksi pyytää, mutta sitten vaihdoin sen 30e. (Vaalea väriltään)
        Mutta nyt jos saisin naaraalleni pennut, niiden hinnaksi voisi tulla 40e tai ehkä 50e, riippuen väristä ja rungonmuodosta.

        Siis, uros hermeliineillä on yleensä parempi pää, eli "lättänämpi". Naaraille taas yleensä tulee enemmän pitkän mallinen. Ja urokset ovat yleensä rungonmuodoltaan massakkaampia.
        Mutta tietenkin poikkeuksiakin löytyy. ;)
        Yleensä vain, jos näyttelykanin haluaa, kannataa otta uros. Itsekkin tämän olen todistanut.

        Meinaan pyytää sen takia melko kovaa hintaa, koska jos kaneja antaa ilmaseks niin kyllä sen nyt tietää mitä niille tapahtuu, vähän niinkun jos kissojakin antaa ilmaseks ni ne päätyy kesäkissoiks.
        Eikä oo varaa vielä leikkauttaa kaneja, joten...


      • jopikani-91
        mami kirjoitti:

        Meinaan pyytää sen takia melko kovaa hintaa, koska jos kaneja antaa ilmaseks niin kyllä sen nyt tietää mitä niille tapahtuu, vähän niinkun jos kissojakin antaa ilmaseks ni ne päätyy kesäkissoiks.
        Eikä oo varaa vielä leikkauttaa kaneja, joten...

        ettei kaneja pidä ilmaiseksi antaa.
        Mutta raha ei koskaan takaa, millaiseen kotiin se menee. Kyllä joku vanhempi voi lapselleen kanin ostaa, maksoi sitten 70e tai enemmän, jos lapsi sitä kovasti kinuaa. Mutta mitenkäs sitten käy; lapsi kyllästyy kaniin ja vanhemmat eivät ole ajatelleet sitä hoitaa, vaan se lähtee kiertoon tai hylätään tai piikille.
        Ja mielestäni 30-50e on sopiva hinta hermeliinistä (suvusta, väristä ym. riippuen), itse olen molemmat hermuni kasvattajilta ostanut, toinen maksoi 30e ja toinen 50e.

        Mutta, miten se, ettei ole varaa leikauttaa kaneja liittyy poikasten teettoon?
        Ei se kohtusyöpä noin vain tule, itse olen ymmärtänyt, että se on yleensä vanhemmilla naarailla, ei suinkaan nuorilla.

        Tietenkin, kyllä itse voin mukisematta maksaa hermeliinistä 70e ->, jos saan tietoon sen suvun ja saan sille sukutaulut, ja tarvitsen/haluan juuri sen kanin.


      • bunny74

        Kanit ei todellakaan ole pariviikkoisina sukukypsiä.
        Silloinhan poikaset saisi vieroittaa emostaan jo heti alkuunsa,joten mieti järjellä äläkä neuvo muita ennenkuin oikeasti tiedät.


      • krisu56
        bunny74 kirjoitti:

        Kanit ei todellakaan ole pariviikkoisina sukukypsiä.
        Silloinhan poikaset saisi vieroittaa emostaan jo heti alkuunsa,joten mieti järjellä äläkä neuvo muita ennenkuin oikeasti tiedät.

        Kani naaras tulee tosiaan tod neasti raskaaks, kyse on muutamista sekunneista. Alle puolen vuoden ikäisiä naaras kaneja ei pidä päästää edes lähellekään uroskaneja koska se tulee raskaaksi. Vahinkopennut eivät ole laisinkaan kivoja ja niitä ei tule teettää tosta vain. Mitä tulee kanien myynti hintaan, itse pyydän 80 € Ranskanlupasta ja jos samaan kotiin menee 2 niin yhteensä 150 € ja tuon saman olen maksanut kun olen ostanutkin eli hinta pyörii 70-80 € välillä.. Ne puput jotka jäävät nk. käsiin ihmiset nääyttävät myyvän naurettavan pienellä hinnalla


    • sip-su

      Vie kani ultrattavaksi ja hoitakaa samalla kekeytys/sterilointi.
      Ei mitään järkeä teettää poikasia noin pienellä. Poika kastroitavaksi.

