..on mielestäni aika ala-arvoista.
Itse toiminut kesän mestarin hommissa ja yrittänyt parhaani oman ammattitaito- ja ihmissuhdetaitojeni varassa rakentaa ilmapiiristä parempaa, mutta EI. Ammattimiehet ottaneet asiakseen nuorelle pomolle vittuilun. Tämän takia urakat kärsii, kun ei kuunnella juuri yhtään mitä mestarilla asiaa ja eivät raukat tajua, että kaikki mitä ei tehdä yhteistyöllä on heidän urakoista pois. Tuntuu olevan niin, että se on kovin jätkä ammattimieskunnasta joka eniten kehtaa keljuilla pomolle. Kaiken huipuksi, kun itse sanoo takaisin näille ääliöille, niin mennään valittamaan vastaavalle mestarille ja itketän sitä kun koulupoika komentaa!
Ei kannata raksapuolella tosiaan miettiä mistä mestari pula johtuu, kun ilmapiiri näin huonoa.
Itse en ainakaan jää inssin papereilla työmaalle vittuilua kuuntelemaan paskalla palkalla, koska joka päiväinen vittuilu tuskin ketään motivoi johtamaan työmaata!
Kesämestarina toimiminen on vaatinut minulta ei opetettujen asioiden osaamista, loputonta työkunnan törkeyksien nielemistä ja helvetin hyvää hermoa!
ps. Koiran virka, mikä koiran virka
Rakennustyömaan ilmapiiri..
7
4139
Vastaukset
- raksalle
Pöljät menee raksalle.
- r75
kaikki niitä raksa tyyppejä haukkuu mut karu tosia asia on että niitäkin tarvitaan! Muutenkin mielestäni nykyään arvostetaan liian vähän ammatteja joissa tarvitaan edes vähän kädentaitoja. ...en nyt tarkota sitä et kaikki raksa tyypit on seppiä ....
- Samassa veneessä
Olen töissä keskisuuressa maalausliikkeessä ja teemme aliurakointina töitä isoille rakennusfirmoille. Meillä on huono yhteishenki jo omankin firman sisällä työntekijöiden kesken, että eipä ole hurraamista tavallisella duunarillakaan, jos ei mestarillakaan.
- make
Ite alottelin kesämesuna tosa kolmisen vuotta sitten ja samalla tiellä vieläki, toki palkka ja muut edut on hieman päivittyny.. Kylä mulla on samansuuntasia muistoja, varsinkin noiden urakkaporukan kymppien kans meinas olla vähä kitkaa, mutta mitäs siinä ku hel...tin kovana painaa päälle, kyllä ne siitä rauhottuu, ihan vihjeenä, että sä oot niinku pomo, käyttäydy niinku pomo!!!
- Nimetön
Vuokrafirmasta tilattu mittamies kävi mittailemassa talojen perustuksia. Ehdotti tulla suoraan firmalle töihin ja palkankorotusta. Ei käynyt pomolle ja muurasimme sitten kahden talon sokkelit salmiakiksi kun mittamies oli suuttunut ja mitannut hieman perseelleen ja häipynyt kotiseudulleen takaisin.
Aiemmin olen isomman rakennusfirman hommissa saanut potkut kun en muurannut väliseinää mittamiehen vetämän linjan mukaan. Seinä olisi tullut puoli metriä vinoon ulkoseinään nähden mutta mittamiestä ja mestaria on toteltava... - Vanhempi työnjohtaja
Että haet itsellesi "paremmin palkattua työtä" työmaitten ulkopuolelta.
Jos noin vähästä sinulla pokeri pettää.
Mitä sitten jos ne vittuilee, anna vittuilla. Ja jos myöhästyy niin reklamoi.
Puhuit aliurakoitsijoista, soita poikien pomolle ja kerro että työntekijäsi eivät osaa käyttäytyä. Se ei ole pelkuruutta vaan halua saada urakka ajallaan valmiiksi.
Koiran virka --> itse teet sen itsellesi. Olen seurannut vuosia harjoittelijoita. Aivan selvä syy seuraus. Kaveri joka hoitaa hommansa hyvin, ei mitään valituksia.
Mutta kaverit jotka vielä käskynjaon aikaan klo 0700 hinkaavat tietokonettaan, eivät menesty työmaalla (pojat vittuilee, sanoin kyllä asiasta, soitin mutta jne jne selittelyjä) Ei jakseta perehtyä kuviin tai miettiä työtä päivää pidemmälle, eletään päivä kerrallaan tyylillä. Millä ei menestytä alalla.
Ja palkasta kaveri joka hoitaa työnsä hyvin annetulla aikataululla/ rahalla, saa palkan työstään ja voin sanoa urakkamiehetkään ei työmaalla saa samaa korvausta.
Sillä tehokas työnjohtaja mahdollistaa työntekemisen työmaalla!! Ei urakkatimpuri joka tekee sen mitä annetaan ja mahdollistetaan.
Itse olen ollut työnjohtajana 5v pääkaupunkiseudulla tienaan n.50000 - 60000 euroa / vuosi riippuu ylitöistä ja bonuksista. Eikä alaselkä / muut nivelet ole kipeinä. Kuten sillä kuuluisalla paremmin tienaavalla urakkatyöntekijällä.
Ei muuta kuin tsemppiä työmaanulkopuolelle, minne ilmeiseti kuulutkin!- lahtari
Laitappa yhteystietosi tännä, email riittää.
Voin jo tässä luvata, että sinulle on työpaikka minulla.
Ja nuo ansiot mihin viittasit "kolumnissasi" ei ole ongelma!!!
MIKÄLI OLET SANOJESI MITTAINEN PALKKAISIN SINUT.
NIMIMERKILLÄ. Juuri tuollaisia kaitsijoita kommunistit tarvitsee JES!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781