      • --------

        Paitsi, että kaneille ei tehdä raskauden keskeytyksiä.


      • sip-su
        -------- kirjoitti:

        Paitsi, että kaneille ei tehdä raskauden keskeytyksiä.

        ..alkiot poistuvat kohdunpoiston yhteydessä.


      • --------
        sip-su kirjoitti:

        ..alkiot poistuvat kohdunpoiston yhteydessä.

        Tuo pitää kyllä paikkansa, mutta keskeytys on aivan eri asia.
        Näin pilkkua viilatakseni... =)


    • loulina

      missä päin asutte haluaisimme hermeliinin poikasen

    • minni-1995

      meillä on 2 kania... meidän tyttö kani on syntyny 24.4.2012
      ja 22 lolakuuta uros kani pääsi pökkimään naarasta ku laitoin ne parvekkeele hyppimään... ja ku tulin takas niin uros kani oli naaran päällä en kuinka kauvan oli veikkaan että jonkuu 25-15 s.
      kertokaa mitä tehdä nytte

      • äly hoi älä jätä

        soita eläinlääkärille kenties?? ei tarvitse ruudin keksiä olla sen tajuamiseen kuitenkaan..


    • kani-ihminen

      onkohan kani raskaana kun poika on sitä pari kertaa vahingossa päässyt jynkyttelemään..? poikasia emme kovasti kyllä toivoisi kanilla on jo kerran ollut valersakaus. jynkytys kesti noi 5-6 sekuntia? apuaaa

    • Tupuna.Tuisku

      Kuinka kauan Kani on raskaana?
      Ja millon se kannattaa erota uroksesta?


      Toivon apuaaaa

      • Anonyymi

        Miulle kävi se et oli vapaana vahingossa samaa aikaa, enkä itsekkään tiedä milloin erotetaan ja mitä pitää tehdä. Kani 6kk mutta entiedä asiasta paljoa!!


    • Tupuna.Tuisku

      Montakon päivää Kani on raskaana?????.
      Toivon vastausta

      • Suunnilleen 28-32 päivää


    • Osaako kukaan kertoa mitä tehdä jos naaras repii urokselta karvaa ja jahtaa urosta???

    • Oma uros on angora ja 3v. ja sitten naaras on 1v. rotua en tiedä. Siis minun naaras kani menee repimään urokseltani karvaa ja on siis itseltäkin repinyt ja menee uroksen selkään ja repii karvaa ja jahtaa sitä niin osaako joku kertoa mikä on vikana???

    • Anonyymi

      Hei. Minun kanit koko ajan parittelee, minun tyttö pupuni tekee koko ajan outoa ääntä. En tiedä onko se raskaana?? Se oli aikasemmin normaali ja nyt se pelkää... Toivottavasti osaatte auttaa!

    • Anonyymi

      tosiaan käy nopeaan .rahastuksesta voin sanoa että itse olen antanut jopa ilmaiseksi tutuille että lapsilla olisi kiva harrastus

    • Anonyymi

      Poika pupun sterilointi on huomattavasti edullisempi kuin tytön. Mietinkin tässä, onko teillä tietoa minkä ikäiseksi saakka tyttö voi tulla raskaaksi eli kauanko on hedelmällinen?
      Vai onko yksilöllistä. Kevättä ajatellen kun tyttö ulkoilee ja jos kaverin poika pupu tulee leikkimään ulos niin pitääkö kiikuttaa nyt pian jo tyttömme sterilointiin valmiiksi ettei vaan käy vahinkoa.
      Molemmat ovat jo iäkkäitä ja leikkaamattomia.siis. Kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe